بنایی و دکوراسیون

آیا امکان عایق بندی پنجره دوجداره کشویی وجود دارد؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پنجره ها مثل چشم ساختمان هستند و ارزش زیادی در زیبایی یک بنا دارند. تابش نور به داخل ساختمان، تهویه هوای بیرون و داخل از طریق پنجره ها انجام می شود. انواع پنجره دوجداره علاوه بر زیبایی، کیفیت بالایی دارند و از هدر رفتن انرژی ها نیز جلوگیری می کنند. پنجره دوجداره کشویی را می توانید در همه ساختمان ها نصب کنید بدون اینکه نگران پرت شدن فضا باشید. نوع بازشوی این پنجره مهم ترین مزیت آن است. به خصوص در فضای کوچک کاربری انواع مدل پنجره دوجداره کشویی بیشتر است. اما ابهامات زیادی در مورد عایق بندی پنجره دوجداره کشویی وجود دارد. آیا این سازه قابلیت عایق بندی را دارد؟

پنجره دوجداره کشویی و ریلی

انواع مدل پنجره دوجداره تولید شده که از لحاظ جنس مواد اولیه با هم تفاوت دارند. صرف نظر از مواد اولیه برای ساخت پنجره دوجداره، حالت بازشوی پنجره ها نیز یکسان نیست. پنجره های لولایی و ریلی از رایج ترین مدل های پنجره دوجداره هستند. عایق بندی پنجره دوجداره در سیستم لولایی و ریلی متفاوت است. برای باز و بسته شدن پنجره لولایی از لولا و دستگیره استفاده می شود. با کشیدن دستگیره پنجره باز شده و روی لولا می چرخد. در این حالت قسمت متحرک پنجره دوجداره به صورت کامل و تقریبا نیم دایره حرکت می کند. استفاده از لولا در درب و پنجره های آهنی قدیمی رایج تر بود. امروزه اغلب پنجره دوجداره upvc یا پنجره دوجداره آلومینیومی ریلی در ساختمان نصب می شود. پنجره ریلی همان پنجره کشویی است و نیاز به لولا ندارد.

ساخت پنجره دو جداره در تهران

عایق بندی پنجره دوجداره فوریمراحل عایق بندی پنجره دوجداره

عایق بندی پنجره دوجداره ریلی -کشویی

پنجره دوجداره کشویی یا ریلی تنها از لحاظ بازشو با پنجره های لولایی تفاوت دارد. برای باز کردن پنجره کافیست قسمت متحرک را روی ریل حرکت دهید. بهترین پنجره دو جداره از نظر اشغال فضا همین سازه های ریلی هستند. در اماکنی که فضای کافی برای باز شدن پنجره وجود ندارد می توان از این نوع پنجره های دو جداره کشویی استفاده کرد. پنجره های upvc ، قابلیت نصب در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری را دارند. محدودیتی از نظر اجرای این سازه در پنجره های کوچک یا بزرگ وجود ندارد. قسمت ریل فضای زیادی اشغال نمی کند ولی وجود یک لبه باریک کنار پنجره برای نصب ریل ضروری است. بدون تردید این پنجره بهترین حالت بازشو را در بین پنجره upvc دارد.

سیستم حرکت پنجره دوجداره کشویی

لنگه بازشوی پنجره توسط غلطک روی ریل حرکت می کند. همین امر عایق بندی پنجره دوجداره را دشوار می کند. بین پروفیل فریم لنگه ثابت کشویی و پروفیل فریم متحرک کشویی برای سهولت حرکت از غلطک هایی استفاده شده است. این غلطک ها موجب می شوند که فریم کشویی با کوچکترین حرکت و بدون نیاز به نیروی فشار، روی ریل حرکت کند. سیستم پنجره دوجداره Upvc کشویی بسیار دقیق کار شده است. وزن شیشه و لنگه بازشو روی غلطک ها قرار دارد. بنابراین استفاده از غلطک های با کیفیت در کیفیت حرکت پنجره دوجداره کشویی تاثیرگذار است. برای اینکه در اثر باز و بسته شدن و حرکت لنگه کشویی، آسیبی به غلطک ها وارد نشود لازم است تا از تجهیزات با کیفیت و مرغوب تر استفاده شود.ا قیمت پنجره دوجداره کشویی با تجهیزات مرغوب همیشه بیشتر از متریال بی کیفیت است.

آیا تعمیر پنجره دوجداره امکان پذیر است؟

نحوه عایق بندی پنجره دوجدارهعایق بندی پنجره دوجداره کشویی تک یل و مونو ریل

نحوه عایق بندی پنجره دوجداره کشویی

از آنجایی که حرکت این مدل پنجره بر روی ریل است نگرانی هایی بابت عایق بندی آن وجود دارد. به طور کلی اصلی ترین دلیل نصب پنجره دوجداره در ساختمان، عایق بودن آن است. پنجره های دوجداره و سه جداره عایق صدا و حرارت هستند. پنجره دوجداره آلومینیومی و یا پنجره دوجداره upvc در ساختمان نصب شده باشد، صدای مزاحم خیابان دیگر آزار دهنده نیست. از طرفی این سازه مانع اتلاف انرژی می شود. تبادل هوایی در دو طرف پنجره دوجداره صورت نمی گیرد و همین امر موجب صرفه جویی بسیاری در هزینه های خانوار می شود. بدون تردید عایق بودن مهم ترین علت انتخاب درب و پنجره دوجداره است. پنجره دوجداره کشویی نیز به طور کامل عایق بوده و تفاوتی با دیگر انواع مدل پنجره دوجداره به لحاظ عایق بودن، ندارد.

انواع پروفیل پنجره دوجداره upvc کشویی

بهترین سازه های موجود در بازار از قبیل پنجره دوجداره هافمن کشویی، پنجره دوجداره ویستا بست کشویی و پنجره وین تک کشویی در دو نوع تک ریل و مونو ریل ساخته می شوند. برای عایق بندی پنجره دوجداره همیشه از تجهیزات مخصوص نظیر نوار مویی و لاستیک درزگیر استفاده می شود. نصب صحیح پنجره در عایق بودن آن تاثیر دارد. سرویس ساخت پنجره دوجداره هوم سرویز انواع پنجره های دو و سه جداره، تک ریل و جفت ریل را با کیفیت بالا و عایق بندی کامل در محل نصب می کند.

چرا قیمت پنجره دوجداره همیشه ثابت نیست؟

هزینه عایق بندی پنجره دوجدارهکیفیت عایق بندی پنجره دوجداره

عایق بندی پنجره دوجداره کشویی تک ریل و مونوریل

هر دو این پنجره ها قابلیت استفاده از شیشه های تک ، دو و سه جداره را دارند. شیشه های تک جداره اصلا عایق صوت و حرارت نیستند. برای اینکه ضریب عایق بندی پنجره دوجداره بیشتر شود حداقل از شیشه های دوجداره استفاده می شود. سه جداره بودن شیشه ها کیفیت عایق بندی را افزایش می دهد. البته در بهترین شرایط همیشه عایق بندی پنجره دوجداره کشویی تک ریل بهتر از جفت ریل است. این موضوع به نوع طراحی پنجره بستگی دارد. در پنجره های جفت ریل به علت قابلیت حرکت هر دو لنگه بازشو، عایق بندی در مقایسه با پنجره دوجداره تک ریل تا 50 درصد کاهش می یابد. عرض سطح مقطع پنجره های تک ریل بزرگتر از جفت ریل بوده و این موضوع عایق بندی پنجره دوجداره تک ریل را ساده تر می کند.

مقایسه عایق بندی پنجره دوجداره کشویی با پنجره های آهنی

پنجره های کشویی یا ریلی به دلیل نوع طراحی در مقایسه با دیگر انواع مدل پنجره دوجداره upvc قابلیت عایق بندی کمتری دارند. البته این کاهش ضریب عایق بندی بسیار کم و ناچیز است. چنانچه بخواهیم این سازه را با پنجره های آهنی قدیمی مقایسه کنیم، بدون تردید عایق بندی پنجره دوجداره کشویی فوق العاده بالاتر است. در واقع پنجره های آهنی تک جداره لولایی اصلا عایق مناسبی نیستند. این درحالی است که انواع پنجره دوجداره از جمله پنجره های ریلی و کشویی قابلیت عایق بندی بسیار خوبی دارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات درب و پنجره یو پی وی سی هم ارائه میده؟

جهت ثبت سفارش سرویس درب و پنجره دوجداره از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا