تعمیر و سرویس خودرو

✔️ راهنمای خام کردن ریموت بتا | روش افزایش امنیت خانه و ماشین

ریموت بتا، یکی از انواع ریموت‌هایی است که امروزه در بازار عرضه می‌شود. اگر ریموت بتای شما، گم یا خراب شود، نمی‌توانید از همان راهی بروید که سایر ریموت‌ها را خام‌ یا ست می‌کردید.‌ ما به شما توصیه می‌کنیم تا انتها با ما باشید. در غیر اینصورت باید از نصاب‌ها و متخصصان کمک بگیرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ریموت‌های بتا انواعی از ریموت هستند که هر کجا می‌توانند نصب شوند و امنیت را ایجاد کنند. درب‌های پارکینگ یا کرکره‌های برقی از موارد استفاده این ریموت‌ها هستند. شاید جالب باشد اگر بدانید که با نصب ریموت روی خودروی شما، حتی می‌توانند از سرقت خودروی شما نیز جلوگیری کنند.

اما گاه اتفاق می‌افتد که مشکل از ریموت درب نباشد. در این‌گونه مواقع نیز حتما باید از متخصصان درخواست کنید تا به کمک شما بیایند. نصاب‌‌ها و متخصصان می‌توانند در زمینه نصب و تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ به شما کمک‌های فراوانی نمایند.

ریموت بتا چیست؟

ریموت بتا یکی از انواع جدید ریموت کنترل‌هایی است که هم برای جلوگیری از سرقت ماشین و هم برای درب‌های کرکره‌ای از آن استفاده می‌شود. ریموت بتا بیشتر در زمینه‌ی ریموت‌های لرنینگ و هاپینگ و با فرکانس‌های ۴۳۳ و ۳۱۵ فعالیت می‌کند. 

ریموت‌ بتا انواع مختلفی دارد. این تنوع محصول بیشتر می‌تواند در زمینه‌ی شکل ظاهری یا میزان امنیتی باشد که برای مشتریان فراهم می‌کند. 

در مدل‌های جدید این ریموت‌ها قابلیت‌های جدیدی با جزئیات متعددی وجود دارد که آن‌ها را نسبت به مشابه‌های قدیمی متمایز می‌کند. اگر برای خودروی خود از این ریموت‌ها استفاده می‌کنید باید بدانید که چه ویژگی را به خودروی خود افزوده‌اید.

از ویژگی‌های این ریموت‌ها این است که با ریموت بلوتوثی با ریموت غیر فابریک همخوانی ندارند و نمی‌توانید این ریموت‌ها را با ان‌ها بیافزایید. خام کردن و ست کردن آن‌ها نیز مانند مدل‌های قدیمی به سادگی امکان‌پذیر نیست.

همین ویژگی است که باعث می‌شود امکان سرقت در این مدل‌ها تقریبا ناممکن شود، باعث می‌شود تا طرفداران خاص خود را داشته باشند.

چنانچه تصمیم داشته باشید بدون ریموت درب خودروی خود را باز کنید، برخی از ریموت‌ها باعث ایجاد صدا می‌شوند. اما برخی از ریموت‌های پیشرفته باعث می‌شوند خودرو متوقف شده و دیگر روشن نشود.

ریموت خودرو
ریموت خودرو

انواع ریموت بتا

ریموت‌های بتا انواع مختلفی دارند. شرکت بتا به طور کلی در دو دسته‌ی متفاوت به تولید ریموت می‌پردازد. اما تلاش کرده است تا با فراهم کردن شکل‌های ظاهری متفاوت و جذاب و تنوع در فرکانس‌ها یا کاربری‌ها، هنه‌ی طرفداران خود را در هر زمینه و کاربری که به آن نیاز دارند راضی نگه دارد. با این حال از کیفیت این ریموت‌ها نکاسته است.

به طور کلی ریموت‌ بتا دارای دو دسته بندی است که هر کدام‌ نیز زیرمجموعه‌های خود را دارند.  برای آشنایی بیشتر شما آنها را معرفی می‌کنیم

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت ریموت خودرو هم ارائه میده؟

ریموت لرنینگ کدlearnin code

ریموت کد لرنینگ نیز خود بر اساس فرکانسی که دریافت و ارسال می‌کند به دو دسته تقسیم می‌شود:

ریموت درب پارکینگ مدل لرنینگ ۴۳۳

یکی از محبوب‌ترین انواع ریموت کنترل است که شرکت بتا با طراحی‌های مختلفی در بازار عرضه نموده است. این نوع از ریموت بتا دارای مدل‌های مختلفی است که بر اساس سال تولید به این نام‌ها معروف شده‌اند. ۲۰۰۷، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از انواع ریموت لرنینگ محسوب می‌شوند.

ویژگی این ریموت‌ها این است که نمی‌توانند با ریموت‌های بلوتوثی یا ریموت‌های غیر فابریک ست شوند. از آن‌جا که این ریموت‌ها به سادگی ست با خام نمی‌شوند باید از روش‌های میان‌بر استفاده نمایید. برای ست شدن آن‌ها باید از مدار یا گیرنده استفاده کنید. خام کردن این‌گونه از ریموت بتاها نیز از طریق مدار یا گیرنده امکان پذیر است.

ریموت بتا فرکانس ۳۱۵

این ریموت‌ها رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین‌های بازار را به خود اختصاص می‌دهند. کاربری بیشتر ریموت بتا فرکانس ۳۱۵ برای امنیت اماکن و منازل است. اگر جک برقی و درب پارکینگ شما به علت وجود نویز‌های محیطی به خوبی آنتن نمی‌دهد نگرانکنباشید. این ریموت بتا نیز‌ برای شما مناسب است. اگر می‌خواهید از این ریموت استفاده کنید، برای ست کردن ریموت‌های دیگر نیاز به دستگاه رسیور مخصوص دارید.

ریموت بتا هاپینگ کد Hopping Code:

مدل هاپینگ نیز دارای دو فرکانس متفاوت است که هر دو از یک روش استفاده می‌کنند.

مدل هاپینگ ۳۱۵ و ۴۳۳

قطعا این مدل برای مکان‌های دارای نویز محیطی اصلا گزینه‌ی مناسبی نیست. این مدل درست است که مانند مدل لرنینگ کار می‌کند اما یک تفاوت عمده دارد.‌از آنجا که کدهای ارسالی این نوع ریموت بتا مرتبا تغییر می‌کند، در نتیجه امکان سرقت یا کپی برداری را بسیار کاهش می‌دهد. از طرفی برای ست کردن ریموت جدید حتما باید از گیرنده یا باکس اصلی کمک گرفت.

این قابلیت بیشتر از آن جهت می‌تواند امنیت را افزایش دهد که فردی از بیرون نمی‌تواند با داشتن یک ریموت و با ست کردن آن، به سادگی وارد مکان مورد نظر شود.

ریموت بتای بلوتوثی

این ریموت‌ها مشتری‌های خاص خود را دارند. دلیل محبوبیت آن‌هت نیز تکثیر و کپی برداری راحت از این ریموت‌ها است. با این‌حال همین ویژگی باعث می‌شود که این ریموت‌ها نتوانند امنیت مکان را به راحتی تضمین‌نمایند. ۳۲۵ و ۴۳۳ نیز از فرکانس‌های این ریموت محسوب می‌شود.

با این ریموت‌ها می‌توانید تمام کدهای ریموت لرنینگ را ذخیره و ریموت را ست‌کنید. البته فراموش نکنید که این کار از راه دور امکان پذیر نیست‌. تنها لازم است تا دو ریموت به یکدیگر چسبیده باشند. اما برای نوع هاپینگ این ریموت‌ها کارآیی ندارند. علت آن نیز تغییر مداوم کدهای ارسالی است.

امنیت درب برقی
امنیت درب برقی

رسیور بتا چیست؟

رسیورهای بتا قطعه‌ای کوچک هستند اندازه‌ی آن‌ها به اندازه‌ی کف دست است. وظیفه‌ی اصلی این‌ رسیورها ست کردن ریموت‌ها و اجرای فرمان آن‌ها است. این رسیورها اغلب بر روی مدار جک‌پارکینگ نصب می‌شوند.

این رسیورها اگر در جای مناسبی نصب شوند می‌توانند برای هر وسیله‌ی برقی مورد استفاده قرار گیرند. می‌توان از آن‌ها در روشن و خاموش کردن چراغ یا باز و بسته کردن قفل استفاده نمود. فقط کافی است در هنگامی که آن را تهیه می‌کنید به فرکانس آن توجه کنید.

تعداد رله

شرکت بتا بسته به نوع کاربری محصولی که قرار است ریموت بنا بر روی آن نصب شود، محصولات مختلفی تولید کرده است. اگر ریموت قرار است تنها یک درب، مثلا درب پارکنیگ، را باز و بسته نماید، رسیور یک رله خواهد بود. اما اگر درب پارکینگ دارای دو لنگه مجزا باشند نیازمند رسیور دو رله هستیم‌. رسیورها تا چهار رله را برای شما پشتیبانی می‌کنند.

خام‌کردن ریموت بتا

ریموت‌های بتا بر اساس نوعی که دارند خام کردن آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل به خام کردن بر اساس مدل آن‌ها می‌پردازیم:

ریموت بتای ۲۰۰۷: این مدل ریموت‌ها لرنینگ هستند. به همین دلیل به راحتی کد آن‌ها را بر روی ریموت لرنینگ دیگر می‌توان کپی کرد. اگر می‌خواهید از رسیور بتا استفاده کنید باید دکمه‌ی باز کردن روی ریموت را نگه دارید. همزمان دکمه‌ی learn را نیز که روی رسیور است را برای ۳ ثانیه نگه دارید.

ریموت بتا ۲۰۱۱: این مدل ریموت هاپینگ است. همانطور که گفتیم‌ نمی‌توانید این ریموت‌ها را کپی‌کنید. اما اگر رسیور ۲۰۱۱ را داشته باشید از روش بالا می‌توانید استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت ریموت خودرو هم ارائه میده؟

ریموت بتای ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶: این نوع ریموت‌ها مانند ریموت ۲۰۰۷ هستند. فقط ممکن است تفاوت در شکل ظاهری آن‌ها شما را کمی‌ گمراه نماید.

نکته‌ی اصلی

فراموش نکنید که ریموت‌های غیر بلوتوثی لرنینگ این ویژگی را ندارند که آن‌ها را کپی کنید. با این حال گاه ممکن است که ریموت خود را گم کنید. برخی مواقع نیز نیاز است تا از ریموت در حای دیگری استفاده کنید. 

این‌کار فقط به یک صورت امکان‌پذیر است. در این گونه موارد باید دکمه‌ی گیرنده را نگه دارید. پس از حدود ۱۰ ثانیه باید آن را رها کنید.

با این کار کلیه‌ی ریموت‌های موجود خام می‌شوند. سپس مجبور هستید تا مرحله‌ی ست کردن ریموت را برای تک تک ریموت‌ها از ابتدا آغاز نمایید.

درب پارکینگ
درب پارکینگ

کلام آخر

استفاده از ریموت کنترل‌ها امروزه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است‌. بسیاری از وسایل و لوازم را می بینید که دارای ریموت است. یکی از اساسی‌ترین مواردی که از ریموت برای کنترل آن استفاده می‌شود، درب‌ها وجک‌های برقی و درب خودروها است.

این ریموت‌ها تنها نقش آسان‌سازی امور را بر عهده ندارند، بلکه بیش از آن تامین امنیت مد نظر سازندگان آن است.

یکی از انواع این ریموت‌ها، ریموت‌ بتا است که البته فقط برای درب پارکینگ یا جک برقی استفاده نمی‌شود. از این ریموت بتا به عنوان دزدگیر خودرو هم می‌توانید استفاده کنید.

اما اگر ریموت بتای شما گم شد یا بنا به دلایلی مجبور بودید تا ریموت خود را خام کنید چه کار باید کرد؟

ریموت‌های دیگر به سادگی و گاه با فشار دادن دو دکمه خام‌ می‌شوند. اما ریموت بتا به واسطه‌ی تمهیداتی که برای افزایش امنیت در آن به کار رفته است به سادگی خام یا ست نمی‌شود.

اگر ریموت بتای شما از مدل هاپینگ کد باشد، خام کردن آن به سادگی امکان پذیر نیست‌. حتی به سادگی نمی‌توانید ریموت جدیدی را بر روی آن ست نمایید.

این ریموت‌ها مانند ریموت‌های دیگر قابلیت مچینگ با ریموت‌های بلوتوثی را ندارند. به همین دلیل تنها با ریموت فابریک می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به هر صورت، ریموت‌های بتا که امروزه جزو پرطرفدارترین ریموت‌های موجود در بازار هستند برای امنیت شما به خدمت گرفته می‌شوند. بهتر است تا راه‌های ست‌کردن و خام کردن آن‌ها را یا بیاموزید یا در مواقع ضروری باید از نصاب‌ها و متخصصان این حوزه کمک بگیرید.اما از کجا یک نصاب خبره و وارد به نصب ریموت و ساخت ریموت خودرو می‌یابید؟ درست است! هوم سرویز، دقیقا همان جایی است که به دنبالش هستید. هوم سرویز یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید خبره‌ترین نصاب‌ها و متخصصان هر حوزه‌ای را که می‌خواهید بیابید. کافی است با ما تماس بگیرید.‌هوم سرویز در خدمت شماست!

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام.
    خسته نباشید،
    من ریموت بتا2016.7
    بافرکانسNDR433.92 دارم
    ممنون میشم منوراهنمایی کنید، اول چطوراین روخام، بعداون رو باهم مدل وهم فرکانس خودش ست یاکپی کنم.
    ممنون وسپاسگذارم

  2. سلام وقتتون بخیر سوالی که داشتم اینه آیا ریموت ۲۰۱۱روی ۲۰۱۳ یا ۲۰۰۷ کپی میشه کارایی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا