خانگی و ساختمانی

کابینت استوک چیست؟ ✔️نکات مهم خرید کابینت استوک

در دنیای امروز، با پیشرفت تکنولوژی و استانداردهای ساختمان‌سازی، شاهد این هستیم که کارها بسیار سریع‌تر پیش می‌روند و این موضوع باعث شده است که خود ما هم به انسان‌هایی عجول تبدیل شویم و بخواهیم در کمترین زمان ممکن و با هزینه‌ای مناسب، کارهای خودمان را به انسان برسانیم. کابینت یکی از بخش‌های بسیار مهم در آشپزخانه است که ساخت و اجرای آن مدت زیادی طول می‌کشد و همین موضوع ممکن است برای خیلی از افراد خسته‌کننده باشد. به همین خاطر است که امکاناتی مانند کابینت استوک یا پیش‌ساخته به وجود آمده‌اند تا افراد بتوانند با قیمت کابینت کمتر و در زمان سریع‌تر، آشپزخانه خود را کابینت کنند. اما کابینت استوک چیست و این نوع کابینت چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا استفاده از کابینت‌های استوک بهتر است یا روش مناسب‌تر استفاده از کابینت‌های اختصاصی است که به‌صورت سفارشی ساخته می‌شوند؟

اینها سؤالاتی هستند که ممکن است در هنگام خرید کابینت استوک یا کمد دیواری آماده برایتان به وجود بیایند و بخواهید که در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. به همین خاطر در این مقاله می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که کابینت استوک چیست و چگونه ساخته می‌شوند؟ سپس نکات مهم قبل از خرید کابینت استوک را به شما بگوییم تا بتوانید با دید بهتر و آگاهی بیشتری نسبت به خرید این نوع از کابینت اقدام کنید.

کابینت استوک چیست
کابینت استوک چیست

کابینت استوک چیست؟

کابینت استوک، نوعی از کابینت است که به‌صورت پیش‌ساخته و آماده ارائه می‌شود. این کابینت‌ها معمولاً برای افرادی مناسب هستند که می‌خواهند سریعاً و با انجام هزینه‌ای کمتر نسبت به کابینت‌های سفارشی، آشپزخانه خود را کابینت کنند و آن را آماده کنند. دقت کنیم منظور از کابینت استوک، استفاده از کابینت های دست دوم، استفاده شده و مستعمل نیست. کابینت استوک یک اصطلاح است که برای کابینت های پیش ساخته و آماده، به کار می رود و از نظر معنایی با تعریف استوک همخونی ندارد.

این کابینت‌ها نسبت به کابینت‌های سفارشی، سرعت بیشتری در اجرا دارند و به همین خاطر هزینه آنها نیز کمتر است و این موضوع باعث شده است که افراد مختلف مخصوصاً کسانی که در زمینه انبوه‌سازی فعالیت می‌کنند، به این نوع کابینت علاقه بیشتری داشته باشند.

معمولاً برای اجرای کابینت‌های سفارشی، شما باید مدتی منتظر ساخت آنها باشید و سپس این کابینت‌ها به خانه شما آورده می‌شوند و مراحل اجرای آنها انجام می‌شود. اما در کابینت‌های پیش‌ساخته دیگر مدت اضافی برای ساخت وجود ندارد؛ چون این کابینت‌ها از قبل آماده هستند و شما تنها باید رنگ و طرح آنها را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از کابینت استوک
مزایای استفاده از کابینت استوک

مزایای استفاده از کابینت استوک چیست؟

کابینت استوک یا کابینت پیش‌ ساخته، مزیت‌های مختلفی دارد که در ادامه برخی از این مزیت‌ها را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها داشته باشید:

1- انتخاب سریع‌تر:

در ساخت کابینت‌های اختصاصی، شما با گزینه‌های بسیار زیادی مواجه می‌شوید که باید از بین آنها انتخاب کنید تا بتوانید در نهایت کابینت خودتان را تحویل بگیرید. این موضوع ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. اما در کابینت‌های استوک، طرح و جنس کابینت‌ها محدود است و به همین خاطر احتمالاً زمان کمتری را برای انتخاب آنها سپری خواهید کرد.

2- اجرای سریع:

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، یکی از مزیت‌های مهمی که کابینت استوک دارد این است که اجرای آن بسیار سریع است و در کمترین زمان می‌توانید آشپزخانه را کابینت کنید. این کابینت‌ها از قبل ساخته شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که دیگر نیازی به انتظار برای ساخته‌شدن آنها نداشته باشید و بتوانید در سریع‌ترین زمان، کابینت‌های خودتان را تحویل بگیرید.

3- قیمت کابینت:

باز هم به دلیل پیش‌ ساخته بودن کابینت‌های استوک، هزینه آنها نسبت به ساخت کابینت‌های اختصاصی کمتر است و می‌توانید بابت این موضوع هزینه کمتری را پرداخت کنید. به همین خاطر یکی دیگر از دلایلی که این کابینت مورداستفاده قرار می‌گیرد، این است که هزینه آن نسبت به روش‌های دیگر مناسب‌تر است.

4- نصب آسان:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

کابینت استوک در اندازه‌های استانداردی ساخته شده و به مشتری تحویل داده می‌شود. به همین خاطر نصب آنها نیز راحت‌تر است و می‌توانید بدون مشکل از آنها استفاده کنید. نصب آسان این کابینت‌ها باعث می‌شود که خرابکاری زیادی در ساختمان ایجاد نشود و در کمترین زمان بتوانید کار نصب آنها را انجام دهید.

تا به اینجا گفتیم که مزایای کابینت استوک چیست، حالا می‌خواهیم به سراغ این موضوع برویم که باهم معایب این نوع کابینت را بررسی کنیم تا آگاهانه‌تر در انتخاب این نوع کابینت اقدام کنید.

معایب کابینت استوک
معایب کابینت استوک

معایب کابینت استوک چیست؟

کابینت پیش‌ساخته یا استوک، در کنار مزیت‌هایی که دارد، با معایبی نیز همراه است که در ادامه این معایب را بررسی می‌کنیم. پس از مطالعه این بخش راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که این نوع از کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است یا خیر.

1- وجود طرح و رنگ‌های محدود:

یکی از معایب این نوع کابینت‌ها این است که طرح و رنگ‌های محدودی برای آنها وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود که دستتان در انتخاب رنگ‌های مختلف یا طرح‌های مختلف کابینت استوک باز نباشد.

اما در کابینت‌های اختصاصی شما می‌توانید به‌راحتی طرح‌ها و رنگ‌های دلخواه خودتان را انتخاب کرده و آنها را سفارش دهید. این ایراد باعث می‌شود که مجبور باشید ابتدا کابینت منزل خودتان را انتخاب کنید و سپس به بخش‌های دیگر دکوراسیون آشپزخانه فکر کنید.

2- وجود جنس‌های محدود:

جنس کابینت‌های پیش‌ساخته نیز محدود است و با استفاده از مصالحی مانند ام‌دی‌اف یا ورق گالوانیزه ساخته می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که مجبور باشید از جنس‌های موجود، کابینت خودتان را انتخاب کنید.

البته به‌خاطر پیش‌ساخته بودن کابینت‌ها باید حواستان باشد که از یک شرکت یا فرد معتبر کابینت منزلتان را خریداری کنید تا مطمئن باشید که کیفیت متریال به‌ کار رفته در کابینت مناسب است و در آینده مشکلی با آن نخواهید داشت.

3- نامناسب برای فضاهای خاص:

همان‌طور که گفتیم کابینت‌های پیش‌ساخته معمولاً در طرح و اندازه‌های استانداردی ساخته می‌شود. این موضوع هم جزو مزیت‌های این نوع کابینت محسوب می‌شود و هم جزو معایب آن است.

به همین دلیل، در آشپزخانه‌هایی که شکست‌های زیادی دارند، شما نمی‌توانید از این کابینت استفاده کنید و برای استفاده از آن دردسرهای زیادی را خواهید داشت. به همین دلیل استفاده از کابینت‌های استوک برای تمام افراد مناسب نیست و بهتر است از کابینت‌های اختصاصی در این آشپزخانه‌ها استفاده شود.

4- قیمت کابینت استوک:

همان‌طور که در قسمت مزایا گفتیم، قیمت کابینت استوک نسبت به ساخت کابینت‌های اختصاصی کمتر است. اما عواملی مانند جنس و طرح و رنگ کابینت می‌توانند تأثیر زیادی در هزینه نهایی کابینت داشته باشند. ممکن است اگر گزینه‌های خاصی از کابینت استوک را انتخاب کنید، در نهایت قیمت کابینت استوک نزدیک به هزینه ساخت کابینت اختصاصی تمام شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

در این حالت، بهتر است که کابینت سفارشی برای شما ساخته شود تا بتوانید کابینت‌ها را کاملاً مناسب خانه خودتان ایجاد کنید؛ زیرا در این صورت، دیگر نیازی نیست که برخی از فضاها را بدون کابینت بگذارید یا محدودیت‌های انتخاب طرح و رنگ کابینت را تحمل کنید.

کاربردهای کابینت استوک
کاربردهای کابینت استوک

کاربردهای کابینت استوک چیست؟

تا به اینجا در مورد مزایا و معایب کابینت‌های استوک صحبت کردیم، حالا شاید این سؤال برایتان پیش‌ آمده باشد که استفاده از کابینت‌های استوک برای چه مکان‌هایی مناسب است؟ همان‌طور که در ابتدا گفتیم این نوع کابینت برای مکان‌هایی که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان و با هزینه‌ای کم کابینت شوند مناسب است؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که در فضاهای زیر بیشترین کاربرد را دارد:

  • آشپزخانه مدارس و ادارات و سازمان‌ها
  • تجهیز خودرو برای آشپزخانه سیار
  • رستوران‌ها و کترینگ‌ها که تنها فضای کابینت برایشان مهم است و به دکوراسیون نیازی ندارند
  • کافی‌شاپ‌هایی که نیاز به اجرای کابینت با هزینه کم و در زمان مناسب دارند
  • خانه‌هایی که به‌صورت ویلایی هستند و به مسافران اجاره داده می‌شوند
  • هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی که نیاز به کابینت دارند و دکوراسیون برایشان اهمیت کمتری دارد

نکات مهم قبل از خرید کابینت استوک
نکات مهم قبل از خرید کابینت استوک

نکات مهم قبل از خرید کابینت استوک

تا به اینجا با مزایا و معایب و کاربردهای کابینت پیش‌ساخته یا استوک آشنا شدید. حالا می‌خواهیم نکاتی را به شما بگوییم که قبل از خرید کابینت استوک باید به آنها دقت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

  • ضد خش بودن: اولین نکته مهم این است که دقت کنید جنس کابینت به‌گونه‌ای باشد که روی آن خط‌ و خش نیفتد؛ چون این کابینت‌ها پیش‌ساخته هستند و در انبارها نگهداری می‌شوند، اگر ضد خش نباشد احتمال وجود خط‌وخش روی آنها زیاد است و این موضوع در نور بسیار زیاد به چشم می‌آید که ممکن است برایتان ناخوشایند باشد.
  • رنگ مناسب: اگر از کابینت‌های پیش‌ ساخته فلزی استفاده می‌کنید، دقت کنید که رنگ آنها به‌صورت کوره‌ای باشد تا دچار رنگ‌پریدگی و خرابی نشوند و بتوانید بدون مشکل از آنها استفاده کنید.
  • ضد زنگ بودن: یراق‌آلاتی مانند دستگیره‌های کابینت و … از قبل روی کابینت‌های پیش‌ ساخته نصب هستند و باید دقت کنید که این لوازم به‌صورت ضدزنگ باشند تا هیچ‌گونه مشکلی برای کابینت‌ها ایجاد نشود. مخصوصاً اگر در مناطق رطوبتی مانند شمال ایران زندگی می‌کنید، باید به این موضوع دقت کنید. تعمیر کابینت ها موضوعی است که در آینده با آن مواجه خواهید شد. پس بهتر است از الان به فکر آن باشید.
  • جنس مقاوم: یکی دیگر از نکات مهم در خرید کابینت استوک این است که دقت کنید جنس مقاومی داشته باشد. متأسفانه دیده شده که برخی از عرضه‌کنندگان نامعتبر کابینت، کابینت‌های نئوپانی را به نام ام‌دی‌اف عرضه می‌کنند که پس از مدتی چنین کابینت‌هایی پف‌کرده و خراب می‌شوند و این به ضرر شما است.

قیمت کابینت
قیمت ساخت کابینت

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که کابینت استوک چیست و نکات مهم قبل از خرید کابینت استوک را به شما گفتیم تا بتوانید با این نکات آشنا شوید و در صورت نیاز کابینت استوک را در خانه یا محل کار خودتان استفاده کنید.

سپس با هم به بررسی مزایا و معایب این نوع کابینت پرداختیم و گفتیم که کاربرد این کابینت‌ها بیشتر برای چه مکان‌هایی است و همچنین بررسی کردیم که چه نکاتی را باید رعایت کنید تا خرید بهتری را انجام دهید و مشکلی برایتان ایجاد نشود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با کابینت استوک آشنا شوید و بدانید که این کابینت‌ها چه مزیت‌ها و معایبی دارند و در انتخاب آنها، آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. اگر تمایل دارید در مورد اینکه چه کابینتی مناسب آشپزخانه است؟ و یا قصد گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد کابینت هایگلاس را دارید و یا اینکه تمایل دارید در مورد انواع رنگ کمد دیواری اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می کنیم به بلاگ هوم سرویز یه سری بزنید.

اگر قصد سفارش کابینت‌های زیبا و شیک برای آشپزخانه را دارید، می‌توانید ساخت کابینت آشپزخانه و ساخت کمد دیواری و ساخت جاکفشی خود را به متخصصان حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا زیباترین و جذاب‌ترین کابینت‌ها را با بهترین قیمت برای منزل شما بسازند.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از نظافت منزل و رفوگری فرش گرفته تا پذیرایی از مهمانان و تعمیر جاروبرقی آماده ارائه خدمات به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا