تعویض آب رادیاتور ماشین
هوم‌سرویز
/
قیمت خدمات
/
تعمیر و سرویس خودرو
/
تعویض آب رادیاتور و ضد یخ

تعویض آب رادیاتور ماشین

از 1148 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت تعویض آب رادیاتور ماشین در زمستان 1402 چقدر است؟

قیمت تعویض آب رادیاتور به همراه ضد یخ ماشین ایرانی

160,000 الی 200,000 تومان

قیمت تعویض آب رادیاتور به همراه ضد یخ ماشین خارجی

220,000 الی 270,000 تومان

متوسط قیمت900,000 تومانکمینه قیمت900,000 تومانبیشینه قیمت900,000 تومان

آنچه درباره تعویض آب رادیاتور ماشین خواهید خواند

  • تعویض آب رادیاتور و تعویض ضدیخ خودرو در محل
  • نحوه تعویض آب رادیاتور در محل با هوم سرویز چگونه است؟
  • زمان تعویض آب رادیاتور خودرو
  • مراحل تعویض آب رادیاتور
  • هواگیری مخزن رادیاتور
  • زمان تعویض ضد یخ خودرو
  • چقدر ضد یخ بریزیم؟
  • بهترین مارک ضد یخ
  • هزینه تعویض آب رادیاتور و ضد یخ در محل به چه مواردی وابسته است؟
  • تعویض آب رادیاتور و ضد یخ را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

تعویض آب رادیاتور و تعویض ضدیخ خودرو در محل

برای تشخیص بهترین زمان تعویض آب رادیاتور، باید فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار داد. مواردی مانند موقعیت جغرافیایی و آب و هوای فصل، کیفیت آب رادیاتور خریداری شده و در نهایت وضعیت موتور، تعیین کننده زمان عوض کردن آب رادیاتور هستند. در آب و هوای گرم، تعویض آب رادیاتور را باید در فواصل زمانی کوتاه تری انجام داد. اما اگر در یک شهر با آب و هوای معتدل و تابش ضعیف نور خورشید هستید، می توانید دیرتر اقدام به تعویض آب رادیاتور و تعویض ضدیخ بپردازید و تاریخ انقضای ضد یخ بسیار بیشتر می شود. کیفیت بالای آب رادیاتور و ضدیخ مصرفی نیز عامل تعیین کننده ی زمان تعویض ضد یخ بعدی می باشد. اگر آب رادیاتور را به موقع عوض نشود، موتور خودرو داغ می کند و ممکن است آسیب ببیند.

در ادامه به نحوه تعویض آب رادیاتور خودرو و عوامل موثر بر هزینه تعویض آب رادیاتور و ضدیخ در محل می پردازیم.

نحوه تعویض آب رادیاتور در محل با هوم سرویز چگونه است؟

با کمک هوم سرویز بسیاری از خدمات مربوط به خودرو از تعمیر خودرو در محل تا تعویض روغن موتور ماشین و تعویض ضد یخ خودرو در محل انجام می شود و نیازی به انتقال خودرو به تعویض روغنی ها و تعمیرگاه ها نخواهد بود. در ادامه به معرفی مراحل تعویض آب رادیاتودر هوم سرویز در محل خواهیم پرداخت.

· ثبت درخواست رایگان جهت تعویض آب رادیاتور و تعویض ضد یخ خودرو

به راحتی از طریق سایت، اپلیکشن هوم سرویز و یا تماس مستقیم می توانید درخواست خودتان را ثبت کنید. در ثبت درخواست اولیه نوع خودرو و نوع خدمات مودر نیاز ذکر خواهد شود.

· تماس همیاران جهت ارائه توضیحات نهایی

پس از ثبت درخواست متحصصین در زمینه تعویض آب رادیاتور و تعویض ضد یخ خودرو در محل تماس گرفته و توضیحات نهایی در ارتباط با نحوه تعویض آب رادیاتور وضدیخ و همچنین هزینه بهترین ضد یخ و هزینه تعویض آن در محل را ارائه خواهند نمود.

· اعزام متخصصین به محل

پس از ارائه توضیحات و توافقات نهایی متخصصین با تجهیزات مورد نیاز به محل مراجعه نموده و کلیه خدمات مربوط به تعویض ضد یخ و یا اضافه نمودن آن را ارائه نموده و هزینه ها پس از ارائه خدمات در محل دریافت می شود.

زمان تعویض آب رادیاتور خودرو

زمان تعویض آب رادیاتور به وضعیت موتور بستگی دارد. به طور مثال اگر موتور حالت استاندارد ندارد و بیش انداره داغ می شود قطعا ایراد از سمت آب رادیاتور خودرو است. به طور معمول زمان تعویض آب رادیاتور و ضد یخ هر2 سال یکبار می باشد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که مسافت طی شده خودرو در یکسال بسیار زیاد است باید سالی یکبار را به تعویض آب رادیاتور و ضدیخ بپردازید.

مراحل تعویض آب رادیاتور

اغلب افرادی که پیش زمینه در خدمات مکانیکی سیار دارند مایلند خودشان اقدام به تعویض آب رادیاتور نمایند. خوشبختانه مراحل تعویض آب رادیاتور در بیشتر خودرو ها به یک شکل است مگر اینکه در تعدادی از خودروهای محدود محل شیر تخلیه و دریچه ها تفاوت دارند که باید به مکان قرارگیری این قطعات واقف باشید. در ادامه به معرفی مراحل تعویض آب رادیاتور و تعویض ضد یخ خواهیم پرداخت

· خرید آب رادیاتور

بر اساس نوع خودرو باید آب رادیاتور استفاده شود. به طوری که در تعدادی از خودروها چها و یا حتی پنج قسمت از آب رادیاتور را مایع خنک کننده تشکیل می دهد و در تعدادی دیگر حتی این نسبت بیشتر هم خواهد شد. در هر صورت این اطلاعات در راهنمای خودرو نوشته شده است. پس از تخلیه آب رادیاتور به هیچ عنوان نباید خودرو روشن شود و باید مایع خنک کننده با آب مقطر رقیق شود و سپس در ماشین ریخته شود.

· تخلیه آب رادیاتور

یک ظرف عمق دار یا تشت بزرگ را دقیقا در زیر رادیاتور خودرو قرار دهید. تا حین خارج شدن آب رادیاتور کهنه که بسیار سمی است، کاملا در داخل آن بریزد. سپس پیچ تخلیه رادیاتور را که تی شکل است و در زیر رادیاتور است را باز کنید. تا آب داخل آن، به طور کامل بیرون بریزد.

· رعایت نکات ایمنی در هنگام تعویض ضد یخ خودرو

به خاطر داشته باشید که شما در حال استفاده از ماده شیمیایی هستید از این رو رعایت نکات ایمنی اولین موردی است که باید در نظر قرار دهید. جهت تعویض آب رادیاتور باید خودرو کاملا خنک باشد و نباید درب رادیاتور خودرویی که به تازگی خاموش شده را باز کنید. قبل از شروع، بدنه رادیاتورها را لمس کنید که کاملا خنک شده باشند و پس اقدام به تعویض ضد یخ و یا ریختن ضد یخ در خودرو نمایید.

قبل از هر کاری اتصالات باتری را قطع نمایید تا مطمئن شوید که هنگام تعویض آب رادیاتور موتور روشن نخواهد شد. یک سطل بزرگ در قسمت مورد نظر زیر خودرو قرار دهید و از جک برای بالا نگاه داشتن خودرو استفاده کنید. آب رادیاتور را تخلیه نمایید. به خاطر داشته باشید که شیر تخلیه آب رادیاتور معمولا در سمت راننده در قسمت پایین رادیاتور قرار گرفته است. پیچ t شکل را شل کرده و آب رادیاتور را به طور کامل تخلیه کنید. این آب برای محیط زیست بسیار خطرآفرین خواهد بود از این رو به هیچ عنوان اجازه ندهید این آب روی زمین بریزد و به شکل مناسب این مایع را دفن کنید.

· باز کردن درپوش رادیاتور

پس از تخلیه کامل سیر رابسته و درپوش رادیاتور را بردارید. سطح مایه را بررسی کنید که کاملا پایین رفته باشد. در صورتی که احساس کردید درپوش رادیاتور ایراد دارد این قطعه را قبل از هر کاری تعویض نمایید. زیرا در این صورت ماشین نمی تواند درجه حرارت را تنظیم نماید و موجب داغ شدن بیش از اندازه موتور خواهد شد.

حالا نوبت به تعویض آب رادیاتور جدید است. برای انجام این کار ابتدا لازم است که آب رادیاتور یا آب مقطر را با ضدیخ به نسبت مناسب مخلوط کنید. میزان نسبت این دو به نوع خودرو بستگی دارد و در داخل دفترچه راهنما نوشته شده است. پیشنهاد می کنیم در این مرحله مقداری آب مقطر خالی درون رادیاتور بریزید و خودرو را روشن کنید. سپس خودرو را خاموش کنید و بعد ار خنک شدن خودرو آب رادیاتور را مجددا تخلیه کنید. این عمل موجب می شود تا همه ضد یخ به طور کامل خارج شود و رسوبات ته نشین شده نیز خارج شوند.

· پر کردن آب رادیاتور

در نهایت باید رادیاتور را با آب جدید پر نمود.به تدریج مایه را از مخزن ریخته و صبر باشید تا به لوله های سیستم خنک کننده منتقل شود سپس درپوش را بسته و خودرو را روشن نمایید و چند دقیقه صبر کنید. هواگیری رادیاتور در این مرحله باید انجام شود تا که عملیات دفع گرمای خودرو به طرز صحیحی انجام بگیرد. پس از تعویض اّب رادیاتور و تعویض ضد یخ تاکید می شود تا دو روز سطح مایع بررسی شود تا نشتی در سیستم به وجود نیامده باشد.

هواگیری مخزن رادیاتور

بعد از تعیین درصد ترکیب ضد یخ و آب رادیاتور و طریقه ریختن ضد یخ در داخل رادیاتور باید به حتما به هواگیری رادیاتور ماشین دقت کنید. اگر در میان آب ریخته شده در رادیاتور هوا وجود داشته باشد و به عبارتی این هوا در مسیر واتر پمپ و واشر سر سیلندر و موتور جریان پیدا کند، سیستم خنک کننده به درستی عمل نخواهد کرد. وقتی در کنار آب موجود در رادایاتور، هوا هم جریان پیدا کند، شلنگ‌هایی که سبب انتقال آب از رادیاتور به موتور هستند به جای آب از هوا پر می‌شوند و در نتیجه آب به شکل متناسب در همه جای موتور داغ جریان پیدا نمی کند. بنابراین هواگیری بسیار برای موتور لازم و حیاتی است.

برای شروع هواگیری رادیاتور خودرو باید موتور خاموش و سرد شده باشد. اگر موتور خودرو روشن باشد آب موجود در لوله ها بسیار داغ است و با بازکردن پیچ هواگیری آب از آن خارج می شود.

پیچ هواگیری را باز می کنیم و بعد مقداری آب جوش آمده و فاقد املاح را داخل رادیاتور میریزیم. در این حالت مقداری از آب موجود در رادیاتور و لوله های رابط ، از طریق پیچ هواگیری رادیاتور 206 خارج می‌شود‌.

ریختن آب در رادیاتور خودرو را تا جایی ادامه دهیم که این آب‌ها به شکل پیوسته و یکدست و با نظم کافی از پیچ‌های هواگیری خارج شود و نسبت به هواگیری کامل رادیاتور اطمینان پیدا کنیم.

هواگیری رادیاتور خودرو یکی از مهمترین اقدامات در مراحل تعویض ضد یخ خودور است که باید کاملا درست و اصولی انجام شود.

زمان تعویض ضد یخ خودرو

ضد یخ از انجماد آب در رادیاتور جلوگیری می کند. یخ بستن آب در دمای زیر صفر امری کاملا طبیعی است اما این موضوع می تواند آسیب های جدی در خودرو ایجاد کند. جالب است بدانید که ضد یخ خودرو از بالا رفتن دمای آب در تابستان هم جلوگیری می کند. در واقع ضد یخ از جوش آمدن یا یخ زدن آب رادیاتور در تابستان و زمستان جلوگیری می کند. ضد یخ های معدنی و آلی هر کدام طول عمر متفاوتی دارند و این موضوع بیشترین تاثیر را در کیفیت و زمان عوض کردن ضد یخ دارد. بیشترین نوع ضد یخ موجود در بازار از نوع معدنی هستند که طول عمر یک ساله و حداکثر دو ساله دارند. در واقع هر سال می بایست مایع ضد یخ تعویض شود. البته ضد یخ های آلی طول عمر بالاتری دارند که با توجه به نوع مواد افزودنی در آن ایجاد می شود. اغلب ضد یخ های آلی موجود در بازار تقریبا ۳ سال در موتور خودرو با کیفیت قابل قبولی کار می کنند. ضد یخ های بی کیفیت از هر نوعی که باشند طول عمر کمتری دارند و در فواصل زمانی کوتاه تری کارایی خود را از دست می دهند.

چقدر ضد یخ بریزیم؟

در آموزش نحوه تعویض آب رادیاتور همواره یک عامل مهم باید مد نظر قرار بگیرید و آن هم مقدار ضدیخ است که در آب رادیاتور ریخته می شود.

در پاسخ به این سوال که چقدر ضد یخ باید بریزیم؟ و یا درصد ترکیب ضد یخ با آب رادیاتور چقدر است. باید توجه داشته باشید که وظیفه اصلی مایع خنک کننده که در داخل رادیاتور قرار می گیرد، خنک کردن موتور است . حال اگر بنا به هر دلیلی غلظت آن کمتر یا بیشتر از حد استاندارد باشد، نمی‌تواند عملکرد صحیحی در خنک کردن موتور داشته باشد و ممکن است موجب آسیب‌هایی چون خوردگی قطعات شود. در نتیجه بهترین عملکرد رادیاتور را زمانی مشاهده خواهیم کرد که نسبت ضد یخ به آب رادیاتور را رعایت کرده باشیم.

به طور کلی هر کارخانه سازنده ای نسبت ضد یخ به آب رادیاتور را بر اساس دستور العمل هایی بیان کرده است. البته می توانید با توجه به دمای محیط نیز درصد ترکیب ضد یخ را تخمین بزنید. در بدترین شرایط که دسترسی به اطلاعات شرکت سازنده امکان ندارد بهترین میزان ترکیب نصف نصف است. ولی در صورتی که در آب و هوای بسیار گرم زندگی می کنیم این شرایط می تواند به سه سهم آب و یک سهم ضد یخ نیز تغییر پیدا کند.

بهترین مارک ضد یخ

وظیفه ضدیخ در فصل گرما و فصل سرما جلوگیری از جوش آمدن و یخ زدن است. برای تعیین بهترین مارک ضد یخ و تعیین ویژگی های ضدیخ مناسب اولین نکته خاصیت ضد خورندگی ضد یخ است. برای خرید ضد یخ برای پژو 405 ، پژو 206 ، زانتیا و تعویض آب رادیاتور پراید و تیبا باید به نکات زیر توجه نمود.

  • ضد یخ باید بتواند نقطه انجماد آب را در روزهای سرد زمستان و یخبندان بالا ببرد.
  • این مایع خنک کننده می بایست نقطه جوش آب داخل رادیاتور و سیستم خنک کننده را نیز بالا ببرد و در عین حال مانع از رسوب در رادیاتور شود.
  • بهترین مارک ضد یخ دارای خاصیت ضد زنگ و ضد خورندگی می باشد.
  • میزان سمی بودن کمتری داشته باشد تا اثرات مخرب زیست محیطی کمتری داشته باشد.
  • ضد یخ مناسب ضد احتراق است و بوی نا مطبوعی نمی دهد.

هزینه تعویض آب رادیاتور و ضد یخ در محل به چه مواردی وابسته است؟

بسیاری از افراد خدمات درب منزل مانند تعویض باتری خودروو یا سایر خدمات مانند هزینه تعویض آب رادیاتور در محل را بسیار بالاتر از انجام این خدمات در تعمیرگاه ها و یا تعویض روغنی ها می دانند. در صورتی که ارائه کلیه خدمات مربوط به تعویض آب رادیاتور و قیمت ضد یخ تفاوت چندانی با ارائه این خدمات در تعمیرگاه ها ندارد. بلکه در بسیاری از موارد با توجه به معطلی در ترافیک و تعمیرگاه ها هزینه تعویض آب رادیاتور در محل به صرفه تر هم خواهد بود.

به طور معمول هزینه تعویض آب رادیاتور و هزینه تعویض ضدیخ به نوع خودرو و همچنین نوع ضدیخ مورد نظر وابسته است. در واقع بر اساس محل زندگی و تردد خودرو، نوع ضد یخ مناسب تعیین خواهد شد. برای استفاده از بهترین خدمات مربوط به امداد خودرو و تعویض ضدیخ خودرو در محل با هزینه مناسب تنها کافیست به متخصصین هوم سرویز مراجعه کنید.

تعویض آب رادیاتور و ضد یخ را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

در این مقاله سعی کردیم که اطلاعات جامعی از طریقه تعویض ضد یخ خودرور و تعویض آب رادیاتور در اختیارتان قرار دهیم. تیم هوم سرویز با ارائه خدمات درب منزل آماده هستند که جهت بررسی و تعویض آب رادیاتور و ضد یخ انواع خودرو ایرانی نظیر پژو پارس، پژو 206، پژو 405 ، سمند و زانتیا انواع ماشین خارجی و چینی در کنار شما قرار بگیرند. فقط کافیست به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز درخواست خود را ثبت کنید تا نزدیک ترین امداد خودرو در کنار شما قرار بگیرند.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس تعویض آب رادیاتور ماشین و همچنین ارایه خدمات تعویض آب رادیاتور پراید، پژو، ال90، سمند، کوئیک، تیبا و... نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات سرویس دوره ای خودرو ارائه می دهد که شامل تعویض روغن موتور خودرو و موتور سیکلت در محل, کارشناسی خودرو در محل برای انواع اتومبیل های ایرانی و خارجی, سرویس های دوره ای انواع خودرو ایرانی و خارجی در محل, شستشوی انژکتور پراید، تیبا، ساینا و سارینا, تنظیم موتور خودرو انژکتوری, شارژ گاز کولر ماشین ایرانی می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های تعمیر و سرویس خودرو را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس تعویض آب رادیاتور ماشین

تعویض آب رادیاتور پراید، پژو، ال90، سمند، کوئیک، تیبا و...

تعویض آب رادیاتور و ضدیخ خودروهای چینی و لوکس

عوض کردن آب رادیاتور و تست و بررسی سلامت رادیاتور خودرو

تعویض ضدیخ خودرو و یا اضافه کردن ضدیخ استاندارد به خودرو

شستشوی رادیاتور

هواگیری مخزن رادیاتور و...

نظرات کاربران

profile picture
علی رحیمیان

ایشان کارشان را خیلی خوب بلدند و دقیقن کاری که میخواستم را به بهترین نحو انجام دادند.

profile picture
زهره حق شناس

از ایشون خیلی راضی بودم همه چیز اکی بود

شرایط تعویض آب رادیاتور و ضدیخ خودرو در محل

همیار می بایست ابتدا با مشتری مشورت نماید و سپس در صورت رضایت مشتری اقدام به تعویض آب رادیاتور و ضد یخ خودرو نماید.

همیار موظف به ارایه فاکتور اقلام خریداری شده توسط وی می باشد.

همیار می بایست حتی المکان از قطعات دارای گارانتی برای تعمیر لوازم خودرو استفاده نماید و برگه گارانتی را به مشتری ارایه نماید.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

replacing-car-light
تعویض چراغ و لامپ خودرو
قیمت از 400,000 الی 600,000 تومان
carwash
کارواش در محل
قیمت از 300,000 الی 620,000 تومان
car-engine-cleaning
موتورشویی خودرو
قیمت از 350,000 الی 600,000 تومان
car-window-tinting
نصب شیشه دودی
قیمت از 1,200,000 الی 1,500,000 تومان