لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان

از 1814 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت لوله کشی ساختمان در زمستان 1402 چقدر است؟

قیمت لوله کشی آب کمتر از 10 متر

400,000 الی 650,000 تومان

قیمت لوله کشی آب و شوفاژ لوله 5 لایه(متر طول)

30,000 الی 45,000 تومان

قیمت لوله کشی آب لوله سبز(متر طول)

28,000 الی 38,000 تومان

قیمت لوله کشی آب با لوله سایز 1/2(متر طول)

28,000 الی 38,000 تومان

قیمت لوله کشی آب با لوله سایز 25(متر طول)

30,000 الی 40,000 تومان

قیمت لوله کشی آب با سایز یک اینچ(موتورخانه ای)

32,000 الی 45,000 تومان

قیمت تخریب محیط مورد نظر جهت لوله کشی

توافقی

متوسط قیمت1,200,000 تومانکمینه قیمت500,000 تومانبیشینه قیمت2,270,000 تومان

آنچه درباره لوله کشی ساختمان خواهید خواند

  • لوله کشی ساختمان روکار و توکار
  • لوله کشی آب به روش سنتی
  • لوله کشی ساختمان انشعابی
  • لوله کشی ساختمان روش کلکتوری
  • بهترین روش لوله کشی ساختمان چیست؟
  • لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان
  • تعویض و تعمیر لوله های آب با کمک لوله کش ماهر
  • مواردی که باید در طراحی و اجرای سیستم لوله کشی ساختمان باید رعایت شود
  • انواع لوله مورد استفاده در سیستم لوله کشی آب ساختمان
  • قیمت لوله کشی ساختمان متری چند است؟
  • ‌‌ خدمات لوله کشی شبانه روزی ساختمان به لوله کش ماهر هوم سرویز بسپارید

لوله کشی ساختمان روکار و توکار

سیستم تاسیسات آبی ساختمان شامل لوله کشی آب آشپزخانه، لوله کشی آب توالت فرنگی، لوله کشی آب حمام، لوله کشی آب سرویس بهداشتی می باشد. تمام این موارد تامین کننده کیفیت و سلامت اعضای یک خانواده هستند. هرگونه ایراد در این قسمت و تاسیسات ساختمان باید به سرعت رفع شود. زیرا ترکیدگی لوله و نشتی لوله می توانند خسارات بالایی به استحکام ساختمان وارد کنند. در ادامه به معرفی انواع روش های لوله کشی آب ساختمان و قیمت لوله کشی ساختمان می پردازیم.

لوله کشی آب به روش سنتی

در قدیم برای اجرای لوله کشی ساختمان از روش سنتی استفاده می کردند. به گونه ای که در بیشتر خانه های قدیمی مانند تاسیسات و لوله کشی آب آشپزخانه و سرویس بهداشتی از لوله های فلزی استفاده شده است. اما با گذشت زمان و به دلایل مختلفی نظیر بالا بودن اجرت لوله کشی منازل، سخت بودن و زمان بر بودن، امکان خوردگی و زنگ زدگی لوله ها در دراز مدت و البته سنگین بودن لوله های فلزی این سبک و استفاده از این نوع لوله تقریبا منسوخ شد.

لوله کشی ساختمان انشعابی

در لوله کشی انشعابی آب در تمام ساختمان به وسیله رایزر اصلی منشعب می شود. در سیستم انشعابی تفاوتی در لوله کشی آب سرد یا گرم ساختمان وجود ندارد. در این روش لوله آب اصلی بعد از ورود به ساختمان بعد از نصب کنتور مستقیما در داخل ساختمان انشعاب پیدا می کند و مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش انشعابی برای هر قسمتی که به نصب شیر آب نیاز است یکی انشعاب از لوله اصلی گرفته می شود و در پایان تمام انشعابات به یکدیگر مرتبط خواهند بود. در این روش از لوله های پلیمری استفاده می شود. همچنین برای لوله کشی آب گرم ساختمان یک انشعاب به وسیله حرراتی وارد می شود. انشعابی به دو صورت لوله کشی اب روکار و لوله کشی آب توکار انجام می شود.

لوله کشی ساختمان روش کلکتوری

لوله کشی ساختمان کلکتوری یکی از بهترین روش ها است. در این روش از لوله پنج لایه استفاده می شود. از مزایای روش کلکتوری می توان به کاهش رسوب گرفتگی لوله ها و کاهش چشم گیر ترکیدگی لوله اشاره کرد. همچنین کیفیت و طول عمر بالا نیز از مزایای روش کلکتوری هستند. در واقع روش کلکتوری از نام وسیله لوله ای شکل و میله مانند گرفته شده است. در قسمت زیرین آنها چند خروجی قرار دارد. این خروجی ها آب را در مسیرهای مختلفی هدایت می کنند.

با استفاده از کلکتور می توان آب را در مسیرهای مختلف به صورت کاملا یکسان تقسیم کرد. در اولین قدم باید مکان مناسبی را به نصب جعبه کلکتوری اختصاص دهید. این مکان می تواند سرویس بهداشتی، آشپزخانه و یا تراس باشد.

بهترین روش لوله کشی ساختمان چیست؟

بهترین روش بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. مواردی مانند سرعت اجرای کار، هزینه لوله کشی ساختمان، اهمیت کیفیت کار و شرایط حفظ و نگهداری از لوله در ساختمان همه و همه در تعیین بهترین روش تاثیر گذارند. البته شرایط ساختمان اینکه در حال ساخت باشد یا در تحت سکونت نیز بر تعیین کردن روش تاثیرگذار است.

لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان

لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان به دو روش کلی انجام می شود، روش اول روکار است. که در این روش لوله ها به صورت روکار کشیده می شوند و در ظاهر ساختمان مشخص هستند و روش دوم به روش لوله کشی ساختمان توکار است که در این روش تمامی لوله ها از داخل دیوار یا از کف ساختمان کشیده می شوند و با استفاده از بتن و… روی آنها پر می شوند و مشخص نخواهند بود.

تعویض و تعمیر لوله های آب با کمک لوله کش ماهر

لوله های آب هم مانند سایر تجهیزات ساختمانی بعد از مدتی به دلایل مختلف دچار ایراد می شوند و نیاز به تعمیر و یا تعویض لوله آب ساختمان است. حال در این صورت بر اساس نقشه کشی لوله کشی آب ساختمان تعیین می شود که چه میزان هزینه و وقت باید صرف تعمیر و یا تعویض لوله آب ساختمان شود. لوله کشی آب روکار در کم هزینه ترین روش برای تعمیر و تعویض لوله آب آشپزخانه یا سرویس بهداشتی است.

مواردی که باید در طراحی و اجرای سیستم لوله کشی ساختمان باید رعایت شود

  • اجرا و نصب لوله آب سرد و گرم باید به شیوه موازی و عمود انجام شود و بین لوله ها فاصله کافی برای عایق کاری وجود داشته باشد. مسیر نصب لوله باید بدون پیچ و خم بوده و قابلیت سهولت دسترسی برای مواقع اضطراری و تعمیرات در نظر گرفته شود.
  • همه لوله های افقی ساختمان باید دارای شیب یکنواخت باشد. در نظر داشته باشید که در ساختمان های دارای موتورخانه، شیب لوله ها در کانال کف به سمت موتورخانه تنظیم شود.
  • حتما در مسیر ورودی لوله ها به داخل ساختمان و مجتمع های مسکونی، شیر فلکه تخلیه آب کار گذاشته شود. این موردی است که نباید نادیده گرفت.
  • برای نصب لوله هایی که از کف و یا داخل دیوار عبور داده شده اند اقدامات احتیاطی صورت گیرد. این لوله ها می بایست در برابر فشار و شکستگی مقاومت لازم را داشته باشند.
  • در ارتباط با لوله هایی که بر روی دیوارهای بیرونی کار شده اند و یا به طور کلی لوله هایی که در خارج از فضای ساختمان قرار دارند، توجه به عایق بندی برای جلوگیری از یخ بستن ضروری است. تغییرات دمایی می تواند بر روی لوله های ساختمان تاثیرات منفی داشته باشد.
  • برای جلوگیری از ورود مواد خارجی به داخل لوله ها می بایست بعد از اتمام کار، سر همه لوله ها با درپوش مخصوص پوشانده شود.
  • پس از اجرای کامل تاسیسات می بایست سیستم آبرسانی به طور کامل آزمایش شود. تا هر گونه نشتی برطرف گردد.
  • استفاده از لوله با جنس و قطر مناسب برای لوله کشی سرد و گرم و اجرای سیستم گرمایش از کف الزامی است.

انواع لوله مورد استفاده در سیستم لوله کشی آب ساختمان

از انواع لوله ها برای آب رسانی و تاسیسات ساختمان استفاده می شود. اجرای لوله کشی ساختمان منوط به انتخاب صحیح جنس لوله است. هر لوله با تکنولوژی ساخت متفاوت ساخته شده و خواص مکانیکی مشخصی دارد. بنابراین نمی توان از یک نوع لوله در همه بخش ها استفاده کرد. به طور کلی انواع لوله ها به دو نوع لوله های فلزی و غیر فلزی تقسیم می شود.

· لوله کشی ساختمان با لوله های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه در دو نوع آهنی و فولادی موجود هستند. لوله های گالوانیزه فولادی در مقایسه با لوله های آهنی، سبک تر بوده و براقیت بیشتری دارند. عمده مصرف لوله گالوانیزه در سیستم لوله کشی فاضلاب است. این لوله ها ارزان قیمت بوده و در مقابل فشار، تحمل خوبی دارند. از معایب لوله های گالوانیزه می توان به عدم انعطاف پذیری، میل به خوردگی لوله و رسوب گیری زیاد اشاره کرد. استفاده از این لوله ها به مراتب کمتر از انواع دیگر است.

· لوله کشی ساختمان با لوله‌هایی پلیمری (پلاستیکی)

لوله سبز یا لوله‌ پلی پروپیلن نسل جدید لوله هستند که از نوعی پلیمر یا همان پلاستیک ساخته شده می شود. این لوله ها سبک، انعطاف پذیر و ارزان قیمت هستند. انواع لوله سبز در برابر خوردگی و رسوب گیری مقاومت بالاتری دارند. به تدریج لوله های پلیمری جایگزین لوله های قدیمی می شوند. البته لوله های سبز تحمل فشار بالا و تغییرات زیاد دمایی را نداشته و تغییر شکل می دهند.

· لوله کشی ساختمان با لوله های پی وی سی

لوله هایی سبک بوده و دارای اتصالات و قطعات ساده برای نصب هستند. لوله های پی وی سی در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و قطر بسیار کمی دارند. با تمام این مزایا PVC خشک و شکننده است و در برابر سرما و تغییرات دمایی مقاومت خوبی ندارد.

· لوله کشی ساختمان با لوله های چند لایه (سوپرپایپ)

لوله های ۵ لایه از ترکیب آلیاژ مختلف و به صورت لایه ای تولید می شوند. ترکیب آلیاژ در لایه ها موجب شده تا مقاومت لوله های سوپرپایپ افزایش یابد. این لوله ها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تولید شده و دارای مزایای زیادی هستند. در حال حاضر مناسب ترین لوله برای تعمیرات لوله کشی ساختمان، لوله های چند لایه هستند.

قیمت لوله کشی ساختمان متری چند است؟

هزینه لوله کشی ساختمان به موارد متعددی وابسته است. خدمات لوله کشی ساختمان هوم سرویز شامل رفع گرفتگی لوله آب گرم، تعویض لوله های آب، سیستم لوله کشی گرمایش از کف، تعویض و ترمیم انواع اتصالات لوله آب و همه مشکلات ناشی از تاسیسات ساختمان می باشد. معمولا قیمت لوله کشی ساختمان با توجه به متراژ کار تعیین می‌شود و هرچقدر متراژ کار بیشتر باشد، هزینه لوله کشی ساختمان نیز متغییر می کند. همچنین موارد دیگری مانند نوع لوله، توکار یا روکار بودن لوله، محلی که نیاز به نصب لوله دارد نیز بر قیمت لوله کشی ساختمان تاثیر دارند.

‌‌ خدمات لوله کشی شبانه روزی ساختمان به لوله کش ماهر هوم سرویز بسپارید

در صورت نیاز به خدمات تعویض و تعمیر لوله کشی ساختمان تنها کافیست به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید. برترین لوله کش ماهر جهت ارائه توضیحات و قیمت با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس لوله کشی ساختمان و همچنین ارایه خدمات لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات لوله کشی ارائه می دهد که شامل لوله کشی فاضلاب ساختمان, لوله کشی پکیج به روش انشعابی و کلکتوری می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های لوله کشی و تاسیسات را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس لوله کشی ساختمان

لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان

تعویض لوله کشی روکار و توکار آب ساختمان

لوله کشی ساختمان و تعمیرات لوله کشی آب

لوله‌کشی ساختمانی با لوله گالوانیزه، پلاستیکی، پی وی سی، فولادی

لوله‌کشی آب آشپزخانه‌، لوله کشی آب سرویس بهداشتی و توالت

اجرای لوله کشی سنتی، لوله کشی کلکتوری و انشعابی

نظرات کاربران

profile picture
عاطفه دهقان

آقای گل محمدی بسیار عالی کاربلد و تمیز و سریع انجام دادن کار ما رو حتما حتما بهتون پیشنهاد میکنم ایشون رو

profile picture
سعید فتحی

وقت شناس و البته کاملا ماهر

profile picture
S khosravi

بسیار کاردان و وقت شناس و با اخلاق

profile picture
سبحان

از همون موقع که با ایشون آشنا شدیم همه کارا رو به ایشون سپردیم اجار فرانسه هستن ازاین برنامه ممنونم که ایشون رو معرفی کردن

شرایط لوله کشی آب گرم و سرد و تعمیرات لوله کشی ساختمان

همیار می بایست ابتدا محل لوله کشی را بررسی نموده و پیشنهاد خود را ارایه نماید و سپس در صورت رضایت مشتری اقدام به انجام سرویس نماید.

تهیه لوازم و قطعات درصورت نیاز پس از مشورت با مشتری انجام می شود و همیار موظف می باشد فاکتور خرید را به مشتری ارایه نماید.

چنانچه محل مورد نظر جهت لوله کشی آب نیاز به تخریب داشته باشد هزینه آن به صورت مجزا و بر اساس توافق صورت گرفته با همیار لحاظ می گردد.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

package-installation-repair
سرویس و تعمیر پکیج
قیمت از 400,000 الی 1,400,000 تومان
boiler-plumbing
لوله کشی پکیج و شوفاژ
قیمت از 300,000 الی 500,000 تومان
drain-well
لوله بازکنی
قیمت از 400,000 الی 800,000 تومان
water-purifier
دستگاه تصفیه آب
قیمت از 270,000 الی 600,000 تومان