پزشکی و پرستاری

انجام تست کرونا در منزل راحت، بهداشتی و در کمترین زمان ممکن

ویروس کرونا یکی از ویروس‌های پیشرفته است که امروزه در سرتاسر جهان، شیوع پیدا کرده است. حضور این ویروس در بین مردم، همراه با احساساتی مثل ناامیدی، ترس، اضطراب و خشم همراه است. به دلیل وجود ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کارها و مراکز تفریحی دنیا تعطیل شده اند و جهان، شکل و ظاهر جدیدی به خود گرفته است. یکی از معایب ویروس کرونا این است که هیچ کس نمی داند کرونا به چه شکل در بدنش واکنش می دهد و تا چه اندازه درگیر این ویروس مرموز می شود. بعضی افراد به مقدار کم کرونا را حس می کنند و بعضی ها هم از هر نظر گرفتار بیماری و ناراحتی ناشی از کرونا می شوند. استفاده از ماسک، دستکش، شستن دستها، عدم تجمع در مکانهای شلوغ و رعایت اصول بهداشتی می تواند تا حد زیادی از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند. 

از آنجایی که سرعت انتقال ویروس کرونا بالا است و به سرعت بین افراد منتقل می شود، ممکن است نگران شوید که آیا به ویروس کرونا مبتلا شده اید یا خیر؟ برای آنکه بفهمید به این ویروس مبتلا شده‌اید یا نه، می‌ توانید تست آن را در مراکز معتبر انجام دهید. تست کرونا در منزل یکی از روشهای ایمن و کم خطر است که خیال شما را از بابت ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا راحت می کند. برخی افراد تمایل دارند که آزمایش و نمونه ‌گیری تست کرونا را در منزل خود انجام دهند و در این ‌صورت، احتمال انتقال ویروس کرونا نیز کاهش پیدا می‌کند. علاوه ‌بر آن، نمونه ‌گیری سریع‌تر و انجام آزمایش در منزل، می‌تواند در کنترل بهتر این بیماری موثر باشد. در واقع، به ‌همین دلیل است که مجوز استفاده اضطراری از کیت‌های آزمایش و نمونه‌ گیری کرونا در منزل توسط سازمان غذا و دارو، داده شده است و شما می توانید تست کرونا در منزل را انجام دهید.

طبق نظر برخی پزشکان، قسمت اصلی مبارزه با بیماری کرونا، آزمایش دقیق‌تر و سریع است. سازمان بهداشت جهانی، با توجه ‌به این نظر پزشکان، مجوزهای استفاده اضطراری برای انجام چندین نوع آزمایش کرونا در منزل را صادر کرده است. گرچه، تاکنون اثربخشی برخی از این آزمایشات به‌طور کامل مشخص نشده است؛ اما به‌ دلیل اینکه جهان در شرایط اضطراری ویروس کرونا قرار دارد، سازمان بهداشت جهانی معتقد است که مزایای در دسترس بودن این آزمایشات بیشتر از سایر خطرات احتمالی است.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تشخیص سریع ویروس کرونا در منزل

خطر شیوع ویروس کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بسیار بالا است و مراجعه به این مکان‌ها برای انجام تست کرونا، برای تمامی افراد مناسب نیست. در واقع، توصیه می‌ شود تنها در صورتی ‌که علائم رایج ابتلا به کرونا را دارید، نسبت ‌به انجام تست در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اقدام کنید.

انجام تست کرونا در منزل
انجام تست کرونا در منزل توسط تیم هوم سرویز

تست بویایی برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا

برای اینکه فرد بتواند ابتلا به کرونای خود را تشخیص دهد، پزشکان و دانشمندان یک تست بسیار ساده را طراحی کرده‌اند که تمامی افراد می‌توانند به ‌سادگی و در منزل خود این تست را انجام دهند. انجام تست کرونا در منزل به ‌سادگی و با استفاده از حس بویایی انجام می‌شود. برای این منظور، فرد باید 5 ماده مختلف دارای رایحه‌های مناسب و قابل تشخیص را انتخاب کند. رایحه‌هایی که پزشکان برای این منظور انتخاب کردند، رایحه‌های سیر، هل، نعنا، روغن نارگیل و رازیانه بودند. پس از آن، پزشکان این مواد را در ظرف‌های مختلف ریخته و از افراد مبتلا به کرونایی که هیچ علائمی نداشتند و همچنین از افراد عادی که کرونا نداشتند، خواستند تا این مواد را استشمام کنند.

در مرحله اول این آزمایش، مشخص شد افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند، حس بویایی خود را به ‌طور کامل از دست نداده‌اند. در واقع آن‌ها می‌توانستند به ‌مقدار کم، برخی از این رایحه‌ها را استشمام کنند. علاوه‌ بر آن، تقریبا 40 درصد افرادی به کرونا مبتلا بودند، حداقل رایحه یکی از 5 ماده را نتوانستند تشخیص دهند. در واقع، رایحه‌های روغن نارگیل و نعنا، از مواردی بودند که اغلب بیماران کرونایی نمی‌توانستند آن‌ها را تشخیص دهند.

شما نیز با استفاده از این روش می‌توانید تست کرونا را به ‌سادگی و به‌ صورت بهداشتی در منزل خود انجام دهید و ویروس کرونای خود و حتی اطرافیانتان را شناسایی کنید. برای این‌کار، تنها کافی است مقداری نعنا و روغن نارگیل را در دو ظرف مجزا بریزید و آن‌ها را استشمام کنید. در صورتی ‌که نتوانستید بوی آن‌ها را تشخیص دهید، حس بویایی شما دچار مشکل شده است و باید برای انجام تست‌های دقیق کرونا اقدام کنید. انجام این تست کرونا در منزل به‌ طور منظم، می ‌تواند یک روش مناسب و بدون هزینه و دردسر برای تشخیص کرونا باشد. اما در انجام این تست توجه داشته باشید که تشخیص ندادن رایحه‌ها به ‌معنای ابتلای قطعی به ویروس کرونا نمی‌باشد و در واقع، از دست دادن حس بویایی یا حس چشایی یکی از علائم احتمالی این بیماری است. در این ‌صورت، این علائم می‌تواند به علت ابتلای فرد به ویروس آنفولانزا یا سایر بیماری‌های مربوطه باشد.

انجام تست کرونا در منزل
انجام تست کرونا در منزل توسط تیم هوم سرویز

علائم ابتلا به ویروس کرونا

پزشکان و دانشمندان در سراسر جهان به‌دنبال شناسایی علائم کرونا در مبتلایان هستند تا بتوانند هرچه موثرتر در جهت آگاه ‌سازی مردم گام بردارند. در واقع، شناسایی بیماران در همان مراحل ابتلایی ابتلا به ویروس کرونا و قرنطینه کردن آن‌ها، علاوه‌ بر اینکه در جلوگیری از پیشرفت بیماری موثر است، روی قطع زنجیره شیوع کرونا نیز تاثیر بسیاری دارد. به ‌همین دلیل است که افراد باید به شناسایی علائم ابتلا به ویروس کرونا در خود و اطرافیانشان توجه داشته باشند.

شایع‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا در اغلب افراد شامل تب، سرفه خشک و خستگی مفرط است. در کنار آن، اکثر افراد برخی دیگر از علائم مانند، کوفتگی و درد، گلودرد، اسهال، ورم، جوش ‌زدن پوست، رنگ‌ پریدگی انگشتان دست و پا، سردرد و حتی از دست دادن حس‌های چشایی و بویایی را نیز تجربه می‌کنند. علائم جدی‌تر کرونا که با پیشرفت آن رخ می‌دهند، شامل سختی در تنفس و کم ‌آوردن نفس، درد یا فشار روی قفسه سینه و حتی از دست دادن توانایی تکلم یا حرکت کردن است.

انجام تست کرونا در منزل
انجام تست کرونا در منزل توسط تیم هوم سرویز

رهایی از نگرانی با تست کرونا در منزل

مشاهدات نشان می دهد که با همه گیری ویروس کرونا، آمار ابتلا به حمله های اضطراب در دنیا افزایش چند برابری داشته است. از مزایای این روش می توان به اطمینان و آرامش افراد اشاره کرد؛ زیرا قرار گرفتن در محیط های بیمارستانی و مراکز درمانی با استرس و نگرانی همراه می شود؛ اما شما در منزل خود می توانید سریع تر این تست را بدهید و بعد سریع به استراحت بپردازید یا برای تهیه داروها و قرصهای تقویتی اقدام کنید. آیا می دانید که برای تهیه داروهای خود می توانید از خدمات ارسال دارو در محل توسط سایت هوم سرویز استفاده کنید و داروها و نسخه های خود را نیز در جلوی درب منزلتان تحویل بگیرید؟ پس اگر نیاز به این خدمات دارید، سریعا اقدام کنید و داروهای خود را سریع و راحت تحویل بگیرید.

انجام تست کرونا در منزل
انجام تست کرونا در منزل توسط تیم هوم سرویز

نحوه انجام تست کرونا در منزل ، روشی راحت و بهداشتی برای نمونه گیری

تمامی افراد می‌توانند خودشان در منزل تست کرونا را انجام داده و نمونه بگیرند و سپس این نمونه را به آزمایشگاه ارسال کنند. برای نمونه‌گیری تست کرونا در منزل، معمولا به تایید یک متخصص نمونه‌گیری نیاز دارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرستاری و مراقبت بیمار هم ارائه میده؟

علاوه ‌بر آن، تقریبا تمامی آزمایشگاه‌ها به فرد این امکان را می‌دهند تا به‌ صورت آنلاین، یک غربالگری ساده از وضعیت جسمانی خود انجام دهند. پس از آن، این غربالگری آنلاین توسط پزشک متخصص بررسی شده و در صورت نیاز، انجام تست و نمونه‌گیری کرونا صادر می‌شود. در این ‌صورت، شما باید کیت کرونا را رزرو کرده و هزینه مربوطه را پرداخت کنید و پس از آن، کیت تست کرونا توسط کارشناسان به منزل شما ارسال می‌شود. 

پس از اینکه کیت تست کرونا را دریافت کردید، غالبا دستورالعمل‌هایی به شما ارائه می‌شود و پس از آن، یک نمونه بزاق یا سواب بینی از شما گرفته می‌شود که این موارد، کاملا به نیاز و موارد استفاده آزمایشگاه بستگی دارد. در نهایت، نمونه اخذ شده به آزمایشگاه برگردانده شده و براساس نوع درخواست پزشکتان، این نمونه به دقت بررسی می‌شود. نتیجه تست کرونا نیز غالبا طی چند روز در دسترس شما قرار می‌گیرد و شما حتی به ‌صورت آنلاین می‌توانید نتیجه تست خود را دریافت کنید. در واقع، برخی آزمایشگاه‌ها هستند که از پشتیبانی مجازی برخوردار هستند و شما می‎توانید نتیجه تست خود را به‎ صورت آنلاین از این آزمایشگاه‎ها دریافت کنید.

انجام تست کرونا در منزل توسط هوم سرویز

در صورت ابتلا به کرونا، بهترین مکان برای بهبودی منزل است. پس با انجام تست کرونا در منزل مراقب سلامتی خود باشید و از نگرانی ابتلا به این ویروس بیرون بیایید. پزشکان و متخصصان دنیا توصیه می کنند که تنها در صورتی‌ که به تنگی نفس شدید دچار شده‌اید یا علائم جدی کرونا را دارید، به بیمارستان مراجعه کنید. در غیر این‌ صورت، استراحت و طی کردن مدت زمان بهبودی در منزل بهترین روش برای درمان کرونا است. یکی از مواردی ‌که روی تسریع روند بهبودی بسیار موثر است، تشخیص‌ به ‌موقع بیماری کرونا است. در این‌ صورت، هرچه سریع‌تر بیماری کرونای خود را تشخیص دهید، سریع‌تر و ساده‌تر درمان می ‌شوید. به‌ همین دلیل است که انجام تست کرونا در منزل به‌ طور منظم توصیه می‌شود. علاوه ‌بر آن، در صورتی ‌که می‌خواهید آزمایشات مربوط به کرونا را در منزل خود انجام دهید، انجام آزمایش‌های آنلاین بهترین گزینه محسوب می‌شود و غالبا نیاز به مراجعه حضوری ندارد. در این ‌صورت می‌توانید نتیجه تست کرونای خود را بدون دردسر و اتلاف وقت و هزینه دریافت کنید. برای تست کرونا در منزل به صورت سریع و راحت می توانید به متخصصان سایت هوم سرویز اعتماد کنید  و از خدمات تست کرونا استفاده کنید تا سریع و راحت جواب تست خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا