لوازم خانگی

دلایل خرابی پنل تلویزیون چیست؟ تعمیر پنل تلویزیون

تلویزیون یکی از لوازم خانگی بسیار حساس و آسیب پذیر است که با ضربات شدید و نگهداری بد، می تواند دچار مشکلات مختلفی شود. یکی از این مشکلات خراب شدن پنل تلویزیون است. پنل یا صفحه نمایش تلویزیون می تواند دچار مشکلاتی مانند آب خوردگی، شکستگی، ضربه و… شود و در این زمان شما نیاز دارید که به دنبال تعمیر پنل تلویزیون خودتان باشید تا بتوانید مشکل را سریعا حل کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که تعمیر پنل تلویزیون چه نکاتی دارد و اصلا چه کارهایی می توانید انجام دهید که تلویزیون خودتان را از شکستگی پنل محافظت کنید و دچار این مشکل نشوید.

اگر می خواهید در مورد تلویزیون خودتان و نحوه نگهداری آن اطلاعات بیشتری کسب کنید یا به دنبال خدمات تعمیر پنل تلویزیون هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پنل تلویزیون
پنل تلویزیون چیست؟

پنل تلویزیون چیست؟

پنل تلویزیون، همان صفحه نمایش تلویزیون است که مهمترین قسمت هر تلویزیونی به شمار می رود و معمولا بیشترین هزینه را نسبت به سایر قطعات دارد. یکی از نگرانی های افرادی که می خواهند تعمیر پنل تلویزیون یا تعویض پنل تلویزیون را انجام دهند، این است که هزینه این سرویس بسیار بالاست و تقریبا 70 درصد قیمت تلویزیون را شامل می شود.

به همین خاطر است که تا حد امکان اولا باید سعی کنید از پنل تلویزیون به خوبی نگهداری کنید و در صورت خراب شدن هم بهتر است اول به تعمیر پنل تلویزیون فکر کنید و اگر تعمیر آن ممکن نبود، سپس از خدمات تعویض پنل تلویزیون استفاده کنید.

دلایل خرابی پنل تلویزیون چیست؟

در ادامه می خواهیم چند مورد از رایج ترین اتفاقاتی که باعث خرابی پنل تلویزیون می شوند را باهم بررسی کنیم:

1- شکستگی پنل تلویزیون:

اولین موضوعی که ممکن است برای تلویزیون شما مشکل ایجاد کند، شکستگی پنل تلویزیون است. ممکن است به خاطر موضوعات مهمی از جمله ضربه، وارد شدن فشار و یا افتادن تلویزیون، مشکل شکستگی پنل به وجود بیاید و در این زمان به خدمات تعمیر پنل شکسته تلویزیون و یا تعویض آن نیاز دارید.

هزینه تعمیر پنل شکسته تلویزیون کاملا بستگی به این موضوع دارد که تلویزیون شما از چه برندی است و مدل آن چیست و نمی شود حدود قیمت را تعیین کرد، همچنین نوسانات بازار هم روی این موضوع تاثیر می گذارد. گاهی اوقات ممکن است شانس با شما یار باشد و بتوانید یک پنل دست دوم تلویزیون پیدا کنید تا به جای هزینه برای خرید یک پنل جدید، یک پنل دست دوم را با هزینه ای کمتر جایگزین آن کنید.

2- آب خوردگی پنل تلویزیون:

دومین مشکلی که ممکن است برای پنل تلویزیون ایجاد شود، آب‌خوردگی پنل تلویزیون است. ممکن است به خاطر ریخته شدن آب روی پنل یا تمیزکاری با آب و مواد شوینده زیاد، باعث ایجاد این مشکل شود. در هنگام نظافت پنل تلویزیون باید حواستان به این موضوع باشد که حتما با اسپری صفحه تلویزیون را کمی مرطوب کنید و با یک پارچه ال سی دی خشک اقدام به تمیز کردن آن کنید. چون در غیر این صورت ممکن است پنل تلویزیون مشکل آب خوردگی پیدا کند و این موضوع باعث شود نیاز به تعمیر پنل تلویزیون داشته باشید.

3- ایجاد شدن خطوط رنگی:

گاهی اوقات ممکن است این مشکل برای تلویزیون شما ایجاد شود که روی صفحه نمایش تلویزیون خطوط رنگی ایجاد یا اصطلاحا شطرنجی شدن صفحه تلویزیون مواجه شوید. این مشکل معمولا ممکن است به خاطر مشکل در مدارهای صفحه نمایش ایجاد شود و به خاطر فشار زیاد روی تلویزیون به وجود بیاید. ممکن است این مشکل را مشاهده کنید و بعد از چند روز متوجه شوید که به صورت کامل از بین رفته است. اما باید بدانید که در زمان مشاهده این مشکل، باید سریعا برای تعمیر پنل تلویزیون خودتان اقدام کنید؛ چون این مشکل می تواند شدیدتر شود و مقدار بیشتری از پنل تلویزیون را تحت تاثیر قرار دهد.

4- کند شدن تصویر:

گاهی اوقات ممکن است مشکل کند شدن تصویر در پنل تلویزیون ایجاد شود. این مشکل معمولا به این صورت است که قسمتی از تصویر هماهنگ است و به خوبی نمایش داده می شود؛ اما قسمتی از تصویر سرعت کمی دارد و این باعث می شود تصویر را به صورت درهم نمایش دهد.

در زمان مشاهده این مشکل، بلافاصله باید برای تعمیر پنل تلویزیون اقدام کنید. چون این مشکل معمولا به دلیل پاسخگو نبودن پیکسل های صفحه نمایش به وجود می آید و در صورت تعمیر نکردن آنها، ممکن است نیاز به تعویض پنل تلویزیون داشته باشید و هزینه زیادی برایتان ایجاد شود.

تعمیر تلویزیون
دلایل خرابی پنل تلویزیون

5- نمایش ندادن تصویر:

گاهی اوقات ممکن است مشکل پنل تلویزیون به این صورت باشد که شما بتوانید صدا را به خوبی بشنوید، اما پنل تلویزیون سیاه یا آبی باشد و تصویری را نمایش ندهد. در این زمان باید سریعا برای تعمیر پنل تلویزیون اقدام کنید تا بتوانید مشکل ایجاد شده را برطرف کنید. این مشکل معمولا به خاطر نیم سوز شدن صفحه نمایش ایجاد می شود و اگر زودتر اقدام کنید، ممکن است با تعویض چند قطعه این مشکل حل شود و نیازی به تعویض پنل تلویزیون نداشته باشید.

6- اضافه شدن یک رنگ به تمام صفحه:

مشکلی که خیلی اوقات رایج است و در صفحه نمایش تلویزیون ها دیده می شود، این است که یک رنگ به تمام صفحه نمایش اضافه می شود و از نمایش رنگ های واقعی تصویر جلوگیری می کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر تلویزیون هم ارائه میده؟

این مشکل معمولا به خاطر وجود ایراد در پنل تلویزیون به وجود می آید و برای رفع آن باید سریعا نسبت به تعمیر پنل تلویزیون خودتان اقدام کنید چون در صورت عدم تعمیر، ممکن است این مشکل شدیدتر شود و مشکلات بیشتری برای پنل ایجاد کند. برای تعمیر تلویزیون خود می توانید به تیم متخصصان حرفه ای هوم سرویز اعتماد کنید.

قیمت پنل تلویزیون چقدر است؟

همانطور که قبل تر هم گفتیم، یکی از دغدغه های بزرگ افراد، قیمت پنل تلویزیون است و دوست دارند بدانند که هزینه تعمیر پنل تلویزیون آنها چقدر می شود. در ابتدا باید بدانید که هزینه تعمیر پنل تلویزیون با قیمت خود پنل متفاوت است. چون معمولا یک اجرت برای تعویض پنل هم گرفته می شود و در کنار آن باید هزینه خود پنل هم پرداخت شود. مثلا قیمت تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ با قیمت خود پنل یکی نیست و پنل باید جداگانه توسط خودتان یا تعمیرکار تهیه شود.

همینطور این هزینه برای برندها و مدل های مختلف متفاوت است، مثلا قیمت پنل تلویزیون سونی با قیمت پنل تلویزیون اسنوا متفاوت است و این دو برند ممکن است تفاوت قیمتی زیادی با هم داشته باشند. به همین خاطر نمی شود یک هزینه واحد برای این کار برآورد کرد و بهتر است از یک فرد متخصص در تعمیر پنل تلویزیون بخواهید تا این هزینه را با بررسی تلویزیون شما برآورد کند.

تلویزیون
نکات مهم در نگهداری پنل تلویزیون

نکات مهم در نگهداری پنل تلویزیون

تا به اینجا با رایج ترین مشکلات پنل تلویزیون و هزینه تعمیر پنل تلویزیون آشنا شدید، حالا می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم که کمک می کنند از خراب شدن پنل تلویزیون خودتان جلوگیری کنید.

1- دور از دسترس کودکان:

کودکان نسبت به دنیای اطراف خودشان خیلی کنجکاو هستند و نسبت به صفحات نمایش تلویزیون و موبایل و… این کنجکاوی خیلی بیشتر است. خیلی اوقات پیش می آید که کودکان به تلویزیون نزدیک می شوند و می خواهند آن را بگیرند و این موضوع باعث می شود که تلویزیون بیفتد و پنل آن بشکند. حتی ممکن است در این حالت به خود کودک هم آسیب برسد. پس توصیه می کنیم برای جلوگیری از این مشکل، حتما تلویزیون را در جایی قرار دهید که در دسترس کودکان قرار نداشته باشد تا نتوانند به راحتی آن را بیندازند یا با اسباب بازی به آن ضربه وارد کنند.

2- نظافت درست:

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، استفاده از پارچه خیس برای نظافت پنل تلویزیون، کار اشتباهی است و برای نظافت پنل باید از دستمال و محلول مخصوص آن استفاده کنید که می توانید آن را از یک مرکز تعمیر پنل تلویزیون تهیه کنید.

با استفاده از این وسایل کافیست کمی محلول را روی صفحه نمایش اسپری کنید و سپس با پارچه خشک به آرامی آن را تمیز کنید. همچنین سعی کنید از ریخته شدن آب روی تلویزیون و… هم خودداری کنید تا پنل تلویزیون خیس نشود و هزینه زیادی برایتان به بار نیاورد.

3- حمل و نقل درست:

اگر می خواهید تلویزیون خودتان را جابه‌جا کنید و دکور منزل را تعییر دهید یا کلا برای اسباب کشی نیاز به حمل و نقل آن دارید، باید حواستان باشد که سعی کنید در هنگام حمل و نقل تلویزیون آن را طوری جابجا کنید که ضربه یا فشاری به آن وارد نشود. چون در صورت وارد شدن ضربه یا فشار ممکن است صفحه نمایش بشکند یا حتی نحوه نمایش آن تعییر کند که در این صورت نیاز به تعمیر پنل تلویزیون خواهید داشت.

نگهداری پنل تلویزیون به نگهداری از صفحه نمایش کامپیوتر شباهت زیادی دارد. شما می توانید تعمیر کامپیوتر خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

تلویزیون
مشکلات رایج پنل تلویزیون

در این مقاله درباره تعمیر پنل تلویزیون صحبت کردیم و گفتیم که چه چیزهایی ممکن است باعث شود به این خدمات نیاز داشته باشید. همچنین شما را با مشکلات رایج پنل تلویزیون آشنا کردیم و گفتیم که قیمت تعمیر پنل تلویزیون چقدر است.

در این مطلب نکاتی را به شما گفتیم که با رعایت آنها می توانید از خراب شدن پنل تلویزیون خودتان جلوگیری کنید و از هزینه های بالای این کار خودتان را در امان نگاه دارید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که بتوانید اطلاعات بیشتر و جامع تری در مورد تعمیر پنل تلویزیون به دست بیاورید.

سرویس تلویزیون
نصب و تعمیر انواع تلویزیون در هوم سرویز

نصب و تعمیر تلویزیون شما با هوم سرویز

اگر می خواهید نصب تلویزیون و یا تعمیر آن شما توسط تیمی حرفه ای و متخصص انجام شود، این کار را به تعمیرکاران باتجربه تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

قیمت تعمیر تلویزیون
قیمت نصب تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا