بنایی و دکوراسیون

فنگ شویی کمد لباس و قوانین آن

ساخت کمد دیواری شیک و زیبا اولین گام برای نظم و ترتیب دادن به اتاق خواب است. حتی یک کمد لباس کوچک هم کلی وسایل و لباس را در خودش جای می دهد. بسیاری از افراد تصور می کنند که چون لباس های داخل کمد دور از دید هستند، نیازی به تا کردن و جمع و جور کردن لباس ها نیست. به لحاظ انرژی های جاری در خانه، هر گونه بی نظمی و آشفتگی انرژی منفی ایجاد می کند. فنگ شویی کمد لباس هم مثل اتاق پذیرایی و آشپزخانه و دیگر نقاط منزل ضروری است. همین الان درب کمد دیواری را باز کنید. آیا لباس ها تا شده و مرتب هستند یا فقط روی هم تلنبار شده اند؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت فنگ شویی کمد لباس

کمد لباس دارای قفسه ها، کشوها و طبقات مختللفی است که برای قرار دادن کیف و کفش و لباس و … مناسب است. هر خانه ای به کمد دیواری و کمد لباس جادار و بزرگ نیاز دارد. البته این تازه شروع کار است. داخل کمد لباس بعد از مدتی به کلی درهم و برهم می شود و نیاز به رسیدگی دارد. حتی امکان شکستن لولا و یا شل شدن دسته های کمد دیواری هم هست. همه اشیای معیوب و یا هر گونه بی نظمی، انرژی منفی را در فضای بسته خانه جاری می کند. با تعمیر کمد لباس در منزل و مرتب کردن فضای داخلی کمد لباس، سطح انرژی مثبت بالاتر می رود. خانه محل آسایش و آرامش است و باید به بهترین شکلی نظم داده شود. بی نظمی ها دشمن آرامش و احساس خوب هستند.

طبق آموزه های فنگ شویی حتی اگر درب کمد لباس بسته هم باشد، باز هم این بی نظمی وجود دارد. در واقع بی نظمی پنهان به اندازه هرج و مرج جلوی چشم، تاثیر بد دارد. از همه اینها که بگذریم چگونه می خواهید بین انبوهی از لباس های درهم و برهم و روی هم انباشته، لباس خود را انتخاب کنید. یکبار تصمیم بگیرید که طبق اصول فنگ شویی کمد لباس را مرتب کنید. به این ترتیب از تغییر روحیه و حس آرامشی که دارید، متعجب خواهید شد. اولین مورد هم اینکه دیگر نگران باز کردن درب کمد در جلوی چشم دیگران نیستید.

بازسازی و تغییر دکوراسیون با نگاه فنگ شویی

اصول فنگ شویی کمد لباس

5 مرحله ساده در فنگ شویی کمد لباس

گرچه قدمت فنگ شویی به هزاران سال قبل باز می گردد اما همچنان یکی از محبوب ترین فلسفه های طراحی است. در این هنر باستانی چینی قبلاً از طالع بینی برای ترسیم مناطق همسو استفاده می شده است. با شناسایی این نقاط می توان انرژی را در خانه جاری کرد. امروزه از اصول فنگ شویی برای یافتن “چی” استفاده می شود. “نقطه عالی” یا ” چی” در طراحی مورد استفاده فراوانی دارد.

وقتی صحبت از کمد لباس می شود، همه ما می توانیم از انرژی خوب” چی” استفاده کنیم.  به راحتی می توان برخی از استراتژی های کلاسیک فنگ شویی را در فضای داخل کمد دیواری هم پیاده کرد. به این ترتیب هر زمان که درهای کمد لباس را باز می کنید به جای بی نظمی و هرج و مرج، آرامش را تجربه خواهید کرد.

1-مهار بی نظمی در کمد لباس

برای اولین گام در اصول فنگ شویی، باید مطمئن شوید که کاملاً همه چیز را در کمد خود دوست دارید. طبق بررسی های انجام شده، یک فرد عادی فقط 20 درصد کمد لباس خود را می پوشد. اگرچه جای شگفتی است ولی اغلب افراد بسیاری از لباس های داخل کمد را حتی سالی یکبار نیز نمی پوشند. به این ترتیب لباس های زیادی وجود دارد که می توانید آن را اهدا کنید یا بفروشید. وقتی لباسی را نمی پوشید نباید برای روز مبادا لباس را در کمد نگهداری کنید. طبق اصول فنگ شویی با از دست دادن این لباس ها، فضا را برای ورود لباس های جدید آماده می کنید.

برای جدا کردن لباس ها لازم است تا همه لباس ها را از کمد خارج کنید. هر موردی که کاربرد دارد و مناسب است را دوباره به داخل کمد برگردانید. لباس های کهنه، فرسوده، لکه دار، رنگ و رو رفته، تنگ یا گشاد را جدا کنید. حتی یک لباس کاملا نو و سالم که دیگر نمی پوشید هم در همین گروه قرار می گیرد و نباید داخل کمد قرار دهید. لباس هایی را که دوست ندارید، دیگر جایی در کمد دیواری ندارند. درمورد دور انداختن، فروش یا اهدا لباس ها خیلی زود تصمیم گیری کنید.

خانه تکانی بر اساس تکنیک های فنگ شویی (نوروز ۱۴۰۰)

مراحل فنگ شویی کمد لباس

2-مرتب کردن کمد لباس با فنگ شویی

اکنون زمان آن رسیده که با کمد لباس خود، جریان انرژی مثبت ایجاد کنید. لباس های خود را به ترتیب و از چپ به راست برای هر دسته قرار دهید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟
  • لباس کار: اینها نشان دهنده سعادت است.
  • لباس روزمره: لباسی که آخر هفته ها یا هنگام معاشرت با خانواده و دوستانتان می پوشید بیانگر روابط شما با عزیزان است.
  • لباس کاربردی: هر چیزی در کمد لباس که موقع باغبانی، پخت و پز و کارهایی از این قبیل می پوشید این لباس ها نشان دهنده خلاقیت و جنبه هنری شما است.
  • لباس رسمی: این موارد نشان دهنده موفقیت است.

3- فنگ شویی کمد لباس بر اساس تنظیم رنگ

هنگامی که لباس های خود را در دسته های مناسب قرار دادید ، آنها را به ترتیب رنگ مرتب کنید. رنگ در اصول فنگ شویی جایگاه ویژه ای دارد. رنگ ها انرژی دارند و احساس را منتقل می کنند. شاید بخواهید لباس ها را به هر صورت دیگری مرتب کنید این خیلی هم خوب است. به طور کلی هر نوع نظم از بی نظمی بهتر است. اما طبق اصول فنگ شویی ترتیب چیدمان لباس ها بر اساس رنگ از چب به راست تنظیم می شود. به ترتیب از چب به راست لباس هایی با رنگ سیاه، قهوه ای، آبی، سبز، بنفش، قرمز، نارنجی، صورتی، زرد، سفید، نقره ای و خاکستری.

چگونه مدل کمد لباس اتاق خواب را انتخاب کنیم؟

مرتب کردن لباسها

4-فنگ شویی کمد لباس بر اساس نوع

بعد از اینکه رنگ را مرتب کردید ، لباس خود را بر اساس هر نوع رنگ مرتب کنید. لباس ها را از آستین بلند تا آستین کوتاه و لباس های بلند تا لباس کوتاه قرار دهید. اهمیتی ندارد که لباس ها از کوتاه به بلند و یا از بلند به کوتاه مرتب شوند، مهم اینست که حتما یک نوع نظم در کمد لباس وجود داشته باشد. یکی از راه های ساده برای نظم دادن به کمد لباس اینست که لباس های خارج از فصل را جدا کنید. به این ترتیب که لباس های نخی و تابستانی نباید در کنار لباس های پشمی و زمستانی داخل کمد قرار بگیرند. همنطور شال و روسری ها جدا از شلوار و پیراهن و …. باشد.

حتی می توانید لباس های خارج از فصل را بیرون آورده و در چمدان یا مکان دیگری نگهداری کنید. به هر حال چیدن لباس هایی از نوع مختلف در یک قفسه اصلا با اصول فنگ شویی همخوانی ندارد. برای مثال لباس های زمستانی حداقل تا 9 ماه دیگر اصلا پوشیده نمی شوند. این لباس ها نباید در همه این مدت بخشی از کمد لباس و قفسه های داخلی را اشغال کنند. حتما پایان هر فصل یک فنگ شویی اساسی داشته باشید تا داخل کمد از لباس های اضافی خالی شود و جا برای لباس های دیگر باز باشد.

5-ظاهر منسجم و هماهنگ در کمد لباس

پس از اینکه لباس های خود را به درستی تراز کردید، باید مطمئن شوید که کل فضای کمد شما یکنواخت است. تغییرات ساده، مانند داشتن آویزهای لباس می تواند کمد را منسجم تر نشان دهد. حتی الامکان سعی کنید از یک نوع چوب لباسی برای داخل کمد استفاده کنید. جنس یا اندازه چوب لباسی هایی که به رگال آویخته اید یکسان باشد. حتی می توانید فضای داخل کمد لباس را زیباسازی کنید. از جعبه های یک شکل و هم اندازه برای جای دادن وسایل استفاده کنید. دیوار پشتی را با کاغذ دیواری بپوشانید و یا هر کار دیگری که به نظرتان داخل کمد را زیباتر می کند، انجام دهید. 

حتی می توانید با یک لامپ ساده، داخل کمد لباس را روشن کنید تا موقع برداشتن لباس ها داخل کمد دارای نور کافی باشد. به این ترتیب یک جریان هماهنگ در داخل کمد لباس ایجاد می شود. هر بار که درب کمد دیواری را باز می کنید از (feng-shui-your-closet) هماهنگی و نظم چیدمان لباس ها و فضای داخلی لباس لذت خواهید برد.

راه های ساده برای مرتب کردن کمد دیواری

ساخت کمد لباس

تعرفه ساخت کمد دیواری هوم سرویز

[table “110” not found /]

خدمات ساخت کمد دیواری در تهران

طراحی و ساخت کمد لباس برای اتاق خواب کوچک در هر اندازه و ابعادی، پذیرفته می شود. طراحی مدل های جدید کمد دیواری بر اساس آلبوم 2021 و طبق سفارش مشتری انجام می شود. اگر در زمینه انتخاب متریال ساخت و طراحی کمد دیواری نیاز به مشورت و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید. تیم پشتیبانی آماده پاسخگویی به سوالات شماست. ثبت درخواست ساخت کمد لباس از طریق اپ هوم سرویز کاملا رایگان است. در صورت عدم  نصب اپلیکیشن می توانید از طریق دکمه ثبت درخواست در همین صفحه نیز اقدام کنید. بلافاصله هماهنگی برای اعزام همیار و اندازه گیری ابعاد کمد دیواری انجام می شود. تعیین قیمت در این مرحله انجام شده و به مشتری اعلام می شود. کلیه هزینه ها طبق تعرفه تعیین شده و در جدول بالا اطلاع رسانی شده است.

سفارش ساخت کمد دیواری  را در  اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا