نظافت و پذیرایی

چگونه از شر وسایل اضافی خانه خلاص شویم؟

وسایل اضافی خانه، لوازم به درد نخور و کهنه در همه جا دیده می‌شود. سرتاسر خانه شلوغ و به هم ریخته است. بی‌نظمی موج می‌زند. چگونه از شر وسایل اضافی خانه خلاص شویم؟ نکاتی برای دور ریختن وسایل اضافی خانه ! در این شرایط، حس کار کردن و فعالیت هم از میان می‌رود. این آشفتگی نمی‌گذارد تا حس خوبی داشته باشید. سالها وسیله‌ای را به امید این که روزی به کار آید، نگه‌داشته‌اید و حالا فقط می‌بینید که حجمی از خانه را پرکرده است، بدون این که در جایی مصرف شود. می‌توانید از کمک به نظافت منزل در خانه تکانی عید نوروز استفاده کنید و یا سفارش ساخت انواع قفسه چوبی برای نظم دهی به خانه داشته باشید. با داشتن قفسه‎‌های مناسب، وسایل شما چیدمان و نظم خوبی پیدا می‌کند. هر چیزی که نیاز داشته باشید به سرعت پیدا می‌شود. معماری خانه شما نیز، جذابیت و جلوه بهتری خواهد داشت. این نوشته به شما کمک می‌کند تا بتوانید از شر وسایل اضافی خانه راحت شوید! 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

وسایل اضافی خانه ! خاطرات قدیمی را دور بیاندازید! 

گاهی این وسایل اضافی خانه کاربردی ندارند و تنها علتی که هنوز هم نگهداری می‌شوند به دلیل خاطرات آنها می‌باشد. قند عروسی، کتاب داستان کودکی، لباس عروس قدیمی که حتی به تن هم نمی‌رود، اولین اسباب بازی بچگی و… گوشه‌ای از این خاطرات است. بسیاری از این وسایل حتی در طول سال، از مکانشان خارج هم نمی‌شوند. به نظرتان با وسایل اضافی خانه چه کاری باید انجام دهیم؟ در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا در این مورد به شما پیشنهاداتی ارائه دهیم.

ساخت قفسه‌های چوبی برای نظم دهی به خانه

قفسه‌های چوبی زیبا کمک می‌کنند تا وسایل لوکس، دکوری و کتاب‌ها در جای مناسب قرار داده شوند. از طرفی، قفسه‌های موجود در بازار هم چنگی به دل نمی‌زند. یا در حدی که شما می‌خواهید زیبا نیست و با وسایل دیگر منزل ست نمی‌شود و یا برای جای دادن اقلام شما کافی و متناسب نیست و نیازتان را برآورده نمی‌سازد. اگر به هنر ساخت با چوب علاقه‌مندید، زود دست به کار شوید و یک قفسه شخصی بسازید. می‌توانید از مواد بازیافتی شروع کنید. اگر هم فرصت و یا اشتیاقی برای کارهای هنری ندارید، مژده‌ای به شما می‌دهیم، می‌توانید سفارش ساخت انواع قفسه چوبی برای نظم دهی به خانه را بدهید. همکاران ما سفارش شما را مطابق با خواسته‌هایتان به صورت منحصر به فرد انجام می‌دهند.

تهیه کردن لیست برای وسایل اضافی خانه

بهتر است سری به فضای شلوغ و پر از وسایل اضافی خانه بزنید. ممکن است این فضا مربوط به انباری خانه‌تان و یا کمد و بوفه انباشته از اشیا، تراس و حتی اتاق کارتان باشد! یک فهرست تمام و عیار تهیه کنید و هر چیزی می‌بینید را ثبت نمایید. هر چیزی به خاطرات قدیمی مرتبط است، علامت گذاری نمایید.
چیزهایی که علامت دارند را تقسیم کنید. این تقسیم بندی می‌تواند به صورت گرانبها و مهم، معمولی، کم اهمیت تقسیم شوند. اگر از برخی چنتا دارید هم، تعداد را یادداشت کنید. ممکن است این شیء قدیمی یک عتیقه آنتیک و گران باشد، پس در لحاظ تقسیم بندی خیلی دقت کنید. این طوری می‌تواندی چیزهای مهم و بی اهمیت را به راحتی تفکیک دهید و اگر لازم نیست از چیزی زیادتر داشته باشید، متوجه شوید. شاید ندانید ولی حاصل تلاش شما یک نتیجه خوب و باورنکردنی است!

ممکن است این فضا مربوط به انباری خانه‌تان و یا کمد و بوفه انباشته از اشیا، تراس و حتی اتاق کارتان باشد!
ممکن است این فضا مربوط به انباری خانه‌تان و یا کمد و بوفه انباشته از اشیا، تراس و حتی اتاق کارتان باشد!

فاسد شدنی‌ها را خارج کنید!

خیلی از چیزها دارای تاریخ انقضا می‌باشند. لوازم و وسایل اضافی خانه نیز از این قانون مستثنی نیست. شاید شما یکی از این وسایل و ابزار را خریده باشید ولی هنوز حتی جعبه یا بسته بندی آن را باز نکرده باشید. طول عمر مفید یک مسواک شش ماه است، در حالی که شما تنها یک بار پلاستیک آن را باز کرده‌اید و شسته‌اید ولی فراموش کرده‌اید آن را داخل لیوان نگهدارنده بگذارید و استفاده کنید! باید به شما بگوییم هر چخ زودتر آن را دور بیاندازید زیرا تاریخ انقضای این مسواک فرا رسیده است!

خداحافظی با داروهای اضافه

داروهایی که در زمان سرماخوردگی و تب می‌خرید و چند روز بعد از استفاده بهبود می‌یابید، در حالی که بیشتر دارو باقی مانده است. اگر تاریخشان گذشته است، دیگر کاربردی نخواهند داشت. قرص و شربت‌های ویتامین که ممکن است خیلی گران هم باشند ولی تا رسیدن تاریخ انقضا مصرف نشده‌اند، آنها را هم فراموش کنید. البته، این ویتامین‌ها را می‎‌توانید به گیاهتان هدیه دهید و پای گلدان و یا درختان موجود در حیاط بریزید.
اگر داروهایی دارید که ارزشمند است و دیگر به آنها نیازی ندارید، بهتر است تا آنها را به مراکزی مثل خانه سالمندان، بهزیستی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اهدا کنید. توجه داشته باشید که کرم‌ها، محلول‌های ضد عفونی و موارد دیگر هم شامل این داروها می‌شوند.

بیشتر افراد، برای ادویه‌های خانه، ظروف ست و زیبایی در آشپزخانه دارند.
بیشتر افراد، برای ادویه‌های خانه، ظروف ست و زیبایی در آشپزخانه دارند.

ادویه، پودرهای غذایی، تنقلات تاریخ گذشته

حتما وقتی ادویه و پودر می‌خرید، بسته بندی‌های متفاوتی که برای هر محصول، ارائه می‌شوید را دیده‌اید. بیشتر افراد، برای ادویه‌های خانه، ظروف ست و زیبایی در آشپزخانه دارند. برخی اوقات وسایل اضافی خانه مانند ظروف نامنظم، نامرغوب و لنگه به لنگه، نظم آشپزخانه شما را از بین می‌برند.
مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، ادویه‌های قدیمی که خواص خود را از دست داده‌اند، آرد و شکر مانده که جندین سال از خریدشان می‌گذرد و اصلا طعم و مزه اصلی را ندارند، همه و همه از مواد دور ریختنی هستند.

وسایل اضافی خانه ! ظروف و هدایای نچسبی که انبار شده!

آیا تا به حال پیش آمده است تا جنسی را خریده باشید ولی نسبت به استفاده از آن بی‌ میل باشید. حتما شما هم هدایایی از طرف خانواده شوهرتان گرفته‌اید که زیاد خوشایندتان نبوده است. گاهی نیز دوستانتان هدایای بی‌مصرفی به شما هدیه داده‌اند. زینت‌‌آلات نازیبا، وسایل سنتی که ممکن است با سلیقه مدرن شما جور نباشد، تیشرت یا لباسی که سایزتان نبوده است، کادوهایی که در همان بدو دریافت ایراد داشته‌اند مثلا ظروفی که پس از باز شدن شکستگی داشته‌اند و مواردی از این دست، مورد علاقه شما نمی‌باشد و تنها در گوشه‌ای چپانده شده‌اند. حتی دیدن آنها ممکن است باعث فشار روحی و عذاب شما شود! در این صورت باید در اولین فرصت نسبت به خلاص شدن از آنها اقدام کنید! برخی از این وسایل اضافی خانه که قابلیت دارد را می‌توانید اهدا کنید و بقیه را به بازیافت تحویل دهید.

وسایل اضافی خانه ! ظروف شکسته، تا به تا شده، بدون در و دمده

در هر آشپزخانه‌ای همیشه ظروفی تا به تا و بدون در وجود دارد! اگر نمی‌توانید از چیزی استفاده کنید و برای شما کارایی ندارید، آن را دور بریزید. بازیافت این کالا می‌تواند بیشتر از ماندن در قفسه شما مفید باشد. همیشه سعی کنید چیدمانی مرتب و وسایلی کارا داشته باشید. نظم به شما کمک می‌کند تا از هر چیزی بهترین استفاده را بکنید.
علاوه بر این ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی که قبلا حاوی شیر، خیار شور، ترشی و مربا بوده‌اند و تنها به خاطر زیبایی و یا این فکر که شاید به کار روند، نگه داشته‌اید، همگی را جمع کنید، در یک کیسه زباله تمیز بگذارید و برای بازیافت به قسمت زباله‌های خشک بیاندازید. مطمئن باشید که پس از بازیافت، کاربرد بهتری خواهند داشت.

منوی رستوران‌ها، مجلات و آگهی‌های قدیمی

تبلیغات منطقه‌ای که پشت درب منازل گذاشته می‌شود، افرادی که به زور تبلیغاتشان را در قالب تیزر دست شما می‌دهند و خریدهایی که در بسته خریداری شده، تبلیغات دیگری را به شما می‌دهند، روز به روز هم بر حجم این کاغذهای تبلیغاتی اضافه می‌شود. اگر فکر می‌کنید برخی از این تبلیغات به کارتان می‌اید، شماره تلفنشان را یادداشت کنید و یا در گوشی تلفنتان ذخیره نمایید. حالا موقع آن است که از شر این تبلیغات کاغذی خلاص شوید!

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

وسایل اضافی خانه ! از آشپزخانه تا اتاق کار

بیشتر افرادی که در منزل هم کار می‌کنند، با حجمی از لوازم و وسایل اضافی خانه رو به رو هستند. این وسایل اضافی باید زودتر دور ریخته شوند تا شما را از گیج شدن رها سازند. برای مثال روزنامه‌های اقتصادی قدیمی، کاغذهای باطله‌ای که در پشت و رو نوشته شده‌اند، روان نویس و خودکارهای تمام شده و بدون جوهر، تقویم‌های قدیمی، کاغذهای دریافت شده از تراکنش‌های قدیمی، شماره انتظار بانک یا رستوران، کاغذهای کادوی پاره شده، روبان‌های نخ شده، چسب‌های فاسد، باتری‌های مصرف شده و … نمونه‌هایی از وسایل اضافی خانه هستند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟
 وسایل اضافی باید زودتر دور ریخته شوند تا شما را از گیج شدن رها سازند
وسایل اضافی باید زودتر دور ریخته شوند تا شما را از گیج شدن رها سازند

نظم بخشیدن به خانه و دور ریختن وسایل اضافی خانه

علاوه بر رهایی از وسایل اضافی خانه باید در همه جا نظم هم برقرار شود. سیم‌هایی که بدون نظم در پشت مانیتور، تلویزیون یا لوازم برقی دیگرتان قرار گرفته است و مشخص نیست به کجا اتصال دارد. این سیم‌ها را باید جمع کنید، مرتب کنید، با کش یا چسب روی هم قرار دهید و با نظم کامل متصل نمایید. گاهی لازم است سیم‌های اضافی و بی‌مورد را خارج کنید. کتاب‌های اضافی را نیز در قفسه‌های چوبی جای دهید. اگر از این قفسه‌ها در منزل ندارید، برای سفارش ساخت قفسه چوبی و کتابخانه اقدام کنید.

چگونه از شر وسایل اضافی خانه خلاص شویم؟

حتما شما هم این عادت را دارید که در زمان رسیدن مهمان‌های ناخوانده دست به کار می‌شوید و سیل عظیمی از وسایل را بدون نظم داخل کمدها می‌اندازید. گاهی ممکن است به محض باز کردن درب، این سیل عظیم جاری شود و حتی قفسه‌های کمد بشکند! درون کمدها معمولا وسایل اضافی زیادی وجود دارد. کفش‌های پاره و یا آنهایی که دیگر سایزتان نیستند. جوراب‌های پاره و لنگه به لنگه، کیف‌هایی که نیاز به تعمیر دارند، لباس‌های چرمی که چرمشان ریخته است. حوله‌های قدیمی و بدون استفاده، لباس‌هایی که دیگر به تنتان نمی‌روند. همه این چیزها از وسایل اضافی خانه‌اند و باید زودتر به خراج از منزلتان منتقل شوند. اگر فرد محتاجی را می‌شناسید که این لوازم را استفاده می‌کند، هرگز درنگ نکنید و لباس‌های قابل استفاده را به او اهدا کنید.

توصیه های مهربانانه برای وسایل اضافی خانه

ما به شما نمی‌گوییم که همیشه وسایل اضافی خانه را دور بیاندازید. اسراف عملی ناپسند است و خدا اسراف‌کاران را دوست ندارد. ولی به شما پیشنهاد می‌کنیم تا خانه خود را زیبا و منظم کنید. اضافی‌های سالم را به دوستانتان ببخشید و یا به نیازمندان اهدا کنید. حتی این امکان را دارید که آنها را به سمساری، وانت‌هایی که در انتهای سال به کوچه‌ها می‌ایند و اجناس دست دوم را می‌خرند، بفروشید و یا حتی در اپیلیکیشن‌های معروفی مثل شیپور و دیوار، حراج کنید.

 

‫2 دیدگاه ها

  1. اگه تو خونه وسایل زیادی دارید که اضافه س بدید به کسی که نیاز داره. یه نرم افزار هست که خیلی عالیه عکس از وسائل اضافه ت میگیری وبا قیمت مناسب میفروشی واگه چیزی با قیمت مناسب نیاز داری میخری. توی بازار ومایکت بزنید دیوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا