آموزش درست کردن ۱۰ مدل ماسک خانگی ویتامینه مو

در دنیای امروز عوامل متعددی می‌تواند به ساقه و ریشه مو آسیب برساند. مثلاً قرار گرفتن مو در معرض آلودگی هوا، نور خورشید، رنگ‌های شیمیایی، شامپو یا نرم کننده‌های نامناسب، همه و همه به مرور موجب کدر شدن رنگ مو و خشک و شکننده شدن آن می‌شوند. از این رو اغلب متخصصان به بانوان و آقایانی که زمان زیادی را در معرض این عوامل می‌گذرانند، توصیه می‌کنند تا هر از چندگاهی موی آسیب دیده خود را با استفاده از انواع ماسک مو خانگی یا صنعتی، احیا و ترمیم نمایند.

ماسک مو که به بهبود وضعیت انواع مشکلات مو کمک می‌کند، انواع مختلفی دارد. این نوع ماسک می‌تواند موجب تقویت موها، آبرسانی و حتی درخشندگی آنها شود. با این حال ماسک موی صنعتی نیز حاوی مواد شیمیایی بوده و البته محصولی گران قیمت است. از این رو قطعاً استفاده از ماسک مو خانگی، گزینه طبیعی و کم خرج‌تری است. در ادامه طرز تهیه 10 مدل از بهترین ماسک‌ موهای خانگی را با هم بررسی می‌کنیم؛ با هوم سرویز همراه باشید.

ماسک موی موز و عسل، موثرترین ماسک مو خانگی برای ریزش مو و درمان موخوره!

میوه موز به ویژه نوع رسیده آن حاوی مقدار زیادی پتاسیم، آهن، ویتامین A و همینطور کربوهیدرات است. این میوه اگر با عسل که به طور طبیعی، خاصیت ترمیم کنندگی بالایی دارد ترکیب شود، می‌تواند یک ماسک موی خانگی منحصر به فرد را بسازد. ماسکی که بهترین تقویت کننده برای موهای نازک و ضعیف است و موخوره و ریزش مو را درمان می‌کند. ماسک موی طبیعی موز و عسل همچنین موجب استحکام بیشتر موها و افزایش حجم آنها می‌شود.

برای تهیه این نوع ماسک مو خانگی، تنها کافی است یک عدد موز رسیده را له کرده و آن را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. حال باید این ترکیب را روی موهای خود مالش داده و روی آنها را با یک کلاه رنگ بپوشانید. پس از گذشت 20 دقیقه می‌توانید موهای خود را با نرم کننده بشویید و آبکشی نمایید. این کار را به طور مداوم تکرار کنید تا اثرات فوق‌العاده آن را به چشم ببینید.

 

ماسک موی موز، بهترین ماسک مو خانگی برای ریزش مو
معرفی ماسک موهای طبیعی در هوم سرویز

 

با ماسک موی توت فرنگی، ماسک عسل و روغن نارگیل، چربی مو را کنترل کنید!

اگر پوست سرتان مدام چرب می‌شود و زمان زیادی را زیر دوش می‌گذرانید، از معجزه ماسک موی توت فرنگی بهره بگیرید. این ماسک که از ترکیب توت فرنگی، عسل و روغن نارگیل تهیه می‌شود حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است. در نتیجه به سادگی  PH و چربی سر را کنترل کرده و از چرب شدن بیش از اندازه موها جلوگیری می‌کند.

برای تهیه این نوع ماسک موی خانگی، تنها کافی است چند عدد توت فرنگی سرخ را له کرده و آن را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط نمایید. حال ترکیب ایجاد شده را روی موی سرتان بمالید و 15 دقیقه به آن زمان دهید. در نهایت ماسک را با آب سرد از روی سر بشویید و از موی تمیز و بدون چربی خود لذت ببرید.

با ماسک موی آووکادو و شیر، از شر موهای وز خلاص شوید!

برخی ویتامین‌ها و املاح معدنی برای داشتن موهایی سالم و قوی ضروری هستند. مثلاً امگا 3 و انواع ویتامین B موجب تقویت بافت مو و استحکام و درخشندگی آن می‌شوند. از این رو ماسک موی خانگی حاوی این مواد نیز می‌تواند سبب کاهش شکنندگی و موخوره شده و از ریزش بیش از اندازه مو جلوگیری کند. در این میان آووکادو میوه‌ای است که علاوه بر امگا 3 و ویتامین B دارای مقادیر زیادی آهن،  ویتامین C و نیاسین است. از این رو اگر با مواد طبیعی مناسب ترکیب شود می‌تواند به عنوان یک ماسک موی فوق‌العاده مورد استفاده قرار بگیرد.

برای تهیه ماسک موی آووکادو و شیر، یک عدد آووکادو را له کرده و آن را با نصف فنجان شیر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط نمایید. سپس ترکیب ایجاد شده را از ریشه تا نوک مو بمالید و آن را به مدت 15 دقیقه به حال خود رها کنید. در نهایت موی خود را با آب سرد بشویید. به یاد داشته باشید که با استفاده مداوم از این ماسک موی خانگی می‌توانید از شر موهای وز خود خلاص شوید.

ماسک موی رزماری، بهترین ماسک مو خانگی برای تقویت مو و رشد آن

گیاه رزماری دارای آنتی اکسیدان است و عصاره آن می‌‌تواند باعث تقویت ریشه مو و کاهش ریزش آن شود. ماسک موی خانگی تهیه شده از این گیاه با تقویت فولیکول‌های مو و مبارزه با رادیکال‌های آزاد، به سالم ماندن موها کمک به سزایی می‌کند. جالب است بدانید رزماری همچنین با تحریک فولیکول‌ها به رشد بیشتر مو کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک موی رزماری ابتدا باید کمی از این گیاه را خرد کرده و حدود سه قاشق غذاخوری از آن را با یک لیوان آب بجوشانید. سپس مواد درون قابلمه را از صافی رد کنید و به آن فرصت خنک شدن بدهید. در نهایت مایع به دست آمده را روی پوست سر خود بمالید و آن را پس از 15 دقیقه، با آب ولرم بشویید.

با ماسک موی لیموترش و خامه، آلودگی مو را از بین ببرید!

لیموترش از جمله دیگر مواد طبیعی حاوی ویتامین C است که می‌تواند با پاکسازی فولیکول‌ها، آلودگی مو را از بین برده و ریشه مو را تقویت کند. از این رو اگر همراه با یک نوع نرم کننده طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند خشکی مو را برطرف کرده و موجب استحکام و درخشندگی بیشتر آن شود.

برای تهیه ماسک موی لیموترش و خامه ابتدا آبِ دو عدد لیموترش را گرفته و آن را با یک چهارم فنجان خامه ترش و یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ترکیب کنید. حال ترکیب حاصله را از ریشه تا نوک مو بمالید و 30 دقیقه صبر کنید. در نهایت موهایتان را شامپو کرده و با آب ولرم بشویید.

یکبار برای همیشه شوره سر را با ماسک موی عسل و بادام درمان کنید!

اگر موهای خشک و شکننده‌ای دارید، نگران نباشید چراکه با مواد مغذی موجود در عسل و بادام می‌توانید طراوت و تازگی را به آنها برگردانید. ماسک موی خانگی حاوی این دو ماده، برای کاهش شوره سر و درمان ریزش مو نیز مفید است. این ماسک طبیعی همچنین رطوبت را به موها باز می‌گرداند و پوست سر را تسکین می‌دهد.

برای تهیه این نوع ماسک مو خانگی، 4 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری پوره بادام و 2 قاشق غذاخوری خامه یا ماست مخلوط کنید. سپس ترکیب ایجاد شده را از ریشه تا نوک موهای خود بمالید و 30 دقیقه بعد، آن را با یک شامپوی ملایم و آب سرد بشویید. تنها با چند بار استفاده از این ماسک می‌توانید شوره سر خود را درمان کنید.

ماسک موی عسل و بادام، بهترین ماسک موی طبیعی برای درمان شوره سر
ماسک موی عسل و بادام

 

ماسک موی شیر و عسل، موهای خود را در خانه کراتینه کنید!

عسل حاوی مقدار زیادی کراتین است که وقتی با اسیدهای آمینه و مواد مغذی شیر مخلوط شود، ترکیبی فوق‌العاده را می‌سازد. ماسک موی تهیه شده از این دو عنصر طلایی به ترمیم موهای آسیب دیده و خشک کمک به سزایی می‌کند و یک ترکیب طبیعی را برای بازگرداندن نرمی و درخشندگی موها ایجاد می‌کند.

برای تهیه ماسک موی شیر و عسل، تنها کافی است 2 قاشق غذاخوری عسل را با یک فنجان شیر مخلوط کرده و آن را روی موهای خود اسپری کنید. 20 دقیقه پس از انجام این کار، سر خود را با آب ولرم بشویید و از موهای نرم و براق خود لذت ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟

با ترکیب موز و روغن زیتون، ماسک آبرسان مو بسازید!

موز سرشار از پتاسیم و مواد مغذی دیگری است که می‌تواند در ترکیب با روغن زیتون، به عنوان یک نرم کننده مورد استفاده قرار بگیرد. ماسک موی موز و روغن زیتون PH پوست سر را تنظیم کرده و رطوبت را به ساقه مو باز می‌گرداند. از این رو می‌توانید از آن برای آبرسانی به موهای خشک و شکننده خود استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک مو خانگی، ابتدا یک عدد موز رسیده را له کرده و آن را با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط نمایید. ترکیب ایجاد شده را به مدت 15 دقیقه روی موهای خود ماساژ دهید و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید.

با ماسک موی شکر و روغن نارگیل، خشکی و شکنندگی موها را فراموش کنید!

گرانول موجود در شکر قهوه ای نوعی تسکین دهنده قوی است که می‌تواند پوست سر را از هر نوع آلودگی پاک کرده و به درمان شوره سر کمک کند. این ماده در ترکیب با روغن نارگیل یک ماسک موی طبیعی را به وجود می‌آورد که برای کاهش خشکی و شکنندگی موها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه این ماسک موی طبیعی، 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط نمایید. ترکیب ایجاد شده را به مدت 5 دقیقه روی موهای خیس خود ماساژ دهید و در نهایت آن را شامپو کرده و با آب ولرم بشویید.

ماسک موی تخم مرغ و روغن کرچک، موهای ضعیف خود را تغذیه کنید!

اگر موهای ضعیفی دارید که بیش از اندازه می‌ریزند، برای تقویت ریشه آنها می‌توانید از ماسک مو خانگی تخم مرغ استفاده کنید. این ماسک طبیعی حاوی مواد مغذی فراوانی است که در ترکیب با چند کپسول ویتامین A می‌تواند موهای شما را به درستی تغذیه کند.

برای تهیه این ماسک یک عدد زرده تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری پودر یا کپسول ویتامین A مخلوط نمایید. سپس ماسک را روی موهای خود بمالید و دو ساعت به آن زمان دهید. در نهایت می‌توانید مواد را با استفاده از آب ولرم بشویید و موهای خود را خشک کنید.

ماسک مو تخم مرغ، بهترین ماسک مو خانگی برای تقویت ریشه مو
ماسک موی زرده تخم مرغ و روغن کرچک

در این مطلب سعی کردیم بهترین نمونه‌ها از ماسک مو خانگی را معرفی کنیم. ماسک هایی که می‌توانید آنها را با در دسترس‌ترین مواد طبیعی در خانه درست کنید. با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، همچنان می‌توانید با ما در بخش خدمات زیبایی و آرایشی همراه باشید. همچنین از سایت یا اپلیکیشن هوم سرویز نیز در این راستا کمک بگیرید. ما کنار شما هستیم تا زیباتر دیده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا