برقکاری ساختمان

استفاده بهینه از کولر آبی و صرفه جویی در هزینه ها

همه ما دوست داریم در مصرف انرژی های مختلف صرفه جویی کنیم تا هم بتوانیم هزینه کمتری بابت آنها پرداخت کنیم و هم بتوانیم کمکی به کاهش مصرف انرژی در جامعه کرده باشیم. کولر آبی یکی از وسایل سرمایشی است که انرژی برق و آب زیادی را مصرف می کند و خیلی از افراد فکر می کنند که تنها راه استفاده بهینه از کولر آبی این است که آن را کمتر روشن کنند یا اصلا از آن استفاده نکنند.

اما باید بدانید که راه های بهتری برای استفاده بهینه از کولر آبی وجود دارد که با رعایت آنها، می توانید کمک کنید که هم انرژی کمتری مصرف شود و هم هزینه های کمتری بابت استفاده خود از کولر آبی بپردازید.

در این مقاله می خواهیم در مورد استفاده بهینه از کولر آبی صحبت کنیم و اهمیت سرویس کولر آبی را به شما نشان بدهیم، همچنین روش های فوق العاده ای را به شما می گوییم که کمک می کنند کولر آبی شما هم عملکرد بهتری داشته باشد و هم انرژی کمتری مصرف کند، اگر به فکر این هستید که در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده است، پس تا آخر آن با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا استفاده بهینه از کولر آبی مهم است؟

کولر آبی از برق و آب به صورت همزمان استفاده می کند و با استفاده از این دو انرژی، می تواند هوای خانه ما را خنک کند. اگر کولر آبی مصرف بهینه ای نداشته باشد، ممکن است به صورت میانگین در یک شبانه روز، 400 لیتر آب مصرف کند و این مقدار بسیار زیادی آب است که هم به هدر می رود و هم باعث می شود که شما هزینه بیشتری برای آب بپردازید.

در کنار این موضوع اگر موتور و بخش های برقی کولر هم بهینه نباشند، ممکن است برق بیشتری مصرف کند و این موضوع هم به کولر فشار وارد می کند و عمر آن را کم می کند و هم باعث می شود که قبض برق شما بیشتر شود و هزینه بیشتری بابت آن بپردازید. به همین خاطر است که استفاده بهینه از کولر آبی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید سعی کنید کارهایی را برای این موضوع انجام دهید.

در ادامه ما روش هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که کمک می کنند بتوانید از کولر آبی خودتان، بهینه تر استفاده کنید و هم عملکرد بهتری از کولر دریافت کنید و هم در مصرف انرژی های مختلف صرفه جویی کنید.

پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تعمیرات کولر آبی فوری
استفاده بهسنه از کولر آبی

راه های استفاده بهینه از کولر آبی بدون صرفه جویی

1- نصب سایبان کولر

معمولا کولرهای آبی در پشت بام یا فضای بیرون خانه نصب می شوند و به همین خاطر ممکن است در معرض تابش نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. وقتی نور خورشید به صورت مستقیم به کولر بتابد، قطعا در میزان خنک کنندگی کولر تاثیر می گذارد و باعث می شود که شما باد گرمی را از کولر خودتان دریافت کنید.

یکی از بهترین راه ها برای استفاده بهینه از کولر آبی، این است که برای کولر خودتان یک سایبان مناسب بسازید تا کولر در زیر سایبان قرار بگیرند و از نور مستقیم خورشید در امان باشد.

این موضوع هم باعث می شود که طول عمر کولر شما افزایش پیدا کند و رنگ آن خراب نشود، هم باعث می شود که شما باد خنک تری از کولر آبی خودتان دریافت کنید و هم می تواند به این موضوع کمک کند که برای خنک کردن فضای خانه، فشار کمتری به موتور و پمپ کولر وارد شود و درگیر خرابی موتور کولر نشوید.

پس توصیه می کنیم اگر در حال حاضر کولر شما سایبان ندارد، حتما به فکر ساخت سایبان کولر مناسب و اصولی باشید تا استفاده بهینه از کولر آبی خودتان داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟
تعویض کانال کولر آبی
استفاده مناسب از کولر آبی

2- اصلاح شبکه کانال کشی بهترین روش استفاده از کولر آبی:

خیلی اوقات ممکن است متوجه شوید که در ساختمان شما، کانال کشی کولر آبی به صورت اصولی انجام نشده است و طول کانال به قدری زیاد است که کولر نمی تواند به خوبی فضای خانه را خنک کند. یا ممکن است متوجه شوید که کانال کشی در زیر تابش نور خورشید قرار دارد و این موضوع باعث می شود که باد گرمی را از کولر آبی خودتان دریافت کنید.

برای استفاده بهینه از کولر آبی خودتان در این حالت، توصیه می کنیم که حتما به فکر اصلاح شبکه کانال کولر آبی خودتان باشید تا بتوانید هم عملکرد بهتری از کولر دریافت کنید و هم هوای خانه تان سریعتر خنک شود.

برای این کار نیاز است که با یک متخصص کانال کشی کولر آبی تماس بگیرید و بخواهید که کانال کشی را به صورت کامل بررسی کند. سپس با یک نقشه مناسب سعی کنید بهترین و کوتاه ترین راه ممکن را برای کشیدن کانال کولر به داخل خانه خودتان پیدا کنید و آن را اجرا کنید.

این موضوع هم می تواند در کاهش هزینه ها به شما کمک کند و هم باعث می شود قدرت خنک کنندگی کولر شما بیشتر شود، پس آن را دست کم نگیرید.

3- تنظیم شناور کولر:

خیلی از افراد زمانی که کولر نمی تواند خوب هوا را خنک کند، فورا دور تند کولر آبی را می زنند و مشکل ریشه ای این موضوع را بررسی نمی کنند. خیلی از اوقات خنک نکردن هوا توسط کولر آبی، به خاطر این است که سیستم آبرسانی کولر به خوبی کار نمی کند و پوشال ها به خوبی خیس نمی شوند. این موضوع باعث می شود که کولر آبی باد گرم وارد خانه کند.

برای حل این مشکل، توصیه می کنیم که حتما شناور کولر را بررسی کنید و مطمئن شوید که تنظیم است و در بهترین حالت خود قرار دارد و می تواند آب کافی را برای پر کردن کف کولر تامین کند. چون اگر در کف کولر آب کافی وجود نداشته باشد، قطعا پمپ نمی تواند به خوبی آبرسانی به پوشال ها را انجام دهد و این موضوع ممکن است باعث شود که حتی پمپ دچار سوختگی شود.

به همین خاطر توصیه می کنیم حتما در زمان سرویس کولر آبی خودتان، سعی کنید شناور را بررسی کرده و تنظیم کنید تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

4- روغن کاری کولر آبی:

روغن کاری کولر آبی یکی از کارهایی است که در زمان سرویس کولر آبی انجام می شود و اگر سرویس کولر خودتان را انجام نداده باشید، ممکن است روغن کافی برای کارکرد مناسب کولر وجود نداشته باشد و این موضوع باعث شود در روند کاری کولر اختلال ایجاد شود.

قطعات کولر مانند پروانه و موتور کاملا فلزی هستند و برای کارکرد بهتر آنها، نیاز است هرچند وقت یکبار اقدام به روغن کاری آنها کنید، به همین خاطر توصیه می کنیم حتما دو طرف یاتاقان پروانه که یک دریچه کوچک دارد و دور موتور را به خوبی بررسی کنید و اگر خشک هستند حتما آنها را با روغن کولر به خوبی روغن کاری کنید.

انجام ندادن این کار باعث می شود که اصطکاک زیادی بین این قطعات فلزی ایجاد شود و موتور مشکل پیدا کند و یا پروانه نتواند به خوبی کار خودش را انجام دهد و باعث سر و صدای زیاد کولر می شود.

همچنین کار نکردن مناسب پروانه باعث می شود که باد کمتری به خانه وارد شود و شما فکر کنید کولر درست کار نمی کند و دور تند آن را بزنید.

پس توصیه می کنیم که روغن کاری کولر آبی خودتان را به هیچ وجه فراموش نکنید تا استفاده بهینه از کولر آبی را انجام دهید و از هزینه تعمیر کولر آبی جلوگیری کنید.

5- تعویض تسمه کولر آبی:

تسمه کولر آبی، قطعه ای است که موتور را به پروانه متصل می کند و باعث می شود که موتور بتواند به خوبی پروانه را بچرخاند و هوای خنک تولید شده در کولر را به داخل خانه منتقل کند.

گاهی اوقات ممکن است تسمه دچار خرابی شده باشد و نخ آن بیرون زده باشد، این موضوع می تواند باعث شود که هم سر و صدای زیادی در کولر ایجاد شود و هم در کارکرد پروانه اختلال ایجاد شود.

زمان هایی هم ممکن است ببینید تسمه گشاد شده است یا برای کولر شما مناسب نیست و این موضوع باعث می شود که تمام دور موتور به پروانه منتقل نشود و اصطلاحا موتور هرز بچرخد و شما نتوانید از تمام پتانسیل کولر خودتان استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

پس تعویض و تنظیم درست تسمه کولر را هم جدی بگیرید تا بتوانید استفاده بهینه از کولر آبی را انجام دهید.

6- رسوب گیری کولر آبی:

آب املاح زیادی دارد و وقتی کولر آبی در تماس مستقیم با آب است، ممکن است املاح زیادی را دریافت کرده و در خود نگه دارد. وجود املاح و رسوبات زیاد در کولر می تواند باعث شود که قدرت خنک کنندگی کولر کاهش پیدا کند و نتوانید باد مناسبی را از کولر خودتان دریافت کنید.

توصیه می کنیم اگر در شهری زندگی می کنید که املاح آب زیاد است یا آب شور است، حتما هر ماه یا یک ماه در میان در فصل های گرم سال، سعی کنید کولر خودتان را رسوب گیری کنید تا تمامی رسوبات و املاح آب از آن پاک شوند و بتوانید عملکرد مناسبی را از کولر خودتان دریافت کنید.

رسوب گیری کولر آبی هم یکی از مهمترین روش ها برای استفاده بهینه از کولر آبی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

7- تعویض پوشال کولر آبی:

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در کولر آبی کمتر به آن توجه می شود، این است که پوشال کولر آبی بسیار دیر به دیر عوض می شود و افراد فکر می کنند پوشال نیازی به تعویض ندارد. قدیمی بودن پوشال ها و خشک بودن یا خراب بودن آنها، باعث می شود که گردش آب به خوبی در پوشال ها انجام نشود و تمام قسمت های پوشال خیس نشود، این موضوع در خنک کنندگی کولر تاثیر زیادی دارد و خشک بودن پوشال می تواند باعث شود هوای گرم به خانه شما وارد شود.

به همین خاطر و برای استفاده بهینه از کولر آبی توصیه می کنیم که حتما به موقع و هرساله سعی کنید پوشال کولر آبی خودتان را تعویض کنید و با این کار کمک کنید که کولر کارکرد بهتری داشته باشد و انرژی کمتری هم مصرف کند.

استفاده بهینه از کولر آبی
راه های استفاده بهینه از کولر آبی

روشن کردن کولر به روش صحیح

یکی از روش های استفاده بهینه از کولر آبی این است که کولر را به روش مناسبی روشن کنید و اصول روشن کردن کولر آبی را رعایت کنید تا بتوانید باد خنکی از کولر دریافت کنید و عملکرد کولر خودتان را افزایش دهید.

در ادامه اصول روشن کردن کولر آبی را به شما می گوییم و سعی کنید قدم به قدم این اصول را رعایت کنید:

1- روشن کردن پمپ کولر:

اولین مرحله در روشن کردن کولر آبی، این است که پمپ کولر را روشن کنید. برای این کار کلید پمپ را بزنید و حدودا 10 الی 15 دقیقه صبر کنید و سپس به مرحله بعدی بروید.

در این مرحله پمپ آب را به بالا هدایت کرده و پوشال ها در زمانی که صبر می کنید، به صورت کامل خیس می شوند و آماده هستند تا هوا را خنک کنند.

2- روشن کردن موتور کولر:

بعد از اینکه پمپ به اندازه کافی کار کرد و پوشال ها به صورت کامل خیس شدند، برای استفاده بهینه از کولر آبی نیاز است که ابتدا کلید دور تند کولر را بزنید و حدودا 1 تا 2 دقیقه صبر کنید، سپس دور کند را هم روشن کنید تا کولر شروع به کار کردن کند.

در این حالت فشار کمتری به موتور کولر وارد می شود و می تواند عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

3- دریچه های اضافی را ببندید:

اگر اتاق های زیادی در خانه خودتان دارد، ممکن است هوای خنک بین این اتاق ها پخش شود و دیرتر بتوانید اتاق موردنظر خودتان را خنک کنید، به همین خاطر توصیه می کنیم اگر از اتاق های دیگر استفاده ای نمی کنید، حتما دریچه آنها را ببندید تا باد بیشتری به اتاق موردنظر شما وارد شود و سریعتر بتوانید اتاق را خنک کند.

4- گذاشتن محلی برای گردش هوا:

برای استفاده بهینه از کولر آبی و خنک کردن زودتر اتاق، نیاز است که یک راه برای گردش هوای اتاق داشته باشید. مثلا اگر اتاق شما پنجره دارد، سعی کنید پنجره را به صورت کامل نبندید و آن را تا نصفه باز کنید تا هوا بتواند به خوبی در اتاق گردش داشته باشد و با این روش به خنک شدن سریعتر اتاق کمک کنید.

در صورتی که پنجره ها و فضای خانه به صورت کامل بسته باشد، ممکن است باد خنک دریافت نکنید و این موضوع باعث شود فکر کنید کولر آبی شما مشکل دارد.

ترمیم کف کولر آبی
خدمات کولر آبی هوم سرویز

لیست قیمت سرویس و راه اندازی کولر آبی هوم سرویز

شما می توانید تمامی خدمات و کارهای گفته شده تا به اینجا را از هوم سرویز دریافت کنید و در سریعترین زمان ممکن، مشکلات کولر خودتان را حل کرده و کارآیی آن را افزایش دهید.

در ادامه لیست قیمت تمامی خدمات مربوط به سرویس کولر آبی برای شما قرار داده شده است تا بتوانید قیمت خدمات موردنظر خودتان را برآورد کنید.

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

خدمات سرویس کولر آبی هوم سرویز

برای استفاده بهینه از کولر آبی و کاهش مصرف برق و آب کولر آبی، باید برنامه ای برای سرویس به موقع و مناسب کولر آبی داشته باشید و برای این کار، می توانید از خدمات سرویس کولر آبی هوم سرویز استفاده کنید.

هوم سرویز خدمات نصب کولر آبی، سرویس کولر آبی، سیم کشی کولر آبی و… را به صورت کامل ارائه می دهد و برای دریافت این خدمات، کافیست اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده، خدمات موردنظر خودتان را انتخاب کرده و سفارشتان را ثبت کنید.

بعد از بررسی نزدیک ترین همیار هوم سرویز به منزل شما اعزام می شود تا در سریعترین زمان ممکن، مشکل کولر شما را حل کرده و آن را سرویس کند.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا