خانگی و ساختمانی

ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC

در ساختمان‌سازی، معمولاً استانداردهای خاصی وجود دارند که رعایت این استانداردها، کمک می‌کند بتوانیم راحت‌تر کار را پیش ببریم و در نهایت نیز بتوانیم با هزینه کمتر و در زمان سریع‌تر، کار ساخت‌وساز را به پایان برسانیم.

برای درب و پنجره‌های خانه، استانداردهایی وجود دارد که بهتر است این استانداردها رعایت شود. در نظر گرفتن ابعاد استاندارد برای درب و پنجره به شما این امکان را می‌دهد که از درب و پنجره‌های آماده موجود در بازار استفاده کنید و نیازی به ساخت درب و پنجره با سایز اختصاصی و هزینه اضافی نداشته باشید.

سؤالی که در هنگام ساخت‌وساز ساختمان پیش می‌آید این است که ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC چقدر است و چه ابعادی را باید برای چارچوب این پنجره‌ها در ساختمان در نظر بگیریم.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC صحبت کنیم. با رعایت ابعاد استاندارد پنجره دوجداره، شما می‌توانید چارچوب مناسبی را برای درب و پنجره‌های خانه خود ایجاد کنید تا هم بتوانید از پنجره‌های آماده استفاده کنید و هم سریع‌تر به نصب پنجره دوجداره بپردازید.

اگر به دنبال این هستید که در مورد ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC اطلاعات بیشتری کسب کنید و بدانید که این پنجره‌ها چه استانداردهایی دارند، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

ابعاد استاندارد درب و پنجره
ابعاد استاندارد درب و پنجره

مزایای استفاده از درب و پنجره با سایز استاندارد چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC بپردازیم، شاید این سؤال برایتان ایجاد شده باشد که استفاده از سایزهای استاندارد، چه مزیتی را برای ما دارد و چرا باید این کار را انجام دهیم.

باید بگوییم که مزایای مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین این مزیت‌ها را بررسی خواهیم کرد:

1- هزینه کمتر:

معمولاً شرکت‌هایی که به ساخت پنجره دوجداره مشغول هستند، همیشه درب و پنجره‌هایی با ابعاد استاندارد را آماده‌سازی کرده و آنها را با قیمت‌های مناسبی به شما تحویل خواهند داد.

حالا اگر درب و پنجره‌های خانه شما سایز استانداردی نداشته باشند، نمی‌توانید از این درب و پنجره‌های آماده استفاده کنید و باید برای خانه خودتان به‌صورت سفارشی پنجره دوجداره بسازید که این موضوع هزینه بیشتری را برایتان ایجاد می‌کند.

نصب درب و پنجره دوجداره
درب و پنجره دوجداره

2- ساخت سریع‌تر:

همان‌طور که در مورد قبلی گفتیم، اگر از درب و پنجره‌های آماده شده استفاده کنید، معمولاً کارتان سریع‌تر راه می‌افتد و می‌توانید پنجره‌ها را تحویل بگیرید تا آنها را سریعاً نصب کنید.

اما اگر بخواهید برای سفارش ساخت درب یو پی وی سی را سفارشی انجام دهید، احتمالاً باید مدت‌ زمان زیادی را منتظر بمانید تا بتوانید در نهایت درب و پنجره‌ها را تحویل گرفته و آنها را نصب کنید. برای بسیاری از افراد، زمان انجام کار بسیار مهم و حیاتی است.

نصب راحت پنجره دوجداره
نصب راحت پنجره دوجداره

3- هزینه‌های مربوط به متعلقات:

همان‌طور که گفتیم ساخت درب و پنجره اختصاصی، برای شما هزینه‌های زیادی خواهد داشت. در کنار این موضوع در آینده، خرید تهیه متعلقات مربوط به پنجره نیز برای شما پرهزینه خواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر درب و پنجره دوجداره هم ارائه میده؟

مثلاً اگر درب و پنجره‌ها به‌صورت استاندارد طراحی شده باشند، می‌توانید توری پنجره را برای آنها به‌صورت آماده خریداری کنید و هزینه کمتری بپردازید؛ اما در صورت استاندارد نبودن سایز درب و پنجره‌ها، مجبور هستید توری و متعلقات دیگر را به‌صورت اختصاصی تهیه کنید و این موضوع باعث افزایش هزینه‌های شما می‌شود.

کاهش هزینه‌ها با رعایت سایز استاندارد پنجره‌های دوجداره
پنجره‌های دوجداره

4- نصب راحت درب و پنجره‌ها:

یکی دیگر از مزیت‌های رعایت استاندارد درب و پنجره این است که نصب آنها راحت‌تر خواهد بود. اگر استانداردها را رعایت کرده باشد، به‌راحتی می‌توانید پنجره‌های خودتان را نصب کنید و هیچ‌گونه مشکل یا مانعی برایتان وجود نخواهد داشت.

اما اگر سایزبندی را به‌صورت استاندارد انتخاب نکرده باشید، قطعاً در نصب پنجره نیز مشکل خواهید داشت. مثلاً طبق استاندارد شهرسازی، باید فاصله بالای پنجره تا سقف اتاق، حداقل 20 سانتی‌متر باشد. حالا اگر این فاصله رعایت نشود، قطعاً نصب پنجره مشکل خواهد بود و ممکن است نصب پنجره به‌درستی انجام نشود. نصب پنجره دوجداره استاندارد از ویژگی های اصلی در طراحی و ساخت ساختمان های ضد زلزله محسوب می شود.

مزایای نصب پنجره دوجداره با ابعاد استاندارد
مزایای نصب پنجره دوجداره با ابعاد استاندارد

5- دریافت مجوزهای لازم:

آخرین مورد از مزایای رعایت استانداردها در ابعاد درب و پنجره، این است که دریافت مجوزهایی مانند پایان کار برایتان راحت‌تر خواهد بود. برخی از تغییرات در ساختمان‌سازی باعث می‌شوند که در نهایت ساختمان شما مورد تأیید مهندسان قرار نگیرد و نتوانید به‌راحتی مجوزهای موردنیاز را دریافت کنید.

همین موضوع باعث می‌شود که به دردسر بیفتید و حتی گاهی اوقات، مجبور به بازسازی قسمت‌های موردنظر شوید؛ بنابراین رعایت این استانداردها کمک می‌کند که دیگر نیازی به بازسازی خانه نداشته باشید و بتوانید به‌راحتی مجوز پایان کار ساختمان را دریافت کنید.

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره UPVC
ابعاد استاندارد پنجره دوجداره UPVC

ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که رعایت استانداردهای موجود برای ابعاد درب و پنجره‌ها چه تأثیری روی کار شما دارد و مزایای آن برای شما چیست. حالا می‌خواهیم در ادامه به بررسی ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC بپردازیم.

1- ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC لولایی:

پنجره دوجداره لولایی، یکی از انواع پنجره‌های پرکاربرد است که در هر خانه‌ای استفاده می‌شود و بیشتر ساختمان‌ها ترجیح می‌دهند که از این نوع پنجره استفاده کنند.

سایز استاندارد عرض پنجره‌های دوجداره، 60 تا 90 سانتی‌متر است. سایز استاندارد برای ارتفاع این پنجره‌ها نیز 100 سانتی‌متر تا 180 سانتی‌متر است.

برای پنجره‌هایی که ارتفاع بیشتر از 180 سانتی‌متر دارند، باید حتماً از پروفیل‌های سبک‌تر و یراق‌آلات قوی‌تر استفاده شود تا بتوانند وزن پنجره را به‌خوبی تحمل کنند.

پنجره دو جداره لولایی
پنجره دوجداره لولایی

2- ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC کشویی:

دومین نوع پنجره دوجداره که بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد، پنجره دوجداره کشویی است. این نوع پنجره نیز برای برخی از مکان‌ها و واحدهای مسکونی مورداستفاده قرار می‌گیرد و بهتر است از سایز استاندارد این پنجره‌ها استفاده کنید.

در پنجره دوجداره کشویی، هرچقدر که میزان عرض پنجره نسبت به ارتفاع آن بیشتر باشد، باز و بسته کردن پنجره راحت‌تر خواهد بود و می‌توانید عملکرد بهتری را از پنجره خودتان دریافت کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر درب و پنجره دوجداره هم ارائه میده؟

عرض مناسب چنین پنجره‌ای، حدود 80 تا 150 سانتی‌متر است که می‌توانید در چنین سایزی پنجره خودتان را سفارش دهید تا برایتان ساخته شود.

ارتفاع مناسب نیز برای پنجره دوجداره کشویی، 100 تا 220 سانتی‌متر است. ارتفاع و عرض چنین پنجره‌هایی، باید بر اساس تناسب آنها انتخاب شود و بهتر است این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید.

در پنجره‌های کشویی، بهتر است عرض پنجره نسبت به ارتفاع بیشتر باشد. اگر عرض پنجره زیاد بود، باید از تعداد غلتک‌های بیشتری برای آن استفاده کنید تا باز و بسته‌ شدن پنجره به‌درستی انجام شود.

پنجره دوجداره کشویی
پنجره دوجداره کشویی

3- ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC فولکس‌ واگنی:

سومین نوع از پنجره دوجداره که برای برخی از مکان‌های خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد و اخیراً بسیار موردتوجه قرار گرفته است، پنجره دوجداره فولکس‌ واگنی است.

این نوع پنجره عملکردی مشابه درب ون فولکس‌ واگن دارد که از ریل خود خارج شده و به‌صورت کشویی باز یا بسته می‌شود. این مدل پنجره برای برخی از مکان‌ها بسیار مناسب و کاربردی است.

برای تهیه این نوع پنجره، باید ابعاد متناسب آن را در نظر بگیرید. هرچه تناسب بین عرض و ارتفاع این پنجره‌ها بیشتر باشد، باز و بسته کردن و عملکرد کلی آنها بسیار بهتر خواهد بود.

بهترین عرض برای پنجره دوجداره فولکس‌واگنی، بین 80 تا 150 سانتی‌متر است که این عدد باید بر اساس میزان ارتفاع پنجره انتخاب شود.

همچنین ارتفاع مناسب برای چنین پنجره‌هایی، بین 100 تا 250 سانتی‌متر است. رعایت این استانداردها باعث می‌شود که عملکرد بهتر و مناسب‌تری را از پنجره خودتان دریافت کنید.

نصب درب و پنجره دوجداره
نصب درب و پنجره دوجداره

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC صحبت کردیم و گفتیم که این پنجره‌ها چه ابعاد استانداردی دارند و رعایت این استانداردها، چه مزیتی را برای شما خواهد داشت.

همچنین در ادامه با هم ابعاد پنجره‌های دوجداره کشویی، لولایی و فولکس‌واگنی را بررسی کردیم تا بتوانید با توجه‌ به ابعاد گفته شده، استانداردها را رعایت کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با ابعاد استاندارد پنجره‌های دوجداره UPVC آشنا شوید و برای سفارش این پنجره‌ها و ساخت چارچوب آنها در ساختمان، بهترین ابعاد را در نظر بگیرید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند حل مشکل افتادگی درب و پنجره دوجداره را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و با انواع مدل‌های جذاب کابینت زیر پنجره آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از کانال کشی و نصب دریچه کولر گرفته تا ساخت حفاظ پنجره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا