نظافت و پذیرایی

✔️ ترفندهای شستن لباس های سفید | نظافت و شستشوی لباس

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

شستن لباس‌های سفید، فوت و فن های خاصی دارد که از مهم ترین نکات خانه داری است. لباس های سفید رنگی مناسب برای استفاده در فصل تابستان هستند که در هر سنی می توان از آن استفاده کرد. به سادگی می توان بلوز سفید را با لباس های دیگر ست کرد این همان کاری است که خانم ها و آقایان شیک پوش انجام می دهند. هر چند زیبایی و مدرن بودن لباس های سفید را نمی توان کتمان کرد ولی مراقبت از لباس های سفید و شستن لباس‌های سفید مقوله ای است که دشواری های زیادی دارد.

لباس سفید همواره در معرض آلودگی و لکه شدن قرار دارد. در واقع کوچکترین لکه ها هم بر روی لباس سفید بزرگ جلوه می کنند. شستن لباس‌های سفید برای از بین بردن لکه های ایجاد شده ناشی از عرق و آلودگی های محیط می تواند به حفظ زیبایی لباس کمک کند ولی باید مراقب بود که با شستشوی غیر صحیح و نامناسب به بافت پارچه آسیب وارد نشود در ادامه راه هایی طبیعی برای شستن لباس‌های سفید و از بین بردن لکه ها پیشنهاد می شود که می تواند جایگزین مناسبی برای شوینده های شیمیایی و آسیب رسان باشد.

بهتر است در محیط های بسیار آلوده و یا در روزهای بارانی به طور کلی از پوشیدن لباس سفید خودداری کنید زیرا در این موارد لباس سفید بیشتر در معرض لک شدن قرار دارد. استفاده از شوینده مناسب و پاک کننده موثر برای شستشوی لباس سفید از ضروریات است. این بار قبل از اینکه از سفید کننده های قوی و شوینده های لکه بر شیمیایی استفاده کنید این توصیه ها را امتحان کنید.

شستن لباس‌های سفید با سرکه سفید

شستشوی لباس های سفید

سرکه سفید یک میکروب زدای قوی است که در شستشوی لوازم آشپزخانه بیار مورد استفاده قرار می گیرد ولی این بار برای شستشوی لباس های سفید از سرکه سفید استفاده کنید تا علاوه بر از بین بردن لکه ها، بوی بد لباس هم از بین برود. نصف فنجان سرکه سفید را با یک شوینده ملایم استفاده کنید تا لباس ها ظاهری تازه به خود گرفته و نرم و تمیز شوند.

جوش شیرین و شستشوی لباس سفید

نصف فنجان جوش شیرین و یک شوینده معمولی می تواند لباس های سفید را تمیز و درخشان کند و علاوه بر آن به هنگام استفاده از جوش شیرین در ماشین لباسشویی به نرم کننده لباس نیازی پیدا نمی کنید. جوش شیرین از چرخه مواد غذایی حذف شده ولی هنوز می تواند به نظافت و پاکیزگی کمک کند.

آب اکسیژنه به جای سفید کننده

اگر بر روی لباس سفید لکه هایی ایجاد شده بهتر است در اولین فرصت لباس را بشویید تا لکه مدت کمتری روی لباس قرار بگیرد. برای این منظور می توانید مقداری آب اکسیژنه را بر روی لکه ها بمالید تا لکه ها از بین بروند. از یک اسفنج یا تکه ای پنبه کمک بگیرید و آ اکسیژنه را روی لکه ها بکشید. پس از چند لحظه لباس را به طور کامل خیس کنید تا همه لکه ها از روی لباس پاک شوند. آب اکسیژنه از همه سفید کننده های شیمیایی، کمتر ضرر داشته و به پارچه آسیب کمتری می زند.

عصاره‌ی لیمو لکه بر قوی

برای پاک کردن لکه های سخت از روی لباس های سفید در ظرفی مناسب آب گرم ریخته و نصف فنجان آب لیموی ترش را به ان اضافه کنید. این محلول لباس های خود را خیس کرده و بعد از نیم ساعت با یک شوینده ملایم لباس را شستشو دهید اثری از لکه بر روی لباس سفید باقی نخواهد ماند.

نمک عنصر اصلی نظافت

یک قاشق غذاخوری نمک و مقداری آب هم لباس های سفید را پاک می کند و هم میکروب های لباس را از بین می برد. البته دمای آب هم در از بین بردن لکه تاثیرگذار است.

 نحوه شستن لباس‌های سفید
برای شستن لباس‌های سفید این شوینده های بی خطر را به همراه آب گرم استفاده کنید. لکه های روغنی به آب داغ تری نیاز دارند. پس از شستشوی لباس های سفید برای درخشندگی بیشتر و از بین رفتن بقایای لکه ها، بهتر است لباس ها را در آفتاب و نور طبیعی خشک کنید. نور خورشید به کم رنگ شدن و از بین رفتن لکه های باقی مانده کمک خواهد کرد.

نکته : بهتر است لباس های لک شده را با دست بشویید تا لکه ها بهتر پاک شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

برای شستشوی لباس با ماشین لباسشویی دقت کنید که لباس های رنگی از لباس های سفید جدا شود. در غیر این صورت لباس های سفید رنگ گرفته و به سادگی پاک نخواهند شد. دقت داشته باشید که از سفید کننده های شیمیایی فقط در حد کم برای شستن لباس‌های سفید استفاده کنید این مواد به بافت لباس آسیب می زنند ولی استفاده موردی و بسیار کم مشکلی ندارد.

قبل از شستشوی لباس های سفید به برچسب لباس توجه کنید. به طور معمول دمای آب و نحوه شستشو روی برچسب نوشته شده است. دقت داشته باشید که برخی از لباس های سفید را نمی توان در منزل شست و باید خشکشویی شوند. این لباس های حساس را به خشکشویی داده و نگران لکه ها نیز نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا