لوازم خانگی

اشتباهات رایج در سرویس اسپلیت های خانگی

اسپیلت‌ های خانگی، یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که در فصل گرما می‌توانند دنیا را برایتان به بهشت تبدیل کنند. اما اگر مانند هر وسیله‌ دیگری مراقب آن‌ها نباشید، ممکن است زودتر از آنچه انتظار دارید خراب شوند. سرویس اسپیلت های خانگی مهم‌ترین کار برای افزایش عمر دستگاه تهویه‌ مطبوع شما است. اما اگر در این زمینه اشتباه کوچکی کنید، این سرویس نه تنها به عمر اسپیلتتان نمی‌افزاید، بلکه از عمر آن نیز می‌تواند بکاهد. برای پیشگیری‌ از این اشتباهات، با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اگر چند سالی است که از عمر اسپیلت خانگی‌تان می‌گذرد، لازم است تا حتما برای سرویس کردن آن اقدام کنید. اما پیش از آن بدانید که باید برای سرویس اسپیلت، حتما به افراد متخصص مراجعه کنید که در این کار تجربه داشته باشند و خرج اضافی روی دستتان نگذارند.

اما فراموش نکنید که این قانون فقط مختص اسپیلت‌های خانگی نیست. اگر کولر آبی دارید هم باید به فکر سرویس کولر آبی خانگی باشید تا کولر شما به خوبی کار کند و مشکلی برایش پیش نیاید.

سرویس کولر گازی
سرویس کولر گازی

سرویس اسپیلت های خانگی چه فایده‌ای دارد؟

اسپیلت‌ها، جز تجهیزاتی هستند که امروزه می‌توانید آن‌ها را در هر خانه‌ای بیابید. به برکت همین تجهیزات است که می‌توان گرمای طاقت‌فرسای تابستان را تحمل کرد. اما استفاده از این تجهیزات نیز قوانین خاص خودش را دارد و بی اعتنایی به این قوانین می‌تواند هزینه‌های گزاف دیگری را بر روی دستتان بگذارد. 

نه تنها انتخاب کولر‌ مناسب و نصب و راه اندازی اسپیلت‌ها تابع قوانین خاص خودشان هستند، بلکه سرویس اسپیلت های خانگی نیز نکات مخصوص به خودش را دارد. اگر به قوانین بازی در هر مرحله‌ای بی‌اعتنایی کنید، شاید در ابتدا متوجه نشوید، اما در طولانی مدت می‌تواند شما را با مشکلات متعدد دیگری روبرو کند که هرگز منتظرش نبوده اید.

اگر به طور مداوم اسپیلت‌های خانگی خود را سرویس نکنید، ممکن است باعث شوید که عمر تهویه‌ مطبوعتان کاسته شود؛ زیرا عملکرد مداوم و زیاد می‌تواند منجر به طیف وسیعی از اتفاقاتی شود که می‌تواند برای شما نتایج بسیار ناخوشایندی داشته باشد. از طرفی هم عمر اسپیلت شما کم می‌شود و نمی‌توانید نتیجه‌ مطلوب خود را در گرما دریافت کنید، از طرفی دیگر هم ممکن است که عملکرد نامناسب این کولرها باعث مصرف زیاد حامل‌های انرژی شود و خرج بیشتری روی دستتان بگذارد.

در ضمن اسپیلتی که مدتی است محیطی را خنک کرده و کار می‌کند، می‌تواند محل مناسبی برای رشد میکروارگانیسم‌ها و سایر میکروب‌ها باشد. بد نیست بدانید که این میکروارگانیسم‌ها در صورت استنشاق می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. اگر با دقت و بدون اشتباه به سرویس اسپیلت های خانگی خود بپردازید، می‌توانید هم عمر آن‌ها را افزایش دهید هم می‌توانید مانع از بروز حساسیت و بیماری و بالا رفتن قبض برقتان شوید.

اشتباهات رایج در سرویس اسپیلت های خانگی چیست؟

آنچه می‌خوانید خلاصه‌ای از اشتباهاتی است که ممکن است در زمینه‌ سرویس اسپیلت‌ های خانگی شما رخ دهد.

سرویس نامنظم اسپلیت های خانگی

حتی اگر جریان برق خانه‌ شما به طور منظم هم کار کند و هیچ مشکلی نداشته باشد، اما باید برای عملکرد بهتر اسپیلت، به طور منظم اسپیلت‌های خود را سرویس کنید. این همان کاری است که اغلب مورد بی توجهی افراد قرار می‌گیرد. سرویس حرفه‌ای می‌تواند هم کارایی و طول عمر اسپیلت را افزایش دهد و هم قبض برق شما را کاهش می دهد. از طرفی می‌توانید با سرویس اسپیلت‌ های خانگی خود، قبل از درمان پیشگیری کنید و از بروز هزینه‌های سنگین‌تر جلوگیری کنید.

اگر در سال ۲ الی ۳ بار اسپیلت خود را سرویس نمی‌کنید، حداقل سالی یک بار این کار را انجام دهید. شاید به نظر زیاد برسد، اما می‌تواند به همین میزان بر عمر کولر گازی شما بیفزاید.

سرویس اسپیلت های خانگی
سرویس اسپیلت های خانگی

در وقت مناسب به سرویس اسپیلت‌ های خانگی بپردازید

بهتر است سرویس اسپیلت های خانگی خود را قبل از زمان اوج مصرف انرژی انجام دهید. این مورد هم به شما و هم به شرکتی کمک می‌کند که می‌خواهد خدمات خود را در اختیارتان بگذارد.

در فصل‌هایی که نیازمند استفاده از اسپیلت‌ها نیستید، بهترین زمان است که هم با قیمت پایین‌تر و هم با فراغ بال از سرویس‌کاران بخواهید تا به کمک شما بیایند. این زمان، درست همان زمانی است که تکنیسین‌ها وقت و فضای بیشتری برای تمرکز دارند و می‌توانند بهتر اسپیلت شما را سرویس کنند. از طرفی اگر نیازمند تامین قطعاتی هم باشید، راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید آن را پیدا کنید. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

از طرفی، شاید لازم باشد تا کولر گازی شما یک بار باز شده و دوباره بسته شود‌. اگر در فصل گرما باشد، قطعا در روزهای نبود کولر، اذیت خواهید شد. به همین دلیل بهتر است حتما قبل از تابستان این کار را انجام دهید.

استفاده از خدمات نادرست

برای سرویس اسپیلت‌ های خانگی خدمات متفاوتی وجود دارد که هر کدام در زمان مختلفی می‌تواند مورد نیاز شما باشد‌. برخی مواقع یک بررسی کلی یا سرویس جزئی می‌تواند به رفع ایرادات اسپیلتتان کمک کند‌. در حالی که در مواقع دیگر لازم است تا حتما اقداماتی مانند تعویض قطعه یا بازکردن اسپیلت را انجام دهید. بهتر است قبل از هر کار نیازهای سرویس خود را با متخصص مطرح کنید تا بهترین گزینه را برای اسپیلت خود انتخاب کنید. با این کار دیگر وقت و هزینه‌ی اضافی را صرف نمی‌کنید.

دقت کنید شرکتی بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد که بتواند خیلی سریع، بهترین متخصص‌ها را همراه با بهترین امکانات در اختیار شما قرار دهد. آن‌ها باید بتوانند بهترین مشاوره را در اختیار شما قرار دهند و در صورت لزوم تجهیزات مخصوص تمیز کردن شیمیایی را به همراه داشته باشند. هر چند ممکن است لازم باشد که اسپیلت باز شده و در کارگاه مخصوص سرویس شود.

تمیز نکردن شیمیایی به موقع

قبل از سرویس‌های معمولی که درباره‌ی آن‌ها صحبت کردیم، لازم است تا بعضی از قسمت‌های کولر گازی شما تمیز شوند. یکی از رایج‌ترین اشتباهات در زمینه سرویس اسپیلت های خانگی این است که از این کار چشم پوشی کنید.

بعضی از قسمت‌هایی که می‌توانند به این پاکیزگی نیاز داشته باشند، شامل فن، منبع، سیم پیچ و تخلیه در قسمت بیرونی و نصب شده به دیوار و سیم پیچ‌های داخلی و طرف تخلیه در مدل‌های کانال‌دار هستند. این کار نه تنها نیاز به تجهیزات لازم دارد، بلکه فرد باید آموزش کافی دیده باشد و از مواد شیمیایی مناسب برای هر قسمت باید استفاده کند‌.

البته پاک کردن کامل کانال هم یکی دیگر از گزینه‌هایی است که شاید ساعت‌ها وقت را به خود اختصاص دهد و البته باید متخصص آن فردی بسیار با تجربه باشد. افراد بسیاری ادعا می‌کنند که می‌توانند کانال را تمیز کنند‌؛ اما کار را به دست هرکسی نسپارید. این کاری حساس است و مجوزی هم به افراد اعطا نمی‌شود تا بتواند مرجعی برای شما باشد. تنها باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشید و تیم حرفه ای و متخصص مانند تیم هوم سرویز را برای این کار انتخاب کنید.

قیمت نصب و سرویس کولر گازی

تکنسین کم تجربه

بسیاری از شرکت‌ها مدعی این مطلب هستند که می‌توانند کولر گازی شما را سرویس کنند. اما همه‌ی آن‌ها از تجربه و مهارت کافی برخوردار نیستند.  آنچه حاصلتان می‌شود، اسپیلتی است که بیش از آنکه تعمیر شود، خراب شده است. 

بهتر است قبل از هرچیز مطمئن شوید که تکنیسینی که به کمک شما می‌آید، مجوز لازم برای کمک به شما را دارد. سپس می‌توانید با نگاهی گذرا به رزومه‌ او دریابید که چه در چنته دارد!

از طرفی لازم است تا حتما فردی رو استخدام کنید که بتواند از همه‌ی بخش‌های یک اسپیلت سر در بیاورد و بتواند بهتری سرویس اسپیلت های خانگی را به شما ارائه دهد. فردی که تنها در زمینه‌ برق تخصص ندارد نمی‌تواند به شما کمک کند. فردی که اطلاعاتی ندارد، حتی نمی‌تواند سرویس کوچکی را برای شما به درستی انجام دهد. به همین دلیل لازم است تا حتما دقت کنید و کار را به کاردان بسپارید.

اسپیلت های خانگی
اسپیلت های خانگی

اشتباهات زیادی وجود دارند که هرکدام در هر مرحله می‌تواند باعث شود که اسپیلتتان به خوبی کار نکند یا از عمر بهینه‌ آن کاسته شود. در هر مرحله، از خرید، نصب، راه اندازی، سرویس‌های دوره‌ای یا تعمیر اسپیلت کوتاه، حتما باید دقت کنید و نکاتی را از نظر بگذرانید تا بعدها دچار مشکلات بعدی نشوید.

انتخاب کولر مناسب، نصب و راه اندازی توسط متخصصین حرفه‌ای و سرویس اسپیلت‌ های خانگی، توسط تکنیسین‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند، می‌تواند باعث شود که عمر اسپیلتتان بیشتر شود و علاوه بر آن، هزینه‌ اضافی را متحمل نشوید. اگر به متخصصین مجرب رجوع کنید و از آن‌ها کمک بخواهید، مطمئنا می‌توانید نتیجه‌ بهتری دریافت کنید.

آنچه خواندید تنها خلاصه‌ای از رایج‌ترین اشتباهات در زمینه‌ سرویس اسپیلت‌ های خانگی بود. امیدواریم با توجه به این نکات، در فصل گرما از تهویه‌ مطبوع منزلتان لذت کافی ببرید.

کلام آخر

اگر با خواندن این مقاله به این فکر افتاده‌اید که اسپیلت‌ خانه‌ خود را سرویس کنید، حتما سوال بعدی که در ذهنتان مطرح می‌شود این است که از کجا باید متخصص‌های کارآزموده و مجربی بیابید که به شما کمک کنند. 

اما نیازی نیست راه دوری بروید. اکنون کافی است تا اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید، یا اگر آن را قبلا نصب کرده‌اید به بالاترین بخش این مقاله رجوع کنید و با چند کلیک، هم از قیمت خدمات ما مطلع شوید هم بتوانید از متخصصان ما بخواهید که به یاری شما بیایند. مطمئن باشید می‌توانید در اسرع وقت از این  امکان بهره‌مند شوید و از خنکای اسپیلت خود در گرمای تابستان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا