نظافت و پذیرایی

چگونه از شر سوسک‌ های مزاحم رهایی یابیم؟

سوسک‌ها موجوداتی هستند که همیشه و همه‌جا می‌توانید آن‌ها را بیابید. سوسک‌های مزاحم باعث ایجاد ترس می‌شوند‌. اما اگر از مسئله‌ی ترس بگذرید، این موجودات موذی، باعث انتقال بیماری هم می‌شوند. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها از شر این سوسک های مزاحم خلاصی یابید. برای آشنایی با این راه‌ها، با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سوسک‌ها را  می‌توان با ترفندهای مختلفی از بین برد. یکی از این راه‌ها این است که از سمپاشی سوسک استفاده‌ کنید. با این کار می‌توانید از شر سوسک‌هایی که می‌بینید خلاص شوید. اما اگر فکر‌ می‌کنید ممکن است باز هم این موجودات را ببینید، بد نیست از دوغاب حمام و دستشویی استفاده کنید تا مطمئن شوید راه ورود آن‌ها به منزلتان مسدود شده است.

اما برای مقابله بهتر با سوسک های مزاحم، باید اول با ویژگی‌های سوسک ها را آشنا شوید. پس با ما همراه باشید تا روشهای دفع سوسک های مزاحم را یاد بگیرید.

سمپاشی
سمپاشی

سوسک های مزاحم ، چه خصوصیاتی دارند؟

اندازه: حتما شما هم تا به حال با سوسک های مزاحم مختلفی برخورد کرده‌اید. این موجودات کثیف در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. برخی از سوسک‌ها مانند نوع کلیک، بلند و باریک هستند‌؛ اما برخی از انواع سوسک‌ها مانند سوسک‌های بانو و ژوئن، بیضی یا گرد هستند. البته برخی از انواع سوسک‌ها نیز هستند که به عنکبوت شباهت دارند.

خصوصیات: سوسک‌ها جونده‌های خوبی هستند و از طریق دهانشان ردیابی می‌کنند.

بال‌ها: بال جلویی سوسک های مزاحم، پوسته مانند است و با نام الیترا شناخته می‌شود‌. این بال‌ها اغلب سخت هستند و بیشتر به یک پوسته شباهت دارند تا بال. این موجودات از بال‌های جلویی به عنوان محافظی برای بال‌های پشتی استفاده می‌کنند. بال‌های جلویی با دوام و ضد آب هستند و مانند سپری آن‌ها را در برابر آسیب یا کمبود آب محافظت می‌کنند. سوسک‌های بالغ در محلی که دو بال به یکدیگر می‌رسند، در پشت خود خطی دارند. اما بد نیست بدانید که سوسک‌ها، پرنده‌های ماهری نیستند و پروازهای ضعیفی دارند.

چه چیزی سوسک های مزاحم را به خود جذب می‌کند؟

مواد مختلف، باعث جذب نوع خاصی از سوسک به خانه می‌شوند. برخی از سوسک‌ها به سمت غلات و غذاهای بسته بندی جذب می‌شوند و برخی دیگر از گیاهان باغ، چوب یا پارچه تغذیه می‌کنند. اما این امکان وجود دارد بدون این‌ که بخواهید یا بدانید، آفات و سوسک‌ها را با مواد غذایی به خانه می‌آورید.

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود سوسک های مزاحم به سمت خانه‌ شما هجوم بیاورند، گشتن در پی یک سرپناه است. برخی از سوسک‌ها در زمستان برای فرار از سرما به سمت خانه‌ها هجوم می‌برند. آن‌ها می‌توانند از طریق شکاف در یا شکاف‌های موجود در قاب پنجره وارد خانه شوند. آن‌ها می‌توانند با پنهان شدن در موارد زیر هم وارد خانه شوند:

  • هیزم و الوار
  • مبلمان
  • گیاهان گلدانی
  • بسته‌ها

چگونه از شر سوسک های مزاحم خلاص شویم؟

سوسک
سوسک

اگر شما هم از دست سوسک های مزاحم در امان نیستید، بهتر است روش‌های زیر را امتحان کنید تا شاید بتوانید آن‌ها را یک بار و برای همیشه از خانه‌ خود دور کنید:

روغن نعناع

روغن نعناع و موادی که حاوی این روغن هستند، جزو بهترین گزینه‌ها برای دفع آفات طبیعی مخصوصا سوسک است. بهتر است ۱۰ الی ۱۵ قطره از این روغن را در حدود نیم لیتر آب مخلوط کنید و در اطراف درب ورودی، دریچه و پنجره‌ها اسپری کنید تا سوسک های مزاحم وارد خانه‌ شما نشوند.

مزایا: مقرون به صرفه، موثر، ایمن برای کودکان و حیوانات خانگی

معایب: باید مدام آن را تکرار کنید. برای افرادی که بوی نعناع را دوست ندارند، از بوی آن لذت نمی‌برند و ناخوشایند است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

 روغن چریش

روغن چریش یکی از محبوب‌ترین مواد برای دفع حشرات در سراسر جهان است. البته دلیل خوبی هم دارد: این ماده‌ طبیعی، قاتل بیش از ۲۰۰ گونه حشره است اما برای کودکان و حیوانات خانگی‌ کاملا بی‌ضرر است.

روش استفاده از‌ این ماده‌ طبیعی این است که روغن را به طور مستقیم به گیاهان داخل خانه بپاشید و راه را برای سوسک‌هایی که از درز پنجره یا درب ورودی منزل وارد می‌شوند ببندید.

مزایا: موثر و سریع الاثر، بی‌خطر، غیر سمی، سهولت در استفاده

معایب: استفاده از آن را مدام باید تکرار‌ کنید. شاید به سختی بتوانید آن را پیدا کنید.

تله حشرات

برای حشرات خزنده، تله‌های چسبنده می‌تواند جزو شیوه‌های موثر‌ محسوب شود. برای این‌که نتیجه‌ بهتری بگیرید، چند تله بگیرید و‌ در مکان‌های مختلف نصب کنید.

این تله‌ها از خود رایحه‌ای تولید می‌کنند‌ که باعث جذب سوسک‌ها می‌شود‌. سوسک های مزاحم پس از این‌که روی دام قدم گذاشتند، به آن می‌چسبند و دیگر نمی‌توانند فرار کنند

مزایا: مقرون به صرفه، استفاده آسان

معایب: مدام باید آن‌ها را تعویض کنید. ممکن است کودکان یا حیوانات بازیگوش خانگی مدام با آن‌ها بازی کنند.

پیرترین Pyrethrin

پیرترین ترکیبی طبیعی است که از گل داوودی به دست آمده است. این ماده بر روی سیستم عصبی حشرات تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را به سرعت از بین می‌برد. برای این‌ که نتیجه‌ بهتری بگیرید، هنگام مشاهده سوسک‌ها، پیرترین را مستقیماً بر روی آنها اسپری کنید. 

مزایا: موثر و سریع الاثر

معایب: مدام باید به دنبال حشرات باشید.

سوسک های مزاحم
روشهای خلاصی از سوسک های مزاحم

اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای انسان بوی خوبی دارد اما سوسک‌ها را دفع می کند. اگر می‌خواهید سوسک‌ها را از خانه‌ خود بیرون کنید، برگ‌های خشک اسطوخودوس را داخل کشوها و کمدها بگذارید یا حدود ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس را داخل نیم لیتر‌ آب بریزید و آن را اسپری کنید.

مزایا: موثر، غیر سمی، ایده‌آل برای کودکان و حیوانات خانگی، بوی مطبوع

معایب: مدام باید این کار را تکرار کنید.

۳ روش متداول برای خلاص شدن از شر سوسک های مزاحم داخل خانه

اگر دوست دارید بدانید که با چه روش‌هایی می‌توانید سوسک‌ها را برای همیشه از خانه‌ی خود دور کنید، با ما همراه باشید و از اجرای این چند گزینه‌ ساده، لذت ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

ایستگاه‌های طعمه را برای سوسک های مزاحم در نظر بگیرید

ایستگاه‌های طعمه  به شما کمک می‌کند تا هم از شر سوسک‌ها و هم سایر آفات خانگی خلاص شوید. این تجهیزات بیشتر شبیه لوله‌های طولانی هستند که باید در محلی قرار گیرند که بیشترین حجم سوسک در آنجا وجود دارد. این ایستگاه‌ها بویی از خود متصاعد می‌کنند که سوسک‌ها را به خود جلب می‌کند. سوسک‌ها با خوردن این طعمه‌ها، به سرعت از بین می‌روند.

مزایا: موثر، نتیجه بخشی سریع

معایب: می‌تواند ناخوشایند باشد. ممکن است کودکان و حیوانات خانگی را مسموم کند‌. مدام باید سوسک‌های مرده را پاکسازی کنید.

راه ورود را ببندید

درست است که روش‌های ذکر شده می‌تواند مفید باشد، اما هر چقدر که این روش‌ها را استفاده کنید، در مقابل اگر راه ورود آن‌ها را مسدود نکنید، باز هم آن‌ها وارد خانه خواهند شد. در نتیجه این دور باطل همیشه تکرار می‌شود.

با توجه به این نکته، بهتر است در کنار از بین بردن سوسک‌ها، از ورود آن ها نیز جلوگیری کنید. در اطراف پنجره‌ها، درها و دریچه‌های هوا را سعی کنید با دوغاب یا هر‌ روش دیگری‌ که می‌شناسید بگیرید تا راه آن‌ها را سد کنید.

مزایا: موثر و مقرون به صرفه

معایب: مدام باید درزها رو چک کنید و از بسته بودنشان مطمئن شوید

قیمت سمپاشی
قیمت سمپاشی رستوران

۴ راه برای خلاص شدن از شر سوسک های مزاحم در بیرون از خانه

اگر در‌حیاط خانه‌ خود هم از شر سوسک‌ها در امان نیستید می‌توانید با پیگیری روش‌های زیر شانس خود را برای خلاص شدن از شر آن‌ها امتحان کنید:

از آب و صابون برای رهایی از دست سوسک های مزاحم استفاده کنید

گرچه این روش، روشی دستی است و شاید کمی سخت به نظر برسد، اما می‌تواند موثر باشد. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

ظرفی را با آب و یک لیوان صابون پر کنید و آن را زیر شاخه‌های گیاهانی که سوسک‌ها در آن هستند نگه دارید. روی شاخه‌ها ضربه بزنید. سوسک‌ها داخل شیشه می‌افتند و صابون آنها را آزار می دهد. 

مزایا: موثر.‌ سوسک‌ها را سریع و بدون استفاده از سم می‌کشد.

معایب: شاید روشی طولانی برای دفع آفات باشد.

تله‌های سوسک را آویزان کنید

برای خلاص شدن از شر سوسک‌های حیاط خود، تله‌هایی را که در بالا ذکر شد می‌توانید به دور چمن خود آویزان کنید. این تله‌ها را می‌توانید از  فروشگاه‌های معتبر مربوط به گل و گیاه در منطقه خود خریداری کنید. بیشتر آنها حاوی موادی است که باعث جذب سوسک می‌شود. سوسک‌ها وقتی وارد دام می‌شوند گیر می‌کنند و در نهایت می‌میرند. 

مزایا: غیر سمی‌، ایمن برای کودکان و حیوانات خانگی

معایب: ناخوشایند، شاید ماه‌ها طول بکشد تا سوسک‌ها از بین بروند. باید مدام تله‌ها و سوسک‌های مرده را بردارید.

از صابون حشره کش در بوته‌ها و محوطه سازی استفاده کنید

اگر متوجه شده‌اید که سوسک ها در خارج از خانه شما وقت می‌گذرانند یا به گیاهان شما آسیب می‌رسانند، از صابون حشره کش برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید. این صابون را از فروشگاه  محلی خود خریداری کنید. آن را روی بوته‌ها یا گیاهان اسپری کنید تا سوسک‌ها در اثر تماس از بین بروند. 

مزایا: کاربرد آسان، موثر، ایمن برای کودکان

معایب: احتمال دارد همه‌ سوسک‌ها را از بین نبرد.

کلام آخر

اگر‌می‌خواهید نتایج بهتری را کسب کنید، لازم است تا ابتدا اقدامی موثر و حرفه‌ای انجام دهید. برای این منظور می‌توانید از یک تیم حرفه‌ای و متخصصان این امر کمک بگیرید. آن‌ها به خوبی می‌دانند چگونه منبع اصلی سوسک‌ها را شناسایی کنند و به چه روشی سوسک‌‌ های مزاحم را از بین ببرند. برای این منظور می‌توانید اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و از متخصصان ما کمک  بخواهید. ما می‌توانیم شما را از شر سوسک های مزاحم نجات دهیم و آرامش و پاکیزگی را به خانه شما برگردانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا