نظافت و پذیرایی

استفاده از شوینده های طبیعی و بدون ضرر در نظافت منزل

استفاده از مواد طبیعی برای تمیز کردن منزل

هر کسی که تجربه کار نظافت منزل را داشته باشد، خوب می داند که مواد شیمیایی و شوینده ها، چقدر می توانند اذیت کننده باشد و سیستم تنفس انسان را تحت تاثیر قرار دهد. مخصوصا کسانی که کودکان کوچک دارند، همیشه این مشکل را دارند که نمی توانند به صورت مناسب خانه را نظافت کنند؛ چون می ترسند کودک آنها با استفاده از این مواد شوینده مسموم شود و دردسرهای زیادی برایشان ایجاد شود. به همین خاطر است که بسیاری از افراد به سمت مواد شوینده طبیعی و بدون ضرر در نظافت منزل روی آورده اند و دوست دارند به جای استفاده از مواد شیمیایی، خودشان از مواد طبیعی کاربردی استفاده کنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن نظافت منزل را انجام دهند.

در این مقاله می خواهیم به شما بهترین مواد شوینده طبیعی را معرفی کنیم که می توانید از آنها در نظافت منزل خودتان استفاده کنید. با درست کردن این شوینده های طبیعی، بدون اینکه ضرری به خودتان یا کودکانتان برسد، می توانید محیط خانه خود را تمیز کرده و ضدعفونی کنید.

نظافت منزل با تیم هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

برای اینکه یاد بگیرید این مواد شوینده طبیعی چه هستند و بتوانید خودتان در خانه آنها را تهیه و از آنها استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شوینده های طبیعی
شوینده های طبیعی

چرا شوینده های طبیعی، بهتر از شوینده های صنعتی هستند؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید به خودمان دردسر بدهیم و از شوینده های خانگی طبیعی استفاده کنیم، می توانیم به راحتی از همان شوینده های موجود در بازار استفاده کنیم و سریعتر خانه را تمیز کنیم.

کسانی که تجربه اتفاقات بد و اذیت شدن بر اثر این مواد را داشته باشند، خوب می دانند که مضرات مواد شوینده شیمیایی چیست و چقدر می توانند به شما و اهالی خانه آسیب برسانند. در ادامه به چند مورد از مضرات آنها اشاره خواهیم کرد.

1- سرطان زا بودن:

یکی از ضررهای مهمی که مواد شوینده شیمیایی برای انسان دارند، این است که از طریق تنفس به داخل بدن وارد می شوند و سیستم معده و ریه را تحت تاثیر قرار می دهند. این موضوع باعث می شود که در اثر استفاده زیاد از این مواد، سرطان های مختلف در بدن انسان ایجاد شوند.

2- آسیب به چشم:

برخی از مواد شوینده شیمیایی هستند که استفاده از آنها باعث قرمزی شدید چشم و حتی گاهی اوقات بی خوابی می شود و به همین خاطر باید مراقب استفاده از آنها باشید.

3- آسیب به گلبولهای قرمز خون:

برخی از مواد شیمیایی نظافت منزل دارای ترکیب هایی هستند که استفاده از آنها باعث می شود که وارد خون شوند و به گلبولهای قرمز خون آسیب وارد کنند. آسیب به گلبولهای قرمز باعث می شود که در صورت زخم شدن بدن، گلبولهای قرمز نتوانند به خوبی کار بستن زخم را انجام دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

4- آسیب به جنین:

برخی از مواد شوینده که قدرت بسیار بالایی دارند، شدیدا برای مادران باردار و جنین آنها آسیب زا هستند. به همین خاطر توصیه می کنیم که خانم های باردار به هیچ وجه از این نوع شوینده ها استفاده نکنند.

5- آسیب به پوست:

استفاده مداوم و زیاد از مواد شوینده شیمیایی، باعث می شود که این مواد به پوست شما آسیب وارد کنند و زیبایی پوست شما را از بین ببرند. این مواد ابتدا پوست شما را خشک کرده و به تدریج باعث اگزما، زخم های شدید و ایجاد ترک در پوست می شوند. پس برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوست خود بهتر است از شوینده های طبیعی استفاده کنید.

تا به اینجا درباره مضرات مواد شوینده شیمیایی صحبت کردیم. برای در امان ماندن از این مواد دو راه دارید، یا می توانید از خدمات نظافت منزل استفاده کنید و خودتان هیچ برخوردی با این مواد نداشته باشید یا می توانید از مواد شوینده طبیعی استفاده کنید و با اطمینان خاطر نظافت منزل را انجام دهید.

در ادامه می خواهیم در مورد این صحبت کنیم که از چه مواد طبیعی می توانید برای نظافت منزل استفاده کنید تا بدون هیچ خطری خانه خود را تمیز کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شوینده های طبیعی
شوینده های طبیعی

استفاده از شوینده های طبیعی و بدون ضرر در نظافت منزل

برای درست کردن شوینده های طبیعی می توانید از مواد اولیه زیر استفاده کنید:

1- آمونیاک، شیشه پاک کن طبیعی:

در بسیاری از موارد، پیش می آید که شما نیاز به یک شیشه پاک کن داشته باشید تا بتوانید با استفاده از آن کار نظافت شیشه ها را انجام دهید و نخواهید از شیشه پاک کن های صنعتی استفاده کنید.

برای این منظور می توانید 2 پیمانه آب را با 2 پیمانه الکل مخلوط کنید و سپس نصف پیمانه آمونیاک به آنها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این ترکیب می تواند یک شیشه پاک کن طبیعی و قدرتمند باشد که از آن برای پاک کردن شیشه ها استفاده کنید.

2- لیمو، جرم گیر طبیعی در بین شوینده ها:

لیمو میوه ای اسیدی است و می تواند به راحتی چربی ها و مواد مختلف را از روی سطوح پاک کند. به همین خاطر است که در ترکیب مواد شوینده شیمیایی معمولا از لیمو استفاده می شود.

حالا شما می توانید با ترکیب لیمو و بوراکس یک جرم گیر طبیعی و قدرتمند بسازید که از آن برای جرم گیری حمام، کاشی ها، سطوحی مانند سینک ظرفشویی، کف آشپزخانه و… استفاده کنید.

برای ساخت این ترکیب کافی است نصف لیمو را با پودر بوراکس (بورات سدیم) ترکیب کنید و از این ماده برای شستشوی سطوح مختلف استفاده کنید. همچنین می توانید از لیمو به صورت عادی برای از بین بردن زنگ زدگی وسایل فلزی هم استفاده کنید.

برای این کار، چند قطره لیمو را روی وسیله موردنظر بریزید تا کمی بماند و شروع کند به از بین بردن زنگ زدگی ها و سپس آن وسیله را به خوبی آب بکشید.

3- جوش شیرین، مایع ظرفشویی طبیعی:

جوش شیرین ماده ای است که مانند لیمو خاصیت سایندگی دارد و می تواند به خوبی سطوح مختلف را تمیز کند، اما چون کمی از لیمو ضعیف تر است، می توانید به راحتی از آن در شستشوی ظروف استفاده کنید و لکه های چربی و… را از روی ظروف پاک کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

کافی است جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید که حالتی خمیری پیدا کند و آن را روی اسفنج شستشوی ظروف بمالید و سپس شروع کنید به شستن ظروف تا لکه های آنها را به راحتی از بین ببرید.

همچنین گاهی اوقات ممکن است ظروف شما یا قسمتی از خانه بوی بدی داشته باشد، برای این موضوع هم می توانید از جوش شیرین استفاده کنید، چون می تواند به راحتی بوی بد را از بین ببرد. برای این منظور، کمی جوش شیرین را روی سطح موردنظر بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را به خوبی بشویید.

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن سطوح
استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن سطوح

4- سرکه سفید، لکه بر طبیعی:

سرکه سفید خاصیت لکه بری بسیار قدرتمندی دارد و می تواند به راحتی لکه ها را از روی لباس ها پاک کند. برای اینکه از آن استفاده کنید، کافی است سرکه سفید را با آب مخلوط کنید تا ترکیبی مناسب ایجاد کنید و سپس لباس ها را در این ترکیب فرو کنید و اگر لکه آنها زیاد و قدیمی است، بگذارید حدودا 1 ساعت سرکه روی آنها بماند و سپس آب بکشید.

با این کار می توانید به راحتی یک لکه بر قدرتمند در خانه خودتان بسازید.

5- نمک، از بین برنده طبیعی لکه ها:

نمک یکی دیگر از موادی است که می تواند به راحتی لکه های مختلف را از بین ببرد و از بهترین لکه‌برهای طبیعی محسوب می شود. برای اینکه بتوانید از نمک استفاده بهتری کنید، توصیه می کنیم که آن را با کمی سرکه سفید ترکیب کنید. با این ترکیب شما می توانید یک لکه بر بی نقص و فوق العاده در خانه خودتان بسازید و از آن برای از بین بردن لکه های مختلف استفاده کنید.

حتی از این ترکیب می توانید برای نظافت وسایل مختلف هم استفاده کنید و مطمئن باشید که ضرری برای وسایل شما نخواهد داشت.

6- آمونیاک، دشمن طبیعی چربی ها:

آمونیاک هم یکی دیگر از مواد طبیعی است که قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و می تواند به خوبی چربی ها را از بین ببرد. برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، بهتر است آمونیاک را با کمی آب ترکیب کنید و سپس روی سطح موردنظر بریزید تا کمی بماند و چربی ها را از بین ببرد.

سپس می تواند ظرف یا سطح موردنظر را به خوبی آب بکشید. در پایان کار هم شاهد این خواهید بود که چربی های روی ظرف یا سطح موردنظر به صورت کامل از بین رفته است.

7- صابون گیاهی، ماده ای مناسب برای شستشوی دست ها:

خیلی وقتها ما نیاز به شستن دست هایمان داریم و برای این کار باید از ماده ای استفاده کنیم که هم دست های ما را تمیز کند و هم لطافت و نرمی پوست دست را حفظ کند و به پوست دست آسیبی نرساند.

صابون های گیاهی که با استفاده از زیتون و گیاهان مشابه دیگر تهیه می شوند، برای این کار فوق العاده هستند و می توانید آنها را خودتان در منزل تهیه کنید و برای شستشوی دست ها از این نوع صابون استفاده کنید.

مواد شوینده طبیعی برای نظافت و شستشو در منزل

جمع بندی مطالب

در این مقاله درباره روش استفاده از شوینده های طبیعی و بدون ضرر در نظافت منزل صحبت کردیم و گفتیم که چرا باید این کار را انجام دهید و شوینده های شیمیایی چه مضراتی را برای شما و کودکان شما خواهند داشت.

در ادامه هم گفتیم که از چه مواد طبیعی می توانید به عنوان شوینده استفاده کنید و هر کدام چه استفاده ای دارند و توضیح دادیم که چطور و کجا می توانید از آنها استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با شوینده های طبیعی آشنا شوید و بتوانید به بهترین شکل ممکن آنها را در خانه خودتان بسازید و در نظافت منزل و شستشوی ظروف از آنها استفاده کنید.

اگر می خواهید شستشوی کف خانه شما به صورت حرفه ای انجام شود، این کار را به هوم سرویز بسپارید.

نظافت منزل
خدمات نظافت منزل هوم سرویز

نظافت منزل شما با تیم باتجربه و بسیار حرفه ای هوم سرویز

اگر می خواهید منزلتان برق بیفتد و خانه تکانی حسابی در منزلتان انجام شود، اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را برای نظافت منزل ثبت کنید تا تیم هوم سرویز با بهترین شوینده ها به منزل شما بیایند و تمام قسمتهای منزل شما از جمله در و پنجره ها، کف زمین، راه پله، پذیرایی و … را خیلی سریع و با دقت تمیز کنند و خانه ای خوشبو، درخشان و نو به شما تحویل دهند.

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا