راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه

از 1124 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت راه اندازی شبکه در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت نصب سیستم عامل شبکه

350,000 الی 450,000 تومان

قیمت نصب سرویس های سرور(هر سرویس)

100,000 الی 150,000 تومان

قیمت طراحی و اجرای شبکه

توافقی

قیمت اصلاح شبکه

توافقی

قیمت سیم کشی و داکت کشی(متری)

6,500 الی 8,500 تومان

قیمت کابل کشی(متری)

7,000 الی 8,000 تومان

متوسط قیمت350,000 تومانکمینه قیمت350,000 تومانبیشینه قیمت350,000 تومان

آنچه درباره راه اندازی شبکه خواهید خواند

  • نصب و راه اندازی شبکه کامپیوتری چه مزایایی دارد؟
  • قبل از راه اندازی شبکه داخلی به چه مواردی باید دقت شود؟
  • انواع روش های راه اندازی شبکه کامپیوتری
  • تجهیزات شبکه مورد نیاز برای شبکه کردن کامپیوترها
  • مراحل نصب شبکه کامپیوتری
  • راه اندازی شبکه داخلی آیا لازم است؟
  • راه اندازی شبکه کامپیوتری خانگی
  • هزینه خدمات راه اندازی شبکه کامپیوتر چقدر است؟
  • چرا خدمات راه اندازی شبکه را به متخصصین هوم سرویز بسپاریم؟
  • نحوه ثبت درخواست خدمات نصب و راه اندازی شبکه هوم سرویز چگونه است؟

نصب و راه اندازی شبکه کامپیوتری چه مزایایی دارد؟

راه اندازی شبکه کامپیوتری بهترین راهکار برای استفاده بهینه از سیستم ها است. البته شبکه کردن چند کامپیوتر تنها برای سازمان های وسیع نیست بلکه کسب و کارهای کوچک نیز نیاز راه اندازی شبکه داخلی دارند تا ارتباطات، انتقالات داده و حتی ذخیره سازی اطلاعات در این کسب و کارها بهتر انجام شود. در واقع این کامپیوترها به هم متصل می‌شوند و یک شبکه کامپیوتری واحد تشکیل می دهند. خدمات نصب شبکه موجب استفاده حداکثری از سیستم ها می شود. همچنین وجود بدافزارهایی مانند ویروس ها که ممکن است زیر بنای شغلی را به خطر بیاندازند نیز از عوامل دیگری هستند که لزوم نصب شبکه کامپیوتری را قوت می بخشند. زیرا این راهکار موجب تقویت امنیت اطلاعات سازمان خواهد شد. با نصب شبکه کامپیوتری در شرکت یا سازمانتان می توانید کاری کنید که هرکدام از کارمندانتان به اندازه مشخص و تعیین شده ای به اطلاعات مهم سازمانی دسترسی داشته باشند.

در ادامه به معرفی انواع روش های شبکه کردن چند کامپیوتر، آموزش شبکه و عوامل موثر بر هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری خواهیم پرداخت.

قبل از راه اندازی شبکه داخلی به چه مواردی باید دقت شود؟

قبل از هر گونه تصمیمی و یا صرف هزینه راه اندازی شبکه باید به این سوال پاسخ داده شود که برای شبکه کردن کامپیوترها مایلید شبکه هایتان به صورت کابل کشی باشد یا راه اندازی شبکه وایرلس مدنظرتان است. البته که هر دو اینها دارای مزایا و معایب خاصی هستند که با توجه به شرایط فضا، نوع کسب و کار و همچنین هزینه راه اندازی شبکه تغییر می کند. البته برای تصمیم گیری بهتر شما تنها کافیست محیط خود و شرح وظایف را شرح دهید تا در تصمیم گیری برای طراحی شبکه توضیحات لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

جهت طراحی شبکه باید مواردی مانند تعداد کاربر در مجموعه، مشخص کردن محل استقرار کارمندان و نوع نرم افزارهایی که در شرکت مورد استفاده قرار می گیرند ونوع تجهیزات مانند پرینتر، اسکنرها و باید مشخص شوند.

مورد دیگر که در هنگام نصب کردن شبکه باید به آن اهمیت داده شود این مورد است که آیا شبکه به صورت همتا به همتا پایه گذاری شود یا به صورت مشتری- سرور. البته که در هر دو این پیکربندی ها منابع به اشتراک گذاشته می شوند. اما اگر در فکر راه اندازی شبکه داخلی هستید مانند راه اندازی شبکه خانگی همتا به همتا گزینه بهتری است.

در یک شبکه کلاینت – سرور، همه کامپیوترها به یک سرور مرکزی وصل شده و داده های عمومی بر روی همان سرور نصب شده و برای دسترسی، مشتری به آن سرور اصلی متصل می شود. این نوع پیکربندی نیز برای نصب شبکه در سازمانهای بزرگ کاربرد دارد.

انواع روش های راه اندازی شبکه کامپیوتری

· راه اندازی شبکه کامپیوتری با سیم (شبکه های کابلی)

البته که نصب شبکه کامپیوتری با سیم قابل اعتماد تر، ایمن تر و البته کم هزینه تر (در تعداد سیستم های محدود) است. البته اگر تعداد محدودی سیستم در نظر دارید که باید به هم وصل شوند این نوع نصب شبکه به شما پیشنهاد می شود. اما اگر تعداد سیستم ها زیاد هستند شبکه بیسیم انتخاب بهتری است. شبکه‌های سیمی سرعت بالاتری دارند. همچنین اگر تعداد بیشتری از سیستم ها، از نوع کامپیوتر رومیزی هستند. این سیستم ها به راه اندازی شبکه کابلی بیشتر گرایش دارند.

مزایای شبکه سیمی

  • سرعت بالا و پهنای باند وسیع
  • برای انتقال همه نوع دیتا سرعت بالایی دارد
  • وابسته به نوع تجهیزات جانبی مورد نیاز مانند تلفن ویپ، دوربین مداربسته تحت شبکه ، راه اندازی شبکه کابلی نوعی الزام محسوب می شود.
  • امنیت بالا
  • عدم وجود تداخل و نویز
  • نگهداری راحت تر
  • قطعی کمتر

معایب شبکه کامپیوتر سیمی

· راه اندازی شبکه وایرلس

راه اندازی شبکه وایرلس راحت تر بوده و هزینه راه اندازی شبکه کمتری در پروژه های وسیع در پی دارد. در نصب شبکه وای فای چون سیستم ها در فواصل دوری از هم قرار می گیرند، گزینه بهتر و مقرون به صرفه تری هستند. یکی از رایج ترین راهکارهای شبکه کردن چند کامپیوتر، وایرلس می باشد. برای شبکه کردن کامپیوتر در این روش به مودم و روتر نیاز است. البته جهت راه اندازی شبکه های وایرلس نیاز به نصب کابل هم به مقدار محدود است.

مزایای نصب شبکه بی سیم

  • راه اندازی راحت و سریع
  • امکان جابجایی راحت
  • هزینه راه اندازی شبکه کمتر

معایب شبکه وایرلس

  • سرعت کمتر
  • امکان تداخل امواج و فرکانس
  • برای همه نوع تجهیزات مانند تلفن ویپ و دوربین مناسب نیست.
  • امکان قطعی زیاد

· نصب شبکه مجازی

در واقع اگر مایلید که شعـب مختلف کسب و کارتان را به یکدیگر متصل کنید، یا در صورتیکه مایل هستید کارمندانتان از به صورت دور کار یا از خانه هایشان نیز به شبکه متصل شوند، راه اندازی شبکه خصوصی مجازی یا VPN یک پیشنهاد عالی است. خدمات راه اندازی شبکه وی پی ان مزایای زیادی دارد. زیرا از فشار روی سخت افزار جلوگیری می کند و موجب می شود که ارتقا نرم افزار نصب شبکه سریع تر انجام شود.

· نصب شبکه ترکیبی

شبکه‌های ترکیبی هم دارای انعطاف وای فای و هم امنیت و سرعت شبکه سیمی را دارد. از شبکه سیمی بر روی سیستم های مهمتر استفاده می شود و بری سایر موارد از بخش بی سیم بهره خواهند برد. تجهیزات مورد نیاز برای این نوع شبکه کردن خاص تر بوده و به تمام سخت افزارهای بیسیم و وای فای همزمان نیاز دارد.

تجهیزات شبکه مورد نیاز برای شبکه کردن کامپیوترها

برای راه اندازی شبکه کامپیوتری به تجهیزات و سخت افزارهای نیاز است که از نظر قیمتی نیز تقریبا گران هستند. تعدادی از تجهیزات شبکه که برای شبکه کردن کامپیوترها و راه اندازی شبکه مورد نیاز است موارد زیر هستند.

  • کابل شبکه
  • مودم
  • روتر
  • کامپیوتر
  • فایروال
  • اکسس پوینت سرور (مخصوص شبکه های بیسیم)
  • رک
  • سرور
  • پچ پنل
  • سوئیچ
  • پچ کورد

البته این تجهیزات وابسته به نوع شبکه موردنظر و نوع پیکربندی تغییر می کنند. گاهی تجهیزات شبکه تنوع چندانی نیز ندارند و چندین دستگاه در یک دستگاه گنجانده می شود. به طور مثال ممکن است یک مودم هم دارای روتر باشد و هم دارای سوییچ 4 و یا حتی 8 پورته باشد.

مراحل نصب شبکه کامپیوتری

· برگزاری جلسه اولیه با کارفرما جهت اطلاع از نیازهای کارفرما

در این جلسه در ارتباط با نوع انتظار از راه اندازی شبکه، نوع کاربری سازمان، موارد و آپشن های مورد نیاز وی و همچنین نوع خدماتی که شرکت راه اندازی شبکه در اختیار وی قرار داده می شود صحبت خواهد شد.

· مشاوره و معرفی نحوه شبکه کردن کامپیوتر و سایر سیستم ها و معرفی استانداردهای دنیا

سپس بعد از بررسی محل مورد نظر و اطلاع از نیازمندیهای کارفرما، راهکارهای موثر و روش شبکه کردن مانند نصب شبکه وای فای یا نصب شبکه کابلی بر اساس حساسیت کار و همچنین بودجه در دسترس کارفرما معرفی می شود.

· انعقاد قرار داد نصب شبکه

پس از بررسی های نهایی، قیمت تجهیزات نصب شبکه و هزینه خدمات مورد نیاز به صورت پیش فاکتور ارائه می شود. همچنین تمام مواردی که باید توسط کافرما و همچنین شرکت ارائه شود مانند لیست تجهیزات، طراحی شبکه و هزینه نصب و راه اندازی شبکه مکتوب شده و توسط طرفین باید منعقد شود.

· راه اندازی شبکه کامپیوتری

خدمات مربوط به شبکه کردن چند سیستم، راه اندازی شبکه وایرلس و.. باید در موعد زمانی معین پیاده سازی و اجرا شود. کلیه خدمات نصب و راه اندازی شبکه باید به صورت اصولی و بر اساس طراحی اولیه انجام شود تا نهایت کیفیت و سرعت را در اختیار کاربران قرار دهد و طول عمر مطلوبی داشته باشند.

· تست شبکه کامپیوتری

تمامی اجزای شبکه باید قبل از تحویل به خوبی تست شوند. پس از راه اندازی شبکه وایرلس یا بیسیم و .. مراحل تست اولیه انجام می شود تا سرعت و کیفیت اجزای شبکه شده مورد تایید باشند.

· آموزش نصب شبکه

پس از پیاده سازی تجهیزات و تست نهایی، نحوه بهره برداری صحیح به کاربران آموزش داده می شود تا بتوانند بالاترین کیفیت را دریافت کنند.

· نگهداری شبکه و سخت افزار

پس از نصب شبـکه این تجهیزات باید از خدمات پشتیبانی از شبکه در زمان های مقرر برخوردار باشند. همچنین با انعقاد قرارداد نگهداری شبکه و پشتیبانی فنی شبکه نیز می توانید بهره مند شوید. تا در صورت بروز ایراد جهت پشتیبانی و تعمیرات در محل حضور پیدا کنند.

راه اندازی شبکه داخلی آیا لازم است؟

به دلایل مختلف جهت تبادل اطلاعات میان سیستم های مختلف در محیط های اداری و خانگی نصب و راه اندازی شبکه محلی لازم و ضروری است. جهت استفاده بهتر از تجهیزات و سخت افزارها به وسیله چند سیستم، شبکه کردن چند کامپیوتر پیشنهاد می شود. همچنین تبادل اطلاعات راحت تر و سریع تر در شرایط امنی انجام می شود. حتی در محیط های کوچک تر مانند منازل نیز اقدام به راه اندازی شبکه خانگی با استفاده از مودم ای دی اس ال می کنند.

راه اندازی شبکه کامپیوتری خانگی

راه اندازی شبکه خانگی مورد بعدی است که امروزه بیشتر درخواست می شود. در هنگام نصب شبکه کامپیوتر خانگی به علت تعداد کم تجهیزات، مراحل راه اندازی زودتر و با هزینه کمتری با استفاده از شبکه های وایرلس یا lan انجام می شود. در بیشتر مواقع کاربران برای راه اندازی شبکه خانگی به دنبال آموزش راه اندازی شبکه هستند. البته که آموزش نصب شبکه در موارد این چنینی اگر پیش زمینه ای در انجام این خدمات داشته باشید با استفاده از تهیه مودم دارای روتر قابل انجام است. اما اگر پیش زمینه ای ندارید احتمالا با مشکلاتی روبه رو خواهید شد.

هزینه خدمات راه اندازی شبکه کامپیوتر چقدر است؟

راه اندازی شبکه های کامپیوتری دارای جزئیات مختلفی هستند به همین دلیل نمی توان نرخ ثابتی را به عنوان قیمت نصب شبکه کامپیوتری اعلام کرد. در ادامه به معرفی مهم ترین فاکتورهایی که قیمت راه اندازی شبکه تاثیر دارند می پردازیم.

· حجم کار بر قیمت نصب شبکه تاثیر می گذارد

طبعا هرچه پروژه وسیع تر باشد، به این معناست که تعداد دیوایس های بیشتری ( نودها) باید به هم مرتبط و شبکه شوند. به این ترتیب قیمت شبکه کردن کامپیوترها بالا می رود. زیرا به تجهیزات بیشتر و مدت زمان بیشتری برای راه اندازی نیاز است.

· نوع سرور بر هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری موثر است

از مهم ترین تجهیزات شبکه که برای نصب و راه‌اندازی به آن نیاز است سرور است. نوع سرور مایکروسافتی یا لینوکسی باشد هزینه راه اندازی شبکه را تغییر می دهد. اگر اطلاعات با هدف پشتیبان گیری یا back up به طور ممتد روی هاردهایی با ظرفیت بالا ذخیره شوند در این صورت با اضافه شدن این خدمات هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری بالا می رود.

· تعداد و نوع تجهیزات شبکه

از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت راه اندازی شبکه نوع هر یک از تجهیزات شبکه و برند تجهیزات است. تعداد آنها مانند تعداد سوییچ ها، روتر و غیره هر کدام بر قیمت نصب شبکه تاثیر دارد. همچنین روکار بودن کابل ها و یا نصب توکار آنها نیز محدوده قیمت را تغییر می دهد.

· محل قرار گیری دیوایس ها بر هزینه شبکه کردن کامپیوتر تاثیر دارد

علاوه بر نوع شبکه و آیا اینکه کامپیوترها در یک واحد ساختمانی هستند یا در طبقات مختلف یک ساختمان، هزینه نصب و راه اندازی شبکه تغییر می کند.

چرا خدمات راه اندازی شبکه را به متخصصین هوم سرویز بسپاریم؟

انتخاب یک شرکت راه اندازی شبکه معتبر که بتواند به شما خدمات مناسب در راستای راه اندازی شبکه ارائه دهد کار آسانی نیست. زیرا این اقدامات از حساسیت بالایی برخوردارند و ایجاد مشکلات در حین نصب شبکه وایرلس و... موجب عدم کیفیت نهایی و بروز قطعی می شود. از این رو همکاری با یک شرکت راه اندازی شبکه که خدمات پشتیبانی و تعمیرات شبکه قوی را ارائه دهد بسیار مهم است.

کلیه خدمات اکتیو و پسیو شرکت و پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری به صورت تخصصی توسط نصاب شبکه ماهر انجام می شود. همچنین در صورت جابجایی و ارتقای تجهیزات شبکه و نصب و راه اندازی مجدد شبکه نیز این خدمات توسط نیروهای زبده هوم سرویز انجام می شود. تمام خدمات مربوط به اجرای شبکه مانند طراحی شبکه کامپیوتری و پیاده ‌سازی پروژه‌های مدیریت و مانیتورینگ شبكه، ویروس یابی و نصب آنتی ویروس پس از خرید تجهیزات باید انجام شود تا نتیجه نهایی موثر باشد. تیم پشتیبانی شبکه هوم سرویز با در اختیار داشتن کارشناسان فنی متخصص در حوزه اجرای شبکه می توانند بهترین زیرساخت اولیه را با بالاترین کیفیت و کمترین خطا و ایراد ممکن راه اندازی کنند. بدین وسیله در طول استفاده، عملکرد شبکه دچار اختلال نخواهد شد. همچنین امکاناتی نظیر بک آپ گیری از اطلاعات و پشتیبانی دائم از خدمات راه اندازی شبکه توسط تخصصین این مرکز انجام می‌شود.

نحوه ثبت درخواست خدمات نصب و راه اندازی شبکه هوم سرویز چگونه است؟

در صورت نیاز به خدمات شبکه مانند نصب و راه اندازی شبکه هوم سرویز می توانید به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید. با پاسخ به چند سوال و درج آدرس و شماره تماس متخصصین ما جهت مشاوره با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. در روز و ساعت مد نظر جهت مشاوره حضوری و برآورد حدودی قیمت ها در محل حضور پیدا خواهند کرد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس راه اندازی شبکه و همچنین ارایه خدمات نصب و راه اندازی شبکه بی‌سیم ( وایرلس)، کابلی و ترکیبی نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات خدمات شبکه و سرور ارائه می دهد که شامل نصب و راه اندازی دستگاه ups خانگی و صنعتی, بررسی و رفع علت قطعی اینترنت و خرابی مودم, کابل کشی شبکه پسیو و داکت کشی شبکه , خدمات شبکه کامپیوتری, خدمات پشتیبانی شبکه حضوری, تعمیرات شبکه وایرلس, راه اندازی سرور خانگی, تعمیر یو پی اس صنعتی, راه اندازی مرکز تلفنی VOIP, طراحی و نصب شبکه فیبر نوری, راه اندازی سیستم های نظارتی برای تامین امنیت شبکه می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های رایانه و تکنولوژی را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس راه اندازی شبکه

نصب و راه اندازی شبکه بی‌سیم ( وایرلس)، کابلی و ترکیبی

راه اندازی شبکه های درون سازمانی

راه اندازی شبکه وای فای خانگی

شبكه كردن چند كامپيوتر با سوئیچ

اتصال کامپیوتر جدید به شبکه داخلی

تنظیمات اتصال به اینترنت با کابل LAN

راه اندازی شبکه وایرلس با مودم ADSL و...

نظرات کاربران

profile picture
‌شرکت پالادیوم

کارشون خوب بوده و راضی بودیم

شرایط نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

تهیه لوازم، قطعات و نرم افزارها در خصوص راه اندازی شبکه پس از مشورت با مشتری انجام می شود و همیار موظف می باشد مشاوره لازم را به مشتری ارایه نماید و در صورت تایید مشتری سرویس را انجام دهد.

همیار موظف است قبل از راه اندازی شبکه نیاز مشتری را به صورت کامل را بررسی نماید و پس از مشورت با مشتری نسبت به انجام آن اقدام نماید. به همین ترتیب مشتری نیز پس از راه اندازی شبکه می بایست وضعیت را بررسی نماید. چنانچه خدمات نصب و راه اندازی شبکه دارای عیب یا خرابی باشد بلافاصله به همیار اطلاع رسانی نماید.

نصب و راه اندازی شبکه توسط همیار شامل یک هفته گارانتی همیاران می باشد و در صورت بروز خرابی همیاران می بایست نسبت به رفع مشکل اقدام نماید.

هزینه دقیق راه اندازی شبکه پس از بررسی همیار متخصص به مشتریان اعلام خواهد شد، لذا همیاران بر اساس توضیحات مشتری، برآورد اولیه هزینه را به صورت تلفنی به مشتریان ارایه داده و پس از بررسی میدانی و بر اساس نیاز دقیق مشتریان ارائه می شود. پس از تایید مشتری نسبت به راه اندازی و یا انصراف از آن اقدام خواهد شد. همیار بدون هماهنگی با مشتری مجوز راه اندازی شبکه را نخواهد داشت.

همیاران هوم سرویز احراز هویت و صلاحیت شده و دارای مدارک فنی معتبر شبکه می باشند و همچنین تضامین و قرارداد مستقلی از ایشان نزد هوم سرویز وجود دارد، ولیکن در حین سپردن خدمات مورد نظر شما به همیاران حتما نظرات و تجربیات سایر مشتریان از خدمات اخذ شده از همیار را ملاک انتخاب و تایید همیار قرار دهید.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید..

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

ups-installation-and-maintenance
نصب و راه اندازی UPS
قیمت از 350,000 الی 1,400,000 تومان
central-installation-and-fixing
نصب سانترال و رفع خرابی
قیمت از 300,000 الی 1,000,000 تومان
camera-repair
نصب دوربین مدار بسته
قیمت از 450,000 الی 2,400,000 تومان
modem-router-repair
تعمیر مودم و روتر
قیمت از 250,000 الی 500,000 تومان