آجر چینی

آجر چینی

از 1310 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت آجر چینی در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت آجر چینی

توافقی

متوسط قیمت0 تومانکمینه قیمت0 تومانبیشینه قیمت0 تومان

آنچه درباره آجر چینی خواهید خواند

  • آجر چینی نما، دیوار و ستون
  • انواع آجر چینی در معماری اسلامی کهن
  • بهترین نوع چیدمان آجر کدام است؟
  • چیدمان آجر برای چه فضاهایی پیشنهاد می شود؟
  • قیمت اجرای آجر نما به چه مواردی بستگی دارد؟
  • اجرای انواع نما آجری و اجرای کف آجری و... توسط متخصصین هوم سرویز

آجر چینی نما، دیوار و ستون

آجرچینی و آجر کاری یکی از کهن ترین هنرهای مورد استفاده در معماری است که طی مرور زمان رنگ و لعاب جدیدی به خود گرفته و به صورت آجر چینی مدرن در سازه های مختلف مانند آجرکاری شومینه و آجر کاری باربیکیو و آجر کاری نما به کار برده و دیده می شوند. چیدمان آجر به روش های مختلفی امکان پذیر است که هر کدام از این طرح ها به تنهایی زیبا هستند. آجر علاوه بر زیبایی، دارای استحکام بالایی نیز می باشد. آجر به جز در ساخت دیوار و ستون و .. امروزه در آجر چینی نما نیز به کار برده می شود. در ادامه به انواع آجرچینی نما و عوامل موثر بر قیمت آجر چینی خواهیم پرداخت.

انواع آجر چینی در معماری اسلامی کهن

آجر چینی سنتی در بسیاری از اماکن به جا مانده از کهن دیده می شود و در انواع آجر چینی در معماری اسلامی از این هنر دیده می شود. در ادامه در ارتباط با انواع آجرچینی نما توضیحاتی ارائه می دهیم.

آجر چینی مشبک جناغی

در آجرکاری به روش مشبک جناغی آجرها در کنار هم زاویه 90 درجه دارند و پشت سر هم قرار می گیرند و به صورت جناغی به صورت عمودی بر روی دیوار چیده می شوند. از این نوع چیدمان آجر برای آجرکاری نما و آجر چینی کف استفاده می شود.

آجر چینی ساختمان به روش رگ چینی

یکی از ساده ترین و معمول ترین روش های آجر چینی ساختمان، رگ چینی است. رگ چینی با استفاده از آجرهایی یک رنگ و یک اندازه در طرح ها و نقش متنوع انجام می شوند. که به صورت مدل های زیر انجام می شود.

  • رگ چینی راسته
  • رگ چینی لابند مرتب
  • رگ چینی کله
  • رگ چینی لاریز
  • رگ چینی خواب نما (آجر چینی کف)
  • رگ چینی نیما نیم

آجرچینی بادبزنی

آجر چینی بادبزنی به این شکل است که طرح آجرها به صورت مربع هایی است که به صورت عمودی و افقی در کنار هم قرار می گیرند. در چیدمان آجر یا آجر کاری به روش بادبزنی برای آجرکاری شومینه، آجرکاری باربیکیو و ... استفاده می شود. البته بنا به درخواست افراد سبک های متفاوتی را می توان برای آجرکشی شومینه استفاده نمود.

آجرچینی نما به صورت آبشاری

اجر کاری به روش های نامنظم و غیر معمول هندسی به اصطلاح آبشاری نامیده می شوند. در میان آثار آجر چینی سنتی هم، از این نوع چیدمان برای ایجاد طراحی های خاص و متفاوت در نما استفاده می شد. امروزه در آجر چینی مدرن نیز در نماها اقدام به طراحی های خاص می کنند. عدم قرار گیری متوازن و متقارن آجرها در کنار هم و با زاویه های غیر یکسان و منحنی ظاهر زیبایی ایجاد می کند. که موارد زیر از نمونه روش های آجر کاری مدرن هستند.

آجرکاری سنتی روش گل اندازی

در این روش آجر کاری، آجرها به شکل لوزی و گل قرار می گیرند.

آجرچینی مدرن (فخر و مدین)

آجر کاری به روش فخرومدین نوعی چینش آجر به صورت مشبک است و دارای حفره های خالی و روزنه می باشد. از این سبک چیدمان آجر برای دیوارهایی که به عنوان جدا کننده هستند و یا در تراس مورد استفاده قرار می گیرند.

آجر چینی حصیری

آجر نما به صورت حصیری بسیار جذاب است و شکل نهایی به صورت حصیر در می آید. این نمای آجر کاری در کنار زیبایی، دارای مقاومت بالایی نیز می باشد.

آجرچینی به روش هشت و گیر

در روش هشت و گیر، طرح های متنوعی طراحی و اجرا می شوند. در این روش سایه روشن های زیبا و هنرمندانه ای ایجاد می شوند. نام این نوع چیدمان نیز که هشت و گیر است، به معنای برجسته و فرورفته است.

آجرکاری به روش معقلی (مخلوط کاشی و آجر)

این روش معقلی ترکیب کاشی و آجر لعابدار است. این ترکیب یا کاشی های شفاف و رنگی موجب زیبایی و گیرایی زیادی می شود. طرح هایی به صورت گل های مختلف هفت رگی ، پنج رگی و … ایجاد می شوند. این طرح ها هم به صورت کاملا صاف و هم به صورت برجسته کار می شوند.

بهترین نوع چیدمان آجر کدام است؟

تمام انواع آجرچینی به نوبه خود زیبایی دارند و تنها بنا به محل مورد نظر و کاربری فضا این طرح ها تغییر می کنند. به طور مثال برای آجرکاری شومینه نمونه های خاصی مناسب تر است. از این رو روش های متنوعی بنا به محل مورد نظر مانند اجرای آجر کاری نما و غیره پیشنهاد و اجرا می شوند. به طور کل با توجه به انداره های آجر نماهای متنوعی را می توان طراحی نمود. همچنین آجرها در رنگ های مختلفی تولید می شوند که همه این موارد زیبایی زیادی به همراه خود دارد.

چیدمان آجر برای چه فضاهایی پیشنهاد می شود؟

  • آجرچینی دور باغچه
  • آجرچینی دیوار
  • آجرچینی نما
  • آجرچینی کف
  • آجرکاری باربیکیو
  • آجرچینی شومینه و...

قیمت اجرای آجر نما به چه مواردی بستگی دارد؟

اجرت آجرچینی نما به موارد متعددی بستگی دارد. مورد اول به تهیه متریال و نوع آجر مورد نیاز بستگی دارد. مورد بعدی به دستمزد آجرچینی نما مرتبط است. قیمت آجر چینی نما به طرح مورد نظر و مساحت کار مربوط است. طبعا هرچه طرح مورد نظر پیچیده تر باشد. زمان بیشتری به اجرای این کار نیاز است و دستمزد استادکار و هزینه آجر چینی نیز بالاتر می رود. دستمزد نما کاری با آجر بیشتر از قیمت آجر کاری دیوار و شومینه است. زیرا کار در ارتفاع، هزینه بیشتری در پی دارد . قیمت آجر کاری دیوار را بالا می برد. همچنین در مواردی نیز که به مهارت بالاتری نیاز دارد مانند شومینه، قیمت آجر چینی شومینه بیشتر می شود.

اجرای انواع نما آجری و اجرای کف آجری و... توسط متخصصین هوم سرویز

در صورتی که در فکر اجرای این هنر بی نظیر هستید می توانید با متخصصین آجر کاری و آجر چینی هوم سرویز مشورت کنید. همانطور که می دانید این هنر باید به دست افرادی ماهر و با تجربه انجام شود تا نتیجه ای دلخواه حاصل شود. با ثبت درخواست رایگان متخصصین ما جهت مشاوره رایگان و اعلام هزینه ها با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس آجر چینی و همچنین ارایه خدمات آجر چینی دیوار باغ و منزل نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات بنایی ارائه می دهد که شامل سرامیک کاری کف ساختمان , سنگ کاری نمای ساختمان با کمک سنگ کار ماهر, کاشی کار ماهر برای کاشی کاری منزل, تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه, رفع نم دیوار بدون تخریب, نصب قرنیز پی وی سی با کمک نصاب قرنیز حرفه ای, دوغاب سرامیک حمام, تعویض توالت ایرانی با فرنگی به همراه اجرای تاسیسات, گچکاری ساختمان با کمک گچ کار ماهر, خدمات بنایی نازک کاری ساختمان, سیمان کاری دیوار باغ و سیمانکاری دیوار حیاط, دیوار کشی و دیوار چینی دور باغ و حیاط, خاکبرداری ساختمان با کمک شرکت گودبرداری و خاکبرداری معتبر, تخریب دیوار مشترک و تخریب دیوار حایل, تخریب ساختمان کلنگی و فرسوده, حمل نخاله با نیسان و وانت, اجاره داربست فلزی و داربست بندی نمای ساختمان می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های بنایی و دکوراسیون را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس آجر چینی

آجر چینی دیوار باغ و منزل

آجر کاری نما ساختمان به صورت مدرن و سنتی

آجر چینی کف ساختمان

آجرکاری باربیکیو، دیوار باغ و...

ساخت انواع نما آجری ساختمان

ساخت نما آجری به روش های مختلف

نظرات کاربران

profile picture
صادق توکلی نژاد

واقعا کارشون رو حرفه ای انجام دادن

profile picture
شهروز برزگر

استاد کار با اخلاق و کاردان تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را بسیار تمیز انجام دادند با تشکر از هوم سرویز برای معرفی آقای شهاب گل محمدی

profile picture
میلاد تحریری زنگنه

واقعا کارشون عالی بود ممنون از هوم سرویز

profile picture
محمد علی مرتضوی

کار با کیفیت عالی و رفتار حرفه ای داشتند کاملا" از ارائه کار راضی هستم

شرایط آجرکاری نما، آچر چینی ستون و شومینه توسط استادکار ماهر

هوم سرویز افراد با تجربه و خوشنام را به شما معرفی می نماید و انتخاب همیار پس از مشاهده نمونه کارها و برآورد دقیق زمان و هزینه و ثبت قرارداد توسط شما صورت می گیرد.

چنانچه نیاز به طراحی به صورت سه بعدی داشته باشید هزینه طراحی به صورت مجزا محاسبه می گردد.

در صورت نیاز به تهیه مصالح همیار موظف به ارایه فاکتور اقلام خریداری شده به مشتری می باشد.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

cement-work
سیمان کاری دیوار
در حال بروزرسانی قیمت
carrying-construction-waste
حمل نخاله ساختمانی
در حال بروزرسانی قیمت
tiling
کاشیکاری و نصب کاشی
قیمت از 500,000 الی 2,500,000 تومان
plastering
گچکاری و گچبری
قیمت از 500,000 الی 1,300,000 تومان