لوازم خانگی

دلیل روشن نماندن شمعک آبگرمکن چیست؟ ✔️ عیب یابی و تعمیر

علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن هر چه که باشد، باید به سرعت برطرف شود. وقتی شمعک آبگرمکن خراب می شود، آب گرم ساختمان هم قطع می شود. در این صورت نه آبگرم برای حمام وجود دارد و نه برای شسشتوی ظروف و لباس ها می توانید از گرمای آب آبگرمکن استفاده کنید. در حالت عادی برای روشن کردن شمعک کافی است دکمه ولوم را فشار دهید تا گاز خارج شود و با سیستم جرقه زن، شعله آبگرمکن روشن می شود. گاهی بعد از رها کردن دکمه ولوم، شمعک خاموش می شود و اینجاست که مشکل به وجود می آید. تعمیر آبگرمکن حرفه ای تخصصی است. تعمیرکار آبگرمکن با بررسی قطعات دستگاه، علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن را پیدا می کند. در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه، حتما می بایست این کار انجام شود تا شعله آبگرمکن به خوبی روشن بماند.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دلیل روشن نماندن شمعک آبگرمکن چیست؟

آبگرمکن از وسایل پر کاربرد در ساختمان های مسکونی است. لوله کشی دستگاه تصفیه آب و ابگرمکن کاملا جدا از هم است. آب مورد استفاده در دستگاه تصفیه خانگی از آبگرمکن تامین نمی شود. آبگرمکن ها تقریبا در همه روزها روشن هستند. کارکرد مداوم این وسیله موجب فرسودگی قطعات شده و عملکرد دستگاه را مختل می کند. روشن نماندن شمعک آبگرمکن، نشان دهنده وجود مشکل در قطعات اصلی دستگاه است. دلایل زیادی برای خاموش شدن شمعک وجود دارد. از خرابی ترموکوپل و سوختن بوبین ها گرفته تا مشکلات مربوط به دودکش ها می تواند موجب این اشکال شود. در سرویس آبگرمکن می توان مشکل اصلی را پیدا کرد. علت خاموش شدن مشعل آبگرمکن مخزنی و علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری که مشخص شود، مشکل به سادگی برطرف می شود.

اگر با کارکرد آبگرمکن دیواری یا مخزنی مشکل دارید از حرفه ای ها کمک بگیرید. خدمات نصب، سرویس و تعمیر آبگرمکن دیواری هوم سرویز  توسط تعمیرکار حرفه ای ارائه می شود. عیب یابی و تعمیر آبگرمکن را به حرفه ای ها بسپارید. به این ترتیب نگرانی بابت تامین آبگرم منزل وجود ندارد. صفر تا صد تعمیرات آبگرمکن در محل انجام می شود.

شمعک آبگرمکن

مشکل روشن نماندن شمعک آبگرمکن

  • اشکال در ترموکوپل آبگرمکن

یکی از اصلی ترین دلایل روشن نماندن شمعک آبگرمکن وجود ایراد و اشکال در ترموکوپل است. ترموکوپل بخاری گازی، ترموکوپل اجاق گاز و ترموکوبل آبگرمکن در معرض آسیب قرار دارند. در اثر گرمای شعله و پس از مدتی امکان پاره شدن یا ایراد در نوک ترموکوبل وجود دارد. برای بررسی این موضوع می توانید با دست زدن یا نگاه کردن به ترموکوپل نیز متوجه ایراد بشوید. معیوب بودن ترموکوپل موجب می شود که با رها کردن دکمه ولوم، شمعک نیز خاموش شود. این مشکل به سادگی و با تعویض ترموکوپل قابل حل است. این وسیله را با یک ترموکوپل سالم و تازه خریداری شده، جایگزین کنید. البته این کاری نیست که به تنهایی بتوانید آن را انجام دهید و نیاز به تجربه و مهارت دارد. تعمیرات آبگرمکن را به حرفه ای ها بسپارید. دست به آچار شدن بدون آگاهی می تواند هزینه تعمیرات را افزایش دهد.

  • عملکرد نامناسب واشر دیافراگم آبگرمکن

خاموش شدن ناگهانی شمعک اغلب به همین دلیل است. وقتی بار درون آبگرمکن کم می شود، شمعک قادر به تولید شعله نیست و به صورت خود به خودی و ناگهانی خاموش می شود. در این موارد قبلا آبگرمکن روشن بوده ولی شمعک پس از مدت کوتاهی خاموش می شود. امکان جمع شدن رسوب در سر الکترود یا خراب شدن و فرسودگی دیافراگم آبگرمکن وجود دارد. موقع سرویس دوره ای آبگرمکن در این مورد به تعمیرکار توضی دهید تا در صورت کثیف بودن الکترودها و یا هر مشکل دیگری، اقدامات لازم انجام شود.

  • اشکال در بوبین دلیل روشن نماندن شمعک آبگرمکن

بوبین یک سیم طویل است که به صورت پیچ دار و منظم دیده می شود. وضعیت بوبین و ترموکوپل هر دو در روشن ماندن یا عدم روشن ماندن شمعک آبگرمکن تاثیر دارد. بدون بوبین میدان مغناطیسی لازم ایجاد نمی شود و ترموکوپل عمل نمی کند. در نتیجه گاز قطع شده و شمعک خاموش می شود. لازم است تا تعمیرکار آبگرمکن سلامت بوبین را تست کند. در صورت معیوب بودن این قطعه، حتما می بایست نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا شمعک آبگرمکن روشن باقی بماند. در صورت ایراد بوبین، شمعک روشن می شود ولی با رها کردن دکمه، چند ثانیه بعد شمعک خاموش خواهد شد. در اغلب موارد علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان ایراد در همین قطعه است. پیچ تنظیم شمعک آبگرمکن دیواری را بررسی کنید اگر مشکل حل نشد با تعمیرکار آبگرمکن هوم سرویز تماس بگیرید.

نصب و تعمیر شمعک آبگرمکن

علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن چیست؟

  • سوختگی سنسور جوش

در اغلب برندها، سنسور جوش در سمت چپ و بالای آبگرمکن قرار دارد. یک قطعه کوچک که دو رشته سیم به آن متصل شده، همان سنسور آبگگرمکن است. اگر سنسور سوخته باشد، شمعک روشن نمی ماند. سنسور برای ایمنی در همه آبگرمکن های استاندارد کار گذاشته شده است. برای آزمایش سلامت سنسور می توانید سیم های آن را جدا کنید. البته این کار به طور موقت مشکلی ایجاد نمی کند. اکنون می توانید با فشردن دکمه ولوم، شمعک را روشن کنید. چنانچه با رها کردن دکمه، شعله خاموش نشد پس حتما سنسور سوخته است. دلیل روشن نماندن شمعک آبگرمکن همین سنسور معیوب است. بالافاصله دستگاه را خاموش کرده و نسبت به تعویض سنسور سوخته اقدام کنید. این قطعه جهت هشدار آب جوش نصب شده و نباید حذف شود.

  • هشدار سنسور گاز آبگرمکن علت خاموش شدن آبگرمکن ایستاده

در آبگرمکن های قدیمی چیزی به نام سنسور دود یا گاز وجود نداشت. امروزه در همه برندهای آبگرمکن دیواری یا آبگرمکن ایستاده سنسور گاز هم نصب شده است. کار اصلی این قطعه اینست که با تشخیص تهویه نامناسب، گاز را قطع می کند. چنانچه شمعک روشن شد و آبگرمکن شروع به کار کرد اما بعد از گذشت چند دقیقه، شمعک و شعله خاموش شد علت هشدار سنسور گاز است. علت این هشدار کارکرد نادرست دودکش و تهویه هوای نامناسب دستگاه است. گرفتگی لوله های دودکش می تواند این مشکل را ایجاد کند. در صورت مواجه با این مشکل ابتدا خروجی های گاز آبگرمکن و دودکش را بررسی کنید. سنسور گاز از سیستم های بسیار حیاتی در آبگرمکن است و نبایست آن را قطع کنید. 

  • گرفتگی پیلوت دلیل روشن نماندن شمعک آبگرمکن

یکی از رایج ترین علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان اینست که حجم آتش کم است. کم بودن حجم آتش شمعک و پیلوت یه دلیل جرم گرفتگی نازل شمعک بوده و قابل تعمیر است. گرد و غبار، چربی و آلودگی ها روی سوراخ بسیار ریز نازل نشسته و آن را کیپ می کند. علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان b3115 معمولا همین مشکل است. برای برطرف شدن مشکل باید این سوراخ با دقت تمیز شود. استفاده از سوزن و میخ موجب از کار افتادن کامل این قطعه می شود. برای تعمیر و سرویس آبگرمکن با حرفه ای ها تماس بگیرید.

روشن نماندن شمعک آبگرمکن

بررسی علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

تعرفه خدمات آبگرمکن دیواری و ایستاده در هوم سرویز

قیمت سرویس و تعمیر آبگرمکن

خدمات نصب، تعمیر و سرویس آبگرمکن با هوم سرویز

سرویس نصب و تعمیر هوم سرویز از سرویس های فعال در تهران است. هوم سرویز در همه محله های تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و رشت حضور دارد. نصب آبگرمکن دیواری ، نصب آبگرمکن ایستاده، نصب شیر آلات، رسوب گیری آبگرمکن دیواری به صورت حرفه ای و کاملا تخصصی انجام می شود. تعمیر ترموکوپل آبگرمکن و سرویس آبگرمکن از خدمات فنی هوم سرویز است. پیدا کردن علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری، علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن ایستاده در کوتاه ترین زمان و برطرف کردن مشکل با قیمت مناسب. هزینه ها طبق تعرفه مصوب اتحادیه تعیین می شود. لیست هزینه های به روز شده را در جدول مشاهده می کنید. این سرویس توسط تعمیرکار آموزش دیده و با تجربه آبگرمکن ارائه می شود. همه سفارش های ثبت شده در اپلیکیشن هوم سرویز شامل تضمین کیفیت و نرخ منصفانه هستند. برای نصب آبگرمکن و همچنین تعمیر آن با هوم سرویز تماس بگیرید.

توجه: هزینه خرید قطعات بر عهده مشتری است. در صورتی که تعمیرکار قطعه را خریداری کند، مبلغ خرید به دستمزد اضافه می شود. ( حتما فاکتور خرید را از همیار دریافت کنید). در بازار اجناس فیک و غیر اصل، به وفور پیدا می شود. حتی الامکان سعی می شود از قطعه اصل گارانتی دار برای تعمیرات لوازم گازی استفاده شود. قطعات غیر اصل، کارایی مناسبی ندارند.

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام دوست عزیز
    ممنون از راهنمایی خوبتون
    فقط یه قسمت از متن ایراد داره
    اونجا که نوشتید سیم ها رو از سنسور جوش جدا کنید، ادامه اش اینه که سیم ها رو به هم متصل کنید که متاسفانه جا گذاشتید

    1. ایراد از پیلوت است یا کثیف است یا خراب سر پیلوت را تمیز کنید سپس شمعک راروشن کنید بعداز۲۰تا۳۰ثانیه دکمه راآرام رهاکنیدوبسمت چپ بچرخانید اگرشمعک خاموش شدایرادقطعی از پیلوت است وباید تعویض شود

  2. عرض سلام ، نگفتید آیا میتوان شعله شمعک یعنی گاز کنار ترموکوپل آبگرمکن ایستاده را بیشتر کرد یا نه چونکه من با فندک خودم داغ میکنم
    ما چهار وسیله گرمکن داریم حتی بخاری‌ها همگی شعله شمعک کم شده و گاهی خودبخودی خاموش می‌شوند خواهشمندم ایمیل…

  3. اصل سوالم آبگرمکن ایستاده هامر است زیاد کردن شعله پیلوت آیا قابل تنظیم است پیچ کنار ناظم که تاثیر نمی‌کند

  4. سلام . ببخشید شمعک آبگرمکن ایستاده روشن میشه ولی وقتی میارم در حالت مشعل و رها میکنم خاموش میشه . ممکنه بفرمائید علتش چیه . ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا