لوازم خانگی

علت سیاه شدن صفحه تلویزیون و نداشتن تصویر چیست؟

روشهای تعمیر خرابی تلویزیون

تلویزیون یکی از لوازم خانگی پرکاربرد در هر خانه ای است و به وجود آمدن مشکل برای آن، باعث می شود که مهمترین سرگرمی اعضای خانه با مشکل مواجه شود و این موضوع بسیار ناراحت کننده است. مشکلات زیادی ممکن است برای تلویزیون ها ایجاد شود و سیاه شدن صفحه تلویزیون یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای تلویزیون هایی با برندهای مختلف ایجاد می شود. این مشکل دلایل مختلفی دارد و باید آنها را بدانید تا بتوانید در جهت تعمیر و نگهداری مناسب از تلویزیون خودتان اقدام کنید.

به همین خاطر ما در این مقاله می خواهیم در مورد سیاه شدن صفحه تلویزیون صحبت کنیم و بگوییم که این مشکل اصلا به چه دلایل به وجود می آید و چطور می توانید این مشکل را حل کنید و همچنین نکاتی را در مورد این می گوییم که چه کارهایی انجام دهید تا این مشکل برای تلویزیون شما ایجاد نشود.

 

فهرست مطالب

فرقی نمی کند که از چه برند تلویزیونی استفاده می کنید، در هر صورت باید بدانید که این مشکل بین تمامی تلویزیون ها رایج است و اگر می خواهید که از به وجود آمدن این مشکل برای تلویزیون خودتان جلوگیری کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت سیاه شدن صفحه تلویزیون چیست؟

مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون، مشکلی است که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و گاهی اوقات این مشکل عمیق است و نیاز به تعمیرات سخت افزاری تلویزیون دارد و گاهی اوقات هم مشکل خاصی نیست و به خاطر یکسری ایرادات کوچک به وجود می آید.

اما در کل باید بدانید که این مشکل قابل حل است و می توانید آن را با کمک یک تعمیرکار تلویزیون حرفه ای حل کنید و نیازی نیست که بابت این موضوع نگران باشید. این مشکل معمولا به این صورت است که بخشی از تصویر یا تمام آن سیاه است و چیزی قابل مشاهده نیست و در این حالت تلویزیون روشن می شود و صدای آن را هم می توانید بشنوید؛ اما نمی توانید تصویر را مشاهده کنید.

در نگاه اول این موضوع بسیار ترسناک است و ممکن است باعث نگرانی شما شود، اما با بررسی دلایل مختلف و عیب یابی این مشکل، می توانید به راحتی آن را حل کنید و نیازی نیست که خودتان را نگران کنید. شما می توانید تعمیر تلویزیون خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون شما را برطرف کند.

یکی از مهمترین بخش های تلویزیون که می تواند در این مشکل دخیل باشد، این است که تکنولوژی صفحه تلویزیون چه است و از که فناوری در ساخت آن استفاده شده است. هرچه فناوری تلویزیون شما جدیدتر باشد، احتمالا کمتر با این مشکل مواجه خواهید شد و تلویزیون شما بدون مشکل کار خواهد کرد اما اگر تلویزیون شما قدیمی تر باشد، ممکن است این مشکل برایتان زیاد پیش بیاید.

گاهی اوقات هم این مشکل به خاطر ایراد در پنل تلویزیون است که ممکن است بخش های مختلف آن مشکل داشته باشند و البته در ادامه در مورد این موارد به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

 در ادامه می خواهیم با هم چند مورد از مهمترین علت سیاه شدن صفحه تلویزیون را بررسی کنیم و ببینیم که هرکدام از این موارد چگونه ایجاد می شوند. پس با ما همچنان همراه باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر تلویزیون هم ارائه میده؟

سیاه شدن صفحه تلویزیون
سیاه شدن صفحه تلویزیون

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون چیست؟

فرقی نمی کند که شما از تلویزیون سامسونگ، ال جی، هایسنس، دوو، ایکس ویژن، اسنوا، سونی و… استفاده کنید، در هر صورت تعدادی از این موارد که گفته می شوند بین تمام تلویزیون ها مشترک هستند و می توانید آنها را بررسی کنید.

1- مشکل در بک لایت تلویزیون:

بک لایت نوری است که در پشت صفحه نمایش هر تلویزیونی تابیده می شود و این امکان را به ما می دهد که بتوانیم به خوبی تصاویر روی صفحه تلویزیون را مشاهده کنیم. حالا اگر بک لایت به خوبی کار نکند و یا بخشی از آن خاموش شود، شاهد سیاه شدن آن قسمت از تصویر خواهیم بود و این موضوع می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

معمولا یکی از اصلی ترین دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون همین مشکل در بک لایت است و این ایراد باعث می شود که بخشی از صفحه تلویزیون یا تمامی آن دچار سیاهی شود و نتوانید به خوبی تصویر را مشاهده کنید.

جالب است بدانید که اگر این مشکل در تلویزیون شما ایجاد شود، ولتاژی که به لامپ های خراب ارسال می شود بین لامپ های سالم پخش خواهد شد و این موضوع باعث می شود که به آن لامپ ها فشار زیادی وارد شود و این موضوع می تواند باعث خراب شدن تعداد بیشتری از لامپ های بک لایت شود. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که در صورت مواجه شدن با مشکل خرابی بک لایت تلویزیون خودتان، سریعا آن را به تعمیرگاه ببرید و مشکل لامپ های بک لایت را حل کنید تا هم از علت سیاه شدن صفحه تلویزیون جلوگیری کنید و هم نگذارید که تلویزیون شما خرابتر شود و هزینه بیشتری برای تعمیر نیاز داشته باشد.

2- مشکل سوختگی پیکسل ها:

صفحه تلویزیون شما از هزاران پیکسل تشکیل شده است و جالب است بدانید که هرکدام از این پیکسل ها نیز از چند پیکسل کوچکتر تشکیل شده اند که وظیفه کنترل رنگ در آنها را بر عهده دارند. حالا اگر یکی از پیکسل ها دچار مشکل شود، ممکن است که به راحتی در کارکرد پیکسل های دیگر اختلال ایجاد کند و شاهد سیاه شدن صفحه تلویزیون باشید.

در این حالت باید بدانید که طبق استانداردهای وضع شده در شرکت های سازنده تلویزیون، اگر در تلویزیون شما کمتر از سه پیکسل سوخته شده وجود داشته باشد، نمی توانید از گارانتی تلویزیون خودتان استفاده کنید و باید خودتان هزینه تعویض قطعه را بپردازید.

همچنین توصیه می کنیم که اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، به هیچ وجه از روش هایی مانند فشار دادن پیکسل سوخته با سوزن و یا روش های دیگر این چنینی استفاده نکنید، چون این کار نه تنها مشکل را حل نمی کند، بلکه می تواند باعث شود که پیکسل های دیگر نیز آسیب ببینند و وضعیت تلویزیون شما از چیزی که هست بدتر شود.

پس در زمان مشاهده چنین مشکلی، حتما برای تشخیص علت سیاه شدن صفحه تلویزیون آن را به یک تعمیرگاه ببرید و بگذارید یک فرد متخصص تعمیر را برایتان انجام دهد.

3- خراب شدن پنل تلویزیون:

پنل تلویزیون یک قطعه در تلویزیون است که وظیفه کنترل کیفیت تصویر را بر عهده دارد و می تواند در کیفیت صفحه نمایش تلویزیون نقش بسیار مهمی داشته باشد. باید بدانید که این قطعه یک عمر مفید دارد و در صورتی که ساعات کاری تلویزیون خیلی زیاد شود و از تلویزیون خودتان بسیار زیاد استفاده کنید، این قطعه عمر خود را کرده و سریعتر خراب می شود و باید آن را تعویض کنید.

یکی از دلایل عمده سیاه شدن صفحه تلویزیون دقیقا خرابی پنل تلویزیون است و در این زمان باید این قطعه را تعویض کنید تا بتوانید مجددا بدون مشکل از تلویزیون خودتان استفاده کنید. این قطعه در صورت خرابی، لکه های ابری شکلی را روی صفحه تلویزیون ایجاد می کند و ممکن است افرادی به شما بگویند که می توانند این قطعه را برایتان تعمیر کنند، تعمیر این قطعه ممکن است اما در صورت تعمیر ممکن است مجددا خیلی زود نیاز به تعمیر آن داشته باشید و توصیه ما این است که حتما این قطعه را تعویض کنید تا مشکل آن را به خوبی حل کنید.

هزینه تعمیر تلویزیون
هزینه تعمیر تلویزیون

هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون چقدر است؟

یکی از سوالاتی که برای افراد مختلف ایجاد می شود، این است که هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون چقدر است و این کار چه مقدار هزینه ای نیاز خواهد داشت؟ باید بگوییم که همانطور که در بخش بالا گفتیم، این هزینه کاملا به روش تعمیر تلویزیون بستگی دارد و باید ببینیم که تلویزیون چه مشکلی دارد و این مشکل با تعمیر حل می شود یا نیاز به تعویض قطعه دارد.

همچنین برند تلویزیون نیز در هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون مهم است و هر برند قیمت قطعات متفاوتی با برندهای دیگر دارد. مثلا اگر تلویزیون شما ساخت برندهایی مانند سونی و سامسونگ باشد، احتمالا هزینه تعمیر بیشتری خواهد داشت؛ چون این محصولات معمولا کیفیت بسیار بالایی دارند و قیمت قطعات آنها نیز بالا است، اما اگر از برندهای ارزان تر بازار مانند اسنوا تلویزیون خودتان را خریده باشید، احتمالا هزینه تعمیر ارزان تری برایتان ایجاد خواهد شد و نیازی نیست که بابت این موضوع نگران باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر تلویزیون هم ارائه میده؟

این موضوع را نیز باید بدانید که همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، سعی کنید در صورت مواجه شدن با این مشکل، سریعا تلویزیون را به تعمیرگاه ببرید تا بتوانید مشکل آن را سریعتر حل کنید و هزینه اضافی بابت تعمیر پرداخت نکنید.

تعمیر تلویزیون با هوم سرویز
تعمیر تلویزیون با هوم سرویز

جمع بندی

در این مقاله در مورد علت سیاه شدن صفحه تلویزیون صحبت کردیم و گفتیم که چرا صفحه تلویزیون سیاه می شود و با هم دلایل مختلفی که برای این موضوع وجود دارند را بررسی کردیم. همچنین گفتیم که هر مشکل را چگونه می توانید برطرف کنید و چرا باید سریعا به آنها رسیدگی کنید.

توصیه می کنیم که در صورت مواجه شدن با این مشکل، سریعا برای تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون اقدام کنید تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید، چون تلویزیون یک وسیله الکتریکی است و مشکل در یک بخش آن می تواند باعث ایجاد مشکل در بخش های دیگر نیز شود و قطعات سالم دیگر را خراب کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با علت سیاه شدن صفحه تلویزیون آشنا شوید و بتوانید عیب یابی این مشکل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. شما می توانید تعمیر انواع تلویزیون های بزرگ و تعمیر باند و ساندبار را به تیم متخصص و حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

قیمت تعمیر تلویزیون
قیمت نصب تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا