لوله کشی گاز

لوله کشی گاز

از 1134 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت لوله کشی گاز در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت لوله کشی گاز(متری)

25,000 الی 45,000 تومان

قیمت لوله کشی گاز کمتر از 10 متر

300,000 الی 650,000 تومان

قیمت جابجایی لوله کشی گاز

توافقی

متوسط قیمت700,000 تومانکمینه قیمت400,000 تومانبیشینه قیمت4,000,000 تومان

آنچه درباره لوله کشی گاز خواهید خواند

  • لوله کشی گاز خانگی و صنعتی ساختمان
  • انواع لوله کشی گاز ساختمان
  • لوله کشی گاز ساختمان توکار
  • نکات مهم در لوله کشی توکار گاز خانگی
  • لوله کشی گاز روکار گزینه بهتری است یا توکار؟
  • اصول و قوانین لوله کشی گاز منازل
  • قیمت لوله کشی گاز به چه مواردی بستگی دارد؟
  • لوله کش گاز ماهر را سریعا خبر کنید
  • خرده کاری لوله کشی گاز را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

لوله کشی گاز خانگی و صنعتی ساختمان

لوله کشی گاز ساختمان، یکی از مهمترین قسمت های یک ساختمان محسوب می شود. همانطور که می دانید گاز کشی ساختمان تنها مربوط به لوله کشی گاز خانگی نیست. بلکه مواردی لوله کشی گاز صنعتی را نیز شامل می شود. در هنگام خبر کردن لوله کش گاز، باید فرد لوله کش به قوانین گازکشی منازل و استاندارد لوله کشی گاز توکار یا روکار آشنایی داشته باشد. در ادامه به موارد دیگری از جمله قیمت متری لوله کشی گاز، نرخ لوله کشی گاز، قیمت لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی و لوله کشی گاز با لوله سفید می پردازیم.

انواع لوله کشی گاز ساختمان

لوله کشی گاز ساختمان از مواردی است که باید با حساسیت تمام انجام شود. لوله کشی گاز ساختمان با توجه به نوع ساختمان به صورت متفاوتی انجام می شود. برای مثال لوله کشی گاز صنعتی با لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی قطعا تفاوت دارد. از این رو مهارت لوله کش در لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی و لوله کشی گاز ساختمان توکار حرف اول و آخر را می زند.

لوله کشی گاز ساختمان توکار

یکی از انواع تاسیسات گاز ساختمان، لوله کشی گاز توکار است. در لوله کشی گاز توکار، لوله‌های گاز در داخل دیوار و کف ساختمان قرار می‌گیرند و قابل دیدن نیستند. لوله کشی توکار گاز زمانی قابل انجام است که با بازکردن دریچه و یا با از بین بردن مانعی امکان دسترسی به لوله ها ایجاد شود. در اجرای لوله کشی گاز توکار، از جوشکاری برق استفاده می شود و یا با استفاده از دستگاه رکتی فایر یا دینام جوش مراحل اتصال انجام می شود.

قیمت لوله کشی گاز توکار بسیار بالاتر از روکار است. زیرا نیاز به تخریب، اجرا و پر کردن و پوشاندن و عایق کاری لوله می باشد.

نکات مهم در لوله کشی توکار گاز خانگی

رعایت فاصله در نصب لوله ها

به طور معمول کانال های افقی یا عمودی لوله های گاز از کانال های سایر تاسیسات جدا در نظر گرفته می شود. در صورتی که از کانال های مشترک برای لوله های آب، کابل برق و لوله های گاز استفاده می شود لازم است تا نکات ایمنی و عایق کاری ها انجام شود. طبق استانداردهای مصوب باید لوله های گاز به فاصله حداقل ۱۰ سانتیمتر از سایر لوله ها و تاسیسات فاصله داشته باشد. در صورت نصب لوله های گاز در کانال افقی مستقل، پس از عایق کاری لوله ها از ماسه خشک برای پر کردن کانال استفاده می شود.

لوله کشی گاز از کف پارکینگ

یکی از مهم ترین نکات در مورد لوله کشی گاز از کف ساختمان و به خصوص پارکینگ است. با توجه به اینکه حرکت اتوموبیل ها در پارکینگ به کف و کانال ها فشار زیادی وارد می کند لازم است تا نکات ایمنی رعایت شود. پس از حفر کانال لوله گاز تو کار و نصب لوله ها عملیات عایق بندی انجام شده و کانال با ماسه پر می شود. نصب غلاف فلزی جهت محافظت از لوله های گاز توکار و کانال الزامی است. در صورت استفاده از غلاف های فلزی دیگر فشار وارده به کف پارکینگ به لوله ها منتقل نخواهد شد.

لوله کشی گاز روکار

به طور کل بهترین مدل گازکشی ساختمان، به صورت روکار است. این روش موجب دسترسی آسان‌تر، به لوله‌های گاز می‌شود. به همین علت از لحاظ ایمنی مورد تایید است. زیرا در صورت بروز ایراد می توانید با سرعت بیشتری به رفع مشکلات گاز بپردازید.

لوله کشی گاز روکار گزینه بهتری است یا توکار؟

لوله‌های که به صورت توکاربه صورت لوله کشی از کف نصب می شوند، مقاومت بیشتری در برابر ضربه، خوردگی و خرابی خواهند داشت. در حین ساخت و ساز، بهتر است از نوع توکار استفاده شود. لازم است که بیان کنیم لوله‌های توکار به دلیل نوع اجرا نمی توان بررسی کرد. همچنین قیمت لوله کشی گاز ساختمان بیشتر از نوع روکار است. همچنین گرفتن انشعابات به راحتی انجام می‌شود و به صورت دوره‌ای بازبینی می شود..

اصول و قوانین لوله کشی گاز منازل

  • نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز باید به شکلی انجام شود که از کمترین میزان لوله در مسیر استفاده شود. همچنین پلان محل نصب لوله نباید در محیط های مرطوب باشد. بخش‌ مشترک لوله کشی گاز کل ساختمان، نباید از داخل ملک خصوصی افراد دیگر گذر کند.
  • انتخاب قطر لوله باید بر اساس حداکثر میزان مصرف باشد. قطر لوله اگر متناسب با میزان مصرف خانوار انتخاب نشود. در این صورت ممکن است مشکلاتی از قبیل افت فشار در گازرسانی یا قطعی گاز رو به رو شوید.
  • عایق کاری لوله گاز باید با استفاده از پرایمر و نوار پرایمر انجام شود. در ابتدا باید لوله های توکار توسط متخصص، چربی زدایی و زنگ زدایی شوند. سپس بر روی سطح لوله، پرایمر زده شود.
  • عبور لوله گاز توکار از نقاط مرطوب و یا نقاطی که در تماس با آب هست، مجاز نمی باشد. در صورت اجبار و نبود راه دیگر، باید لوله کش گاز، نوار عایق بندی را 2 لایه افزایش بدهد.
  • در اجرای لوله گاز توکار که در زیر مصالح ساختمانی مدفون می شوند ، باید از سایر لوله های تاسیساتی به ویژه کابل های برق ، حداقل 10 سانتیمتر فاصله داشته باشند. در صورت عدم وجود فضا برای فاصله، باید لوله گاز را از سایر لوله ها بوسیله عایق حرارتی و یا غلاف پی وی سی جدا کرد.
  • هیچ گاه در هوای بسیار سرد زیر 5 درجه سانتی گراد و یا بارانی و یا هوای بسیار آلوده اقدام به پرایمر زدن لوله نکنید زیرا کارایی لوله بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.
  • همچنین در هنگام نصب کنتور گاز خانه نیز باید از نزدیک نبودن سیم برق به کنتور گاز اطمینان کسب کنید. فاصله استاندارد کنتور گاز حداقل 10 سانتی‌متر است.

قیمت لوله کشی گاز به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت لوله کشی گاز به موارد متعددی وابسته است. در ادامه مهم ترین عواملی که بر قیمت متری لوله کشی گاز تاثیر دارد را معرفی خواهیم نمود.

تعرفه لوله کشی گاز و پیچیدگی و حجم کار

لوله کش گاز پس از بررسی محل می تواند به طور دقیق قیمت نهایی پروژه را اعلام کند. خیلی موارد روی براورد نهایی قیمت ها اثرگذار است ولی مهم ترین ویژگی مربوط به حجم کار است. تعداد واحدهای یک ساختمان، متراژ واحدها و زیربنای کلی ساختمان، تعداد طبقات، انشعابات متعدد و ….. همگی روی نرخ لوله کشی گاز تاثیر می گذارد. مجموع پیچیدگی کار از طرق زیر، قیمت ها را افزایش می دهد:

  • متراژ زیربنای ساختمان
  • تعداد و متراژ واحدها
  • تعداد اشنعابات در یک پروژه
  • زمان انجام کار

قیمت لوله گاز خانگی یا صنعتی

یکی دیگر از مهم ترین موارد در تعیین قیمت لوله کشی گاز مربوط به قطر لوله های استفاده شده در ساختمان است. این امر با متراژ بنا و حجم کار نیز ارتباط دارد. قیمت متری لوله کشی گاز به عوامل گوناگونی بستگی دارد. به عنوان مثال در اکثر موارد برای گاز کشی صنعتی و خانگی، از لوله‌های فلزی استفاده می‌شود. در صورتی که می‌توان برای گاز کشی خانگی با لوله پلاستیکی نیز بهره برد. عاملی مانند کیفیت لوله نیز بر قیمت متری لوله کشی گاز و قیمت خرده کاری‌ لوله کشی گاز اثر می گذارد.

لوله هایی که قطر زیادتری دارند، قیمت بیشتری دارند. به این ترتیب بزرگی لوله ها و همچنین متراژ استفاده شده لوله روی قیمت ها تاثیر می گذارد. به طور معمول در ساختمان های بزرگتر از لوله هایی با قطر بیشتر برای لوله های اصلی استفاده می شود. به این ترتیب امکان گرفتن انشعابات بیشتر هم وجود دارد.

دستمزد لوله کش گاز

این کار یکی از حساس ترین کارها در ساختمان سازی است. هر گونه اهمال و سهل انگاری در این مورد ایمنی ساکنین را به خطر می اندازند. در این مورد نمی توانید روی نیروهای غیر متخصص و ارزان قیمت حساب کنید. لازم است تا پروژه های لوله کشی گاز ساختمان های مسکونی، اداری، واحدهای تجاری، کارگاه ها و …. توسط لوله کش متخصص انجام شود. لوله کش ماهر باید به آخرین مصوبات و استانداردهای شرکت گاز، آگاهی داشته باشد. اخذ تاییدیه شرکت گاز بعد از پایان عملیات، الزامی است بنابراین از قبل با لوله کشی مجاز هماهنگ کنید تا موقع اخذ تاییدیه با مشکل روبرو نشوید.

قیمت لوله کشی گاز و نقشه لوله کشی گاز ساختمان

به طور کلی همه لوله کشی ها طبق راهنمای نقشه انجام می شود. مالک یا لوله کش گاز نباید مسیر عبور لوله را سرخود تغییر دهد. نرخ لوله کشی گاز ارتباط مستقیم با این نقشه دارد. در واقع از روی نقشه می توان پیچیدگی کار را مشخص کرد و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرد. نقشه به طور دقیق مسیر گازکشی ساختمان را مشخص می کند.

قیمت لوله کشی گاز و جابجایی انشعابات

در اغلب موارد همراه با بازسازی منزل، تغییراتی در انشعاب لوله کشی گاز آشپزخانه انجام می شود. گاهی لازم است تا اقدام به تغییر لوله کشی گاز ساختمان نمود. معمولا وقتی کابینت آشپزخانه جدید را سفارش می دهید این جا به جایی ها ضروری است. در پاره ای از موارد هم لازم است تا یک انشعاب جدید برای بخاری گازی ایجاد شود.

لوله کش گاز ماهر را سریعا خبر کنید

با توجه به اهمیت لوله کشی گاز صنعتی و خانگی حتما باید اینکار، توسط لوله کش گاز معتبر و دارای مجوز انجام شود. لوله کش گاز که دارای تجربه و مهارت علمی و عملی در این زمینه باشد به راحتی در دسترس نیست. شرکت هوم سرویز با کمک گیری از بهترین های این رشته آماده خدمات رسانی به مشتریان با بهترین اجرت لوله کشی گاز خانگی می باشد.

خرده کاری لوله کشی گاز را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

انواع پروژه های خرده کاری لوله کشی گاز و پروژه های لوله کشی گاز کلی ساختمان ها توسط متخصصین هوم سرویز به بهترین نحوه ممکن انجام می شود. انواع خدمات مربوط به کنتور، جابجایی لوله گاز،تغییر لوله کشی گاز ساختمان، تعمیر لوله کشی گاز و روکار خانگی توسط متخصصین هوم سرویز انجام می شود.

قیمت لوله کشی گاز خانگی، در هوم سرویز بر اساس نرخ مصوب اتحادیه تعیین شده است. همچنین تمامی نیروهای خدمات در هوم سرویز دارای مجوز از شرکت گاز و تاییدیه نظام مهندسی می باشند. در صورتی نیاز به خدمات نصب و تعمیرات لوله گاز کافیست به صورت کاملا رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس لوله کشی گاز و همچنین ارایه خدمات اجرای لوله کشی گاز نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات تاسیسات ارائه می دهد که شامل نصب شیرآلات اهرمی توکار و روکار, نصب فلاش تانک ساده، نصب فلاش تانک دوزمانه، آنتی باکتریال، اتوماتیک و..., نصب توالت فرنگی توکار , نصب سینک ظرفشویی روکار, نصب روشویی کابینتی، نصب آینه، نصب جا حوله ای و ...., تعمیر تصفیه آب خانگی, تعمیر استخر خانگی, تعمیر پمپ آب خانگی می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های لوله کشی و تاسیسات را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس لوله کشی گاز

اجرای لوله کشی گاز

لوله کشی گاز خانگی

انشعاب گیری و تغییر مسیر لوله کشی گاز ساختمان

لوله کشی گاز روکار و توکار

تعمیرات لوله کشی گاز

تست و بررسی نشت یابی لوله گاز

بررسی و تعویض اتصالات لوله گاز

گاز کشی کل ساختمان و خرده کاری لوله کشی گاز

نظرات کاربران

profile picture
امین غلامی

بسیار خوش برخورد و وقت شناس، انجام کار هم با کیفیت و دقت انجام شد، فقط هزینه بسیار بالاااا بود...

profile picture
طیبه کردی

خیلی عالی بودند ممنونم ازشون و قیمت مناسبی دریافت کردند

شرایط جابجایی لوله گاز، انشعاب گیری و لوله کشی گاز مجدد

همیار می بایست ابتدا محل لوله کشی را بررسی نموده و پیشنهاد خود را ارایه نماید و سپس در صورت رضایت مشتری اقدام به انجام سرویس نماید.

تهیه لوازم و قطعات درصورت نیاز پس از مشورت با مشتری انجام می شود و همیار موظف می باشد فاکتور خرید را به مشتری ارایه نماید.

همیار دارای مجوز از شرکت گاز و تاییدیه نظام مهندسی می باشد.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

build-fireplace
ساخت شومینه
قیمت از 800,000 الی 1,500,000 تومان
repair-water-pump-and-source
تعمیر پمپ آب
قیمت از 600,000 الی 2,000,000 تومان
repair-oven-stove
تعمیر اجاق گاز
قیمت از 350,000 الی 1,080,000 تومان
welding-forging
جوشکاری
قیمت از 400,000 الی 900,000 تومان