اجرای روف گاردن
هوم‌سرویز
/
قیمت خدمات
/
بنایی و دکوراسیون
/
طراحی و اجرای روف گاردن

اجرای روف گاردن

از 1210 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت اجرای روف گاردن در زمستان 1402 چقدر است؟

قیمت طراحی و اجرای پوشش گیاهی روف گاردن

توافقی

قیمت طراحی و ساخت آلاچیق در فضای روف گاردن

توافقی

قیمت نصب چمن منصوعی روف گاردن

توافقی

قیمت ساخت و نصب مهپاش در روف گاردن

توافقی

متوسط قیمت50,000,000 تومانکمینه قیمت10,000,000 تومانبیشینه قیمت90,000,000 تومان

آنچه درباره اجرای روف گاردن خواهید خواند

  • روف گاردن چیست؟ چه فضاهایی مناسب اجرای روف گاردن است؟
  • مزایای ساخت روف گاردن
  • انواع روف گاردن
  • طراحی روف گاردن ویلا
  • اجرای روف گاردن از چه قسمت هایی تشکیل می شود؟
  • هزینه طراحی و اجرای روف گاردن به چه عواملی بستگی دارد؟
  • شرکت طراحی و اجرای روف گاردن هوم سرویز

روف گاردن چیست؟ چه فضاهایی مناسب اجرای روف گاردن است؟

طراحی و اجرای روف گاردن در واقع به منظور ایجاد فضای سبز روی پشت بام یا تراس انجام می شود. اجرای روف گاردن یکی از بهترین راهکارهای استفاده از فضای محدود مسکونی در راستای ایجاد فضای سبز مفید می باشد. در ساخت روف گاردن پشت بام یا تراس معمولا از گیاهانی استفاده می شود که مقاومت بیشتری در شرایط کم آبی، یخ زدگی، خشکی و عوامل اقلیمی متفاوت دارند. البته تمامی این موارد و اقدامات زیربنایی و زیرسازی باید تحت نظر متخصصین و مهندسین در شرکت طراحی و اجرای روف گاردن انجام شود تا موجب بروز ایرادات در ساختار کلی ساختمان و استحکام بنا نشوند. در ادامه به معرفی انواع روف گاردن و عوامل موثر بر قیمت روف گاردن و همچنین معرفی بهترین شرکت طراحی و اجرای روف گاردن خواهیم پرداخت.

مزایای ساخت روف گاردن

روف گاردن یا طراحی بام سبز در سطوح بالایی ساختمان های تجاری و مسکونی با هدف ایجاد فضای بازی، سایه، استراحتگاه، بهبود معماری و نمای ساختمان و غیره ایجاد می شود. امروزه با حرکت به سوی صنعتی شدن و محدود شدن فضاهای باز و طبیعی، استفاده ی حداکثری از فضای حیاط و پشت بام بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در طراحی و اجرای بام باغ المان های زیادی لحاظ می شود. از جمله آن موارد می توان به اجرای انواع آبنما، آلاچیق، اجرای انواع چمن های مصنوعی و طبیعی وغیره اشاره نمود. در جهت نگه داری از این موارد نیز از سیستم آبیاری مکانیزه، سیستم های گرمایشی و دیگر تجهیزات مدرن استفاده می شود.

انواع روف گاردن

انواع روف گاردن متناسب با فضاهایی که در دسترس مشتری است طراحی و اجرا می شوند. معمولا اجرای روف گاردن یا طراحی باغ بام به چهار دسته گسترده، فشرده، ترکیبی یا نیمه فشرده و روف گاردن مدولار تقسیم بندی می شوند که در ادامه به توضیح مختصر در ارتباط با هر کدام خواهیم پرداخت.

اجرای روف گاردن گسترده

روف گاردن گسترده یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین آنها به شمار می آید. اجرای روف گاردن گسترده برای پشت بام هایی پیشنهاد می شود که کاملا صاف یا با شیب بسیار ملایم هستند. بهترین گونه گیاهی برای این نوع بام ها گونه های گیاهی صحرایی و یا گیاهان دارای برگ گوشتی است که نیاز به آبیاری چندانی ندارند و ریشه عمیقی نیز نخواهند داشت. همچنین اجرای روف گاردن گسترده برای طراحی روف گاردن ساده و کوچک که تحمل وزن زیاد را ندارند پیشنهاد می شود.

به خاطر داشته باشید که شما برای دیزاین مدل گسترده نمی توانید از تنوع گیاهان مختلف استفاده کنید. این نوع از باغ بام ها از نظر پوشش گیاهی و ساخت و سازها به عنوان روف گاردن ارزان شناخته می شوند و بسیار مناسب برای آب و هوای مرطوب هستند.

اجرای روف گاردن فشرده

در طراحی و اجرای این نوع روف گاردن ها با توجه به ساختار، میزان سطح و عمق خاک نسبتا زیادی که دارند، مناسب برای کاشت انواع درختان، درخچه های مختلف هستند. البته باید به خاطر داشته باشید که به طور کل نباید از کاشت گیاهانی که ریشه مهاجم دارند و ریشه آنان به طور بی‌قاعده و نامنظم رشد می‌کنند، استفاده کرد.

اجرای باغ بام فشرده در سازه های عظیم، مقاوم و پایدار پیشنهاد می شود. به همین جهت بیش تر ساختمان های معمولی برای این گونه روف گاردن های فشرده اصلا مناسب و کارآمد نیستند. همچنین در این نوع از روف گاردن ها نیار اساسی به مراقبت و نگهداری، آبیاری، کنترل کیفیت به صورت مستمر می باشد. پروسه نگهداری از این نوع روف گاردن کمی دشوار تراست اما در عوض فضایی رویایی را تجربه خواهید نمود.

ساخت روف گاردن مدولار

در اجرای روف گاردن مدولار با استفاده از کانتیرهای مخصوصی به کاشت گل و گیاهان روی پشت بام پرداخته می شود. معمولا طراحی روف گاردن به سبک مدولار بر روی یک لایه ناپیوسته از کف بام اجرا می شوند. این روش مناسب آپارتمان های مسکونی است. در روش اجرای پرتابل، بار زنده ای به ساختمان وارد نمی شود و به صورت باکس روی پشت بام گونه های گیاهی قرار داده خواهند شد. همچنین قیمت روف گاردن پشت بام به روش مدولار بسیار به صرفه و مناسب تر از سایر روش ها است.

اجرای روف گاردن نیمه فشرده یا ترکیبی

ساخت روف گاردن ترکیبی در واقع ترکیبی از موارد قبلی هستند. اما به طور کل ظرفیت بار بیشتری نسبت به مدل گسترده دارد. هزینه اجرای روف گاردن در این مدل به نسبت به مدل فشرده مناسب تر است و میتواند فضای زیبایی را به ارمغان بیاورد. همچنین نوع گیاهانی که در اجرای این طرح، قابل کاشت است متنوع هستند. لذا برای اخذ بهترین تصمیم بدون متحمل شدن کمترین زیان، مشورت و همکاری با سازندگان و طراحان حرفه ای روف گاردن هوم سرویز پیشنهاد می شود.

طراحی روف گاردن کلاسیک

طراحی و اجرای روف گاردن کلاسیک در واقع برگرفته از معماری کلاسیک می باشد. منظور از معماری کلاسیک شکوه و عظمت سازه است و تجمل گرایی چشم نوازی که در جای جای سازه خودنمایی می کند. در طراحی کلاسیک ستون های زیاد به همراه مجسمه های سنگی جمال و جبروت بنا را تکمیل می کنند. بر طبق این توضیحات می توان افزود که نظم و تقارن از ویژگی های اصلی طرح کلاسیک است. این تقارن موجب می شود تمام اجزا از کوچکترین بخش با پیچیده ترین قسمت در هماهنگی کامل باهم باشند، به بیان دیگر اجزا تکمیل کننده هم هستند نه در تضاد با هم!

در طراحی روف گاردن کلاسیک اقدام به ساخت تجهیزات جانبی مانند آلاچیق و پرگولا می کنند. همچنین از جمله متریالی که در این نوع به کار گرفته می شود سنگ و چوب می باشد.

طراحی روف گاردن مدرن

طراحی و اجرای روف گاردن مدرن درواقع دنباله رو هیچ نظم و قانونی نیست. درست برعکس نمونه کلاسیک خود! انحنا، قوس و عدم تقارن در این نوع طراحی پلان می تواند گویای زیبایی، در انتهای کار باشد. ترکیب آب، آتش و نورپردازی مدرن در کنار فضای سبز تکمیل کننده هنرنمایی طراح این سبک است. همچنین مبلمان روف گاردن در این سبک باید کاملا مدرن انتخاب شوند.

طراحی روف گاردن ویلا

علاوه بر بام مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری می توان در ویلا ها نیز به طراحی روف گاردن ویلا پرداخت. امروزه در ویلاها اقدام به طراحی و اجرای روف گاردن مدرن می کنند. به عبارت دیگر این فضای سبز دلنشین را می توان بر روی هر بامی مانند بام ویلا و یا خانه های ویلایی اجرا کرد و کافی است که عایق کاری، سیستم زهکشی و آبرسانی آن به درستی و کاملا مهندسی شده انجام شوند. همچنین برای داشتن درختان و گیاهان زیبا باید بستر مناسبی از خاک حاصلخیز تهیه شود که وابسته به شرایط آب و هوایی گونه های درختی و گیاهی مناسب در آن کاشته و به عمل بیایند.

اجرای روف گاردن از چه قسمت هایی تشکیل می شود؟

اجرای روف گاردن از 5 قسمت اساسی تشکیل شده است. این 5 قسمت باید به دقت طراحی و اجرا شوند تا از ایجاد معایب اجرای روف گاردن به کل جلوگیری شود و محیط ایده آلی پدید بیاید.

لایه پوشش گیاهی

باید گیاهانی انتخاب شوند که تا حد امکان سبک باشند و قابلیت رشد در خاک کم عمق را داشته باشند. همچنین نیاز به مراقبت های شدید و مستمر نیز نداشته باشند.

محیط کشت و خاک کاشت

منظور از محیط کاشت فضایی می باشد که گیاهان در آن رشد می کنند. محیط مورد نیاز برای کشت باید وزن کمی داشته باشد به همین دلیل نوع خاک روف گاردن با خاک معمولی قطعا تفاوت هایی دارد. در این حالت باید از محیط یا باکسی برای کشت استفاده کرد که سبک باشد و نهایت وزنی حدود ۹۰۰ کیلوگرم در هر متر مکعب البته در حالت مرطوب داشته باشد.

لایه زهکش

لایه زهکشی قسمت بسیار مهمی در پروسه طراحی روف گاردن به شمار می رود. در واقع در این مرحله نکات ایمنی باید به درستی و با مهارت رعایت شوند تا عواقبی برای ساختمان به همراه نداشته باشد. لایه زهکش از جمع شدن رطوبت اضافی در ریشه ها و گندیدن گیاهان جلوگیری می کند. همچنین صفحه زهکش مانع نفوذ ریشه و آسیب زدن به لایه عایق شده پشت بام نیز می شود.

لایه محافظ روف گاردن

این لایه بر روی سقف قرار می گیرد که از نشت احتمالی آب از سیستم زهکشی بر روی سقف جلوگیری می کند. البته با توجه به نوع طراحی روف گاردن کوچک یا بزرگ و نوع پوشش گیاهی این لایه می تواند ترکیب بتن، ورقه ضخیم پلاستیکی، ورقه های فلزی و غیره باشند.

لایه عایق پشت بام

این لایه نیز همان پوشش قوی و عایق پشت بام است که از نفوذ آب و نشت کردن آب به ساختمان جلوگیری می کند.

هزینه طراحی و اجرای روف گاردن به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت روف گاردن و کارهای این قبیل به صورت پروژه ای تعیین می شود. هزینه ساخت روف گاردن به موارد زیادی بستگی دارد و اغلب نمی توان به صورت ثابت مبلغی را عنوان نمود. اولین عامل مهم و تاثیر گذار بر هزینه طراحی روف گاردن و قیمت اجرای روف گاردن میزان مساحت پشت بام است. مورد بعدی نوع پوشش گیاهی مد نظر است طبعا هرچه پوشش گیاهی متراکم تر باشد قیمت اجرای روف گاردن نیز بیشتر خواهد شد. نوع زیرسازی و کف سازی هم عامل مهم دیگر در تخمین هزینه طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن می باشد. تجهیزات جانبی و نوع آبیاری مورد نظر نیز بر هزینه ساخت روف گاردن تاثیر می گذارند. به طور کل می توان اینگونه بیان نمود که بر اساس نوع نظر مشتری، فضا و زیرسازی معمولا قیمت طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن اعلام می شود.

شرکت طراحی و اجرای روف گاردن هوم سرویز

طراحی روف گاردن کوچک یا بزرگ تفاوتی با هم ندارند. در هر دو این موارد نیاز به افراد متخصص و واجد شرایط می باشد. باید قبل از ساخت روف گاردن کوچک هم در مورد زیرساخت های ساختمان اطلاعات کافی به دست بیاورید و با متخصصین مشاوره لازم را داشته باشید. زیرا بعضی از ساختمانها تحمل بار اضافی را ندارند و اصلا برای اجرای این طرح مناسب نیستند یا باید در آن ها از گیاهان بسیار محدود و سبک استفاده نمود. هیچ گاه برای اجرای این طرح هزینه اجرای روف گاردن را مد نظر قرار ندهید. زیرا کار ارزان قیمت، یعنی استفاده از متریال ارزان قیمت و بی کیفیت در بازار.

جهت اطلاع دقیق از هزینه ها کافیست به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید. همکاران ما جهت مشاوره و اعلام هزینه های نهایی راهنمایی های لازم را ارائه خواهند کرد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس اجرای روف گاردن و همچنین ارایه خدمات طراحی و اجرای روف گاردن نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات دکوراسیون ارائه می دهد که شامل نصب پرده جدید توسط نصاب پرده حرفه ای, دوخت پرده ساده و شیک, نصب کاغد دیواری قابل شستشو , نصب پوستر کاغذ دیواری, نصب دیوار پوش پی وی سی , بازسازی خانه ویلایی و آپارتمانی, بازسازی آشپزخانه قدیمی, طراحی دکوراسیون داخلی, طراحی دکوراسیون مغازه, نصب موکت راه پله, ساخت آبنما در حیاط منزل, محوطه سازی باغ و ویلا, ساخت آلاچیق ساده فلزی, ساخت آلاچیق چوبی و پرگولا, اجرای نمای کامپوزیت ساختمان, غرفه سازی نمایشگاه می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های بنایی و دکوراسیون را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

ساخت روف گاردن پشت بام

طراحی روف گاردن ویلا

اجرای بام سبز و روف گاردن آپارتمان

خدمات زیرساری، کفسازی، چمن کاری و ایجاد فضای سبز در پشت بام و تراس

اجرای انواع سیستم های آبیاری و نورپردازی اتوماتیک و ...

نظرات کاربران

profile picture
مهناز زردوز

عالی بودن ایشون پولی که دادم حلالشون باشه

profile picture
اقای ابراهیمی

واقعا عالی بود بسیار آقای خوش برخوردی بودن کاملا راضی هستیم

profile picture
مهشید فروغی یکتا

با حوصله و دلسوزی و اخلاق خوب کار تعمیرات ما را انجام دادند.

profile picture
پروانه اسکندری

مثل همیشه راضی بودم از خدمات هوم سرویز.

شرایط طراحی روف گاردن و ساخت باغ بام استاندارد

همیار می بایست قبل از شروع پروژه طرح اولیه روف گاردن به صورت سه بعدی طراحی و پس از تایید و توافق مشتری نسبت به اجرای روف گاردن اقدام نماید.

همیار موظف به ارایه فاکتور اقلام خریداری شده توسط وی می باشد و مدت زمان صرف شده جهت مشاوره و تامین در فاکتور خدمات وی لحاظ خواهد شد.

چنانچه مکان مورد نظر جهت ساخت روف گاردن نیاز به اخذ تاییدیه از مدیریت ساختمان یا ارگان خاصی داشته باشد، مشتری می بایست تاییدیه های لازم را اخذ نماید.

همیار ابتدا می بایست از پروژه بازدید نموده و نمونه کار روف گاردن های اجرا شده و پیشنهادات خود را به مشتری اعلام نماید. همیار و مشتری برآورد هزینه و مدت زمان انجام کار را به همراه مشخص نمودن مسئولیت تامین کالا(مشتری یا همیار) و ذکر نوع مصالح و درجه مرغوبیت اجناس و طی قراردادی مکتوب نمایند.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

home-decoration
طراحی دکوراسیون داخلی
قیمت از 10,000,000 الی 90,000,000 تومان
reconstruction-decoration
بازسازی و دکوراسیون
قیمت از 10,000,000 الی 90,000,000 تومان
fountain
طراحی و ساخت آبنما
قیمت از 10,000,000 الی 90,000,000 تومان
garden-design
محوطه سازی و طراحی باغچه
قیمت از 500,000 الی 19,000,000 تومان