بنایی و دکوراسیون

روشهای کاربردی برای نظم دهی و مرتب کردن اتاق کودک

اصول نظم دادن به اتاق کودکان

اتاق کودکان همیشه جایی از خانه است که شلوغ تر از بقیه قسمت ها خواهد بود؛ زیرا کودکان دوست دارند در اتاق خودشان به بازی و کارهای مختلف بپردازند و به همین دلیل است که معمولا این مکان ریخت و پاش زیادی دارد. مرتب کردن اتاق کودک به صورت روزانه واقعا کاری خسته کننده برای مادران و مخصوصا مادران شاغل است و می تواند انرژی زیادی را بگیرد.

به همین خاطر باید سعی کنید که از روش های کاربردی برای مرتب کردن اتاق کودکان استفاده کنید تا ریخت و پاش کمتری در این قسمت اتفاق بیفتد و راحت تر بتوانید تمیزکاری را انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم در مورد مرتب کردن اتاق کودک صحبت کنیم و بگوییم که چه روش ها و تکنیک هایی برای این کار وجود دارند که می توانند به شمادر مرتب نگه داشتن اتاق کودک کمک کنند. در این مقاله با هم این روش ها را بررسی خواهیم کرد و می گوییم که چطور می توانید آنها را عملی کنید.

اگر کودکی فعال و پرنشاط دارید که مدام می خواهد بازی کند و ریخت و پاش زیادی انجام می دهد، توصیه می کنیم که حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های مرتب کردن اتاق کودکان بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب

اگر می خواهید با روش مرتب کردن و نظم دادن به اتاق کودک آشنا شوید، در این نوشته با هوم سرویز همراه باشید.

مرتب کردن اتاق کودک
ایده های مرتب کردن اتاق کودک

ایده نظم دهی به اتاق کودک چه کمکی می کند؟

شاید بگویید که کار ما دیگر از نظم دهی و ایده های آن گذشته است و مرتب کردن اتاق کودک با این روش ها به کار ما نمی آید. اما باید بدانید که ایده هایی که در این مقاله می گوییم، معمولا نکاتی هستند که کمک می کنند هم اتاق کودک شما نظم بیشتری پیدا کند و هم بتوانید کودک خودتان را در این کار دخیل کند تا خودش هم از مرتب کردن اتاقش لذت بیشتری ببرد.

وقتی اتاق کودک شما در حالت عادی بسیار نامنظم باشد و هر وسیله ای جای خودش را نداشته باشد و اسباب بازی ها مرتب نباشند، قطعا کودک ترغیب نمی شود که اتاق خودش را مرتب کند چون همیشه به همین حالت است.

اما وقتی اتاق کودک مرتب باشد و نظم خاصی در آن حاکم باشد و هر وسیله ای در جای خودش قرار داشته باشد، قطعا کودک در صورت برداشتن یک وسیله، آن را مجددا در سر جای خودش قرار می دهد و این را یاد می گیرد که برای منظم بودن همیشگی اتاقش باید وسایلی را که بر می دارد در جای خودشان قرار دهد.

پس نیاز است که در نظم اتاق کودک خودتان یک بازبینی انجام دهید و با استفاده از ایده هایی که در ادامه خواهیم گفت، یک ظاهر جدید و منظم به اتاق کودک خودتان ببخشید تا مرتب کردن اتاق کودک را کاری لذت بخش و جالب کنید.

مرتب کردن اتاق کودک
ایده های جالب برای مرتب کردن اتاق کودک

ایده های مرتب کردن اتاق کودک

در ادامه با هم ایده های جالب و کاربردی برای مرتب کردن اتاق کودک را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از آنها، کار مرتب کردن اتاق کودک را بهتر و راحت تر انجام دهید و به کودک خودتان یاد بدهید که از این ایده ها پیروی کند. پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید.

1- سطوح پلاستیکی:

سطل های پلاستیکی یکی از بهترین وسایل برای نظم دادن به اسباب بازی ها و وسایل اتاق کودک شما هستند و می توانید کار مرتب کردن اتاق کودک را با استفاده از این سطل ها راحت تر انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟

حتی می توانید این کار را متناسب با روحیه کودک خودتان انجام دهید و از سطل های رنگی استفاده کنید که هر رنگ برای چیز خاصی باشد. این کار باعث می شود که کودک شما وقتی از آن سطل استفاده می کنید، دوباره وسایل را سرجای خود بگذارد و سطل را در جای مشخص شده برگرداند تا ترتیب آنها به هم نخورد.

2- استفاده از قفسه ها:

قفسه ها نظم دهنده هایی هستند که می توانید با استفاده از آنها، به وسایل مختلف نظم دهید و برای مرتب کردن اتاق کودک بسیار کاربردی هستند. کودکان وسایلی مانند کفش ها، عروسک ها و… دارند که می توانید به راحتی آنها را در قفسه های مختلف نگهداری کنید و این موضوع می تواند نظم اتاق کودک شما را بیشتر کند.

همچنین می توانید برای اینکه مرتب کردن اتاق کودک را راحت تر کنید، از کودک خودتان بخواهید که هر وسیله ای را از قفسه بر می دارد در سر جای خودش قرار دهد تا اتاق نظم خود را داشته باشد و نظم آن به هم نریزد.

همچنین می توانید روی قفسه ها از استیکرهای عکس دار استفاده کنید تا مشخص کنید که هر قفسه برای چه چیزی است و به این صورت کودک خودتان را راهنمایی کنید تا وسایل را در سر جای خودشان بگذارد و این کار برایش لذت بخش باشد.

نظم دهی به اتاق کودک
نظم دهی به اتاق کودک

3- استفاده از چوب لباسی:

یکی از چیزهایی که معمولا باعث به هم خوردن نظم در اتاق کودکان می شود، لباس های آنها است. معمولا وقتی جای خاصی برای قرار دادن لباس ها وجود نداشته باشد، کودک نمی داند که لباس خودش را در کجا قرار دهد و همین باعث می شود که لباس ها را مچاله روی تخت یا روی زمین بیندازد.

شما می توانید از چوب لباسی یا قفسه های لباس برای کودک خودتان استفاده کنید تا بتواند لباس های خودش را در جای مناسب قرار دهد. برای این کار سعی کنید یا چوب لباسی متناسب با قد کودک خودتان تهیه کنید یا سعی کنید حالت پلکانی برای کودک خودتان ایجاد کنید که بتواند به لباس های خودش دسترسی داشته باشد و آنها را مرتب کند.

این موضوع کمک زیادی به نظم دادن به لباس های کودک می کند و باعث می شود که مرتب کردن اتاق کودک بسیار راحت تر انجام شود.

4- آویز پشت در:

در فروشگاه های خرازی می توانید آویزهای پشت در را پیدا کنید که برای کاربردهای مختلفی استفاده می شوند و این موضوع کمک می کند که کودک شما بتواند به وسایل خودش نظم بیشتری دهد و مرتب کردن اتاق کودک کاری راحت شود.

شما می توانید برای جوراب ها، لباس های کوچک تر و حتی برای لباس های خانه کودک خودتان آویز پشت در تهیه کنید تا به جای اینکه جوراب هایش را در روی زمین بیندازد، آنها را تا کرده و در آویز قرار دهد تا در زمان نیاز به راحتی بتواند به آنها دسترسی داشته باشد.

این کار هم باعث می شود که لباس های کوچک کودکان همیشه در دسترس باشد و نیازی نباشد که به دنبال آنها بگردید و هم باعث می شود که اتاق کودک نظم بسیار بیشتری پیدا کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟

کشوهای رنگی
کشوهای رنگی

5- کشوهای رنگی:

پیشرفت در ساخت کمد کودک و… باعث شده است که بتوانید به صورت سفارشی کمدهای بسیار متفاوت و جذابی را برای کودکان خودتان تهیه کنید. یکی از راه های مرتب کردن اتاق کودک این است که برای کودک خودتان از کمدی با کشوهای رنگی استفاده کنید که هر رنگ نشان دهنده چیز خاصی باشد.

مثلا می توانید بگویید که اسباب بازی های ماشین در کشوی رنگ قرمز قرار بگیرند و اسباب بازی های عروسکی در کشوی رنگ زرد و به همین ترتیب به وسایل کودک خودتان نظم بدهید.

این کار کمک می کند که هم نظم بیشتری در اتاق کودک ایجاد شود و هم کودک شما یک بازی جذاب داشته باشد که با رنگ ها بیشتر آشنا شود و خودش اتاقش را مرتب کند. حتی می توانید با این کار یک بازی را ترتیب دهید که به کودک خودتان بگویید اسباب بازی ها را در رنگ موردنظر بیندازد.

برای زیبایی و جذابیت بیشتر فضا، شما می توانید ساخت کشوهای چوبی رنگی را به تیم هوم سرویز بسپارید.

6- پاف توخالی:

پاف های توخالی وسایلی هستند که در داخل آنها می توانید وسایل مختلفی را قرار دهید. این وسیله یکی از ابزارهای کاربردی برای مرتب کردن اتاق کودک است. با استفاده از این پاف ها شما می توانید از کودک خودتان بخواهید که اسباب بازی های خودش را در این وسیله قرار دهد تا نظم اتاق بیشتر شود و اتاق به هم ریخته نباشد. همچنین در صورت نیاز کودک شما می تواند از پاف به عنوان وسیله ای برای نشستن استفاده کند. این چند منظوره بوده پاف توخالی باعث می شود در اتاق کودک بسیار کاربردی باشد و کمک زیادی کند.

دکوراسیون اتاق کودک
دکوراسیون اتاق کودک

7- سبک مینیمال:

خیلی از خانواده ها برای کودکان خودشان وسایل زیادی خریداری می کنند که این وسایل زیاد واقعا جایی برای نظم دادن ندارند و نمی توان آنها را مرتب کرد. این موضوع باعث می شود که هم کودک شما از خیلی وسایل استفاده نکند و هم مرتب کردن اتاق کودک بسیار سخت انجام شود.

توصیه ما این است که سعی کنید اتاق کودک خودتان را به سبک مینیمال طراحی کنید و اسباب بازی و وسایل کم اما با کیفیت برای کودک خودتان تهیه کنید که هم با آنها باز کند و استفاده داشته باشند و هم مرتب کردن اتاق کودک را برای خودتان راحت تر کنید.

کمد دیواری در اتاق کودک
کمد دیواری در اتاق کودک

ساخت کمد دیواری اتاق کودک با تیم هوم سرویز

اگر می خواهید اتاق کودک شما نظم و زیبایی بیشتری داشته باشد، ساخت کمد دیواری اتاق کودک را به تیم هوم سرویز بسپارید تا کمد دیواری عالی، زیبا و جادار برای شما ساخته شود.

ساخت کمد دیواری با هوم‌سرویز

تضمین کیفیت ساخت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع بندی

در این مقاله در مورد مرتب کردن اتاق کودک صحبت کردیم و گفتیم که اصلا ایده های مرتب کردن اتاق کودک چگونه می توانند به شما در این کار کمک کنند. در ادامه چندین ایده را گفتیم که کمک می کنند اتاق کودک شما مرتب شود و مسئولیت پذیری کودک خودتان را در مرتب کردن اتاق افزایش دهید.

با به کارگیری ایده های گفته شده شما می توانید نظم بیشتری به اتاق کودکان خودتان ببخشید و سختی خودتان را برای مرتب کردن اتاق کودکان کم کنید. امیدواریم این مقاله برایتان کاربردی بوده باشد و بتوانید با استفاده از ایده های آن، نظم و مسئولیت پذیری بیشتری را در کودکان خودتان ایجاد کنید. با سفارش ساخت کمد دیواری در هوم سرویز، اتاق کودک خود را زیباتر کرده و به او کمک کنید تا اتاقش را منظم و مرتب نگه دارد.

قیمت ساخت کمد دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا