نظافت و پذیرایی

با این ترفندها لکه چسب را از روی مبل پاک کنید

ممکن است در برخی شرایط نیاز باشد تا از انواع مختلف چسب استفاده کنید؛ در این صورت احتمال دارد که در اثر یک اتفاق خیلی کوچک، چسب به مبل، لباس و یا حتی فرش شما سرایت کنید. اما نگران نباشید؛ شما با استفاده از راه‌حل‌های گوناگون و بدون استفاده از هیچگونه مواد گران‌قیمت می‌توانید چسب ریخته شده روی مبل و یا دیگر وسایل منزلتان را به‌راحتی پاک کرده و اثر آن را از بین ببرید. در این مقاله یک سری روش‌های کاربردی برای پاک کردن لکه انواع چسب معرفی شده‌اند که شما می‌توانید به‌راحتی با این ترفندها لکه چسب را از روی مبل پاک کنید یا اینکه از تیم هوم سرویز برای پاک کردن لکه چسب از روی مبل های خود و شستشوی مبلها کمک بگیرید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

روشهای پاک کردن لکه چسب از روی مبل

پاک کردن لکه چسب آکواریوم از روی مبل

چسب آکواریم که با نام چسب سیلیکون نیز شناخته می‌شود، برای آب‌بندی مکان‌ها و سطوح مختلف بسیار کاربرد دارد. چسب‌های اکواریم در دو نوع معمولی و ضدباکتری تولید می‌شوند. نوع ضدباکتری این چسب‌ها دوام و ماندگاری بیشتر داشته و دیرتر سیاه می‌شود؛ به‌همین دلیل قیمت آن نیز گران‌تر است. برخلاف کاربردهای بسیار و قابلیت‌های مفید چسب آکواریوم، در برخی موارد قدرت زیاد آن در چسباندن سطوح مختلف باعث ایجاد مشکل و دردسر می‌شود. چسب آکواریوم برای چسباندن توری پنجره هم به کار می رود و حالا می خواهیم روشهای پاک کردن لکه چسب از روی مبل آن هم چسب آکواریوم را یاد بگیریم تا سریع و راحت این چسب را از روی مبل پاک کنیم.

زمانی‌که شما با چسب آکواریوم کار می‌کنید، ممکن است به دلایل مختلفی این چسب به‌راحتی روی مبل، لباس و یا فرش شما بچسبد. راه‌حل‌های مختلفی برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی مبل وجود دارد. بهترین راه برای این منظور، استفاده از روش انجماد است. چسب آکواریوم یا همان سیلیکون مانند سایر درزبندهای لاتکس به واسطه سرما شکننده نمی‌شود اما می‌توان گفت این چسب با قرار گرفتن در سرما تا حد زیادی انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. به‌همین دلیل اگر پارچه مبل شما به چسب سیلیکون آغشته شده است و قابل جدا شدن می‌ باشد، کافی است برای مدت کوتاهی آن را درون فریزر قرار دهید. حتی لباس شما نیز در صورت آغشته شدن به چسب آکواریوم می‌تواند در فریزر قرار داده شده و پس از آن به‌سادگی چسب از روی لباس یا پارچه مبل تمیز خواهد شد. اما در صورتی‌ که پارچه مبل شما قابل جدا شدن نیست، تنها کافی است برای استفاده از این ترفند، چند قطره یخ در کیسه فریزر بریزید و آن را برای حدود نیم ساعت روی آن قسمتی از مبل که به چسب آغشته شده است، قرار دهید.

در نهایت، پس از اینکه چسب سیلیکون به واسطه انجماد به اندازه کافی سفت شد، می‌توانید به ‌ادگی با استفاده از یک قاشق و یا چاقو آن را از روی سطح تراش دهید. این عمل را تا جایی ادامه دهید که چسب سیلیکون به طور کامل از روی مبل، لباس و یا فرش شما جدا شود.

علاوه‌بر این روش، شما می‌توانید برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی مبل یا فرش، از مواد شوینده و یا حلال‌های شیمیایی استفاده کنید. در واقع، پس از اینکه حداکثر مقدار ممکن از چسب اکواریوم را از روی مبل یا فرش خود جدا کردید، می‌توانید از مواد شوینده برای تمیزکردن کامل آن استفاده کنید. برای این منظور کافی است مقداری مایع ظرفشویی را درون آب گرم ریخته و سپس با آغشته کردن یک پارچه تمیز به این محلول، محل مورد نظر را کاملا پاک کنید. در این میان، توجه داشته باشید که مبل یا فرش خود را بیش از اندازه مرطوب نکنید. پس از تمیز کردن محل موردنظر با استفاده از این محلول، با کمک یک پارچه تمیز و آب، آن قسمت را شسشتو داده و سپس خشک کنید. برای تمیز شدن کامل لکه چسب آکواریوم شاید مجبور باشید که این عمل را چندین بار تکرار کنید.

علاوه‌بر مواد شوینده، حلال‌های شیمیایی مختلفی برای پاک کردن لکه انواع چسب از روی مبل وجود دارند. برای این منظور، شما می‌توانید از حلال‌های شیمیایی مانند نفت یا سایر حلال‌های معدنی استفاده کنید. علاوه‌بر آن، در بازار نیز حلال‌های گوناگونی به‌عنوان حلال چسب وجود دارند که شما می‌توانید یکی از انواع آن‌ها را برای پاک کردن لکه چسب از روی مبل خود انتخاب کنید. اما برای انتخاب این حلال‌ها توجه داشته باشید که قبل از استفاده، مقدار کمی از آن‌ها را روی نقطه نامحسوسی از مبل، فرش یا لباس تست کنید. برای تمیز کردن لکه چسب با  استفاده از حلال‌های شیمیایی حتما محلی با تهویه مناسب را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که بسیاری از حلال‌های شیمیایی قابل اشتعال هستند.

روش پاک کردن لکه چسب قطره‌ای و چسب یک دو سه از روی مبل

چسب‌های قطره‌ای یا یک دوسه که در خارج از کشور به‌عنوان چسب‌های سوپر گلو نیز شناخته می‌شوند، از انواع چسب‌هایی هستند که قدرت زیادی در چسباندن همه چیز دارند و به‌سرعت خشک می‌شوند. این چسبها برای چسباندن آینه به چوب هم کاربرد دارد. برای پاک کردن چسب یک دو سه یا چسب قطره‌ای از روی مبل، کافی است چسب اضافی را بادقت پاک کرده و سپس چند قطره استون روی آن بریزید. پس از آن بلافاصله با استفاده از یک پارچه تمیز آن قسمت از مبل را لکه‌گیری کنید. در صورت نیاز ریختن استون و لکه‌گیری را چندین بار تکرار کنید. پس از آن با استفاده از پارچه تمیز دیگر، لکه روی مبل را با استفاده از یک حلال تمیز کننده خشک به‌طور کامل تمیز کرده و سپس با استفاده از پارچه مجددا لکه‌گیری کنید. در این مرحله، در صورتی‌که لکه چسب هنوز روی مبل باقی مانده است، می‌توانید چند قطره آب اکسیژنه روی محل بریزید و سپس آن را خشک کنید. به‌همین سادگی لکه چسب یک دو سه یا چسب قطره‌ای از روی مبل پارک می‌شود.

برای پاک کردن چسب قطراه‌ای از روی پارچه و یا لباس نیز، در ابتدا باید چسب اضافی را جدا کنید. سپس پارچه را به سمت پایین قرار داده و آن را با پارچه آغشته به استون مالش دهید. در این میان توجه داشته باشید که نباید از استون روی پارچه‌های استات یا تری‌استات استفاده کنید؛ زیرا استون باعث ذوب شدن این الیاف می‌شود. پس از مالش دادن پارچه، لباس را به سمت بالا برگردانید و مجددا قسمت مورد نظر را با پنبه یا پارچه آغشته به استون مالش دهید. سپس پارچه یا لباس را خوب بشورید و با تکرار همین مراحل تاجایی که ممکن است چسب روی لباس را از بین ببرید. در نهایت می‌توانید پارچه یا لباس را در ماشین لباسشویی شستشو دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

شما می‌توانید لکه چسب یک دو سه یا قطره‌ای را از روی فرش نیز به‌سادگی پاک کنید. برای این منظور نیز در ابتدا باید تا حد امکان چسب اضافی را جدا کرده و سپس چندقطره استون روی محل مورد نظر بزیرید. پس از آن بلافاصله با استفاده از یک پارچه تمیز آن قسمت را لکه‌گیری کنید. تا حد امکان ریختن استون و لکه‌گیری کردن را ادامه دهید؛ تا زمانی‌که اثری از لکه باقی نماند. سپس با استفاده از یک حلال خشک و پارچه تمیز آن قسمت از فرش را تمیز کنید. در صورت باقی ماندن لکه کافی است از چند قطره آب اکسیژنه استفاده کرده و سپس محل را خشک کنید.

 

روشهای پاک کردن لکه چسب از مبل

 

پاک کردن لکه چسب حرارتی از روی مبل و فرش

امروزه چسب‌های حرارتی بخصوص در ساخت انواع صنایع دستی و وسایل تزئینی کاربرد زیادی دارند؛ به‌همین دلیل ممکن است هنگام استفاده از این چسب‌ها مقداری از آن روی مبل، فرش، لباس و یا انواع پارچه‌ها بچسبد. چسب‌های حرارتی قدرت زیادی دارند. این چسب‌ها هنگامی که در حالت مایع قرار دارند، به پارچه نفوذ کرده و به‌سرعت، به حالت جامد تبدیل می‌شوند. به‌همین دلیل و به‌دلیل قدرت بالای این چسب‌ها، تمیز کردن آن‌ها کار ساده‌ای نیست. اما جای نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید روش‌های مختلفی را برای پاک کردن لکه چسب حرارتی از روی مبل، فرش یا لباس امتحان کنید.

یکی از این روش‌ها، روش انجماد است که تاثیر مطلوبی دارد. چسب‌های حرارتی اگر سرد شوند، بسیار شکننده می‌شوند. برای این منظور می‌توانید از تکه‌های یخ استفاده کرده و آن‌ها را درون کیسه فریزر ریخته و سپس برای مدت نیم ساعت روی محل آغشته به چسب بگذارید. پس از آن و قبل از گرم شدن مجدد باید بلافاصله با استفاده از یک قاشق ذرات چسب را جدا کنید. با استفاده از این روش، در اغلب موارد چسب حرارتی به‌طور کامل از بین می‌رود و اثری از آن باقی نمی‌ماند. 

شما می‌توانید برای پاک کردن لکه چسب حرارتی از اتو نیز استفاده کنید. برای این منظور ابتدا یک پارچه نخی روی محل مورد نظر قرار دهید. سپس اتو را در حالت خشک گذاشته و برای مدت 10 تا 20 ثانیه آن را رو پارچه بکشید. سپس اتو را بردارید و پارچه نخی را نیز با دقت از روی محل آغشته به چسب جدا کنید. این کار را با سایر قسمت‌های تمیز پارچه نخی تا جایی تکرار کنید که تمام چسب به پارچه منتقل شود.

یکی از روش‌های دیگری که شما می‌توانید برای پاک کردن لکه چسب حرارتی از روی مبل امتحان کنید، استفاده از استون است. استون به عنوان حلال چسب شناخته می‌شود و به‌همین دلیل می‌توان از آن برای پاک کردن و از بین بردن لکه چسب حرارتی نیز استفاده کرد. البته توصیه می‌شود قبل از استفاده از استون مقدار کمی از آن را روی قسمت نامحسوسی از مبل، فرش و یا لباس خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که به رنگ یا الیاف پارچه هیچ آسیبی وارد نمی‌کند. در این‌صورت می‌توانید یک پارچه آغشته به استون را روی محل بمالید و بعد با استفاده از یک پارچه تمیز آن قسمت را لکه گیری کنید. استون باعث شکسته شدن ساختار چسب حرارتی می‌شود؛ به‌همین دلیل هنگام استفاده از آن معمولا ذرات چسب به پارچه منتقل می‌شوند. در این‌صورت می‌توانید مجددا از استون استفاده کنید تا لکه چسب حرارتی به طور کامل از بین برود.

دقت داشته باشید که استون غالبا به پارچه‌های ابریشمی و فرش‌های دستباف آسیب وارد می‌کند؛ به‌همین دلیل توصیه می‌شود برای پارچه‌هایی با الیاف حساس از استون استفاده نکنید.

پاک کردن لکه چسب سفید کاردستی از روی مبل

اغلب کودکان، امروزه برای ساخت کاردستی از چسب‌های سفید استفاده می‌کنند. خوشبختانه پاک کردن لکه این چسب‌ها از روی مبل و یا فرش کار آسانی است. برای این منظور در ابتدا تا حدامکان باید چسب را از روی سطح جدا کنید؛ اما دقت داشته باشید که چسب را نمالید تا به‌خورد پارچه نرود. پس از آن با خیساندن آن قسمت از مبل با آب سرد می‌توانید با استفاده از یک پارچه تمیز به‌سادگی لکه چسب‌های سفید را از بین ببرید. لکه‌های این چسب‌ها تا زمانی‌که تازه هستند به‌راحتی تمیز می‌شوند و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند. اما در صورتی‌که لکه خشک یا قدیمی است، باید به مدت 30 دقیقه آن را در آب سرد قرار داده و یا با استفاده از آب سرد آن را بخیسانید. پس از آن، لکه چسب را با استفاده از یک پارچه تمیز به‌سادگی می‌توانید از بین ببرید.

اگر می خواهید مبل شما به بهترین شکل ممکن تمیز شود، می توانید از خدمات شستشوی مبل در هوم سرویز استفاده کنید تا مبلهای شما تمیز شوند و ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند. خدمات خشک شویی مبل در هوم سرویز با کیفیت بالا انجام می شود و پس از انجام این کار، مبلهای شما بسیار تمیز و آراسته خواهند شد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا