خانگی و ساختمانی

روشهای جلوگیری از ورود آب باران به داخل ساختمان

روشهای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل خانه

ورود آب باران به داخل ساختمان، یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که می تواند باعث خرابی دیوارها و دکوراسیون ساختمان شود و نمای بسیار زشتی را در داخل خانه ایجاد می کند. به همین خاطر باید بتوانیم روش های ورود آب به داخل خانه را شناسایی کنیم و آنها را مسدود کنیم تا آب باران به داخل خانه وارد نشود.

بخش های مختلفی در ساختمان وجود دارند که احتمال ورود آب باران از طریق آنها وجود دارد؛ به همین دلیل باید این بخش ها را شناسایی کنیم و به صورت کامل آنها را مسدود کنیم تا آب باران به هیچ روشی نتواند به داخل خانه وارد شود.

به همین خاطر در این مقاله می خواهیم درباره روش های جلوگیری از ورود آب باران به داخل ساختمان صحبت کنیم و بگوییم که آب باران از چه راه هایی می تواند به داخل خانه وارد شود و پس از شناسایی این روش ها، ببینیم که چطور می توانیم از این موضوع جلوگیری کنیم.

 

فهرست مطالب

اگر هنگام بارندگی آب باران به داخل ساختمان شما وارد می شود و این موضوع باعث خراب شدن دیوارها یا سقف ساختمان شده است، حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید این کانال ها را شناسایی کرده و آنها را تعمیر کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نفود آب باران به داخل ساختمان از چه راه هایی امکان پذیر است؟

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، ابتدا باید بتوانیم جاهایی که آب باران می تواند از طریق آنها به داخل ساختمان وارد شود را شناسایی کنیم و پس از این است که می توانیم کار درزگیری را انجام دهیم و این قسمت ها را عایق کنیم.

چند بخش در ساختمان وجود دارند که بیشترین امکان نشتی از آنها وجود دارد و در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد:

1- دیوارها:

دیوارها اگر به خوبی عایق بندی نشوند و با ایزوگام پوشانده نشوند، یکی از راه های ورود باران به داخل ساختمان خواهند بود و پس از مدتی مشاهده می کنید که دیوارهای داخل خانه شدیدا خراب می شوند و رنگ آنها زرد می شود که این موضوع نشانه نم گرفتن دیوار است. نم گرفتن دیوار می تواند باعث تخریب دیوارها شود و هزینه های بالایی را برایتان ایجاد خواهد کرد.

رطوبت زدگی دیوارها
رطوبت زدگی دیوارهای ساختمان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ایزوگام، قیرگونی و آسفالت هم ارائه میده؟

2- سقف:

سقف ساختمان مخصوصا در خانه های ویلایی یکی از راه های ورود آب باران به داخل خانه است و می تواند باعث خرابی سقف شود. در خانه هایی که سقف به خوبی عایق بندی نشده باشد، پس از مدتی آب وارد شده باعث خراب شدن و حتی سوراخ شدن سقف می شود و رنگ سقف را زرد رنگ می کند که این موضوع حتی با رنگ آمیزی نیز از بین نمی رود و باید آن قسمت از سقف را به خوبی عایق بندی کنید.

3- پنجره ها:

پنجره ها نیز یکی دیگر از راه های ورود آب به داخل ساختمان هستند که اگر به خوبی عایق بندی و درزگیری نشوند، آب از طریق آنها وارد خانه خواهد شد و دیوارهای اطراف پنجره را خراب می کند.

درزگیری پنجره ها کاری است که باید با حوصله و دقیق انجام شود تا مشکلات خرابی دیوارها و تغییر رنگ آنها در اطراف پنجره ایجاد نشود.

رطوبت زدگی
رطوبت زدگی

روش های جلوگیری از ورود آب به داخل ساختمان و عایق بندی

تا به اینجا شما را با روش های ورود آب به داخل ساختمان آشنا کردیم و گفتیم که آب از چه راه هایی می تواند به داخل ساختمان نفوذ کند، حالا می خواهیم در ادامه بررسی کنیم که از چه روش هایی می توانید از ورود آب به داخل ساختمان خودتان جلوگیری کنید. پس در ادامه نیز با ما همراه باشید.

1- درزگیری پنجره برای باران:

وقتی پنجره ها را در خانه خودتان نصب می کنید، باید آنها را درزگیری کنید و منافذ باز دور آنها را به خوبی پوشش دهید تا آب باران نتواند به داخل خانه تان نفوذ کند. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها خریدن دزرگیر پنجره است. شما با استفاده از درزگیرهای آماده ای که در فروشگاه های ابزار یراق ارائه می شوند می توانید کار درزگیری پنجره را انجام دهید.

همچنین خودتان می توانید با استفاده از دوغاب و ساخت درزگیر به روش سنتی این کار را انجام دهید که نیازی به خرید درزگیرهای آماده نداشته باشید.

درزگیری پنجره
درزگیری پنجره

2- نماسازی ساختمان:

اگر ساختمان نما نداشته باشد و اطراف ساختمان تعمیر نشود، احتمال اینکه آب باران از طریق دیوارهای تعمیر نشده به داخل ساختمان نفوذ کند بسیار بالا است. به همین خاطر بهتر است که ساختمان خودتان را تعمیر کنید و کار نماسازی را انجام دهید تا از ورود آب باران به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

3- تقویت نمای ساختمان:

گاهی اوقات ممکن است که ساختمان شما نما داشته باشد؛ اما باز هم آب باران از طریق نماهای موجود وارد ساختمان شود. در این زمان باید نمای ساختمان را تقویت کنید و آن را عایق بندی کنید تا از ورود آب باران به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ایزوگام، قیرگونی و آسفالت هم ارائه میده؟

برای این کار می توانید بندکشی بین سنگ های نما را با استفاده از مواد عایق انجام دهید تا قدرت مقاومت در برابر آب را داشته باشند. همچنین اگر سنگ های قسمتی از نما آسیب دیده و شکسته است، نیاز است که آن قسمت را ترمیم کنید یا از مواد عایق بندی استفاده کنید و جلوی ورود آب باران به داخل ساختمان را بگیرید.

ایزوگام سقف
ایزوگام سقف

4- ایزوگام سقف:

سقف و کنارهای ساختمان که در معرض باران قرار دارند، باید ایزوگام شوند تا آب نتواند به راحتی به داخل ساختمان نفوذ کند. البته باید دقت کنید که از ایزوگام با کیفیت استفاده کنید تا مشکلی برای ساختمان شما ایجاد نشود و طول عمر ایزوگام نیز بیشتر باشد. شما می توانید ایزوگام سقف ساختمان خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند و خانه شما به خوبی عایق بندی شود.

5- نشت آب از پنجره دوجداره:

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که آب باران از طریق پنجره دوجداره وارد خانه می شود که این موضوع خیلی اوقات به کیفیت پنجره دوجداره بستگی دارد. باید بدانید که در هنگام مشاهده این مشکل بهتر است حتما پنجره را به صورت کامل درزگیری کنید و همچنین نوارهای عایق دور پنجره و شیشه های پنجره را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم هستند و اگر نیاز به تعویض دارند، حتما آنها را تعویض کنید تا از ورود آب باران به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

6- عایق بندی دیوارها:

اگر نمی خواهید برای ساختمان خودتان نما کار کنید، می توانید با استفاده از مواد عایق بندی سطح دیوار را بپوشانید تا رطوبت و آب به داخل ساختمان شما وارد نشود. می توانید برای این کار از ایزوگام یا سیمان سفید و… استفاده کنید و با پوشاندن دیوارها با این مواد، کاری کنید که دیگر آب به داخل خانه وارد نشود و از شر خراب شدن دیوارها توسط آب باران خلاص شوید.

رطوبت نمای ساختمان
رطوبت زدگی نمای ساختمان

7- درزگیری نمای کامپوزیت:

نمای کامپوزیت یکی از انواع نماهایی است که در ساختمان ها استفاده می شود و نکته مهم اینجاست که این نماها با استفاده از نوارهای لاستیکی به هم متصل می شوند که این نوار در اثر تابش آفتاب، کم کم خراب شده و خاصیت عایق بودن خود را از دست می دهد.

به همین دلیل است که شما باید کار درزگیری این نماها را انجام دهید تا از ورود آب به داخل ساختمان خودتان جلوگیری کنید؛ زیرا در غیر این صورت آب به راحتی وارد ساختمان خواهد شد.

برای عایق بندی و درزگیری از چه چسبی استفاده کنیم؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که برای عایق بندی و درزگیری ساختمان بهتر است از چه چسب هایی استفاده کنیم. در ادامه می خواهیم چسب های مختلفی را به شما معرفی کنیم که می توانید با استفاده از آنها، کار عایق بندی بخش های مختلف ساختمان را انجام دهید.

1- چسب سنگ و کاشی:

اگر نمای ساختمان شما از سنگ یا سرامیک تشکیل شده است و از این نما آب داخل ساختمان وارد می شود، باید ساختمان خودتان را آب بندی کنید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، می توانید از چسب آب بندی نانو z90 استفاده کنید که برای این کار کاملا مناسب است.

انواع چسب برای آب بندی
انواع چسب برای آب بندی

2- آب بندی شیشه ها:

اگر آب از طریق شیشه های نما وارد ساختمان می شود و می خواهید این قسمت ها را عایق بندی کنید تا از ورود آب باران به داخل ساختمان جلوگیری کنید، می توانید از چسب آکواریوم استفاده کنید که کاملا برای این کار مناسب و کاربردی است.

3- آب بندی نمای سیمان و بتن:

ممکن است نمای ساختمان شما از سیمان و بتن باشد؛ در نتیجه برای اینکه بتوانید از نفوذ آب به داخل ساختمان از طریق این نما جلوگیری کنید، باید از مواد عایق و چسب های مختلف استفاده کنید و آنها را با هم ترکیب کنید و به نمای ساختمان بمالید تا بتوانید از ورود آب جلوگیری کنید.

با این روشها شما می توانید درزگیری را به خوبی انجام دهید.

اهمیت درزگیری
اهمیت درزگیری در جلوگیری از ورود رطوبت

جمع بندی

در این مقاله درباره رفع مشکل ورود آب به داخل ساختمان صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید از این موضوع جلوگیری کنید و نگذارید آب به داخل ساختمان شما وارد شود. همچنین گفتیم که روش های مختلف ورود آب چه هستند تا بتوانید با شناسایی آنها، کار عایق بندی را به خوبی انجام دهید.

در ادامه نیز با هم بررسی کردیم که چطور می توانید کار عایق بندی ساختمان را انجام دهید و چه روش هایی برای این کار وجود دارند که قابل استفاده در بخش های مختلف ساختمان هستند. در آخر نیز چسب هایی را معرفی کردیم که برای عایق بندی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و یاد گرفته باشید که از چه روش هایی برای عایق بندی ساختمان خودتان استفاده کنید و از ورود آب باران به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

گاهی اوقات بدون بارش باران و برف هم شاهد نم گرفتگی و وجود رطوبت در دیوارها و سقف هستیم. در این موارد، باید خیلی سریع به دنبال نشتی لوله و ترکیدگی لوله باشیم؛ زیرا نشتی و ترکیدگی لوله ها می تواند باعث ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان شود. برای رفع نشتی لوله های ساختمان، شما می توانید از تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز کمک بگیرید تا این کار را خیلی سریع و با هزینه مناسب برای شما انجام دهند. برای درخواست ایزوگام سقف یا رفع نشتی لوله ها کافی است که اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را ثبت بفرمایید تا همکاران ما در هوم سرویز، خیلی سریع با شما تماس بگیرند و هماهنگی های لازم انجام شود.

قیمت آسفالت کاری
قیمت قیرگونی

‫2 دیدگاه ها

  1. متاسفانه به خاطر لوله کش ناشی و کف سازی اشتباه کف حیاط پشت بام از اتاق روی پشت بام بالاتره آیا مشکل ایجاد میگنه یا راه حلی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا