ساخت تابلو برق

ساخت تابلو برق

از 1380 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت ساخت تابلو برق در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت ساخت و نصب تابلو برق تک فاز

300,000 الی 700,000 تومان

قیمت ساخت و نصب تابلو برق سه فاز

400,000 الی 1,000,000 تومان

قیمت حداقل دستمزد و کارشناسی

180,000 تومان

متوسط قیمت350,000 تومانکمینه قیمت350,000 تومانبیشینه قیمت350,000 تومان

آنچه درباره ساخت تابلو برق خواهید خواند

  • ساخت تابلو برق صنعتی و خانگی
  • مزایای ساخت تابلو برق صنعتی و خانگی
  • مواردی که در ساخت تابلو برق ساختمانی باید مد نظر قرار داده شوند
  • طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی و خانگی
  • نصب انواع تابلو برق
  • مراحل ساخت تابلو برق
  • هزینه ساخت تابلو برق به چه عواملی بستگی دارد؟
  • سفارش ساخت تابلو برق خانگی، کارگاهی و صنعتی را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

ساخت تابلو برق صنعتی و خانگی

ساخت تابلو برق یکی از مهمترین الزامات، برای راه اندازی و استفاده صحیح از دستگاه های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان ها می باشد. با ساخت و نصب تابلو برق سه فاز صنعتی و مونتاژ تابلو برق صنعتی علاوه بر نظارت بر تجهیزات، موجب محافظت از سایر دستگاههای صنعتی مانند آسانسور، بالابر و پله برقی در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی نیز می شود. ساخت تابلو برق خانگی نیز بر اساس نوع کاربری ساختمان طراحی و اجرا می شود. هزینه ساخت تابلو برق و اجرت نصب و مونتاژ تابلو برق بر اساس برند تجهیزات و همچنین نوع کاربری تابلو تغییر می کند. در ادامه به معرفی انواع تابلو برق کارگاهی و ساختمانی و عوامل موثر بر هزینه ساخت تابلو برق و قیمت نصب تابلو برق خواهیم پرداخت.

مزایای ساخت تابلو برق صنعتی و خانگی

طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی، در واقع طراحی محفظه­‌ای می باشد که تجهیزات برقی یک ساختمان روی آن نصب شوند. ساخت تابلو برق خانگی برای افزایش ایمنی تجهیزات روی کار آمد و سریعا رواج پیدا کرد. سفارش ساخت تابلو برق اصلا شوخی بردار نیست. زیرا ناکارآمد بودن این قسمت، موجب آسیب شدید به تجهیزات شده و حتی ممکن است خسارات مالی و جانی در پی داشته باشد.

مواردی که در ساخت تابلو برق ساختمانی باید مد نظر قرار داده شوند

  • اجهاف کامل بر استانداردهای ساخت تابلو برق تک فار و ساخت تابلو برق سه فاز صنعتی و خانگی
  • تسلط کامل بر ساخت تابلو برق خانگی و انتخاب نوع تابلو متناسب برای هر ساختمان ( تابلو برق ایستاده، نصب تابلو برق دیواری یا سلول)
  • آشنایی کامل و دارا بودن اطلاعات کافی در زمینه تجهیزات و تاسیسات الکتریکی و عملکردها
  • اطلاعات کافی در ارتباط با طراحی مدارات فرمان و کنترل

طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی و خانگی

ساخت تابلو برق ساده یا ساخت تابلو برق صنعتی نیاز به تخصص بالایی دارد. به همین علت مهندسین کارآزموده، باید این اقدامات را انجام دهند. طراحی تابلو برق برای مصارف گوناگون با هم تفاوت دارند. طراحی تابلو برق سه فاز خانگی باید بر اساس تجهیزات مورد استفاده در ساختمان، تعداد طبقات و موارد دیگر انجام شود. نصب تابلوهای برق به همراه دستگاههای الکتریکی دیگری مانند رله های کنترل بار و کنترل فاز، کنتاکتورها، تجهیزات plc و غیره، وظیفه حفاظت از تجهیزات خانگی مانند آسانسور را دارند.

نصب انواع تابلو برق

نصب تابلو برق ساختمان بر اساس نوع کاربری ساختمان و تجهیزات الکتریکی موجود در ساختمان اجرا می شوند. از این رو در ادامه به معرفی انواع تابلو برق خانگی و صنعتی خواهیم پرداخت.

· تابلو برق فشار ضعیف

ساخت تابلو برق فشار ضعیف برای ولتاژ380 تا 1000 ولت کارایی دارد. به طور کلی در تابلوهای برق تجهیزات مختلفی قرار می گیرند که هر یک از آنها وظیفه خاصی را در تابلو بر عهده دارند. یقینا نمی توان از تجهیزات تابلوهای برق فشار قوی در تابلوهای برق فشار ضعیف استفاده نمود. با توجه به نوع عملکرد تابلوهای فشار ضعیف مواردی مانند تابلوهای برق بارانی، تابلوهای برق سلولی و تابلوهای برق دیواری اشاره کرد که در این گروه قرار می گیرند.

· نصب تابلو برق فشار متوسط

نصب تابلو برق فشار متوسط شامل انواع کلید، ترانس، فیوزها و قطع های کننده مدار می باشد. به طور کل تابلوهای برق برای محافظت، کنترل و تفکیک بهتر تجهیزات الکتریکی از یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. تابلو برق فشار متوسط معمولاً در تأسیسات تجاری یا صنعتی با اندازه متوسط تا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

نصب تابلو برق فشار متوسط علاوه بر محافظت از تجهیزات الکتریکی، وظیفه انتقال و توزیع صحیح انرژی الکتریکی را به تاسیسات مختلف را نیز بر عهده دارد. همچنین این نوع تابلو با محدود کردن جریان الکتریکی موجب بالا بردن سطح ایمنی از پرسنل و تجهیزات الکتریکی نیز می شود.

· ساخت تابلو برق صنعتی

یکی از مهمترین تجهیزات برقی در مراکز صنعتی، ساخت و نصب تابلو توزیع برق است. طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی باید بر اساس استاندارهای کاملا مشخص و تایید شده انجام شود. این تابلو تامین کننده برق می باشد و به عنوان منبع تغذیه برای مدارهای فرعی به حساب می آید. به گونه ای که امکان قطع یا وصل مدار برای هر قسمت فرعی در مدار را فراهم می کند.

· ساخت تابلو برق خانگی

کنترل سه فاز آسانسور بر اساس تعداد واحدها و برق عمومی ساختمان تقسیم بندی می شوند. به عبارت دیگر برای مدیریت و نظارت بر جریان برق ورودی به ساختمان، اقدام به نصب تابلو برق خانگی می کنند. اغلب تابلو برق های خانگی به صورت پیش فرض و آن بورد طراحی و ساخته می شوند.

مراحل ساخت تابلو برق

  • پس از توافقات اولیه و بازدید از محل پروژه باید طراحی و نقشه کشی تابلو برق انجام شود.
  • در مراحل ساخت تابلو برق باید بر اساس نقشه ارائه شده به تولید تابلو برق که شامل برش کاری و ساخت بدنه تابلو برق است پرداخته شود. در این مرحله جوشکاری و سوراخکاری بدنه دستگاه انجام می شود. همچنین در این مرحله جنس بدنه تابلو برق نیز بر اساس نوع کاربری تابلو تعیین می شود.
  • مورد بعدی در توضیح مراحل ساخت تابلو برق مربوط به رنگ کاری بدنه تابلو به همراه چربی زدایی، زنگ زدایی و عایق کاری انجام می شود.
  • مونتاژ تابلو برق پس از خشک شدن رنگ بدنه باید انجام شود. منظور از مونتاژ تابلو برق جاسازی قطعات مختلف تابلو روی تابلو برق است.
  • مونتاژ قطعات تابلو برق در مرحله بعدی انجام می شود. به این ترتیب که کلیه تجهیزات و سیم کشی بین آنها در قسمت های تعیین شده انجام می شود. منظور از قطعات، رله ها، کنتاکتور، پریز و کلیدهای قطع و وصل، چراغ ها و سایر تجهیزات می باشند.
  • در مرحله آخر تست و کنترل نهایی ساخت تابلو برق بر اساس پروتکل های تعیین شده انجام می شود. کنترل نهایی شامل بررسی ظاهر بدنه و قطعات داخلی تابلو برق می باشد.

هزینه ساخت تابلو برق به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به تنوع تابلوهایی که بیان کردیم مطمئنا هزینه ساخت تابلو برق ها نیز با هم تفاوت دارند. همچنین اولین موردی که قبل از سفارش ساخت تابلو برق کارگاهی یا خانگی به آن توجه می شود هزینه ساخت تابلو برق است. اولین چیزی که در هزینه ساخت تابلو برق سه فاز خانگی تاثیر دارد جنس بدنه تابلو برق است. جنس بدنه تابلو یا به صورت پلاستیکی ساده و شفاف طراحی و اجرا می شود یا به صورت فلزی که از جنس استیل یا آهن است. طبعا اجرت مونتاژ تابلو برق سه فاز فلزی بسیار بیشتر از نمونه پلاستیکی است.

همچنین روکار بودن تابلو برق ساده یا توکار بودن تابلو برق سه فاز خانگی نیز در قیمت ساخت تابلو برق ساختمانی موثر است. مواردی مانند برند تجهیزات و مشخصات تابلو نیز بر هزینه ساخت تابلو برق تاثیر دارد.

همچنین این مورد که تابلو برق بر اساس استانداردهای بین‌المللی طراحی و اجرا شده باشد یا بر اساس پروتکل‌های ایالات متحده آمریکا از عوامل بسیار تاثیر گذار بر هزینه ساخت تابلو برق صنعتی محسوب می شود. به طور کل می توان گفت که تابلو برق بر اساس میزان هزینه مورد نظر شما و البته مواردی که مد نظر شماست تعیین می شود.

سفارش ساخت تابلو برق خانگی، کارگاهی و صنعتی را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

در واقعیت طراحی و ساخت تابلو برق ساختمانی و صنعتی طیف گسترده ای را شامل می شود. تمامی این خدمات باید توسط گروهی خبره در این زمینه انجام شود تا از نظر موارد ایمنی کمترین درصد خطایی نداشته باشند و بر اساس استانداردهای تایید شده تهیه شوند. اگر برای ساخت و نصب تابلو برق ساده خانگی و صنعتی به دنبال گروه اجرا کننده ماهر هستید می توانید در هوم سرویز به صورت رایگان ثبت درخواست نمایید و از بهترین متخصصین در این زمینه مشاوره لازم و اجرت مونتاژ تابلو برق و قیمت ساخت تابلو برق سه فاز را به رایگان دریافت کنید.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس ساخت تابلو برق و همچنین ارایه خدمات ساخت تابلو برق صنعتی نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات سیم کشی برق و روشنایی ارائه می دهد که شامل برقکاری ساختمان, سیم کشی ساختمان تک فاز و سه فاز, رفع اتصالی سیم کشی ساختمان, نصب انواع لوستر های سنگین، ال ای دی، لوستر دوپل، برنزی، کریستالی، شاخه ای، مدرن و کلاسیک, نصب آنتن دیجیتال و نصب آنتن مرکزی, نصب کلید و پریز, نصب سنسور مشاعات, نورپردازی نمای ساختمان, سیم پیچی موتور کولر آبی, تعمیر تابلو برق و نگهداری تابلو برق, تعمیر فن سانتریفیوژ، فن آکسیال، سقفی، رادیال، یوتیلیتی، دوطرفه و... , نصب هواکش صنعتی می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های برقکاری ساختمان را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس ساخت تابلو برق

ساخت تابلو برق صنعتی

ساخت تابلو برق فشار متوسط

نصب تابلو برق خانگی

ساخت و نصب تابلو برق آسانسور

ساخت و مونتاژ تابلو برق کنترلی

ساخت تابلو برق فرمان و بانک خازنی و...

نظرات کاربران

profile picture
میلاد وحیدیان

بسیار متخصص، با حوصله و منصف هستند

شرایط ساخت تابلو برق سه فاز صنعتی و نصب تابلو برق تک فاز خانگی

همیار می بایست ابتدا سرویس را بررسی نموده و سپس در صورت رضایت مشتری اقدام ساخت تابلو مورد نظر نماید.

تهیه لوازم و قطعات درصورت نیاز پس از مشورت با مشتری انجام می شود و همیار موظف می باشد فاکتور خرید را به مشتری ارایه نماید.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

installing-repairing-electricity-generator
نصب و تعمیر ژنراتور و برق اضطراری
قیمت از 500,000 الی 7,000,000 تومان
charging-fire-extinguishers
شارژ کپسول آتش نشانی
قیمت از 300,000 الی 1,100,000 تومان
fire-alarm-system
سیستم اعلام و اطفا حریق
قیمت از 200,000 الی 900,000 تومان
surge-protector
نصب محافظ برق ساختمان
قیمت از 270,000 الی 3,200,000 تومان