بنایی و دکوراسیون

انواع بشقاب ديوارکوب سفالی، مسی و ميناکاری

دیوارها در نمای خانه نقش مهمی دارند و جلوه‌گر سلیقه، فرهنگ، نگرش و حتی باور افراد می‌باشند. از جهتی نیز، در تزیین و دکور منزل نقش اساسی دارند. از قدیم بشقاب ديوارکوب بر روی دیوار خانه‌ها نصب می‌شد تا چشم میهمانان را نسبت به میناها، سفال‌ها و کارهای مسی که بیشتر با هنر دست خلق شده بود، جذب کند. شاید شما هم از چیدمانی سنتی و یا مدرن با تزیین بشقاب لذت می‌برید و دوست دارید تا از انواع دیوارکوب‌های زیبا در خانه خود استفاده کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا یک منزل رویایی با چیدمانی خیره‌کننده داشته باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

cost” href=”/reconstruction-decoration”>گرفتن قیمت

استفاده از بشقاب در بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه

با توجه به این که شما از دوستداران دکورهای سنتی و یا مدرن هستید، می‌توانید ایده‌های جدیدی مثل بشقاب دیوارکوب برای تغییر دکوراسیون یا cost” href=”/reconstruction-decoration” target=”_blank” rel=”noopener”>بازسازی و تعمیرات ساختمان با متخصصین مجرب داشته باشید. استفاده از بشقاب بر روی دیوارها یکی از این موارد است. حتما در خانه‌های قدیمی نیز دیده‌اید که از بشقاب ديوارکوب روی دیوار استفاده می‌شد. ظروف در قدیم اهمیت زیادی داشت و نشانگر ایده، افکار و حتی فرهنگ ساکنین بود. مدتی بود که دیگر زیاد از این ایده‌ها استفاده نمی‌شد ولی به تازگی استفاده از بشقاب دیوارکوب درcost” href=”/reconstruction-decoration” target=”_blank” rel=”noopener”> دیزاین منزل و تغییر دکوراسیون داخلی مد شده است.

قیمت سرامیک کاری و نصب سرامیک

بشقاب ديوارکوب نمایانگر مذهب، فرهنگ، آداب و رسوم

با دیدن هر بشقاب به سلیقه، آداب، دین، مذهب و سمبل‌های مقدس و مهم در هر مکان می‌توان پی برد. بشقاب‌هایی با درج اسما و نام‌های مقدس چون الله، محمد، علی، حسین، رضا و مهدی و یا چاپ مراسم حج، مبین دین افراد است.

بشقاب‌هایی با رنگ فیروزه‌ای و سبزآبی پرده از علاقه افراد به سبک‌های سنتی بر می‌دارد. طرفداران سبک هندی، ژاپنی یا چینی ممکن است ممکن است از بودا، زن ژاپنی، اژدها و یا هر نماد دیگری استفاده کنند. البته، بیشتر کشورها بشقاب‌هایی با نماد خاص خود را دارند. در سفر به استرالیا ممکن است یک بشقاب با طرح کانگورو به یادگار خریداری نمایید.

هنر بشقاب دیوارکوب
هنر بشقای دیوارکوب

بشقاب دیوارکوب در طرح های زیبا و متنوع

چینش، رنگ‌بندی، اندازه، جنس و طرح بشقاب‌ها به شما یک دیوار با دکوراسیون متنوع می‌دهد. پس از تزیین دیوار با انواع بشقاب ديوارکوب می‌توانید سایر وسایل خانه را با بشقاب‌ها ست کنید. امروزه چاپ روی ظروف چینی گسترش زیادی یافته است. می‌توانید پرتره تمامی خانواده خود را بر روی بشقاب داشته باشید و به دیوار متصل کنید.
ایده استفاده از بشقاب‌ دیوارکوب می‌تواند در هر جای خانه مثل اتاق خواب، نشیمن، پذیرایی، حال و … به کار رود. این دکوری‌ها به دیزاین داخلی کمک زیادی می‌کنند.

بشقاب ديوارکوب با انتخاب سبک سنتی

برخی از طرفداران سبک‌های سنتی از نصب بشقاب‌های مسی و یا نقره استفاده می‌کنند. برخی ترجیح می‌دهند تا ظروف بافته‌شده‌ای از جنس حصیر نیز در کنار این دیوارکوب‌ها بچینند. برخی سفال را ترجیح می‌دهند و از بشقاب‌های قدیمی استفاده می‌کنند که طرح ساده‌ای دارند.

داشتن یک خانه به سبک سنتی به انسان آرامشی خاصی هدیه می‌دهد. کاشی‌های سبزآبی و فیروزی خستگی را بر طرف می‌سازند. یک باور قدیمی وجود دارد که رنگ فیروزه‌ای را عامل خنثی سازی انرژی‌های منفی می‌داند.

قرمز در فرهنگ ایران رنگ غالب است و سبب جوشش و حرکت می‌شود. قرمز سرزندگی و تحرک را به انسان القا می‌کند. امروزه از تلفیق چیدمان سنتی و مدرن سبک خاص و زیبایی به وجود آمده است که در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟
امروزه از تلفیق چیدمان سنتی و مدرن سبک خاص و زیبایی به وجود آمده است
سنتی و مدرن

چگونه بشقاب های سنتی و مدرن را با هم تلفیق کنیم؟

در انتخاب مدل و طرح بشقاب، هیچ قانون خاصی وجود ندارد. آنچه جلوه بصری کار را بیشتر می‌کند، سلیقه فرد است. ترکیب وسایل خانه و رنگ و طرح آنها نیز تاثیر زیادی در انتخاب بشقاب‌ها دارد.

در چیدمان‌های مدرن این بشقاب‌ها در فضای بین مبلمان نصب می‌شوند تا توجه همه را به خود جلب کنند. البته، باید به سایز و مدل مبل نیز توجه داشت. به طور مشخص در مبلمان بزرگ از بشقاب‎های با ابعاد بزرگ استفاده نمی‌شود. برای مبل کوچک و بشقاب ديوارکوب کوچک نیز شرایط این چنین است.

تصاویر دیوارکوب می‌توانند کاملا ایرانی و یا فرنگی باشند. طرح‌های مینیاتوری که عقل را از سر هر هوشمندی می‌برد، تصاویر هندسی و ریاضی، هنر اسلامی، سبک‌های فرنگی و مدرن، هر کدام جلوه خاصی دارند. بر روی برخی از این بشقاب‌ها از نقطه‌کوبی استفاده شده است. این هنر بیشتر در بشقاب‌های سفال و یا سرامیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت بشقاب دیوارکوب


اگر شما هم به هنر علاقه مندید و می‌خواهید یک بشقاب دیواری دست ساز داشته باشید، می‌توانید دیوارکوب خود را به روش زیر تهیه فرمایید. با نقاشی کردن بر روی یک بشقاب آن را به یک دیوارکوب تزیینی زیبا تبدیل کنید. برای این کار می‌توانید یک بشقاب سفال، شیشه‌ای یا سرامیکی تهیه فرمایید، همچنین رنگ اکریلیک خریداری نمایید. با اکریلیک بشقاب خود را در طرح مورد نظرتان رنگ کنید و پس از آن از وارنیش یا تثبیت کننده رنگ استفاده نمایید.

روش‌هایی برای ماندگاری رنگ بشقاب دست‌ساز

فراموش نکنید که محصولات دست‌ساز به مراقبت بیشتری نیاز دارند. زیرا ظروف چینی آماده قبلا در کوره پخته شده‌اند و بنابراین با حلال‌های معمولی از بین نمی‌روند. برای اینکه رنگ خود را تثبیت کنید، بهتر است قبل از اتصال آن را در آب ولرم با کف صابون بشویید. برای خشک کردن نباید بر روی آن پارچه‌ای قرار دهید. بلکه باید صبر کنید تا خودش به طور کامل خشک گردد. مدت زمان خشک شدن وابسته به رنگی است که دارد. اگر این کار را نکنید، رنگ شما دوام خوبی نخواهد داشت و به احتمال خیلی زود از بین می‌رود.

نقاشی سنتی بر روی بشقاب دیوارکوب

اگر بیشتر به طرح‌های سنتی علاقه دارید بهتر است یک ظرف سفالی بخرید. به کار گیری رنگ‌های قرمز و فیروزه‌ای کار را برای شما جذاب‌تر خواهد کرد. اشکالی مثل بته جقه، عباسی، مرغی، ترنج و اشک، شما را به فضای سنتی هدایت می‌کند.

پس از این که طرح اولیه آماده شد و بشقاب زیبایی تولید کردید، باید برای آن یک گیره یا قلاب تهیه کنید تا بتوانید آن را به دیوار متصل نمایید. روش‌های متفاوتی برای اتصال به دیوار وجود دارد. استفاده از گیره‌های آماده یکی از این روش‌ها می‌باشد. اما اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید خودتان قلاب را بسازید.

قیمت بشقاب ديوارکوب

با توجه به نوع هنر به کار رفته در این بشقاب‎‌ها، تنوع مدل، جنس، سایز و طرح، قیمت این اشیای زیبا متفاوت است. از نظر جنس، بشقاب‌های سرامیکی، قیمت بالاتری نسبت به اشیای سفالی دارند. نحوه ساخت این زینتی‌ها نیز بر روی قیمتشان تاثیرگذار است. برای تهیه بعضی به کوره‌های پخت نیاز است، برخی با استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شوند و به همین دلیل هم قابلیت شستشو دارند. کارهای هنری دستی قیمت بالاتری دارد و حتی دارای ضمانت نامه تعمیر است.

قیمت بشقاب دیوارکوب
قیمت بشقاب دیوارکوب

نصب بشقاب دیوارکوب بر روی دیوار

یک روزنامه و یا برگه بردارید که بزرگی مناسبی به اندازه فضای بشقاب‌ها داشته باشد. آن را بر روی زمین بگذارید و پیش از آنکه بشقاب‌ها را نصب کنید، بر روی برگه قرار دهید تا چیدمان مطلوب خود را نهایی کنید. چیدمان متقارن و یا نامتقارن هر کدام جلوه خاصی دارند که مطابق طرح سنتی یا مدرن بشقاب‌ها چینش می‌شوند. توصیه این است که از سقف تا بشقاب‌ها حداقل پانزده سانتیمتر فاصله باشد تا تعادل برقرار بماند.

در گام بعدی باید با یک ماژیک یا خودکار، محل قرارگیری هر بشقاب را بر روی برگه‌ مشخص کنید. حالا نوبت آن است که برگه را با چسب نواری روی دیوار بچسبانید. اگر بشقاب‌هایتان قلاب ندارد، باید برای آنها قلابی در نظر بگیرید که از نظر تعادل وزنی مستحکم باشد. قلاب‌هایی که چهار طرف بشقاب ديوارکوب را پوشش دهند، بیشتر مورد اطمینان می‌باشند. تنها جایی میخ بکوبید که باید بشقاب در آنجا آویزان شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟

مکان نصب بشقاب ديوارکوب

در هر جایی از خانه می‌توان از دیوارکوب استفاه کرد ولی بشقاب‌ها بیشتر در نشیمن، هال، پذیرایی، اتاق خواب نصب می‌شوند. استفاده از هنر سنتی به آرامش و پویایی افراد کمک زیادی می‌کند. هنر مدرن و لوکس نیز به فضای خانه استایلی زیبا و رمانتیک می‌بخشد.

نکات نصب بشقاب ديوارکوب

قبل از این که نسبت به نصب دیوارکوب‌ها اقدام کنید، سطح دیوار را با سمباده صاف کنید و روی آن را با چسب مناسب بپوشانید. اسپری وارنیش به براق شدن کمک می‌کند. طرح‌ها را درون یک روزنامه چینش کنید. مکان‌ها را با خودکار یا ماژیک مشخص کنید و سپس کاغذ ار با چسب نواری بر روی دیوار بچسبانید. حالا وقت نصب کردن است و باید نسبت به انجام این کار اقدام فرمایید.

جمع‌بندی

یکی از راه‌های زیباسازی و تغییر دکوراسیون خانه، استفاده از دیوارها می‌باشد. روش‌های زیادی برای تزیین دیوار وجود دارد. از بشقاب دیوارکوب در معماری سنتی استفاده می‌شد ولی چند سالی بود که دیگر رواج نداشت. امروزه، از تلفیق معماری سنتی و مدرن، استفاده‌های بدیعی می‌شود که بشقاب ديوارکوب یکی از ایده‌های تلفیقی پرطرفدار است.

قیمت بشقاب ديوارکوب با توجه به جنس، طرح، روش تولید، اندازه متفاوت است. معمولا بشقاب‌های چینی و سرامیک نسبت به سفال و کاشی قیمت بالاتری دارند. اگر تنهایی از پس این کارها بر نمی‌آیید، نگرانی به خود راه ندهید! با هوم سرویس تماس بگیرید تا با پرداخت هزینه اندکی دکوراسیون خانه شما تغییر کند. هر از چند سالی این کار را انجام دهید تا احساس نشاط و شادابی بیشتری داشته باشید. سرویس‌ها و خدمات هوم سرویز هر کاری را برای شما آسان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا