شارژ گاز کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی

از 1368 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت شارژ گاز کولر گازی در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت شارژ گاز (با هزینه گاز به ازای هر کیلو)

650,000 الی 850,000 تومان

متوسط قیمت600,000 تومانکمینه قیمت600,000 تومانبیشینه قیمت600,000 تومان

آنچه درباره شارژ گاز کولر گازی خواهید خواند

  • شارژ گاز کولر گازی چگونه انجام می شود؟
  • علائم نشان دهنده نیاز به شارژ گاز کولرگازی
  • زمان شارژ کولر گازی چگونه تعیین می شود؟
  • مراحل شارژ گاز کولرگازی اسپلیت
  • آموزش شارژ گاز کولر گازی در زمستان
  • انواع گاز کولر گازی کدامند؟
  • بهترین گاز برای کولر گازی چیست؟
  • شارژ گاز کولرگازی به چند طریق انجام می شود؟
  • نحوه شارژ گاز کولر گازی R410a چگونه است؟
  • چرا از متخصصین هوم سرویز برای شارژ گاز کولر گازی کمک بگیریم؟
  • نحوه دریافت خدمات شارژ گاز اسپیلت چگونه است؟
  • انواع خدمات شارژ کولر گازی برای چه برندهایی انجام می شود؟
  • قیمت شارژ گاز کولر گازی به چه مواردی وابسته است؟
  • خدمات شارژ کولر گازی اسپلیت و پنجره ای را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

شارژ گاز کولر گازی چگونه انجام می شود؟

انواع کولرهای اسپلیت و پنجره ای برای انجام عمل خنک سازی از گازهای فریونی مبرد استفاده می کنند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است برای این دستگاه ها ایجاد شود کم شدن یا تخلیه کامل گاز کولر است. در این صورت نیاز به شارژ گاز کولر گازی است. انواع خدمات شارژ گاز اسپلیت و شارژ گاز کولر پنجره ای از مواردی نیست که همیشه نیاز به آن باشد. در واقع مبرد خود به خود کاهش پیدا نمی کند زیرا فضای نگه دارنده گاز بطور کامل بسته است. اما گاهی به علت نشتی به مرور زمان منجر به کم شدن میزان گاز می شود. به این ترتیب زمان شارژ گاز کولر گازی ابتدا باید بررسی شود که علت کم شدن گاز کولر چیست؟ بعد از رفع مشکل باید اقدام به شارژ گاز كولر گازي نمود. قبل از هر توضیحی باید بگوییم که نحوه شارژ گاز کولرگازی نیاز به تخصص و تبحر دارد و باید توسط متخصص در این زمینه انجام شود. در ادامه به معرفی انواع گاز کولرگازی و عوامل موثر بر قیمت شارژ گاز کولرگازی و قیمت شارژ گاز کولر اسپلیت می پردازیم.

علائم نشان دهنده نیاز به شارژ گاز کولرگازی

وظیفه ی مبرد در کولر گرفتن گرما از محیط داخلی و هدایت به بیرون است. در صورت کم شدن گاز، عملیات خنک سازی به درستی انجام نمی شود. موارد زیر همگی نشانه های کم شدن گاز هستند.

  • یخ زدن قسمتی اواپراتور یا لوله ها
  • کار نکردن کمپرسور
  • کاهش آمپر دستگاه
  • بالا رقتن میزان مصرف برق و ...

زمان شارژ کولر گازی چگونه تعیین می شود؟

به طور کل هر ایرادی که در این نوع کولرها رخ می دهد که کارایی اولیه خود را نداشته باشند می تواند زنگ خطری برای این باشد که نیاز به شارژ کردن گاز کولر گازی است. اما اگر نیاز به اطلاع از زمان شارژ گاز کولر گازی دارید، همانطور که در پاراگراف بالا نیز به طور موردی به آنها پرداختیم به نشانه ها دقت کنید.

اگر سرمای کولرتان کم شده باید به بررسی و شارژ گار اسپیلت بپردازید. همچنین اگر به طور اتفاقی متوجه شده اید که مصرف برق محل مورد نظر به طرز چشم گیری بالا رفته و افزایش مصرفی از سمت شما صورت نگرفته و سرمای چندانی نیز دریافت نمی کنید باید به این موضوع شک ببرید که این عدم کارایی به گاز کولر مرتبط است.

مراحل شارژ گاز کولرگازی اسپلیت

  • نشت یابی
  • تعمیر نشتی گاز کولرگازی
  • وکیوم کردن
  • پر كردن گاز كولر گازي

نحوه شارژ کولر گازی اسپیلت چگونه است؟

نحوه شارژ گاز اسپلیت از چند مرحله تشکیل شده است که همه آنها باید به صورت دقیق و با حساسیت انجام شوند. زیرا همانطور که گفتیم شارژ گاز کولرگازی از موارد نیست که هرساله انجام شود. انجام اینکار به طور دقیق حداقل چندین سال شما را از نیاز به این خدمات مصون خواهد داشت.

· شارژ گاز کولر مرحله نشت یابی کولرگازی

اولین مرحله پیدا کردن عامل نشتی است که این مرحله نیاز به تبحر و تخصص دارد. اگر این اقدامات به درستی انجام نشوند امکان آسیب به سایر اجزا وجود دارد. البته روش های مختلفی برای پیدا کردن محل نشتی وجود دارد. به طور کل باید موارد زیر در نشت یابی کولرگازی به طور دقیق بررسی شوند. شیرهایی که به گیج متصل هستند باید کاملا محکم باشند. زیرا شل بودن این قطعات نشان دهنده ی نشتی است. لوله های مسی نباید چرب باشند این چربی نشان دهنده ی خروج گاز است زیرا همراه با گاز، روغن نیز خارج می شود. با مالیدن محلول کف و صابون به قسمت های جوشکاری شده و اتصالات می توان اقدام به نشت یابی گاز اسپیلت نمود. در صورتی که حباب در محل مشکوک ایجاد شود محل نشتی دارد.

مورد بعدی نشت یابی گاز کولر گازی با استفاده مشعل هالید است. این مشعل با گاز پروپان پر می شود. زمانی که این مشعل در معرض مواد فریونی قرار می گیرد رنگ شعله از رنگ آبی به رنگ سبز در می آید.

اما در مواردی که نیاز به تشخیص تخصصی است از نشت یاب الکترونیکی استفاده می شود که بسیار حساس هستند. با گذر دادن این دستگاه از محل های مشکوک این دستگاه بوق می زند و با به صدا در آمدن آژِیر ممتد، محل دقیق را نشان می دهد.

· شارژ گاز اسپلیت مرحله از بین بردن عامل نشتی

برای از بین بردن این مشکل ابتدا باید علت مشخص شود. گاهی به علت پوسیدگی با به علت ایجاد فشار زیاد، گاز کم می شود که باید توسط متخصص این ایرادات رفع شده و سپس اقدام به گاز زدن کولرگازی کنند.

· شارژ گاز کولرگازی مرحله وکیوم کردن

باید با استفاده از پمپ وکیوم هوا و رطوبت درون سیکل به طور کامل تخلیه شود. در هنگام وکیوم، کیفیت انجام کار بسیار مهم است. زیرا در این صورت عملیات شارژ گاز کولر نیز بهتر انجام می شود. سپس نوبت به شارژ مجدد می رسد که باید بر اساس ظرفیت کولر انجام شود.

آموزش شارژ گاز کولر گازی در زمستان

شارژ گاز کولر گازی در زمستان باید تنها به دست افراد با تجربه انجام شود وگرنه موجب وارد شدن آسیب جدی به دستگاه می شود. پس با فرا رسیدن زمان شارژ سریعا دست به کار شوید تا مشکلات حادتری اتفاق نیوفتد. باید از بهترین گاز برای شارژ گاز کولر گازی در زمستان استفاده شود. اولین مرحله در آموزش باید دستگاه را در حالت سرمایش قرار داده شود. سنسور محیطی آن در دمای ۱۸ درجه سانتیگراد باید نگه داشته شود. در هنگام شارژ، سیم شیر برقی را جدا کرده و سپس بعد از گذشت مدتی این سیم را وارد مدار الکترونیکی نمایید.

انواع گاز کولر گازی کدامند؟

انواع مختلفی از گاز کولر در بازار موجود هستند. ولی استفاده از گاز هندی بهترین گزینه است. این گازها به علت کیفیت بالا نسبت به سایر نمونه ها در زمان کمتری محیط را خنک می کنند و موحب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهند شد. از انواع گاز کولر می توان به شارژ گاز کولر گازی اسپیلت R22، شارژ گاز کولر گازی R410A، R407A می توان اشاره نمود. در میان این سه مورد شارژ گاز کولرگازی اسپیلت R22 از بقیه معروف تر است. اما این گاز برای محیط زیست مناسب نیست و تنها به علت قیمت ارزان مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه R410A خنک کنندگی بیشتری دارد و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند. قیمت شارژ گاز کولر گازی r410 نسبت به r22 بیشتر است.

بهترین گاز برای کولر گازی چیست؟

اگر از افرادی هستید که در کنار هزینه شارژ گاز اسپلیت کیفیت نیز برایتان مهم است باید بیان کنیم که کیفیت هر کدام از گازهای مطرح شده به درصد خلوص آنها وابسته است. در واقع تعدادی از افراد متاسفانه با دستکاری در درصد خلوص آنها در فکر منافع خود بوده و موجب خسارات به دستگاه می شوند. در نتیجه تشخیص بهترین گاز تنها با استفاده از دستگاه های تشخیصی دقیق قابل شناسایی است. یا اینکه از شرکت ها و افرادی کمک بگیرید که در این زمینه شناخته شده هستند و خدمات با کیفیت و با ضمانتی ارائه می دهند.

شارژ گاز کولرگازی به چند طریق انجام می شود؟

به طور کل شارژ گاز اسپلیت به سه روش زیر انجام می شود.

· شارژ گاز اسپیلت که به تازگی نصب شده است.

در مواردی که کولر را به تازگی خریداری نموده اید به طور معمول 5 متر لوله مسی در داخل جعبه قرار دارد که به همین مقدار نیز گاز در دستگاه تعبیه شده است. اما در مواردی که فاصله بین کندانسور و اواپراتور بیشتر از 5 متر است، نیاز به لوله بیشتری دارید و در نتیجه باید اقدام به شارژ گاز کولر گازی نمایید.

· پر کردن گاز کولر گازی که اصلا گاز ندارد.

در ارتباط با طریقه گاز زدن کولر گازی که اصلا گاز ندارد ابتدا باید بررسی شود که هیچ رطوبتی در مدار نباشد و کولرگازی با دستگاه وکیوم شود. پس از این مرحله باید نوع گاز و وزن آن بر اساس اطلاعات مندرج روی کندانسور تنظیم شود.

· تزریق و شارژ گاز کولر گازی که تعمیر شده است.

قبل از شارژ گاز اسپیلت باید با استفاده از گیج فشارسنج میزان دقیق گاز مشخص شود. علت و محل نشتی مشخص شود و سپس شارژ گاز کولر گازی انجام شود.

نحوه شارژ گاز کولر گازی R410a چگونه است؟

قبل از اینکه به نحوه شارژ گاز R410a در کولرگازی اینورتر بپردازیم باید بدانید که شارژ گاز کولرگازی اسپیلت R22 با شارژ گاز کولر گازی R410aمتفاوت است. r410 نیاز به دقت بالایی دارد زیرا از ترکیب دوگاز تشکیل شده که به نسبت مساوری باید باهم ترکیب و تزریق شوند. در دستگاه هایی که از این گاز استفاده شده است برای شارژ گاز کولر اسپلیت باید کلا گاز تخلیه شوند زیرا مشخص نیست که درصد کدام گاز در ترکیبات کمتر شده اند. برای شارژ گاز کولر گازی اینورتر بهترین راه روش وزنی که با استفاده از ترازو انجام می شود. البته وزن ایده آل بر روی دستگاه برای لوله های مسی تا 5 متر بیان شده است که برای بیشتر از این مقدار له ازای هر متر باید 20 گرم بیشتر گاز زده شود.

چرا از متخصصین هوم سرویز برای شارژ گاز کولر گازی کمک بگیریم؟

همانطور که پیش تر هم توضیح داده شد کیفیت این خدمات در گرو استفاده از گازهای با کیفیت و کمک گرفتن از تعمیرکار کولر گازی مجرب است تا کلیه عملیات پر کردن گاز کولرگازی و همچنین وکیوم کردن نهایی را به درستی به اتمام برساند. ارائه فاکتور رسمی به مشتریان از دگر مواردی است که موجب می شود با خیال راحت خدمات شارژ گاز کولر گازی را به ما بسپارید.

نحوه دریافت خدمات شارژ گاز اسپیلت چگونه است؟

در ابتدا این اطمینان را به شما می دهیم که خدمات شارژ گاز کولر گازی در هوم سرویز در کمترین زمان ممکن انجام می شود. برای استفاده از این خدمات می توانید از طریق ثبت درخواست رایگان و پاسخ به چند سوال به طور رایگان به چندین متخصص دسترسی پیدا کنید و از قیمت شارژ گاز کولر گازی و همچنین مشاوره رایگان متخصصین ما بهره مند شوید. پس از صحبت با متخصصین در روز و ساعت تعیین شده این افراد در محل حضور پیدا خواهند نمود.

انواع خدمات شارژ کولر گازی برای چه برندهایی انجام می شود؟

  1. شارژ گاز کولر گازی پرتابل
  2. شارژ گاز کولر گازی ال جی
  3. شارژ گاز کولر گازی هایسنس
  4. شارژ گاز کولر گازی ایوولی
  5. شارژ گاز اسپلیت گری
  6. شارژ گاز اسپیلت جنرال و ...

قیمت شارژ گاز کولر گازی به چه مواردی وابسته است؟

قیمت شارژ گاز کولر گازی به موارد متعددی بستگی دارد. به طور معمول تعمیرکار باید دستگاه را از نزدیک بازدید نماید تا قیمت گاز زدن کولرگازی را اعلام کند. اما در ادامه مهمترین المان هایی که بر هزینه شارژ گاز کولرگازی تاثیر دارد می پردازیم .

· مقدار گاز مورد نیاز بر قیمت شارژ گاز کولرگازی

اولین عامل عامل تاثیر گذار بر هزینه شارژ گاز کولر گازی مقدار گاز مورد نیاز است. به طور مثال در مواردی تنها با تزریق مقدار کمی گاز مشکل رفع می شود و در مواردی باید کل گاز تخلیه شود و مجددا به شارژ گاز کولرگازی اسپلیت پرداخته شود. که در این صورت قطعا هزینه شارژ گاز کولرگازی بیشتر خواهد شد.

· نشت یابی و نیاز به تعمیرات

مورد بعدی که بر قیمت شارژ کردن کولر گازی تاثیر دارد عیب یابی و تعیین کردن علت خالی کردن گاز اسپیلت است. در صورت نشتی باید ابتدا نشت یابی کولرگازی انجام بپذیرد که قیمت این کار قطعا تغییر دهنده ی قیمت شارژ گاز کولرگازی خواهد بود. سپس اقدام به شستن قسمت داخلی کولر می کنند تا اثرات نشتی گاز کولرگازی را از بین ببرند.

· برند و مدل دستگاه بر هزینه گاز زدن کولر گازی تاثیر دارد

برند و مدل کولر عامل دیگری است که بر هزینه شارژ گاز کولرگازی تاثیر دارد. به طور مثال قیمت شارژ گاز کولرگازی پنجره ای با قیمت شارژ گاز کولر گازی سامسونگ و ال جی یکسان نیست. مورد دیگر ظرفیت کولر است به طور مثال قیمت شارژ گاز کولر 18000 با 24000 برابر نیست.

· نوع گاز مورد استفاده

نوع گازی که استفاده می شود نیز بر قیمت شارژ گاز کولر گازی تاثیر دارد. به طور مثال قیمت شارژ گاز کولر گازی R410 با قیمت شارژ گاز کولز گازی R22 قطعا یکسان نخواهد بود.

خدمات شارژ کولر گازی اسپلیت و پنجره ای را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

در صورتی نیاز به تعویض گاز کولر گازی و سایر خدمات تنها کافیست به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید. متخصصین ما جهت مشاوره و اعلام قیمت گاز کولرگازی با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را در احتیارتان قرار خواهند داد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس شارژ گاز کولر گازی و همچنین ارایه خدمات شارژ گاز کولر اسپلیت نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات سرمایشی ارائه می دهد که شامل تعمیر کولر آبی سلولوزی، پرتابل، رومیزی و ..., نصب کولر آبی روی پشت بام، بالکن و تراس, تعمیر کولر گازی و تعمیر اسپلیت در محل, نصب کولر گازی, تعمیر کولر گازی پنجره ای, نصب فن کویل سقفی و دیواری, تعمیر چیلر جذبی و تعمیر چیلر تراکمی, خدمات شستشو و نظافت کانال کولر, سرویس اسپیلت و شستشوی پنل خارجی اسپلیت, سرویس کولر آبی با روغنکاری قطعات کولرآبی می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های لوله کشی و تاسیسات را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس شارژ گاز کولر گازی

شارژ گاز کولر اسپلیت

شارژ گاز کولر پنجره ای

وکیوم کردن کولر گازی پنجره ای

شارژ مجدد کولر گازی

نشت یابی کولر گازی و تکمیل شارژ

شارژ گاز کولر انواع برندهای سامسونگ، جنرال، اجنرال، گری، هایسنس، ال جی و ....

نظرات کاربران

profile picture
محمد نوری

فردی متعهد و متخصص، منصف و خوش برخورد ، وقت شناس. انشاالله موفق باشند

profile picture
مصی حسنی

آقای اسفینی برای کار ما اومدن.، فکر میکردیم کولر گاز میخواد ولی منصفانه گفتن با یه سرویس مشکل حل میشه و شد. در صورتی که میتونستن پول گاز زدن از ما بگیرن ولی این کارو نکردن. ممنون از شما🙏

شرایط تعویض گاز کولر و شارژ گاز کولر گازی پنجره ای و اسپلیت

سرویس شارژ گاز کولر گازی شامل شارژ گاز کولر و همچنین رفع نشتی گاز و یا تعمیرات اساسی کولر می باشد.

مدت زمان انجام کار بسته به نوع و حجم کار مشتری حدود یک تا دو ساعت طول خواهد کشید.

قیمت شارژ گاز کولر بسته به نوع گاز مصرفی و حجم گاز مورد نیاز بستگی دارد.

جهت ارایه سرویس بهتر از سمت سامانه هوم سرویز ترجیحا از روزهای قبل سرویس شارژ گاز کولر گازی را رزرو نمایید.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

repair-refrigerators
تعمیر یخچال و فریزر
قیمت از 480,000 الی 1,880,000 تومان
cooler-duct-cleaning
نظافت داکت و کانال کولر
قیمت از 300,000 الی 1,000,000 تومان
pleated-lace
توری پلیسه ای
قیمت از 300,000 الی 2,400,000 تومان
treadmill-repair
تعمیر تردمیل در محل
قیمت از 400,000 الی 2,500,000 تومان