نظافت و پذیرایی

تمیز کردن انواع لکه ها از روی فرش و موکت

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جاروبرقی می تواند غبار و آلودگی های بسیار ریز درون فرش را تا حدود زیادی برطرف کند از طرفی شستشوی فرش نیز با فاصله زمانی یک تا یک و نیم سال یکبار کافی است و به این ترتیب برای نظافت و تمیز کردن فرش مشکلی باقی نمی ماند. اما مشکل وقتی پیش می آید که ناگهان یک مایع رنگی روی فرش سرازیر شود. ریختن مایعاتی نظیر چای و قهوه بر روی فرش شایع ترین مواردی است که منجر به باقی ماندن لکه روی فرش می شود.
در این مطلب نکاتی را برای تمیز کردن فرش و پاک کردن لکه های فرش و موکت یاداور می شویم. قبل از هر چیزی باید بدانید که لکه های قدیمی و کهنه دیرتر و سخت تر پاک می شوند لذا بهتر است سریع اقدام کرده و لکه را از روی فرش یا موکت پاک کنید. در ادامه ترفندهایی برای فرش شویی معرفی خواهیم کرد.

تمیز کردن فرش از لکه چای و قهوه

بهتر است بلافاصله با یک دستمال خشک محل مورد نظر را پاک کنید. سپس از یک مایع ظرفشویی ملایم برای تمیز کردن فرش استفاده کنید. کافی است یک چهارم قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و با آن فرش را تمیز کنید. برای لکه های قدیمی تر می توانید بعد از شستشو با مایع ظرفشویی، با سرکه سفید محل را لکه برداری کنید. ترکیب یک فنجان سرکه سفید و دو فنجان آب بهترین ماده برای شستشوی لکه های باقی مانده از چای، قهوه و نوشابه است. سپس این محل را به کمک اسپری آب ولرم و یک دستمال حوله ای کاملا پاک کنید.

تمیز کردن فرش از لکه شکلات

نظافت فرش

قبل از هر اقدامی تکه های جامد شکلات را از روی فرش بردارید. سپس یک حوله کاغذی را روی محل لک شده بدون فشار قرار دهید. اتو را روی کمترین درجه گرما تنظیم کنید. اکنون به آرامی اتو را روی حوله کاغذی بکشید. حوله کاغذی شکلات آب شده را به خوبی جذب می کند. حوله را عوض کرده و این کار را تا برطرف شدن کامل لکه انجام دهید.

ترفندهای جالب برای پاک کردن لکه فرش

تمیز کردن فرش از لکه خون

هر چه سریع تر لکه خون را از روی فرش یا موکت پاک کنید بهتر است. لکه خون در صورت خشک شدن بسیار سخت پاک می شود. خون با آب سرد راحت تر پاک می شود. ابتدا محل لک شده را با آب سرد بشویید و سپس آن را خشک کنید.
استفاده از یک قاشق آمونیاک و نیم لیتر آب هم در برطرف کردن لکه خون از روی فرش و موکت معجزه می کند. با استفاده از یک اسفنج این محلول را بر روی لکه خون زده و 10 دقیقه بعد با اسفنج و آب سرد محل را شستشو دهید. آب اضافی را با همین اسفنج بگیرید تا زمانی که فرش خشک شود.
نکته: استفاده از آب گرم برای تمیز کردن فرش و رفع لکه خون به لک شدن دائمی منجر خواهد شد.

پاک کردن لکه شمع از روی فرش و موکت

ریختن شمع ذوب شده روی فرش می تواند یک فاجعه باشد ولی به کمک یخ این مشکل به سادگی حل خواهد شد. چند تکه یخ را درون کیسه ای قرار داده و یخ را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی شمع ذوب شده بگذارید. شمع به سرعت منجمد می شود و به سادگی با یک قاشق یا نوک چاقو از فرش جدا خواهد شد.

لکه سس گوجه فرنگی و تمیز کردن فرش و موکت

ابتدا با قاشق یا چاقو سس را تا حد ممکن از روی فرش بردارید. به کمک اسفنج و کمی نوشابه لکه سس را تمیز کنید. سپس با مایع ظرفشویی دستی محل لکه را شسته و آب کشی کنید. با استفاده از اسفنج آب اضافی را بگیرید . به کمک دستمال سفید خشک محل مورد نظر را تا حد ممکن خشک کنید.
نکته: برای تمیز کردن فرش از لکه سس، سرعت عمل داشته باشید تا لکه ها پایدار نشوند.

شتشوی فرش و موکت

تمیز کردن لکه جوهر از روی فرش و موکت

با کمی الکل سفید می توان لکه جوهر را از روی فرش پاک کرد. با یک حوله سفید و کمی الکل به صورت ضربه ای لکه را پاک کنید رنگ جوهر از فرش به دستمال منتقل می شود. استفاده از اسپری مو با پایه الکل نیز در این مورد موثر است. پس از برطرف کردن لکه جوهر بهتر است محل مورد نظر را با اسپری آب شستشو دهید.
نکته: لکه های جوهر قدیمی هرگز پاک نمی شوند و فقط کمرنگ خواهند شد.

خدمات خشکشویی موکت در محل

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

زدودن لکه چربی از فرش

ابتدا لکه چربی را به کمک دستمال پاک کنید. سپس از کمی آرد ذرت کمک بگیرید تا بقایای لکه چربی از روی فرش پاک شود. کمی آرد ذرت را بر روی محل ریخته و مالش دهید. سپس با استفاده از یک برس بر روی لکه بکشید. روغن جذب آرد شده و پاک می شود. در آخر به کمک یک اسفنج در جهت خواب فرش را تمیز کنید.

نکته مهم: هرگز از مایع یا پودر ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی برای از بین بردن لکه فرش استفاده نکنید به دلیل وجود عناصر سفید کننده و درخشنده در ترکیبات پودر ماشین لباسشویی و ظرفشویی، ممکن است این مواد باعث آسیب به رنگ و الیاف فرش بشوند.

شما برای پاک کردن لکه ها از چه روشی استفاده می کنید؟

خدمات شستشوی فرش و موکت هوم سرویز

در صورتی که به هر دلیلی از پس پاک کردن لکه های فرش و موکت بر نیامده ید و به دنبال یک قالیشویی خوب و مطمئن میگردید. در سامانه هوم سرویز به طور رایگان ثبت درخواست نمایید. تا متخصصین و همکاران ما در جهت شستشوی فرش و موکت با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا