درباره تفاوت مانیکور و پدیکور ناخن چه می‌دانید؟

همه افراد دوست دارند زیباتر شوند و برای زیبایی بیشتر تلاش می کنند. البته این تنها بشر امروز نیست که اشتیاق خاصی به زیبا شدن دارد. خانم‌های اشراف‌زاده از گذشته‌های دور به شیوه‌های مختلف در طلب آن بودند. گاهی به ماسک عسل متوسل می‌شدند و گاهی هم ناخن‌های خود را می‌آراستند. از این رو، آرایش ناخن یا آنچه امروز به آن مانیکور و پدیکور می‌گویند، سابقه‌ای چند هزار ساله دارد. هرچند محبوبیت و میزان استفاده از آن قابل مقایسه با گذشته نیست. اگر شما هم این کلمه‌ها را به‌ وفور از دوستان‌تان می‌شنوید، اما دقیقاً نمی‌دانید تفاوت مانیکور و پدیکور چیست، مقاله حاضر را بخوانید.

 

تفاوت مانیکور و پدیکور ناخن
تفاوت مانیکور و پدیکور ناخن

مانیکور  چیست؟

زیبایی ظاهر و مراقبت از آن تنها به صورت محدود نمی‌شود. داشتن دست‌هایی زیبا و ناخن‌هایی مرتب هم به همان اندازه اهمیت دارند. البته این فقط خانم‌های قرن بیست و یکم نیستند که دغدغه زیبایی دست‌های خود را دارند. هزاران سال پیش در هند زنان به آرایش ناخن‌های خود با حنا می‌پرداختند و به‌ نوعی پیشگام استفاده از مانیکور بودند.

به‌ طور کلی مانیکور یک روش مراقبتی و زیبایی است که روی دست‌ها انجام می‌شود. بنابراین در پاسخ به این سوال که مانیکور چیست، می‌توان گفت:

  • اصلاح و حالت دادن به ناخن با استفاده از سوهان
  • پولیش کردن ناخن و از بین بردن زردی‌ها و ناضافی‌های آن
  • تمیز کردن کوتیکول‌ها
  • گرفتن گوشت اضافه دور ناخن
  • ماساژ دست
    مراحل انجام مانیکور دست
    مراحل انجام مانیکور دست

    پدیکور چیست؟

    حالا که با مانیکور آشنا شده‌اید، می توانید مفهوم پدیکور را راحت تر درک کنید. پدیکور در حقیقت روشی برای زیباسازی و مراقبت از پا است. با پدیکور، ناخن‌های پا مرتب شده، به آنها لاک زده می‌شود و پوسته‌های کف پا هم برداشته می‌شوند.

    تفاوت مانیکور و پدیکور چیست؟

    حتی اگر گذرتان به یک سالن زیبایی برای انجام مانیکور یا پدیکور نیفتاده باشد، این دو کلمه را بارها شنیده‌اید. اما ممکن است دقیقاً ندانید فرق مانیکور و پدیکور چیست یا چگونه انجام می‌شوند. شاید نگاهی به معنی مادیکور و پدیکور، همه چیز را برایتان روشن کند. مانیکور از دو کلمه یونانی “مانی” و “کورا” تشکیل شده است. اولی به معنای دست و دومی مراقبت است. در مقابل کلمه پدیکور هم از دو واژه “پِدی” یا همان پا و کورا مشتق شده است.

    بنابراین باید گفت که تنها تفاوت مانیکور و پدیکور در محل انجام است. به این صورت که مانیکور روی دست و پدیکور بر روی پا اجرا می‌شود. اما روش‌ها، وسایل و حتی فواید این دو روش تفاوت چندانی با هم ندارند. مثلاً می‌توانید یک ست مانیکور و پدیکور تهیه کرده و آن را برای هر دو روش مورد استفاده قرار دهید.

 

 

 

پدیکور و مراقبت از پا
پدیکور و مراقبت از پا

روش های انجام مانیکور و پدیکور در منزل کدامند؟

این روزها امکان انجام بسیاری از اقدامات زیبایی و مراقبتی در خانه هم وجود دارد. مثلاً می‌توانید در منزل پاکسازی پوست صورت را با ماسک‌های خانگی امتحان کنید. حتی انجام پدیکور در خانه آن طور که فکر می‌کنید، دشوار نیست. اگر می‌خواهید سراغ مانیکور و پدیکور خانگی بروید، بهتر است با مراحل و نحوه انجام آنها آشنا شوید. از آنجایی که تفاوت مانیکور و پدیکور در وسایل یا روش‌های آنها نیست، کار سختی پیش‌ رو نخواهید داشت.

 

روش‌های مانیکور و پدیکور خانگی
روش‌های مانیکور و پدیکور خانگی
  • لاک قبلی را پاک کنید

نخستین قدم در مانیکور و پدیکور ناخن، پاک کردن لاک قبلی است. البته اگر هنوز آثاری از لاک قبلی روی ناخن‌هایتان هست. بهتر است برای این کار به جای استون، روی پدهای لاک پاک کن حساب کنید. چرا که استون، باعث شکنندگی ناخن شما می‌شود.

  • دستی به سر و روی ناخن‌ها بکشید

در این مرحله به دو ابزار ساده اما مهم نیاز دارید: ناخن‌گیر و سوهان. به ناخن‌های دست و پای خود نگاه کنید. اگر یکی کوتاه و دیگری بلند است، آنها را در یک اندازه کوتاه کنید. حالا وقت مرتب کردن ناخن‌ها با کمک سوهان است. یک سوهان نرم و غیر‌فلزی بردارید و ناخن‌ها را به شکل مربع درآورید. بهتر است بدانید که این فرم ناخن، هم زیباتر است و هم در گوشت فرو نمی‌رود.

  • ناخن‌ها و انگشت‌های خود را بشویید

البته منظور ما از شستن این است که از ضدعفونی‌کننده یا آنتی‌ باکتریال‌ها استفاده کنید. با این کار مطمئن می‌شوید که خطر هیچ عفونت یا قارچی شما را تهدید نخواهد کرد.

  • حالا وقت آبرسانی است

اکنون دست‌ها یا پاهای خود را در یک ظرف آب گرم قرار دهید. بهتر است چند قطره شامپو بدن یا اسانس آرامش‌بخش به آب اضافه کنید. البته تفاوت مانیکور و پدیکور این است که برای پاها می‌توانید از نمک دریایی استفاده کنید. بگذارید انگشتان دست و پایتان چند دقیقه در ظرف بمانند و بعد آنها را بیرون بیاورید.

  • از مرتب کردن کوتیکول‌ها غافل نشوید

اگر درباره این بخش مهم ناخن چیزی نمی‌دانید، باید بگوییم که کوتیکول پوستی شفاف و سخت در محل رویش ناخن است. ابتدا به کمک کرم یا روغن، کوتیکول‌ها را نرم کنید. سپس با استفاده از ابزاری به نام پوشر، آنها را به عقب کشیده و مرتب کنید.

  • ناخن‌ها را دوباره بشویید

برای اینکه وارد مرحله اصلی شوید، باید ناخن‌ها را از هر‌گونه چربی پاک کنید. می‌توانید از بافر ناخن استفاده کنید. اما اگر به این ابزار هم دسترسی نداشتید، یک پد لاک پاک کن کفایت می‌کند.

  • انگشتان برای لاک آماده‌اند

این مرحله را با یک لاک ناخن پایه شروع کنید. این لایه بهتر است نازک باشد. اندکی صبر کنید تا لاک خشک شده و سپس لاک اصلی را که براق‌تر است را به ناخن هایتان بزنید. می‌توانید بنا به سلیقه، از رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا جلوه زیباتری به ناخن‌های شما بدهند.

فواید پدیکور و مانیکور چیست؟

اگر فکر می‌کنید مانیکور و پدیکور پا فقط برای زیبایی هستند، سخت در اشتباه هستید. این دو روش به سلامت دست‌ها و پاهای شما نیز کمک می‌کنند. جدای از تفاوت مانیکور و پدیکور، فواید مشترکی در هر دو شیوه وجود دارد که آنها را با شما در میان می‌گذاریم:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟
  • دیگر از خشکی دست و پا خبری نیست

خشک و پوسته شدن دست‌ها و پاها به ویژه در زمستان خیلی‌ها را کلافه می‌کند. گاهی حتی پناه بردن به کرم‌های مرطوب کننده و ضد ترک هم دردی را دوا نمی‌کند. در مانیکور و پدیکور از لوسیون‌ها و روغن‌هایی با خواص درمانی استفاده می‌شود. این یعنی یک آبرسانی حسابی به پوست دست و پا و در نتیجه نرمی و لطافتی که همیشه انتظارش را داشتید.

  • با استرس خداحافظی می‌کنید

لحظه‌ای را تصور کنید که از یک اتاق ماساژ بیرون آمده و احساس سبکبال بودن می‌کنید. حتماً می‌دانید که ماساژ بدن، استرس را از آن دور می‌کند. خوب؛ دست‌ها و پاها هم بخشی از بدن هستند! ماساژ دست و پا نیز به‌ اندازه ماساژ دیگر اعضای بدن در کاهش اضطراب مؤثر است؛ به ‎ویژه اگر روغن‌های آرامش‌ بخش نیز چاشنی این ماساژ شوند!

  • میکروب‌ها را دور می‌اندازید

این را زمانی که خیلی کوچک بودیم، بارها شنیده‌ایم که زیر ناخن، جای خوبی برای جمع شدن میکروب‌ها است. فرقی هم نمی‌کند که ناخن دست باشد یا ناخن پا. اگر مراقب نباشیم حتی این آلودگی ممکن است وارد پوست شده و برایمان دردسر درست کند. بنابراین یکی از فواید مانیکور و پدیکور این است که نمی‌گذارد میکروب‌ها در گوشه‌های ناخن، عفونت ایجاد کنند.

  • درد مفاصل آرام می‌شود

ماساژ دادن دست و پا منشأ اتفاقات خوبی در بدن است. علاوه بر رفع استرس، گردش خون افزایش می‌یابد و دردهای عضلانی هم ناپدید می‌شوند. مثلاً در پدیکور این اتفاق خوب از طریق قرار گرفتن پا در آب گرم و استفاده از نمک دریایی صورت می‌گیرد.

علاوه بر موارد بالا، برخی معتقد هستند مانیکور برای آنها که عادت به جویدن ناخن دارند، یک معجزه است. احتمالاً کمتر کسی به جویدن ناخن‌های زیبا و مرتب خود، علاقه‌ای داشته باشد! همین، می‌تواند سرآغاز ترک یک عادت بد و قدیمی باشد.

در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره دو روش محبوب مراقبت از دست و پا در اختیارتان گذاشتیم. تفاوت مانیکور و پدیکور را شرح دادیم و گفتیم چطور می‌توانید آنها را در خانه انجام دهید. بدون شک دنیای زیبایی، وسیع است و نکات آن هم فراوان. اگر می‌خواهید گاهی خودتان آرایشگر خود باشید، دانستن این نکات برایتان ضروری است. شما می‌توانید از سایت و اپلیکیشن هوم سرویز به‌عنوان یک مرجع کامل برای دسترسی به این نکات استفاده کرده و با رعایت چند نکته موثر، زیباتر و جذاب تر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا