بنایی و دکوراسیون

اصول چیدمان مبل | بایدها و نبایدهای چیدمان مبلمان در منزل

یکی از مهم‌ترین وسایل در خانه‌های ایرانی، مبل است. با چیدمان درست مبلمان در منزل، می‌توانیم خانه خود را بسیار زیباتر کنیم و از فضای منزل به‌درستی استفاده کنیم. اگر به فکر تغییر دکوراسیون منزل خود هستید، می‌توانید از تغییر چیدمان مبل شروع کنید و با این کار، فضای منزلتان را بسیار شیک‌تر و جذاب‌تر کنید.

موضوع مهمی که وجود دارد این است که انواع مبلمان با مدل‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارند و شما باید با توجه به فضای منزلتان، مبل‌ها را در جای صحیح خود قرار دهید و کار چیدمان مبل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

شاید بپرسید که برای چیدمان مبل در منزل، به چه نکاتی باید توجه کرد و اصول این کار چیست؟ و چطور با تغییر جای مبل‌ها در منزل، دکوراسیون منزل خود را تغییر دهیم و محیطی زیبا و دوست داشتنی را در منزل خود ایجاد کنیم؟

در این مقاله می‌خواهیم درباره اصول چیدن مبلمان صحبت کنیم و بگوییم که برای این موضوع باید چه نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید دکوراسیون خانه خود را به زیباترین حالت انجام دهید و با دیدن آن لذت ببرید.

اگر به دنبال این هستید که دکوراسیون خانه خودتان را تغییر دهید و نمی‌دانید بهترین روش چیدمان مبل برای خانه شما چیست، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته، ما را همراهی کنید.

اصول مهم چیدمان مبل
اصول مهم برای چیدمان مبل

اصول مهم چیدمان مبل

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی انواع مبلمان و نحوه چیدمان آنها بپردازیم، می‌خواهیم برخی از نکات مهم برای چیدمان مبل را به شما توضیح دهیم. رعایت این نکات کمک می‌کند چیدمان مبل‌های منزل را به صورت اصولی‌ و حرفه‌ای‌ انجام دهید. اگر مدل مبلمان منزل خود را انتخاب کرده‌ و مبل‌ها را خریداری کرده‌اید، باید آنها را در جای صحیح خود قرار دهید. اگر هم هنوز انتخاب نکرده اید پیشنهاد می کنیم با کمک راهنمای خرید مبل در وبلاگ هوم سرویز خرید درستی با توجه به نیازتان انجام دهید. ولیکن باید بدانید که اصول چیدمان مبل در مورد هر مدل مبلمان و در هر خانه‌ای صدق می‌کند؛ بنابراین در هنگام انتخاب مکان صحیح مبلمان، این نکات را رعایت کنید:

1- پریزهای برق را نپوشانید:

یکی از اشتباهاتی که خیلی از افراد در چیدمان مبلمان خود انجام می‌دهند، این است که با قرار دادن مبلمان، پریزهای برق را می‌پوشانند و این موضوع باعث می‌شود که در مواقع ضروری نتوانند از پریزهای برق استفاده کنند.

2- پنجره‌ها را نپوشانید:

در خانه‌های کوچک، یکی از اشتباهاتی که انجام می‌شود، قرار دادن مبلمان در جلوی پنجره است. این کار باعث می‌شود که نتوانید از خود پنجره استفاده کنید و جلوی یک منبع نور مهم را در خانه خودتان بگیرید؛ بنابراین سعی کنید از چیدن مبلمان خود در جلوی پنجره خودداری کنید.

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی
چیدمان مبل راحتی در پذیرایی

3- مبل را به دیوار نچسبانید:

اکثر افراد تصور می‌کنند که مبلمان باید به‌صورت کامل به دیوارهای خانه بچسبد؛ اما باید بدانید که این موضوع اصلاً درست نیست.

شما باید مبلمان خودتان را با فاصله از دیوار قرار دهید؛ چون چسباندن مبلمان به دیوار هم باعث آسیب به دیوار و مبلمان می‌شود و هم باعث می‌شود که حس صمیمیت و گرمای اتاق نشیمن کم شود و همچنین بعد از مدتی می بایست به فکر نقاشی دیوار منزل خود باشید.

اگر فضای خانه شما کوچک است؛ می‌توانید مبل‌ها را نزدیک به دیوار قرار دهید؛ اما باز هم یادتان باشد که بین مبل تا دیوار، حدود 2 سانتی‌متر فاصله بگذارید تا به مبل و دیوار آسیبی وارد نشود.

چیدمان مبل در منزل
چیدمان مبل در منزل

4- از یک فرش مناسب استفاده کنید:

یکی از زیباترین مدل‌ها برای چیدمان مبل در منزل، به این صورت است که مبل‌ها را در اطراف اتاق بچینید و یک فرش با سایز و رنگ مناسب در وسط مبل‌ها قرار دهید. برای اینکار نیاز است که با اصول پهن کردن فرش نیز آشنایی داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟

بنابراین، بهتر است فرشی زیبا با طرح جذاب را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید تا دکوراسیون منزل شما زیباتر و شیک‌تر شود و منزلی خوش دکور داشته باشید.

قرار دادن پایه‌های جلویی مبل روی فرش
قرار دادن پایه‌های جلویی مبل روی فرش

5- پایه‌های اول مبلمان را روی فرش قرار دهید:

این نکته که پایه مبلمان را روی فرش قرار دهید یا نه کاملاً سلیقه‌ای است و به نزدیکی مبل‌ها و سایز اتاق و فرش نیز بستگی دارد؛ اما حواستان به این موضوع باشد که اگر می‌خواهید پایه مبل را روی فرش قرار دهید، تنها باید پایه جلویی مبل‌ها روی فرش قرار بگیرد.

با قرار دادن مبلمان روی فرش، شما می‌توانید هماهنگی و تقارن را در اتاق پذیرایی ایجاد کنید. پس اگر دوست دارید پایه مبل‌ها را روی فرش قرار دهید، فقط پایه‌های اول مبلمان را روی فرش بگذارید. در صورت تمایل، می‌توانید از محافظ پایه مبل استفاده کنید تا تاروپود فرش شما آسیبی نبیند.

رعایت اصل تقارن در چیدمان مبل
رعایت اصل تقارن در چیدمان مبل

6- پخش مبلمان را درست انجام دهید:

اگر خانه‌ای آپارتمانی دارید که اتاق نشیمن آن خیلی بزرگ نیست، می‌توانید مبلمان را به‌صورت متناسب در چهار طرف اتاق نشیمن قرار دهید تا ظاهر زیبایی در اتاق ایجاد شود؛ اما اگر متراژ اتاق نشیمن زیاد است، می‌توانید مبلمان را در جای خاصی قرار دهید که به‌عنوان مرکز توجه خانه شما شناخته شود. مثلاً اگر شومینه دارید می‌توانید مبلمان را در نزدیکی آن قرار دهید یا اگر می‌خواهید روبروی تلویزیون بنشینید، می‌توانید مبلمان را رو به تلویزیون قرار دهید تا چیدمان مناسبی داشته باشند.

7- تنوع ایجاد کنید:

ما انسان‌ها از دیدن چیزهای تکراری که هیچ تنوعی در آنها وجود ندارد، خسته می‌شویم و این موضوع باعث می‌شود که از محیطی که در آن قرار داریم لذت نبریم و دل‌زده شویم.

به همین خاطر در چیدمان مبل باید اصل تنوع را در نظر بگیرید تا بتوانید محیطی پویا و جذاب ایجاد کنید. در هنگام دکوراسیون منزل، سعی کنید همه وسایل را به‌صورت مربعی یا مستطیلی نچینید و حتماً از اشکال هندسی مختلف استفاده کنید. به‌ عنوان‌ مثال اگر مبلمان شما به‌صورت گرد است، از میزهای چهارگوش استفاده کنید تا چیدمان وسایل منزل شما به شکل جذاب‌تری انجام شود.

8- در چیدمان مبل، به اصل تقارن توجه کنید:

اگر مبلمان و دکوراسیون خانه شما به‌صورت رسمی است، باید اصل تقارن را در آنها رعایت کنید و مبل‌ها را به‌صورت کاملاً متقارن بچینید. مثلاً می‌توانید مبلمان سه‌نفره را در اتاق پذیرایی قرار دهید و در دو طرف آن، مبل‌های یک‌نفره را بگذارید و سپس مبل دونفره یا سه‌نفره دیگری را در روبروی همان مبل سه‌نفره قرار دهید.

اما اگر سبک خانه شما رسمی نیست و مبلمان راحتی دارید، می‌توانید این اصل را نادیده بگیرید و به‌صورت نامتقارن و خلاقانه چیدمان مبل راحتی در اتاق پذیرایی را انجام دهید.

حالا که نکات مهم برای چیدمان مبل در منزل را مطالعه کردید، بهتر است با اصول چیدمان مبل سلطنتی، مبل ال، مبل تختخواب‌شو و مبل راحتی نیز آشنا شوید.

قبل از اینکه بخواهید چیدمان مبل‌های خود را تغییر دهید، خوب است به پایه‌های مبل و روکش آن نگاهی بیندازید تا از سالم بودن تمام قسمت‌های مبل مطمئن شوید. در صورت وجود مشکل در هرکدام از قسمت‌های مبل، شما می‌توانید کار تعمیر مبل را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید.

بهترین مدل برای چیدن مبل سلطنتی در منزل
چیدمان مبل سلطنتی

اصول چیدمان مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی یکی از انواع مبلمانی است که افراد زیادی به آن علاقه دارند و دوست دارند که خانه خود را با این نوع مبل دکوراسیون کنند. اگر شما نیز از افرادی هستید که از این نوع مبلمان استفاده می‌کنید، باید اصولی که می‌گوییم را رعایت کنید تا چیدمان مبل سلطنتی را به بهترین شکل انجام دهید.

  • مبل‌های سلطنتی را به دیوار نچسبانید تا خانه شما ظاهری زیبا و دوست‌داشتنی داشته باشد.
  • مبل‌های سلطنتی را به‌گونه‌ای بچینید که در یک نقطه متمرکز باشند. به این صورت می‌توانید فضایی جذاب را در اتاق پذیرایی ایجاد کنید.
  • استفاده از فرش‌های نفیس در وسط مبلمان سلطنتی، یکی از کارهای مهمی است که به خانه شما حالت لاکچری و خاص می‌بخشد.
  • مبلمان سلطنتی را به‌گونه‌ای بچینید که تمامی مبل‌ها روبروی هم قرار داشته باشند و افرادی که روی آنها می‌نشینند، بتوانند به‌راحتی همدیگر را ببینند و صحبت کنند.
  • اگر می‌خواهید فضایی لاکچری و جذاب در خانه خود داشته باشید، نصب لوسترهای جذاب و زیبا با سبک کلاسیک است. با نصب لوستر شیک در منزل، اتاق پذیرایی شما بسیار شیک‌تر و جذاب‌تر می‌شود.
  • در اتاق پذیرایی منزلتان، از پرده‌هایی استفاده کنید که با طرح و رنگ مبلمان شما هماهنگ هستند و با این کار، هماهنگی بیشتری در دکوراسیون خانه‌تان ایجاد کنید. همچنین پرده‌های شما باید حالتی کلاسیک داشته باشند تا با مبلمان سلطنتی شما تناسب داشته باشند.

یکی از ایده‌های جالب برای تغییر شکل مبل سلطنتی، تعویض پارچه رومبلی است که ظاهر مبل را به صورت کلی تغییر می‌دهد. شما می‌توانید کار تعویض و دوخت پارچه رومبلی را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه، کار تعویض پارچه مبل انجام شود.

چیدمان مبل ال
چیدمان مبل ال

اصول چیدمان مبل ال

مبلمان ال یکی از انواع مبلمان است که در سال‌های اخیر وارد بازار شده است و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مبلمان تبدیل شد. این مبلمان به‌خاطر شباهتی که به حرف ال انگلیسی دارد، به نام مبل ال شناخته می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟

نکته جالبی که در مورد این نوع مبلمان باید بدانید این است که تمامی قسمت‌های آن یکسره به هم متصل هستند و در کنار هم قرار می‌گیرند و یک مبل واحد را تشکیل می‌دهند. به همین خاطر است که مبل ال جای کمتری را در خانه اشغال می‌کند و برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است.

در ادامه به نکات مهمی که در مورد چیدمان مبل ال باید بدانید اشاره می‌کنیم تا بتوانید با رعایت این نکات، به بهترین شکل از این نوع مبلمان استفاده کنید:

  • مبل ال به‌خاطر یکسره بودن، جای کمی را اشغال می‌کند. بهتر است مبلمان ال در فضای کنج چیده شود تا بتوانید از فضای خانه خود به‌صورت بهینه‌تری استفاده کنید.
  • در خانه‌های کوچک، مبل ال را در یک کنج قرار دهید و مبل را کمی از دیوار فاصله دهید. این کار باعث می‌شود که فضای خانه بازتر به نظر برسد.
  • معمولاً مبل‌های ال، بخشی را به‌عنوان میز عسلی دارند که می‌توانید از همان بخش استفاده کنید و نیازی به میز اضافی نخواهید داشت. این کار باعث می‌شود که از شلوغ‌ شدن بیش از حد منزل جلوگیری کنید.
  • اگر بعد از قرار دادن مبلمان مشاهده کردید که پذیرایی شما هنوز هم جای خالی دارد، می‌توانید صندلی‌های تک را در گوشه‌ها و فضاهای خالی اتاق پذیرایی قرار دهید.

اصول چیدمان مبل تختخواب‌شو
اصول چیدمان مبل تختخواب‌شو

اصول چیدمان مبل تختخواب‌شو

مبل‌های تختخواب‌شو، از انواع مبل‌های بسیار کاربردی هستند که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این نوع مبلمان به‌خاطر امکان باز شدن و تختخواب شدن، از جمله گزینه‌های مناسب برای خانه‌هایی باشد که فضای کمی دارند و می‌خواهند از بهینه‌ترین وسایل استفاده کنند.

چیدمان مبل تختخواب‌شو نیز مانند انواع دیگر مبلمان اصولی دارد که برای چیدمان باید آنها را رعایت کنید. در ادامه این اصول را بررسی می‌کنیم و می‌توانید آنها را در خانه خودتان پیاده‌سازی کنید:

  • اگر از مبل تختخواب‌شو در اتاق نشیمن استفاده می‌کنید، بهترین حالت این است که آن را روبروی تلویزیون قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید به تماشا کردن تلویزیون نیز بپردازید.
  • اگر از این مبل در اتاق‌ خواب استفاده می‌کنید، بهتر است این مبل را در کنار پنجره یا کتابخانه قرار دهید تا ظاهری منحصربه‌فرد به اتاق خواب خود بدهید.
  • برای قرار دادن مبل تختخواب‌شو، توجه داشته باشید که در جلوی آن فضای کافی برای باز شدن تخت وجود داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است هنگام باز کردن مبل، با مشکل مواجه شوید.
  • دقت کنید که این مبل را در جایی قرار دهید که با باز شدن آن، مشکلی در رفت‌وآمد شما پیش نیاید و بتوانید به‌راحتی به بخش‌های مختلف خانه دسترسی داشته باشید.

به دلیل قابلیت باز شدن این مبل‌ها، احتمال کثیف شدن رویه مبل زیاد است. بنابراین خوب است هر چند وقت یکبار برای شستشوی مبل تختخواب‌شو یا تغییر رویه مبل اقدام کنید. راستی برای کاهش هزینه رویه کوبی مبل، پیشنهاد می کنیم این کار را به تیم حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید.

اصول چیدمان مبل راحتی
اصول چیدمان مبل راحتی

اصول چیدمان مبل راحتی

مبل راحتی یکی از انواع مبل است که طرفداران خاص خود را دارند. بسیاری از افرادی که به مبل‌های سلطنتی علاقه‌ای ندارند، به سراغ خرید مبل راحتی می‌روند تا بتوانند روی آن احساس راحت بودن را داشته باشند و بعد از نشستن طولانی‌ مدت، دچار مشکل و درد نشوند.

مبلمان راحتی برای خانه‌های با سبک مدرن و راحت مناسب است. به همین خاطر باید چیدمان آنها را به‌گونه‌ای انجام دهید که حس راحتی را به دیگران منتقل کنند. یکی از ایده‌های جالب برای زیباتر شدن منزل، انتخاب و چیدمان درست کوسن مبلمان است که روی زیبایی فضای خانه تاثیر زیادی می‌گذارد. در ادامه اصول چیدمان مبل راحتی را با هم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با این نکات آشنا شده و آنها را رعایت کنید:

  • مبل راحتی را با توجه‌ به متراژ خانه خودتان انتخاب کنید. اگر خانه شما فضایی کوچک دارد، از مبل‌های راحتی جمع‌وجور استفاده کنید تا فضای کمتری بگیرند.
  • شما می‌توانید از مبلمان راحتی با رنگ‌های متنوع استفاده کنید و این موضوع باعث می‌شود که بتوانید فضایی شاداب و جذاب را به خانه خودتان ببخشید.
  • بهتر است رنگ مبلمان را متناسب با رنگ پرده، فرش و سایر وسایل خانه خود انتخاب کنید. این موضوع باعث می‌شود که هماهنگی بیشتری بین محیط ایجاد شود و چشم شما این هماهنگی را به‌خوبی تشخیص دهد.
  • اگر خانه شما دکوراسیونی رسمی دارد، این مبل‌ها را نیز به‌صورت متقارن بچینید و سعی کنید تقارن را به‌صورت کامل در آنها رعایت کنید؛ اما اگر چنین فضایی در خانه شما حاکم نیست، می‌توانید از چیدمان نامتقارن و دوستانه نیز استفاده کنید.

گاهی اوقات بعد از چندین سال، شاهد از بین رفتن رنگ پایه‌ها و دسته‌های مبل هستیم که در این صورت باید برای رنگ زدن مبل خود اقدام کنیم. یکی از کارهای عالی برای تغییر ظاهر مبل‌ها، رنگ زدن پایه‌های مبل است که توسط تیم هوم سرویز انجام می‌شود. برای کاهش هزینه رنگ زدن مبل، پیشنهاد می‌کنیم این کار را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا رنگ بخش‌های مختلف مبلمان شما با استفاده از زیباترین و باکیفیت‌ترین رنگ‌ها تغییر کند.

اصول چیدمان مبل استیل
اصول چیدمان مبل استیل

اصول چیدمان مبل استیل

در سال‌های اخیر، انواع مدل‌های مبل‌های استیل را در بازار مشاهده خواهید کرد. طرفداران این نوع مبل‌ها، افرادی هستند که به سبک دکوراسیون مدرن علاقه دارند. برای اینکه بتوانید از این مبل‌ها استفاده بهتری کنید و حس بهتری دریافت کنید، نیاز است که چیدمان آنها را به‌درستی انجام دهید.

در ادامه با هم برخی از اصول مهم چیدمان مبل استیل را بررسی خواهیم کرد:

  • اگر مبل شما حالتی کلاسیک دارد، باید از اصول چیدمان مبلمان سلطنتی پیروی کنید تا ظاهری زیبا و جذاب را به خانه خودتان ببخشید.
  • اگر مبل استیل شما شبیه به مبل‌های راحتی است، می‌توانید از اصول گفته شده در مورد چیدمان مبلمان راحتی پیروی کنید تا بتوانید فضایی دوستانه و جذاب را در خانه خود ایجاد کنید.
  • در هنگام چیدمان مبل‌های استیل، سعی کنید نقطه تمرکز را جدی بگیرید؛ یعنی ابتدا یکی از مبل‌های بزرگ را در وسط اتاق پذیرایی قرار دهید. سپس یک مبل سه‌نفره را در نزدیکی همان نقطه قرار دهید و مبل‌های دیگر را نیز به‌صورت متناسب در اطراف آن بچینید.

اگر مبلمان با پایه فلزی خریداری کرده‌اید و پایه‌های مبلتان خراب یا کج شده است، می‌توانید کار تعمیر مبلمان خود را به تیم هوم سرویز بسپارید. هزینه تعمیر مبل در هوم سرویز بسیار مناسب است و این کار توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه انجام خواهد شد. بنابراین کار تعمیر مبلمان خود را با خیال راحت به تیم هوم سرویز بسپارید.

10 ایده برای چیدمان مبل در سالن پذیرایی
10 ایده برای چیدمان مبل در سالن پذیرایی

10 ایده برای چیدمان مبل در اتاق پذیرایی

1- روی یک قالیچه، مبل سه نفره با دو میز عسلی قرار دهید و مانند تصویر زیر، روبروی مبل بزرگ دو صندلی راحتی بگذارید.

قرار دادن مبل سه نفره روبروی صندلی‌های راحتی
قرار دادن مبل سه نفره روبروی صندلی‌های راحتی

2- مانند تصویر زیر، مبل سه نفره، مبل دو نفره، صندلی های راحتی و میز را در کنار هم بچینید.

ایده جالب برای چیدن مبل‌ها در اتاق پذیرایی
ایده جالب برای چیدن مبل‌ها در اتاق پذیرایی

3- شما می‌توانید اتاق پذیرایی خود را با یک مبل سه نفره، چهار صندلی راحتی و دو عدد پاف یا بالشتک چیدمان کنید.

چیدمان مبل در اتاق پذیرایی مربعی
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی مربعی

4- اگر در ست مبلمان شما، دو مبل سه نفره و دو صندلی راحتی وجود دارد، می‌توانید مانند تصویر زیر آنها را در کنار هم قرار دهید.

ایده برای قرار دادن دو مبل سه نفره و دو صندلی راحتی
ایده برای قرار دادن دو مبل سه نفره و دو صندلی راحتی

5- یکی از ساده‌ترین حالتها این است که مبل سه نفره، مبل دو نفره، میز عسلی‌ها و بالشتک یا پاف را در کنار هم و مانند تصویر زیر بچینید. این مدل برای اتاق پذیرایی مربع مناسب است.

چیدمان مبل و میز در پذیرایی مربع
چیدمان مبل و میز در پذیرایی مربع

6- اگر اتاق نشیمن خانه شما کوچک است، یک مبل سه نفره را به همراه دو مبل تک نفره و یک میز عسلی به صورت زیر در کنار هم قرار دهید.

مدل چیدمان مبل
مدل چیدمان مبل

7- اگر به دنبال مدلی زیبا برای چیدمان مبل و تلویزیون هستید، می‌توانید دو مبل سه نفره و یک میز را روبروی تلویزیون بچینید. در قسمت دیگری از سالن پذیرایی، صندلی‌های یک نفره و میز دیگری را قرار دهید.

ایده برای چیدمان مبل در سالن پذیرایی مستطیل شکل
ایده برای چیدمان مبل در سالن پذیرایی مستطیلی

8- یکی دیگر از ایده‌ها این است که یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و یک میز و دو عدد پاف را مانند تصویر زیر روبروی تلویزیون بچینید.

چیدمان مبل هفت نفره
چیدمان مبل هفت نفره

9- شما می‌توانید مبل ال را در گوشه‌ای از اتاق نشیمن قرار دهید و میز ناهارخوری را در قسمت دیگری از سالن قرار دهید. این ایده برای فضاهای مربعی بسیار مناسب است.

چیدمان مبل ال در منزل
چیدمان مبل ال در منزل

10- اگر می‌خواهید دو دست مبل و صندلی در سالن پذیرایی داشته باشید، می‌توانید آنها را مانند تصویر زیر در سالن پذیرایی منزلتان قرار دهید.

چیدمان دو دست مبل و صندلی
چیدمان دو دست مبل و صندلی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد چیدمان مبل صحبت کردیم و گفتیم که برای چیدمان مبل در منزل خودتان، باید چه اصولی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین استفاده از فضا را داشته باشید.

ابتدا با هم برخی از مهم‌ترین نکات عمومی در چیدمان مبل را بررسی کردیم که این نکات در مورد هر نوع مبلی صدق می‌کنند و می‌توانید از آنها استفاده کنید. سپس اصول چیدمان بهترین و پرکاربردترین انواع مبلمان را به شما توضیح دادیم تا بتوانید فضایی دوست‌داشتنی و جذاب را در خانه ایجاد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد با اصول چیدمان مبل آشنا شوید و بتوانید کار چیدمان مبل در سالن پذیرایی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند نکات مهم برای انتخاب پارچه رومبلی را در وبلاگ و مجله هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع سرویس آماده ارائه خدماتی مانند تعمیر مبل و دوخت کاور مبل برای شما عزیزان است تا زیباترین و شیک‌ترین وسایل را در منزل خود داشته باشید و از زندگی خود بیشتر لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا