سیم کشی ساختمان

سیم کشی ساختمان

از 1377 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت سیم کشی ساختمان در زمستان 1402 چقدر است؟

قیمت سیم کشی برق(تا 20 متر)

200,000 الی 250,000 تومان

قیمت سیم کشی برق 100 متر به بالا (متری)

10,000 الی 15,000 تومان

قیمت کابل کشی تا سایز 6*3(تا 20 متر)

250,000 الی 350,000 تومان

قیمت کابل کشی تا سایز 6*3 بین 20 تا 100 متر (متری)

12,000 الی 18,000 تومان

قیمت کابل کشی با سایز 10*4 به بالا و ارتفاع 3 متر به بالا

توافقی

قیمت حداقل دستمزد و کارشناسی

180,000 تومان

متوسط قیمت250,000 تومانکمینه قیمت250,000 تومانبیشینه قیمت2,000,000 تومان

آنچه درباره سیم کشی ساختمان خواهید خواند

  • سیم کشی برق ساختمان
  • اصول سیم کشی ساختمان
  • انواع سیم کشی خانه
  • لوله گذاری برق ساختمان در سقف های غیر کاذب و کاذب
  • در سیم کشی ساختمان یک طبقه کدام روش بهتر است؟
  • روش جدید سیم کشی ساختمان چه نکاتی باید رعایت شود؟
  • سیم کشی مدرن ساختمان (سیم کشی ساختمان هوشمند)
  • قیمت سیم کشی برق ساختمان به چه مواردی بستگی دارد؟
  • کلیه خدمات سیم کشی ساختمان را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

سیم کشی برق ساختمان

سیم کشی ساختمان به دو صورت روکار و توکار انجام می شود. در نمونه روکار همانطور که از اسمش هم پیداست تمام سیم های برق بر روی گچ دیوار انجام می شود. البته این نوع برق اصلا ظاهر زیبایی ندارد و از داکت برای پنهان کردن سیم های آویزان استفاده می شود. ولی در بعضی از موارد مانند نصب دوربین و نصب وسایل برقی نیاز به اینکار است. از نکات مثبت این نوع برقکاری، رفع اتصالی برق در کمترین زمان است زیرا تمامی سیم ها روی کار هستند. روش متداول دیگر، سیم کشی برق توکار است که علاوه بر زیبایی از امنیت بیشتری برخوردار است. در این نوع داخل گچ دیوار و بعد از مرحله سفت کاری قبل از نازک کاری ساختمان لوله گذاری ها انجام می شوند و سیم ها از محل مورد نظر گذرانده می شوند. در ادامه به معرفی روش جدید سیم کشی ساختمان و عوامل موثر بر قیمت سیم کشی ساختمان می پردازیم.

اصول سیم کشی ساختمان

بدون شک تنها افرادی لقب سیم کش ساختمان حرفه ای را می توانند یدک بکشند که آموزش سیم کشی ساختمان را به صورت تخصصی گذرانده باشند. اما اگر دستی بر کار دارید و مایلید اجهاف کاملی بر روند صحیح سیم کشی ساختمان داشته باشید چند مورد زیر از مهم ترین اصول هستند.

  • قبل از هر چیزی باید با نقشه سیم کشی ساختمان آشنا باشید. در این نقشه ارتفاع قرارگیری پریزها و کلیدها از کف مشخص می شود البته بنا به موارد متعددی این استانداردها ممکن است تغییر کنند. سپس شیارزنی انجام شده و باید حتما از لوله های کاملا سالم pvc و خرطومی های نسوز استفاده شود.
  • به خاطر داشته باشید از زیاده روی و استفاده بیش از اندازه از قوطی ها جلوگیری کنید.
  • سیم تلفن و برق را در یک لوله قرار ندهید زیرا اختلال ایجاد می کنند.
  • اندازه ها را با دقت مشخص کنید تا ظاهر کار زیبا و مرتب باشد.
  • در محیط های مرطوب از تجهیزات ضد آب استفاده کنید.
  • بر اساس روش جدید سیم کشی ساختمان باید از ارت در تمام ساختمان استقاده شود. در مواردی که امکان اجرای این قانون وجود ندارند، حتما باید سیم ارت در حمام، دستشویی و آشپزخانه به کار برود.
  • هیچ گاه برای صرفه جویی در قیمت سیم کشی ساختمان از سیم های غیراستاندارد که ناخالصی دارند و از مس خالص تشکیل نشده اند، استفاده نکنید.
  • حتما در حین اینکار از محافظ جان استفاده نمایید.

انواع سیم کشی خانه

در کنار دو روش روکار و توکار مورد دیگری که مطرح می شود، سیم کشی ساختمان کف و از سقف است. اول اینکه سیم کشی خانه ویلایی اغلب از سقف انجام می شود. اما برای خانه هایی آپارتمانی لوله گذاری سیم از کف انجام می شود. زیرا در سیم کشی خانه از سقف باید کار در ارتفاع انجام شود و از این رو سرعت انجام کار کاهش پیدا می کند.

البته که مهم ترین موضوع ایمنی کار است. نصب لوله در مکان های مرطوب مانند حمام و آشپزحانه ممنوع است و ضریب ایمنی کار را کاهش می دهد. همچنین در اجرای سیم برق از کف، چون متراژ کمتری سیم مورد نیاز است از نظر اقتصادی به صرفه تر است و موجب کاهش قیمت سیم کشی ساختمان می شود.

لوله گذاری برق ساختمان در سقف های غیر کاذب و کاذب

سقف های که با بتن، تیرچه و بلوک، آهن، کرومیت و یا ضربی اجرا شده اند، در اصطلاح سقف های غیر کاذب نامیده می شوند. سیم گذاری برای سقف های غیر کاذب، به صورت مجزا برای هر فیوز انجام می شود. سیم کشی برای انواع سقف کاذب رابیتس، پی وی سی و …نیز انجام می شود. با توجه به متریال به کار رفته در سقف کاذب از انواع لوله ها با جنس متفاوت استفاده می شود.

سیم گذاری سقف رابیتس برای اجرای لامپ های هالوژن و یا نور مخفی در سقف کاذب رابیتس لازم است تا قبل از گچ کاری سقف، لوله گذاری برق انجام شود. سقف های پی وی سی نیازی به لوله گذاری برق ندارند. معمولا بعد از نصب کاشی ها سیم های برق قرار داده می شوند. رساندن برق در سقف pvc به شاسی هایی که قبلا در سقف کار شده، نصب می شود و از بست های زیپی برای سفت کردن سیم به سقف استفاده می شوند.

در سیم کشی ساختمان یک طبقه کدام روش بهتر است؟

سیم کشی ساختمان یک طبقه به راحتی می توان از سقف انجام داد و نیازی به کنده کاری های کف نیست. به این ترتیب که برای هر مورد جعبه تقسیم مجزا در نظر گرفته می شود. به این ترتیب هر کدام از پریزها به صورت مجزا به فیوز رسانیده می شوند و میزان سختی کار کمتری هم در پی دارد.

روش جدید سیم کشی ساختمان چه نکاتی باید رعایت شود؟

روش جدید سیم کشی ساختمان بر اساس استانداردها که توسط کمیته بین المللی الکتروتکنیک تعیین می کند، باید انجام شوند. این استانداردها باید به طور کامل برای حفظ امنیت رعایت شوند. این استانداردها شامل توضیح تخصصی شامل مشخص کردن محل قرار دادن سیم تلفن، اعلام حریق، اینترنت و قوانین مربوط به فاصله های سیم ها از یکدیگر است.

سیم کشی مدرن ساختمان (سیم کشی ساختمان هوشمند)

در سیم کشی مدرن ساختمان طرح و نقشه هایی نیز برای اتوماسیون سازی ساختمان برق پیاده می شود. که با این روش می توان سیستم تهویه، سیستم روشنایی، سیستم گرمایش یا سرمایش و سیستم باز و بسته شدن درب ورودی ساختمان از راه دور کنترل نمود. به طور مثال از راه دور می توانید محیط خانه از قبیل روشنایی و گرمایش خانه را قبل از ورود آماده کنید. اعمال این چنین شرایطی نیاز به پیاده سازی سیم کشی ساختمان هوشمند است.

قیمت سیم کشی برق ساختمان به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه سیم کشی برق ساختمان به موارد متعددی بستگی دارد. معمولا در شرایط معمولی نرخ سیم کشی ساختمان متری محاسبه می شود. همچنین در صورتی که نیاز به کنده کاری و یا نصب لوله خرطومی باشد و دستمزد سیم کش ساختمان بیشتر می شود و این قیمت سیم کشی ساختمان بر قیمت کلی تغییر ایجاد می کند. در صورتی که نیاز به تامین قطعات و لوازم باشد. معمولا نوع و برند تجهیزات مورد دیگری هستند که بر قیمت نهایی تاثیر دارد.

کلیه خدمات سیم کشی ساختمان را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

در بیشتر جوامع پیشرفته تمامی کارها اعم از تعویض یک لامپ تا خدمات خدمات سیم کشی ساختمان به وسیله سرویسکار برق که در استخدام شرکت های معتبر هستند، انجام می شود. این فرهنگ به علت رعایت هرچه بیشتر ایمنی ایجاد شده است. بسیاری از افراد، خدمات را کار آسانی می پندارند و بدون رعایت نکات ایمنی دست به تعمیرات سیم کشی ساختمان می زنند. در صورتی که هر ساله افراد زیادی بر اثر جراحات وارده بر اثر برق گرفتگی دچار قطع عضو، سوختگی و در مواردی متاسفانه به کام مرگ فرو رفته اند. هوم سرویز با به کارگیری مجرب ترین سرویسکار برق که دانش آموخته این رشته می باشند، آماده خدمات رسانی در جهت انجام این خدمات می باشند.

برای دریافت خدمات تنها کافیست به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید. متخصصین ما جهات مشاوره و اعلام قیمت ها با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس سیم کشی ساختمان و همچنین ارایه خدمات سیم کشی ساختمان تک فاز و سه فاز نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات سیم کشی برق و روشنایی ارائه می دهد که شامل برقکاری ساختمان, رفع اتصالی سیم کشی ساختمان, نصب انواع لوستر های سنگین، ال ای دی، لوستر دوپل، برنزی، کریستالی، شاخه ای، مدرن و کلاسیک, نصب آنتن دیجیتال و نصب آنتن مرکزی, نصب کلید و پریز, نصب سنسور مشاعات, نورپردازی نمای ساختمان, سیم پیچی موتور کولر آبی, ساخت تابلو برق صنعتی, تعمیر تابلو برق و نگهداری تابلو برق, تعمیر فن سانتریفیوژ، فن آکسیال، سقفی، رادیال، یوتیلیتی، دوطرفه و... , نصب هواکش صنعتی می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های برقکاری ساختمان را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس سیم کشی ساختمان

سیم کشی ساختمان تک فاز و سه فاز

سیم کشی برق و جابجایی محل کلید و پریزها

افزودن انشعاب برای کلید و پریزها

سیم کشی خانگی و صنعتی

سیم کشی ساختمان هوشمند

سیم کشی خانه و تعویض سیم های توکار و روکار و انشعاب گیری جدید برای نصب تجهیزات جدید مانند آیفون، دوربین و ....

نظرات کاربران

profile picture
امید محبیان

اقای خنجری پسر خیلییی خوبیه کارش فوق العادس و حرف نداره تشکر میکنم ازش

شرایط سیم کشی برق ساختمان روکار و توکار

همیار می بایست ابتدا سرویس را بررسی نموده و سپس در صورت رضایت مشتری اقدام به سیم کشی و کابل کشی ساختمان نماید.

تهیه لوازم و قطعات درصورت نیاز پس از مشورت با مشتری انجام می شود و همیار موظف می باشد فاکتور خرید را به مشتری ارایه نماید.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

painting-stairs-parking-building
نقاشی راه پله و پارکینگ ساختمان
قیمت از 15,000,000 الی 15,000,000 تومان
terrace-net
توری تراس
قیمت از 1,100,000 الی 1,500,000 تومان
facade-washing
نماشویی
قیمت از 1,700,000 الی 1,700,000 تومان
canopy-building
ساخت سایبان
قیمت از 1,700,000 الی 1,700,000 تومان