نصب آسانسور

نصب آسانسور

از 1408 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت نصب آسانسور در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت ساخت و نصب انواع آسانسور

توافقی

متوسط قیمت52,500,000 تومانکمینه قیمت5,000,000 تومانبیشینه قیمت100,000,000 تومان

آنچه درباره نصب آسانسور خواهید خواند

  • نصب آسانسور را به شرکت نصب و راه اندازی آسانسور معتبر بسپارید
  • کاربرد راه اندازی آسانسور
  • نصب آسانسور کششی در ساختمان
  • نصب آسانسور هیدرولیکی
  • فرق بین ساخت آسانسور و بالابر
  • مراحل نصب آسانسور چیست؟
  • نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی
  • حداقل فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور چقدر است؟
  • بهترین مکان برای نصب آسانسورهای خانگی کجاست؟
  • آیا در همه پروژه ها حفر چاله آسانسور انجام می شود؟
  • در نصب آسانسور چه مواردی باید رعایت شود؟
  • قیمت ساخت و نصب آسانسور به چه مواردی بستگی دارد؟
  • ساخت و نصب آسانسور را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

نصب آسانسور را به شرکت نصب و راه اندازی آسانسور معتبر بسپارید

در ساختمان های بلند، ساخت آسانسور به موارد ضروری در ساختمان سازی تبدیل شده است. البته فرآیند نصب آسانسور تنها در ساختمان های نوساز انجام نمی شود. بلکه در مواردی نیاز به نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی می باشد. زیرا در گذشته اقدام به ساخت ساختمان هایی 4 تا 5 طبقه ای می کردند بدون آنکه الزامی به نصب آسانسور باشد. از این رو بعدها ساکنین خودشان مجبور به ساخت آسانسور در راه پله می شدند. قبل از هرکاری در در این پروسه باید فضای مورد نیاز برای اجرای آسانسور بررسی شود. این اقدامات و همچنین میزان مقاومت سازه باید توسط شرکت نصب و راه انداری آسانسور معتبر و مجرب بررسی شوند. با فراهم بودن این موارد و تاییدیه مهندسین می توانید اقدام به ساخت و نصب آسانسور کنید. به طور کل آسانسور به دو صورت آسانسور هیدرولیک و کششی انجام می شود. در ادامه به معرفی انواع آسانسور و عوامل موثر بر قیمت نصب آسانسور خواهیم پرداخت.

کاربرد راه اندازی آسانسور

آسانسور یک اتاقک کوچک است که افراد و وسایل را به صورت عمودی جابجا می کند. ابعاد آسانسور بستگی به مکان نصب و میزان کاربری مشخص می شود. این وسیله پر کاربرد توسط موتورهای الکتریکی و نیروی برق حرکت می کند. انواع آسانسور در ابعاد مختلف، با کابین های متنوع و درب های جوراجور در ساختمان اجرا می شوند. از نظر موتور و نیروی محرکه نیز تفاوت های در آسانسورها دیده می شود. آسانسورهای هیدرولیکی از نظر نوع کابین به دو دسته تقسیم می شوند:

· نصب آسانسور ساده

این وسیله را در بسیاری از ساختمان ها می توان دید. اتاقک این آسانسور مات است و فضای بیرون دیده نمی شود.

· نصب آسانسورهای پاناروما

آسانسورهایی با اتاقک شیشه ها به پاناروما شهرت دارند و افراد از داخل آسانسور می توانند مناظر بیرون را تماشا کنند.

نصب آسانسور کششی در ساختمان

این آسانسورها جزو قدیمی ترین انواع آسانسورها به شمار می آیند. قطعات آسانسور کششی از کابین آسانسور، سیم بکسل و قرقره تشکیل می شود. جهت نصب آسانسور کششی که در واقع همان آسانسور معمولی است باید مواردی مانند چاله آسانسور، اتاق آسانسور و تونل آسانسور برای حرکت کابین ایجاد شود. راه اندازی آسانسور کششی هم در داخل و هم در خارج ساختمان انجام می شود. اما برای ساخت آسانسور معمولی بیرون ساختمان نیاز به ساخت اسکلت بندی می باشد.

نصب آسانسور هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیکی یا آسانسور جکی انواع دیگری از بالابرها محسوب می شوند، که با فشار روغن کار می کنند. آسانسور هیدرولیکی برای ساختمانهای کم ارتفاع انتخاب مناسبی هستند. در احداث این نوع آسانسورها نیاز به ساخت موتورخانه مجزا نیست. در ساخت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای گیرلس استفاده می شود که راندمان خیلی بالاتری دارند. در موتور آسانسور گیرلس مصرف انرژی بسیار کاهش پیدا می کند و لرزش و تکان کابین آسانسور بسیار نامحسوس می شود. جهت نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیکی باید به اندازه طبقات ساختمان، زمین کنده شود تا جک داخل چاله قرار بگیرد.

برای اجرای انواع آسانسورهای هیدرولیکی از دو روش استفاده می شود. برخی از آسانسورها همراه با چاهک هستند و آسانسور در کف چاهک قرار دارد. این سیستم توسط طناب قرقره و پیستون جمع شونده حرکت بالا و پایین کابین را هدایت می کند. اما برخی دیگر از آسانسورها فاقد چاهک هستند که یک پیستون برای حرکت کابین در دو طرف آسانسور تعبیه شده است. انواع آسانسور فاقد چاهک به ۳ گروه تقسیم می شوند:

  • نصب آسانسور هیدرولیکی طنابی
  • نصب آسانسور هیدرولیکی تلسکوپی
  • نصب آسانسور هیدرولیکی غیر تلسکوپی

فرق بین ساخت آسانسور و بالابر

بیشترین تفاوتی بین این دو سازه در سرعت حرکت است. سرعت آسانسور از ۷/۰ متر بر ثانیه به بالاست در مقایسه بالابرها سرعت بیشتری دارند و حداقل سرعت سرعت بالابر ها بین ۲۰/۰ متر بر ثانیه است و گاهی تا تا ۴۵/۰ متر بر ثانیه نیز این سرعت افزایش دارد.

تفاوت ساخت آسانسور و بالابر از لحاظ هزینه هم قابل توجه است. انواع آسانسور دارای سیستم های ضد سقوط و ایمنی هستند و قیمت ساخت آسانسور بالاتری نسبت به بالابرها دارند.

در ساختمان هایی که امکان نصب آسانسور نباشد می توان از بالابر برای جابجایی افراد بین طبقات استفاده کرد! تفاوت آین دو در مصرف انرژی را نمی توان نادیده گرفت. انرژی برق کمتری از آسانسور دارند. صرف نظر از میزان استفاده و تراکم تردد، آسانسورها در موارد مشابه برق بیشتری مصرف می کنند. برای نصب آسانسور و موتور محرکه به فضای بیشتری نیاز است.

مراحل نصب آسانسور چیست؟

در حالت کلی که همه موارد مهیا باشد مراحل نصب آسانسور شامل چند مرحله کلی است. مرحله اول شاسی کشی است. سپس نوبت به ریل گذاری آسانسور می رسد. بعد از ریل گذاری، کابین و سپس درب کابین قرار می گیرد. راه انداری موتور و سیستم های الکترونیکی دیگر نیز در مرحله آخر انجام می شوند.

نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی

امروزه آسانسور جزو مهمترین معیارها در انتخاب و خرید خانه ها محسوب می شود. با افزایش جمعیت و افزایش آپارتمان نشینی خیلی از ساکنین خانه ها راغب به نصب آسانسور در خانه های قدیمی شده اند. البته که امکان ساخت آسانسور در خانه های قدیمی که دارای پاسیو هستند وجود دارد. در صورتی که این چنین فضایی در ساختمان تعبیه نشده باشد با تغییر جزیی و یا کلی در ساختار راه پله ساختمان می توان فضای لازم را ایجاد کرد. البته حتما باید توسط متخصصین اینکار و بر اساس استاندارد های تعیین شده، طراحی و ساخت آسانسور انجام شود. نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی بنا بر نوع سازه و فضای در دسترس در قسمت های مختلفی اجرا می شوند.

  • ساخت آسانسور بیرون ساختمان
  • نصب آسانسور در چشم پله یا نصب آسانسور در راه پله
  • نصب آسانسور از حیاط خلوت
  • ساخت آسانسور در پاسیو

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور چقدر است؟

برای تعیین حداقل فضای مورد نیاز برای آسانسور بیرون ساختمان یا داخل ساختمان باید موارد زیادی را مد نظر قرار داد. از جمله ابعاد چاهک آسانسور، شکل و اندازه کابین آسانسور، ظرفیت تعداد نفرات، نوع کاربری آسانسور و اندازه درب آسانسور از مواردی هستند که تعیین کننده حداقل فضای مورد نیاز برای ساخت آسانسور هستند.

بهترین مکان برای نصب آسانسورهای خانگی کجاست؟

حتی اگر ساختمان فاقد آسانسور باشد و فضایی برای این منظور در نظر گرفته نشده، جای نگرانی نیست! در یک ساختمان قدیمی می توان از فضاهای موجود به شرط داشتن حداقل متراژ، برای ساخت آسانسور خانگی استفاده کرد. برای مثال نصب آسانسور وسط راه پله، نصب آسانسور در چشم پله مکان مناسبی برای ساخت آسانسور است. در این صورت می توان درب آسانسور را در مجاور درب آپارتمان و از راه پله کار کرد. به این ترتیب کمترین میزان تخریب در ساختمان انجام می شود و هزینه های اجرایی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. چنانچه فضای نورگیر راه پله در ساختمان موجود نباشد می توان از نورگیر نیز استفاده کرد. در صورت نبودن این فضا نیز امکان نصب آسانسور در حیاط و یا تخریب بخشی از ساختمان وجود دارد. در این صورت هزینه های اجرای پروژه بیشتر خواهد شد.

آیا در همه پروژه ها حفر چاله آسانسور انجام می شود؟

تصور عمومی از انواع آسانسور اینست که یک کابین در چاله ای حرکت می کند. جالب است بدانید که انواع هوم لیفت Home Lift بدون نیاز به حفر چاله آسانسور راه اندازی می شوند. در واقع برای نصب آسانسور هیدرولیکی خانگی هیچ نیازی به چاله و یا برق سه فاز و حتی موتورخانه در پشت بام نیست. هوم لیفت ها ایده آل نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی هستند که با کمترین تجهیزاتی در بنا نصب می شوند.

در نصب آسانسور چه مواردی باید رعایت شود؟

همانطور که می دانید رعایت نکات استاندارد در هنگام نصب مکانیکال آسانسور مهم ترین قسمت ساخت آسانسور در ساختمان است. اطلاع از این استانداردها و انتخاب صحیح آسانسور موجب می شود که از هزینه های اضافی در آینده جلوگیری شود. تعدادی از مهمترین استاندارد های نصب مکانیکال آسانسور را به اختصار برایتان شرح می دهیم.

  • کنترل و بررسی اجرای صحیح سکوهای ضربه گیر و نصب صحیح فنرها، لاستیک ها و ضربه گیرها در کف چاه آسانسور
  • کنترل عملکرد صحیح دیکتاتورهای درب لولای طبقات آسانسور و کنترل میکروسوییچ فلکه ته چاه آسانسور
  • کنترل اجرای ضد زنگ بودن کلیه آهن کشی داخل چاه آسانسور و اطمینان از عدم وجود لوله های آب و فاضلاب در چاه آسانسور
  • کنترل و تست لیمیت یا حد بالا و حد پایین آسانسور و بررسی کشش مناسب سیم بکسل و وزنه فلکه آسانسور
  • تست و کنترل عملکرد قفل درب های لولایی و دربهای اتوماتیک آسانسور

تمامی موارد فوق و بسیاری از عملکردهای بسیار تخصصی دیگر از جمله اقداماتی هستند که در هنگام اجرا باید با دقت توسط نصاب آسانسور بررسی شود.

قیمت ساخت و نصب آسانسور به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت نصب آسانسور از مهمترین مواردی است که افرادی که خواستار راه اندازی آسانسور هستند سوالاتی پیرامون آن مطرح می کنند. قیمت راه اندازی آسانسور به موارد متعددی بستگی دارد و نمی توان قیمت خاصی را به آن اختصاص داد. مواردی مانند تعداد توقف، تعداد طبقات، و البته ابعاد کابین در برآورد قیمت نصب آسانسور موثر هستند. مورد بعدی نوع انتخاب شما است. قیمت آسانسور خانگی به نوع کششی یا هیدرولیکی بودن آن مرتبط است. همچنین فضای مورد نیاز از جمله مواردی است که قیمت نصب آسانسور را تغییر می دهد. به عبارت دیگر هرچه فضا محیاتر باشد قیمت آسانسور نیز کمتر خواهد شد.

قیمت نصب آسانسور هیدرولیک در اپارتمان های قدیمی کمتر می باشد. همچنین هزینه نصب اسانسور هیدرولیک برای ساختمان‌های کمتر از سه طبقه به دلیل عدم نیاز به برق سه فاز بسیار مناسب تر می باشد.

ساخت و نصب آسانسور را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

اهمیت کیفیت در ساخت و راه اندازی آسانسور بر هیچ کس پوشیده نیست. در همین راستا باید تمام این اقدامات توسط متخصصین انجام شود. شرکت هوم سرویز با همکاری با بهترین شرکت نصب و راه اندازی آسانسور آماده ارائه خدمات در این زمینه هستند. تنها کافیست به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید تا با برترین متخصصین در این زمینه ارتباط برقرار کنید. جهت مشاوره و استعلام قیمت آسانسور تنها کافیست به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس نصب آسانسور و همچنین ارایه خدمات نصب آسانسور در ساختمان نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات آسانسور ارائه می دهد که شامل تعمیر فوری آسانسور, سرویس آسانسور, نصب بالابر خانگی, بازسازی آسانسور قدیمی, تعمیر بالابر ساختمانی, نصب پله برقی فروشگاهی می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های خانگی و ساختمانی را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب آسانسور

نصب آسانسور در ساختمان

ساخت آسانسور در ساختمان های قدیمی

نصب آسانسور ساده

نصب آسانسورهای پاناروما

نصب کابین آسانسور

نصب الکتریکی و برق کشی آسانسور

نصب تابلو فرمان آسانسور و ....

نظرات کاربران

profile picture
حسن شفیعی

بسیار مودب و متخصصص در امر سمپاشی و آشنایی با عمموم سمها

profile picture
مهدی حیدری

من واقعا ممنونم کارمو همون طور که میخواستم عالی انجام شد عالی میشه گفت اقای رجبی استاده ‌پنجره من ۱۰ سال بود ایراد داشت خیلی سرویس کار اومده بود نتونسته بودن ایراده درب و پنجره پیدا کنن ولی واقعا الان راضیم عالی شد

profile picture
محمد بصیری

یا سلام و تشکر از مدیریت هوم سرویز، جناب آقای بیگی از نظر اینجانب بعنوان مدیر ساختمان بسیار شخص محترم ،و تمام ایتم های بالا را دارا میباشد امیدوارم سلامت و تندرست باشند.

profile picture
گیتا یعقوبی

بسیاربسیار عالی و کاربلدبودند.خیلی ممنون از اپلیکیشن خوبتون

شرایط ساخت آسانسور در ساختمان قدیمی و نصب آسانسور در راه پله

کلیه قیمت های اعلام شده توسط سامانه بر حسب اجرت کار بوده و هزینه جنس را شامل نمی شود.

کلیه سرویس دهنده ها دارای مدرک تاییدیه از اتحادیه صنایع آسانسور می باشند.

انجام خدمات نصب آسانسور و بالابر می بایست در قالب قرارداد انجام شود.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

finishing-building
فینیشینگ ساختمان
قیمت از 5,000,000 الی 100,000,000 تومان
video-door-phone-installation
نصب آیفون تصویری و صوتی
قیمت از 350,000 الی 1,000,000 تومان
installation-false-ceilings
اجرا و نصب سقف کاذب
قیمت از 5,000,000 الی 100,000,000 تومان
central-antenna-repair
نصب و تعمیر آنتن مرکزی
قیمت از 5,000,000 الی 100,000,000 تومان