لوازم خانگی

راهنمای تعمیر ابگرمکن دیواری لورچ

راهنمای عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری لورچ

اگر آبگرمکن دیواری لورچ آب را گرم نمی‌کند، معمولا مشکل از خاموش بودن شعله اصلی است. این مشکل ممکن است ناشی از خرابی شیر گاز، قطعی منبع گاز یا به احتمال زیاد مشکل در ترموکوپل واقع در کنار شعله باشد.

تعمیر آبگرمکن با هوم‌سرویز

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیرید

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

اگر آبگرمکن دیواری شما خراب شده است و می خواهید تعمیر آبگرمکن خود را انجام دهید، تا انتهای این نوشته با هوم سرویز همراه باشید.

اجزای آبگرمکن

اولین قدم برای تعمیر آبگرمکن، شناخت اجزای مختلف آن است.

  • کلاهک تعدیل
  • کلید حرارتی کلاهک تعدیل
  • کلید مبدل حرارتی
  • مبدل حرارتی
  • الکترود جرقه زن
  • الکترود سنسور
  • مشعل
  • چند راهه
  • شیر گاز
  • رگلاتور آب
  • برد
  • محفظه باتری
  • مجرای بازدید فشار گاز ورودی
  • مجرای بازدید فشار گاز چند راهه
  • مجرای ورودی آب سرد
  • مجرای خروجی آب گرم
  • مجرای ورودی گاز
مراحل تعمیر آبگرمکن
مراحل تعمیر آبگرمکن

مراحل تعمیر آبگرمکن دیواری لورچ

ابتدا به داخل پنجره بازرسی در پایین مخزن آبگرمکن نگاه کنید. از این دریچه می توانید متوجه شوید که شعله اصلی روشن است یا نه. گاهی ممکن است مجبور به کم کردن نور محیط شوید تا بتوانید شعله را ببینید. در صورتی که این شعله خاموش بود، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید تا دوباره آن را روشن کنید.

در صورتی که آبگرمکن شما به طور مستقیم به شبکه گاز شهری وصل نیست و از کپسول گاز استفاده می‌کنید، قبل از هر کاری، میزان گاز باقیمانده در کپسول را چک کنید.

چگونه شعله آبگرمکن را روشن کنیم؟

هر برند آبگرمکن معمولا دستور عمل‌های خاصی برای روشن کردن شعله دارد؛ اما در ادامه مراحل عمومی برای روشن کردن شعله آبگرمکن را به شما توضیح خواهیم داد.

طریقه روشن کردن شعله برای آبگرمکن‌، بدون فندک داخلی

در صورتی که به هر دلیلی فندک داخلی کار نمی کرد، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

  1. آبگرمکن را از حالت روشن خارج کنید.
  2. 5 دقیقه صبر کنید تا گاز به طور کامل از سیستم آبگرمکن خارج شود.
  3. درپوش دسترسی به شعله (زیر شیر گاز) را باز کنید.
  4. شیر گاز را به حدی بچرخانید که روی علامت یا کلمه «شعله» قرار بگیرد.
  5. دکمه یا دستگیره‌ای که اجازه می دهد گاز به شعله وارد شود را نگه دارید یا بچرخانید.
  6. از یک فندک بلند برای روشن کردن شعله استفاده کنید. توجه داشته باشید که همچنان باید شیر ورودی گاز به شعله را باز نگه دارید.
  7. پس از حدود یک دقیقه نگه داشتن دستگیره یا دکمه، آن را به آرامی رها کنید. شعله را برای روشن بودن چک کنید.
  8. شیر گاز آبگرمکن را روی «روشن» قرار دهید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، ممکن است صدای شعله ور شدن شعله را بشنوید.
  9. بدنه آبگرمکن را سرجایش قرار دهید.

طریقه روشن کردن شعله برای آبگرمکن‌، با فندک داخلی

کلید ورودی گاز را نگه دارید و دکمه جرقه زن را پشت سر هم فشار دهید. هنگامی که جرقه زنی را کلیک می‌کنید یک جرقه کوچک باید شعله را مشتعل کند.

هنگامی که شعله مشتعل شد، کلید را برای یک دقیقه نگه دارید. در این یک دقیقه، شعله پیلوت ترموکوپل یا ترموپل را گرم می‌کند. این دستگاه هنگام گرم شدن، مقدار ناچیزی برق مورد نیاز برای راه اندازی شیر گاز آبگرمکن را تامین می‌کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

 پس از یک دقیقه، کلید ورودی گاز را به آرامی رها کنید و مطمئن شوید که چراغ پیلوت روشن می‌ماند. اگر روشن نماند، این روند را تکرار کنید.

 

عیبیابی ابگرمکن دیواری لورچ
روشن کردن آبگرمکن دیواری لورچ

اگر شعله آبگرمکن روشن نشود چکار باید کرد؟

اگر شعله با کلیک بر روی دکمه فندک روشن نمی‌شود، در ابتدا بررسی کنید که فندک داخلی به درستی کار می‌کند یا خیر. در صورت لزوم، نور اتاق را کم کنید تا بهتر بتوانید ببینید. اگر فندک داخلی بدن مشکل کار می‌کند، گاز به شعله نمی‌رسد.

علت ممکن است:

  • وجود هوا در خط گاز: اگر آبگرمکن دیواری لورچ تازه نصب شده باشد، احتمالاً خط گاز پر از هوا است. شما باید این هوا را با نگه داشتن بیشتر دکمه ورودی گاز شعله خارج کنید.
  • شیر گاز ممکن است از مبدا بسته باشد. از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. دسته شیر باید موازی با لوله باشد.
  • ممکن است ترموکوپل خراب شده باشد. نحوه تعویض ترموکوپل آبگرمکن دیواری لورچ را در ادامه آورده‌ایم. اگر ابزار یا مهارت لازم برای انجام این کار را ندارید، با تعمیرکاران آبگرمکن در هوم سرویز تماس بگیرید.
  • فشار کم گاز یا عملکرد نادرست شیر ​​کنترل گاز نیز می‌تواند باعث خاموش شدن مکرر شعله شود.

اگر شعله مدتی بعد از روشن شدن، خاموش شود چکار باید کرد؟

اگر شعله روشن شود، اما بعد از چند ثانیه یا دقیقه خاموش شود، دهانه آن ممکن است کثیف و مسدود شده باشد و شعله را کوچک و ناپایدار کند. بررسی کنید تا مطمئن شوید کثیفی و آشغال آن را مسدود نکرده باشد.

اگر شعله آبگرمکن لورچ پس از روشن شدن خاموش شد، روی کلید تنظیم مجدد (که گاهی اوقات سوئیچ نامیده می‌شود)، که در پایین درب مشاهده در پایین مخزن آب قرار دارد، کلیک کنید. سپس دوباره مراحل بالا برای روشن کردن شعله را تکرار کنید.

اگر شعله باز هم خاموش شد، به احتمالا مشکل از ترموکوپل است. فقط در صورتی اقدام به تعویض آن کنید که خود تجربه کافی برای تعمیر آن را داشته باشد. در صورتی که تجربه تعمیر آبگرمکن ندارید، پیشنهاد می‌دهیم با متخصصین هوم سرویز تماس بگیرید و تعمیر آبگرمکن خود را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید.

عیب‌یابی مشعل آبگرمکن

اگر شعله همانطور که باید روشن ماند، شیر گاز را به آرامی باز کنید. مشعل باید شعله‌ور شود. اگر مشعل روشن شد، ترموستات را به حالت حرارت مناسب برگردانید. آبگرمکن شما اکنون باید به درستی کار کرده و آب را گرم کند.

اگر مشعل روشن نشد، ترموستات را روی 49 درجه سانتی گراد (120 درجه فارنهایت) تنظیم کنید و یک شیر آب گرم را باز کنید. چند دقیقه صبر کنید تا ببینید مشعل آبگرمکن مشتعل می‌شود یا خیر. اگر مشتعل نشد، شیر آب گرم را باز نگه دارید و سعی کنید دمای تنظیم شده روی صفحه را پایین بیاورید و سپس بالا ببرید تا مشعل مشتعل شود.

اگر مشعل هنوز مشتعل نشد، شیر آب گرم را ببندید. ممکن است شیر ​​گاز و ترموستات آبگرمکن خراب شده باشد.

اگر بوی گاز را در نزدیکی ابگرمکن دیواری لورچ استشمام کردید (بوی تخم مرغ‌های گندیده یا بوی سیر مانند) شیر گاز آبگرمکن را به سرعت ببندید. این همان بوی گاز طبیعی است. برای جلوگیری از ایجاد حادثه، قبل از روشن کردن شعله صبر کنید تا بوی گاز از بین برود.

اگر بوی گاز شدید است و از بین نمی‌رود، فوراً شیر اصلی متصل به آبگرمکن گاز را ببندید، فضا را تهویه کنید و از فاصله دور نسبت به محل نشتی گاز، با لوله‌کش یا شرکت خدمات گاز منطقه خود تماس بگیرید.

عیب یابی شیر گاز آبگرمکن
عیب یابی شیر گاز آبگرمکن

عیب‌یابی شیر گاز آبگرمکن

دو نوع اصلی از شیرهای گاز آبگرمکن معمولاً در آبگرمکن‌های دیواری استفاده می‌شود: مکانیکی و الکترونیکی.

شیر مکانیکی گاز

تعمیرکاران از شیرهای گازی کلاسیک به سبک مکانیکی بسیار سخن می‌گویند، زیرا این شیرها برای چندین دهه آزمایش شده و درست عمل کرده‌اند. شما می‌توانید یک قطعه ساده مانند ترموکوپل را بدون تعویض قطعه اصلی تعویض کنید.

شیر الکترونیکی گاز

آبگرمکن دیواری لورچ جدید از یک شیر کنترل الکترونیکی جدید به نام کنترلر هوشمند Honeywell استفاده می‌کنند. این نوع شیرها کار عیب یابی را ساده تر می‌کنند؛ چون چراغ‌های چشمک زن دارد که شما یا سرویس دهنده را از وضعیت آبگرمکن مطلع می‌کند.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این کنترلر از یک شیر مکانیکی گاز و همچنین قطعات جایگزین آن گرانتر است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

نصب و سرویس آبگرمکن
نصب و سرویس آبگرمکن با هوم سرویز

هزینه تعمیر و عیب‌یابی آبگرمکن دیواری لورچ چقدر است؟

در جدول زیر، انواع خدماتی که هوم سرویز برای آبگرمکن دیواری لورچ ارائه می‌دهد را به همراه قیمت‌های به روز می‌توانید ببینید.

قیمت سرویس و تعمیر آبگرمکن

خراب شدن ترموکوپل یکی از رایج‌ترین دلایل روشن نماندن شعله آبگرمکن است که البته به سادگی هم قابل تعمیر است. اگر قبلا تعویض ترموکوپل را انجام دادید، می توانید آن را در منزل تعویض کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، می‌توانید با افراد متخصص تماس بگیرید تا آبگرمکن را به طور کامل بررسی کنند و هر گونه ایراد و مشکل آن را سریعا برطرف کنند.

یادتان باشد که برای حفظ ایمنی حین کار روی این قطعات، حتما باید شیر گاز را از قبل ببندید.

بعد از تعمیر ترموکوپل در منزل، دوباره با استغاده از مراحلی که قبل‌تر گفته شد، شعله را روشن کنید.

کلام آخر

برای تعمیر یا نصب ابگرمکن دیواری لورچ، می‌توانید با مشاورین حرفه ای هوم سرویز تماس حاصل کنید. برای ثبت درخواست خود، روی دکمه های زیر کلیک کنید:

تعمیر آبگرمکن با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا