ماندگاری رنگساژ بانوان را چگونه بیشتر کنیم؟

رنگساژ بانوان یکی از روشهای زیباتر شدن موها برای افرادی است که موهایشان را دکلره یا هایلایت کرده اند. روشهای مختلف رنگ کردن موها مانند هایلایت، آمبره یا حتی سامبره کردن مو نهایت تا دو ماه ماندگاری دارد و سپس با شستشو، اتو کشیدن مو و شسوار کردن، رنگساژ مو از بین می رود و مو به پایه دکلره خود نزدیک تر می شود. هرچه ترکیب رنگ مورد استفاده در رنگساژ مو روشن تر باشد، ماندگاری آن کمتر است و شما در مدت زمان کمتری به تمدید رنگساژ نیاز پیدا خواهید کرد. در این نوشته از هوم سرویز می خواهیم به شما توضیح دهیم که چگونه ماندگاری رنگساژ را بیشتر کنیم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

رنگساژ مو
زیبایی موهای شما با رنگساژ مو

ترکیب رنگساژ مو چگونه تهیه می شود؟

معمولا بعد از رنگ و مش، خانمها دوست دارند تنوع داشته باشند و ترکیب رنگ های مختلف مو را امتحان کنند؛ زیرا موها به مرور زمان، درخشندگی روزهای اول بعد از رنگ کردن را از دست می دهد. شما می توانید با انجام رنگساژ مو، این تنوع طلبی را امتحان کنید و موهای خود را به رنگ و شکل جدیدی دربیاورید. رنگساژ رنگی است که با مقدار مناسبی از آب و مقدار کمی اکسیدان تهیه می شود. برای رنگساژ کردن از ترکیب رنگ های یک شماره تیره تر از پایه دکلره استفاده می شود، برای مثال اگر پایه دکلره به 9 رسیده باشد، در ترکیب رنگساز باید از پایه 8 استفاده شود.

بایدها و نباید های رنگساژ مو بانوان

  • کمتر موهایتان را بشویید.
  • از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید که قدرت شویندگی و کف کمتری تولید می کنند.
  • موهایتان را با دمای بالای 180 درجه اتو نکنید.
  • موهایتان را از پایه مورد نظر یک درجه تیره تر رنگ کنید تا با شستشو به رنگ مورد نظر برسید.
موهای لخت و زیبا
روش رنگساژ کردن موها

ترکیب رنگ مو در رنگساژ چقدر است؟

برای تهیه فرمول رنگساژ باید یک چهارم از تیوپ رنگ مورد نظرتان را با مقادیر مساوی از آب و آکسیدان مخلوط کنید تا محلول کاملا رقیقی به دست بیاورید. سپس این ترکیب را روی مویتان بمالید و ماساژ بدهید. بعد از 15 دقیقه موها را آبکشی کنید. اگر در بین موهایتان موهای تیره تر یا طبیعی خودتان وجود دارد و نمی خواهید که رنگ طبیعی آنها تغییر کند و فقط میخواهید مش های موهایتان را رنگساژ کنید، باید فقط یک دقیقه مکث کنید تا این مواد روی موهای شما بمانند.

تاثیر واریاسیون در فرمول رنگساژ

می توانید برای رنگساژ کردن موها از ترکیب واریاسیون ها با رنگ موی پایه استفاده کنید. واریاسیون ها برای ازبین بردن زردی یا سبزی یا حتی قرمزی موها استفاده می شود. معمولا بعد از دکلره برای از بین بردن زردی موها از ترکیب واریاسیون بنفش و اندکی واریاسیون آبی استفاده می شود، تا رنگ موی فانتزی و زیبایی به وجود بیاید.

رنگساژ بدون زردی
رنگساژ بدون زردی

آیا رنگساژ مو به مو آسیب می رساند؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم در کل هر ماده شیمیایی برای مو مفید نیست! اما خوب اینجا انتخاب بین بد و بدتر است. اگر موهایتان را دکلره کرده اید و حالا به رنگساژ احتیاج دارید؛ پس تصمیم خود را گرفته اید. اما خوب خبر خوب این است که چون ترکیب رنگساژ با آب تهیه می شود و مدت زمان کمتری روی موها قرار می دهید، پس آسیب کمتری نسبت به رنگ موی ساده به موهایتان وارد می کند.

نکات مهمی که باید در رنگساژ مو بدانیم؟

رنگ شناسی و شناخت پایه مو نقش مهمی در ساخت رنگساژهای جدید دارد. در واقع رنگساژ بانوان به همان راحتی که در آلبوم رنگ مو دیده می شود نیست و گاهی برای رسیدن به ترکیب رنگساژ باید چندین رنگ متفاوت با هم مخلوط شوند. میزان ترکیب هرکدام ازین رنگ ها به تجربه و مهارت آرایشگر نیاز دارد.

قوانین خاصی برای از بین بردن زردی مو وجود دارد. ولی برای رسیدن به رنگساژهای جدید که ما در عکس ها یا اینستاگرام میبینیم مستلزم رنگ شناسی و مهارت دست آرایشگر است. به همین دلیل بسیار مهم است که شما رنگساژ کردن موهای خود را به فردی متخصص و حرفه ای بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند تا موهایی زیبا و جذاب داشته باشید.

چند نمونه از ترکیب رنگساژهای جدید

رنگساژ یخی_آبی

این رنگساژ جزو روشن ترین رنگساژهایی است که مورد پسند اکثر خانم ها قرار می گیرد. این رنگساژ هیچ گونه زردی ندارد؛ به همین دلیل برای دستیابی به رنگساژ یخی باید موها کاملا با دکلره به پایه برسد.

ترکیب مو یخی باید رنگ بلوند نقره ای پایه 9 را  به مقدار ۱۰ سانت با  واریاسیون نقره ای به مقدار ۳ سانت به همراه  واریاسیون بنفش به مقدار ۳ سانت را با  اکسیدان شماره ۱ و آب قاطی کنیم تا محلول رقیقی به دست بیاید.

رنگساژ صورتی

برای ترکیب رنگساژ صورتی، باید رنگ موی بلوند دودی روشن شماره ۸٫۱ به مقدار ۱۰ سانت را با رنگ موی قهوه ای متوسط شماره پایه 4 را به مقدار5 سانت را به همراه 2 بند انگشت واریاسیون دودی و اکسیدان شماره یک و آب به مقدار مساوی مخلوط کنیم.

رنگساژ دودی

برای تهیه فرمول ترکیب رنگساژ دودی  باید رنگ مو بلوند شماره 8 طبیعی را به اندازه 10 سانت را با 10 سانت واریاسیون دودی را به همراه اکسیدان شماره 1 و آب قاطی کنید.

خدمات رنگساژ بانوان در منزل
خدمات رنگساژ بانوان در منزل

 خدمات رنگساژ موی بانوان

همانطور که پیش تر توضیح دادیم برای رسیدن به پایه رنگ مورد نطر در رنگساژ باید چندین رنگ را با هم مخلوط کنید و این کار مستلزم خرید تمام رنگ ها است. راهکار بهتر چیست؟ شما می توانید از خدمات زیبایی در منزل کمک بگیرید و بهترین رنگساژ موها را در منزل تجربه کنید که البته این کار هزینه کمتری نسبت به خرید تمام رنگ موها دارد!

هوم سرویز ارائه دهنده خدمات زیبایی مو بانوان در منزل

در صورتی که می خواهید درباره انتخاب رنگساژ موهایتان بهترین تصمیم را بگیرید با متخصصین زیبایی ما به صورت رایگان مشورت کنید. مهم نیست در کدام قسمت شهر باشید ما بهترین آرایشگرها را برای هرچه زیباتر شدنتان دور هم جمع کرده ایم و شما می توانید زیبایی موهای خود را به آرایشگری حرفه ای و باتجربه بسپارید. برای انجام تمام کارهای مرتبط با زیبایی صورت و موها از جمله اصلاح صورت و ابرو، وکس و پاکسازی صورت، رنگ و مش موها، صاف کردن موها، فر کردن یا شینیون مو، رنگساژ مو و… این کار را به تیم آرایشگرهای حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا بهترین خدمات زیبایی را برای شما انجام دهند و زیباتر و جذاب تر شوید.

یک دیدگاه

  1. 🟢. رنگساژ کردن مو فقط با دو رنگ.
    ۵ سانت N4
    ۱۰ سانت یاسی ۹۲۰
    روی موی نم دار ۳ دقیقه ماساژ بدهید.

    سلام و صبح و عاقبتتون بخیر انشاءالله. 🏖

    سپاسگزارم.
    معلم بازنشسته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا