نظافت و پذیراییهوم سرویز

بهترین ترفند پاک کردن لکه روی دیوار ✔️ با لیست قیمت نظافت منزل

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تمیز کردن دیوارها قسمت دشوار نظافت منزل است. دیوارها فضای زیادی از منازل را اشغال می کنند و در معرض آلودگی های محیطی قرار می گیرند. نظافت منزل با وجود بچه ها کار دشوارتری هم می شود. برخی از کودکان با کشیدن نقاشی روی دیوار کار را سخت تر هم می کنند. پاک کردن لکه روی دیوار کار ساده ای نیست لکه های ناشی از دوده، جوهر و نقاشی کودکان به سختی از روی دیوار پاک می شود. در این مطلب چند ترفند ساده برای پاک کردن لکه روی دیوار به کار گرفته می شود. با استفاده از این ترفندها هر نوع لکه ای را می توان از روی دیوار پاک کرد.

پاک کردن گرد و غبار دیوار

حتی اگر هیچ لکه ای هم روی دیوار نباشد، گرد و غبار و آلودگی هوا می تواند ظاهری کثیف و سیاه را روی دیوار ایجاد کند. برای اینکه گرد و غبار روی دیوار را پاک کنید ابتدا کف زمین را با روزنامه بپوشانید تا آلودگی روی زمین را کثیف نکند. سپس با استفاده از دستمال نرم و یا برس های گردگیری، گرد و غبار نشسته بر روی دیوار را با حوصله پاک کنید. چنانچه رنگ و یا کاغذ دیواری قابل شستشو باشد بهتر است دیوار را نیز بشویید.

سطلی را با آب گرم پر کرده و 1 قاشق مایع ظرفشویی به آب اضافه کنید. با کمک یک اسفنج و این مایع می توانید دیوار را به راحتی تمیز کنید. به این ترتیب که اسفنج را با مایع شستشو مرطوب کنید و بر روی دیوار بکشید سپس اسفنج را در سطل خلی دیگری فشار دهید تا کثیفی به همراه آب آلوده خارج شود.این کار را تا تمیز کردن همه دیوار ادامه دهید. سپس دیوار را با یک دستمال تمیز خشک کنید.

پاک کردن لکه مداد از روی دیوار

پاک کردن لکه مداد از روی دیوار

یک ترفند برای از بین بردن آثار مداد و پاک کردن لکه روی دیوار استفاده از یک پاک کن معمولی است. پاک کن باید نو و کاملا تمیز باشد تا موجب کثیفی بیشتر دیوار نشود. با استفاده از این پاک کن خط های مداد را مثل خط های روی کاغذ پاک کنید. سپس دیوار را با اسفنج و به روشی که در قبل گفته شد شستشو دهید.

پاک کردن لکه مداد رنگی از روی دیوار

لکه های مداد رنگی از روی دیوار با پاک کن پاک نخواهند شد. با استفاده از کمی خمیر دندان و یک مسواک به آرامی روی خطوط مداد رنگی ها بکشید تا کم کم لکه ها ناپدید شوند سپس با دستمال حوله ای دیوار را خشک کنید.

پاک کردن لکه مداد شمعی از روی دیوار

اگر بچه ها با مداد شمعی روی دیوار نقاشی بکشند پاک کردن لکه روی دیوار کار ساده ای نخواهد بود. مداد شمعی ها حالت روغنی دارند و به سختی پاک می شوند. برای به حداقل رساندن آسیب به دیوار از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید و با یم دستمال نرم با حوصله لکه ها را پاک کنید تا کاغذ دیواری و یا رنگ دیوار کمتر صدمه ببیند.

پاک کردن دوده از روی دیوار

ابتدا با کمک جارو برقی همه دوده های روی دیوار را پاک کنید سپس با استفاده از دستگاه بخار شوی و آب دیوار را تمیز کنید. اگر دوده ها به طور کامل با جاروبرقی کشیده نشوند، هنگام شستن لکه های بدی ایجاد می کنند.

پاک کردن لکه جوهر از روی دیوار

پاک کردن لکه جوهر از روی دیوار

پاک کردن لکه جوهر از روی دیوار کمی سخت به نظر می رسد ولی با استفاده از آب لیمو می توانید تمیزی و پاک کردن لکه روی دیوار را به سادگی انجام دهید. این ترفند برای از بین بردن لکه جوهر تازه ایجاد شده خیلی موثر است. مقداری آب لیمو را روی لکه ها بپاشید و بعد از 5 تا 10 دقیقه دیوار لک شده را با یک دستمال پاک کنید.

پاک کردن لکه شمع و واکس از روی دیوار

تا خشک شدن لکه صبر کنید وبعد با استفاده از تکه ای مقوا، قسمت های خشک شده را جدا کنید. اکنون دستمال کاغذی را روی باقیمانده لکه های واکس یا شمع قرار داده و با اتوی گرم روی دستمال بکشید تا بقیه لکه های روغنی جذب دستمال شود. سپس با کمک اسفنج و مخلوط شوینده به روش اول دیوار را تمیز کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

پاک کردن لکه روی دیوار و جای دست

آثار دست و انگشتان روی دیوار کنار کلیدها بسیار بیشتر دیده می شوند. یک ترفند جالب برای پاک کردن لکه روی دیوار و از بین بردن آثار دست، استفاده از یک سیب زمینی خام است. سیب زمینی را از وسط به دو نیم کرده و تا محو شدن کامل لکه ها، روی دیوار بکشید. سپس با اسفنج و آب محل لکه را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا