بنایی و دکوراسیون

همه چیز برای انتخاب کاور مبل متناسب با دکوراسیون خانه

راهنمای انتخاب کاورهای زیبا برای مبل

کاور مبل به نوعی وظیفه محافظت از مبل ها در برابر خراب شدن را دارد و به همین خاطر خیلی از مردم دوست دارند که مبل های خودشان را کاور کنند تا از خراب شدن روکش اصلی مبل جلوگیری کنند و مدت زمان بیشتری مبل های خودشان را قابل استفاده کنند. انتخاب کاور برای مبل، اصول و قواعد خاصی دارد که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و پس از خرید و نصب کاورها، از خرید خودتان پشیمان نشوید. این اصول و قواعد هم برای انتخاب پارچه و هم برای دوخت کاور مبل نیاز است و باید تمامی آنها را به خوبی رعایت کنید.

به همین خاطر در این مقاله می خواهیم در مورد انتخاب کاور برای مبلمان صحبت کنیم و بگوییم که برای انجام این کار چه اصول و نکاتی را باید رعایت کنید که بتوانید هم کاور زیبا و خوبی را خریداری کنید و هم هنگام استفاده از آن به مشکل نخورید.

اگر قصد خریداری کاور مبل را دارید و دلتان می خواهد که بتوانید یک کاور خوب و زیبا و بسیار کاربردی برای مبل های خودتان خریداری کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

برای اینکه بتوانید بهترین و زیباترین کاور برای مبلمان را انتخاب کنید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

خرید و انتخاب کاور مبل برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفتیم افراد زیادی به خریداری کاور برای مبل علاقه‌مند هستند، اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که اصلا کاور روکش مبلمان برای شما مناسب است یا خیر. باید بگوییم که کاور صندلی و مبلمان برای افراد مختلف کاربردهای متفاوتی دارد. در ادامه می خواهیم بگوییم که وجود کاور برای چه کسانی مناسب است و چه افرادی می توانند از آن استفاده کنند.

1- خانه های دارای بچه کوچک:

همانطور که می دانید، بچه های کوچک وقتی تازه راه می افتند، دوست دارند چیزهای جدید را تجربه کنند و ممکن است همه قسمتهای خانه را خط خطی کنند. یکی از مهمترین جاهایی که در این زمان می تواند آسیب زیادی ببیند، مبل ها هستند.

خط خطی کردن مبل ها می تواند باعث شود که علامت خودکار روی مبل ها باقی بماند و پاک کردن آن دردسرهای خاص خودش را دارد، به همین خاطر نیاز است که حتما از کاور برای مبلها استفاده کنید تا از خراب شدن مبل ها جلوگیری کنید.

2- افرادی که زیاد از مبل استفاده می کنند:

اگر از افرادی هستید که عادت دارید روی مبل بنشینید و در حال تلویزیون دیدن کاری انجام دهید یا خوراکی بخورید، کاور مبلمان برایتان بسیار مناسب خواهد بود؛ چون می تواند مانع از کثیف شدن پارچه مبل شود و در صورت ریختن خوراکی یا وسایل دیگر، کاور خراب خواهد شد.

3- خانه های ویلایی کم استفاده:

اگر خانه ویلایی دارید که فقط برای تفریح و مسافرت به آنجا می روید، ممکن است در طول مدتی که شما نیستید، خاک روی مبل ها بنشیند و هنگام تمیز کردن، روکش مبل ها خاکی و کثیف شود. به همین خاطر خیلی خوب است که بتوانید از کاور روکش مبل استفاده کنید تا از خاکی شدن و گلی شدن روکش مبل جلوگیری کنید.

4- افرادی که به فکر تمیزی مبل ها هستند:

به صورت کلی افرادی که می خواهند از مبل های خودشان در برابر کثیف شدن محافظت کنند، می توانند از کاور برای مبلمان استفاده کنند. وجود کاور باعث می شود که کثیفی لباس و عرق و… به مبل سرایت نکند و همین موضوع کمک می کند که مبل ها تمیز بمانند و کثیف نشوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و ساخت مبل هم ارائه میده؟

کاور برای مبل
راهنمای انتخاب کاور برای مبل

انواع کاورهای مبل

اگر در بازار به دنبال خرید و انتخاب کاور روکش مبل رفته باشید، احتمالا با این موضوع مواجه شده اید که تنوع زیادی برای این محصول وجود دارد و ممکن است ندانید که کدام جنس برایتان مناسب تر است، به همین خاطر در ادامه می خواهیم جنس های مختلف کاور مبلمان و کاربردهای هر کدام را بررسی کنیم.

1- کاور ژله ای:

اولین نوع کاور که بیشتر برای مبل های سلطنتی به کار برده می شود، کاور ژله ای است. این نوع کاور، حالتی شفاف و ژلاتینی دارد و از پی وی سی ساخته می شود و می تواند از مبل های شما در برابر کثیفی و لکه نگهداری کند.

همچنین شستشو و تمیز کردن این نوع کاور بسیار راحت است و به راحتی می توانید از این کاورها مراقبت کنید تا شفافیت خودشان را از دست ندهند.

کاور پارچه ای
کاور پارچه ای

2- کاور پارچه ای:

کاور پارچه ای، رایج ترین نوع کاور برای مبل است که برای هر نوع مبلمانی قابل استفاده است. برای این نوع کاور دست شما بازتر خواهد بود و در هنگام انتخاب کاور، می توانید از هر نوع پارچه ای که برای این کار مناسب باشد استفاده کنید و طرح ها و رنگ های دلخواه خودتان را خریداری کنید.

کاور پارچه ای معمولا به صورت ساده آماده می شود و در دوخت آن از پارچه های ساده و بدون طرح استفاده می شود، اما بر اساس سلیقه و دکوراسیون خانه خودتان می توانید از پارچه های طرح دار نیز استفاده کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

3- کاور ضد آب و ضد ضربه:

حیوانات خانگی بسیار شیرین هستند و می توانند دوستان خوبی برای ما باشند، افراد زیادی هستند که از حیوانات خانگی در داخل منزل خودشان نگهداری می کنند و به همین خاطر نیاز است که وسایل مختلف خانه از جمله مبل را در برابر این حیوانات حفظ کنند.

حیواناتی مانند سگ ها عادت دارند که قسمت های مختلف مبل را گاز بگیرند و ممکن است با این کار به این قسمت ها صدمه زیادی وارد کنند، حیوانات دیگری مانند گربه ها نیز ناخن بسیار تیزی دارند و می توانند روکش مبل را خط خطی و حتی پاره کنند.

برای اینکه بتوانید از مبل های خودتان در مقابل حیوانات خانگی خود محافظت کنید، می توانید از کاور ضد آب و ضد ضربه استفاده کنید تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود. این کاورها طرح ها و نقش های مختلفی دارند و بسیار زیبا هستند و می توانید بر اساس سلیقه و دکوراسیون خانه خودتان از آنها استفاده کنید تا هم بدون مشکل از حیوانات خودتان نگهداری کنید و هم از خراب شدن مبل ها جلوگیری کنید.

4- کاور چرمی:

چرم نیز یکی دیگر از جنس های کاور روکش مبل است. هنگام انتخاب کاور، شما می توانید به رنگ ها و طرح های متنوع چرمی نیز فکر کنید. چرم زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد و اگر می خواهید کاور مبلمان شما جلوه ای لوکس تر داشته باشد، می توانید از چرم استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و ساخت مبل هم ارائه میده؟

توجه به جنس کاور
توجه به جنس کاور

نکات مهم در انتخاب کاور مبلمان

تا به اینجا در مورد جنس های مختلف کاور صحبت کردیم و گفتیم که این جنس ها هر کدام چه کاربردی دارند و برای چه مبلی مناسب هستند. حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که برای انتخاب کاور باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟

1- کاور مناسبی را انتخاب کنید:

اولین نکته ای که شاید بدیهی باشد، این است که جنس کاور خودتان را به گونه ای انتخاب کنید که در آینده برایتان مشکل ساز نشود. مثلا اگر از جنس کاوری استفاده کنید که سُر و لیز است، ممکن است در هنگام نشستن سر بخورید و از روی مبل بیفتید یا هنگام تابستان و در هوای گرم، چنین کاورهایی می توانند باعث تعریق شما شوند و اصلا مناسب نخواهند بود.

2- کاورهای ژله ای را تا حد امکان استفاده نکنید:

در انواع جنس مبلمان، گفتیم که کاور ژله ای وجود دارد و این نوع کاور می تواند با قابلیت شفاف بودن خودش، به دیده شدن مبل های شما نیز کمک کند. اما تا حد امکان سعی کنید از این نوع کاور استفاده نکنید. چون این کاورها هم حالت سُر دارند و حالتی پلاستیکی شکل به مبل های شما می دهند و هم به صورت صاف می مانند و به خوبی روی مبل نمی نشینند و این موضوع می تواند شکل مبل های شما را زشت کند.

همچنین ایراد دیگر این نوع کاور این است که پس از مدتی حتی با شسته شدن و تمیز کردن، زرد می شوند و باید آنها را تعویض کنید و راهی جز این کار وجود ندارد. همچنین این کاورها در صورت استفاده زیاد خیلی سریع پاره می شوند و نیاز است که مجددا آنها را تعمیر کنید یا کاملا تعویض شوند.

قابلیت شستشوی کاور
قابلیت شستشوی کاور

3- پارچه قابل شستشو باشد:

سعی کنید برای انتخاب کاور، از پارچه هایی استفاده کنید که قابل شستشو هستند و در صورت خراب شدن به راحتی می توانید آنها را در ماشین لباسشویی بشویید. چون در غیر این صورت ممکن است پارچه کاور خراب شود و ظاهر بسیار بدی به خانه شما ببخشد.

4- کاور را هماهنگ با دکوراسیون خانه انتخاب کنید:

در هنگام انتخاب کاور، دقت کنید که کاور با دکوراسیون و رنگ های موجود در خانه شما هماهنگی داشته باشد تا بتوانید هماهنگی مناسبی بین آنها ایجاد کنید. چون در غیر این صورت ممکن است دکوراسیون خانه شما ناهماهنگ به نظر برسد و زیبایی خود را از دست بدهد.

اگر می خواهید دکوراسیون خانه شما شیک و جذاب به نظر برسد، می توانید طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا محیط زندگی شما شیک و زیبا و مدرن شود و از زندگی در آن لذت ببرید.

کاور روکش صندلی و مبل
کاور روکش صندلی و مبل

جمع بندی

در این مقاله درباره انتخاب کاور برای مبل صحبت کردیم و گفتیم که کاور روکش مبل برای چه کسانی مناسب است و چه افرادی بهتر است از کاور استفاده کنند تا مبل های خودشان را تمیزتر نگه دارند. همچنین در ادامه گفتیم که انواع جنس کاور چه هستند و هر کدام از این جنس ها را معرفی و بررسی کردیم و گفتیم که هر مدل کاور برای چه مبلمانی مناسب تر هستند تا بتوانید بهترین طرح و مدل کاور مبلمان را انتخاب کنید.

در آخر نیز نکات مهمی را گفتیم که کمک می کنند بتوانید کاور مبلهای خودتان را بهتر انتخاب کنید و به ریزه کاری های این انتخاب دقت داشته باشید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در انتخاب کاور مبلمان کمک کند و نکات مفیدی را به شما یاد داده باشد. اگر مبلهای شما کثیف شده اند و می خواهید آنها را تمیز کنید، می توانید خشکشویی مبلمان خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن مبلهای شما را تمیز کنند و به شما تحویل دهند. برای درخواست خشکشویی مبل، شما می توانید وارد اپلیکیشن هوم سرویز شوید و درخواست خود را برای نظافت مبلمان ثبت کنید.

قیمت مبل شویی و خشک شویی مبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا