لوله کشی و تاسیسات

آموزش لوله کشی ساختمان و اجرای تاسیسات توسط بهترین متخصصین

نکات مهم برای لوله کشی ساختمان

لوله کشی آب و فاضلاب یکی از کارهایی است که برای هرخانه ای باید انجام شود و اگر خانه ای لوله کشی مناسبی نداشته باشد، قطعا مشکلات بسیاری برای ساکنین ایجاد خواهد شد که یکی از ساده ترین این مشکلات، نداشتن دسترسی به آن در داخل ساختمان است. گاهی اوقات ممکن است خودتان بخواهید یک بخش کوچک از خانه را لوله کشی آب و فاضلاب کنید و مثلا یک شیر آب دیگر به خانه خودتان اضافه کنید و نخواهید از یک لوله کش در این زمینه کمک بگیرید. برای انجام درست و اصولی این کار، باید به صورت کامل با اصول لوله کشی و انواع آن آشنا باشید تا بتوانید بدون مشکل این کار را انجام دهید و بدانید که اصلا چه قطعاتی را باید برای این کار استفاده کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان صحبت کنیم و بگوییم که مزایای انجام این کار توسط متخصصین چیست و خودتان چطور می توانید کارهای کوچک و جزئی را بدون نیاز به لوله کش انجام دهید.

اگر قصد دارید لوله کشی خانه خودتان را گسترش دهید و دلتان می خواهد خودتان این کار را انجام دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در این زمینه یاد بگیرید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا لوله کشی آب و فاضلاب باید توسط متخصصین این کار انجام شود؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که لوله کشی ساختمان کاری ندارد پس چرا باید هزینه ای به لوله کش پرداخت کنیم تا این کار را انجام دهد و خودمان لوله کشی را درست نکنیم؟ باید بگوییم که این موضوع دلایل مختلفی دارد که در ادامه مهمترین آنها را بررسی خواهیم کرد:

1- تخصص در زمینه لوله کشی:

اولین دلیل و مهمترین دلیل برای اینکه یک متخصص باید لوله کشی آب و فاضلاب را انجام دهد، این است که آن شخص در این زمینه تخصص کافی را دارد و می تواند به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهد.

چنین افرادی به خاطر تخصصی که دارند و تجربیاتی که به دست آورده اند، همیشه می توانند بهترین روش ممکن برای لوله کشی را انجام بدهند و مشکلات و موانع موجود در مسیر لوله کشی را پیش بینی کرده و برای آنها راه حل بدهند؛ اما اگر شخصی تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد، احتمالا نمی تواند به اندازه کافی در این زمینه درست و خوب عمل کند.

2- ابزارهای مجهز:

دومین دلیل اینکه یک متخصص باید لوله کشی آب و فاضلاب را برایتان انجام دهد، این است که چنین شخصی ابزارهای حرفه ای و مخصوص این کار را دارد و به همین خاطر خیلی سریع و بدون مشکل می تواند این کار را برایتان انجام دهد.

نداشتن ابزارهای مناسب و یا کار با ابزارها را بلد نبودن، باعث می شود که شما کاری که در یک روز انجام می شود را، در چندین روز انجام دهید و وقت زیادی برای این کار تلف کنید؛ اما یک متخصص می تواند به راحتی با استفاده از ابزارها، لوله کشی آب و فاضلاب را به بهترین شکل ممکن برایتان انجام دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

3- سرعت در اجرا:

یک لوله کش حرفه ای چون می داند که چه مسیری بهترین است و می تواند در سریعترین زمان ممکن وسایل موردنیاز را تهیه کرده و کار را شروع کند، معمولا می تواند خیلی راحت و به سرعت کار شما را انجام داده و تحویل دهد.

اما اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید و تخصص کافی نداشته باشید، ممکن است مشکلات زیادی در این مسیر برایتان ایجاد شود و وسایل اشتباهی را خریداری کنید که در نهایت این موضوع باعث می شود یا کلا کار را نیمه کاره رها کنید و یا خیلی کند انجامش دهید.

4- استفاده از کمترین مصالح:

شخصی که در لوله کشی آب و فاضلاب متخصص است، همیشه سعی می کند مسیری را برای بردن لوله کشی انتخاب کند که هم مستقیم تر باشد و هم جلوه زیبایی داشته باشد.

این موضوع باعث می شود که هم جلوه ساختمان خراب نشود و بتوانید به راحتی لوله کشی را انجام دهید، و هم باعث می شود که مصالح بسیار کمتری در لوله کشی استفاده شود و هزینه کمتری بابت این کار بپردازید.

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که چرا باید کار لوله کشی آب و فاضلاب را به یک متخصص بسپارید، حالا در ادامه می خواهیم شما را با وسایل و اصطلاحات لوله کشی آشنا کنیم.

آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

لوله سفید، یکی از لوله هایی است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد و به صورت کامل جایگزین لوله های فلزی قدیمی شده است. این نوع لوله پلاستیکی است و به همین خاطر دچار زنگ زدگی نمی شود و به خاطر ضخامت مناسبی که دارد، می تواند سالها بدون مشکل کار کند.

لوله کشی آب و فاضلاب
نکات مهم در لوله کشی آب و فاضلاب

اصطلاحات لوله کشی که باید بدانید:

1- سه راه: گاهی اوقات ممکن است بخواهید از یک لوله انشعاباتی را دریافت کنید، برای این کار باید از قطعه ای استفاده کنید که سه راه نام دارد. این قطعه در اندازه ها و مدل های مختلف موجود است.

2- چهار راه: ممکن است شما بخواهید از یک لوله، دو انشعاب دریافت کنید که از دو طرف آن باشد، برای این کار هم می توانید از چهار راه استفاده کنید. این را هم می توانید، از اندازه ها و مدل های گوناگونی تهیه کنید.

3- درپوش: گاهی اوقات ممکن است که بخواهید انتهای لوله ای را ببندید تا آب از آن نشتی نداشته باشد، برای این کار می توانید از درپوش استفاده کنید. درپوش ها معمولا از جنس برنج یا چدن هستن که استحکام خیلی بالایی دارند و می توانید آنها را هم با جنس و اندازه های مختلف تهیه کنید.

4- مهره ماسوره: ممکن است شما بخواهید دو قطعه لوله را به هم متصل کنید تا اندازه لوله کشی خودتان را افزایش دهید. برای این کار باید از قطعه ای استفاده کنید که به آن مهره ماسوره گفته می شود و اتصال دهنده دو لوله به یکدیگر است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

5- بوشن: قطعه دیگری که مانند اتصال دهنده و یا تبدیل عمل می کند و می توانید از آن هم در لوله کشی استفاده کنید، بوشن است. ممکن است شما بخواهید از لوله ای انشعاب بگیرید و در انشعاب آن، یک لوله کوچک تر را استفاده کنید. برای تبدیل در این حالت، از بوشن استفاده می شود.

نکات مهم در لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

لوله کشی
نکات مهم در لوله کشی آب و ساختمان

در ادامه چند نکته مهم را می گوییم که دانستن آنها، کمک می کند که لوله کشی حرفه ای تر و اصولی تری را برای ساختمان انجام دهید.

1- نقشه داشته باشید: سعی کنید یک نقشه برای لوله کشی تهیه کنید و طبق آن لوله کشی را انجام دهید. چون در صورتی که نقشه ای نداشته باشید، ممکن است دچار اشتباهات زیادی در این کار شوید.

2- از ابزارهای مناسب استفاده کنید: برای کارهایی مانند خم کردن لوله، رزوه زدن روی لوله و یا اتصال لوله ها به یکدیگر، از ابزارهای مناسب استفاده کنید تا بتوانید اتصالی محکم و قابل اعتماد ایجاد کنید. چون در غیر اینصورت ممکن است به زودی شاهد نشتی در لوله ها باشید.

3- بست نگهدارنده را فراموش نکنید: لوله ها معمولا از پایین به بالای ساختمان کشیده می شوند و به همین خاطر نیاز است که آنها را با استفاده از بست، به دیوار ساختمان بچسبانید تا با باد و… تکان نخورند و خراب نشوند. برای این کار باید سعی کنید حدودا در هر 50 سانتیمتر، از یک بست استفاده کنید تا اتصالی محکم به دیوار ایجاد کنید.

4- لوله های گرم و سرد را جدا کنید: می توانید از رنگ های قرمز برای لوله گرم و آبی برای لوله آب سرد استفاده کنید تا با این کار، در زمانی که می خواهید تعمیرات انجام دهید، به راحتی بتوانید تشخیص دهید که هرکدام از لوله ها مربوط به چه نوع آبی هستند و راحت تر بتوانید آنها را تعمیر کنید.

5- تمیز کار کنید: لوله کشی مخصوصا اگر روکار باشد، باید جلوه بسیار زیبایی داشته باشد تا ساختمان شما ظاهر زشتی پیدا نکند. توصیه می کنیم حتما از اتصالات و لوله های زیبایی استفاده کنید تا ظاهری شیک داشته باشد و ساختمان را زشت نکند. تمیز کار کردن و مرتب بودن لوله ها، یکی از مهمترین اصول در لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان است.

تشخیص ترکیدگی لوله را به هوم سرویز بسپارید.

تست لوله کشی ساختمان
تست لوله کشی ساختمان

تست لوله کشی ساختمان چگونه انجام می شود؟

بعد از اینکه شما لوله کشی ساختمان را انجام دادید، باید تست کنید که این اتصالات مشکلی نداشته باشند و نشتی هایی که در آنها وجود دارد را از بین ببرید. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

1- فشار سیستم لوله کشی را با استفاده از دستگاه های مناسب این کار، به 15 بار برسانید و 30 دقیقه صبر کنید، اگر بعد از 30 دقیقه کمتر از 6 بار افت فشار داشته باشید و هیچ نشتی مشاهده نکنید، یعنی لوله کشی مشکلی ندارد و کاملا مناسب است.

2- بلافاصله بعد از تست اول، باز هم فشار را به 15 بار برسانید و حداقل 2 ساعت صبر کنید. اگر بعد از این زمان افت فشار کمتر از 2 بار باشد و نشتی هم نبینید، یعنی سیستم لوله کشی به خوبی کار می کند.

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد لوله کشی آب و فاضلاب صحبت کردیم و گفتیم که چطور باید این کار را انجام دهید تا به بهترین شکل ممکن لوله کشی انجام شود.

همچنین در ادامه گفتیم که چرا بهتر است کار لوله کشی توسط یک متخصص انجام شود. در بخش بعدی هم شما را با اصطلاحات لوله کشی و لوله کشی ساختمان با لوله سفید آشنا کردیم تا بتوانید در این کار حرفه ای تر شوید. در ادامه نکاتی را گفتیم که کمک می کنند بتوانید حرفه ای تر لوله کشی ساختمان را انجام دهید و در نهایت نحوه تست لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان را گفتیم که بتوانید نتیجه کار خودتان را تست و بررسی کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن لوله کشی ساختمان خودتان را انجام دهید و یک نتیجه عالی از این کار دریافت کنید.

لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان
لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان با هوم سرویز

لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان شما با هوم سرویز

شما می توانید لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان خود را به هوم سرویز بسپارید تا لوله کشی ساختمان خود را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید.

قیمت لوله کشی فاضلاب
قیمت لوله کشی آب و ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا