لوازم خانگیهوم سرویز

نکاتی برای شستشوی بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ماشین ظرفشویی یک وسیله کاربردی در آشپزخانه است که روزانه مورد استفاده قرار می گیرد.این وسیله می تواند در نظافت و بهداشت ظروف کمک موثری باشد به شرط اینکه بدانیم چگونه از آن استفاده کنیم. اگر شما هم از کارکرد ماشین ظرفشویی خود راضی نیستید بهتر است این مطلب را بخوانید. در بسیاری از موارد ماشین های ظرفشویی در شستشو مشکل دارند و بر روی ظروف لکه باقی می گذارند و این چیزی است که خوشایند هیچکس نیست.

یک دستگاه ماشین ظرفشویی مثل همه دستگاه های برقی و مصرفی نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. برای اینکه ظروف تمیز و عاری از میکروب داشته باشیم می بایست در بازه های زمانی مشخص ماشین ظرفشویی را سرویس کنیم. سرویس ماشین ظرفشویی کاری تخصصی است و می بایست توسط تعمیرکار ماهر انجام شود ولی قبل از هماهنگی با سرویسکار این موارد را بررسی کنید. اغلب اوقات علت باقی ماندن لک و رسوب بر روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی یکی از این عوامل می باشد.

پودر ماشین ظرفشویی

اغلب افراد برای شستشوی بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی از پودرهای شوینده استفاده می کنند. چنانچه پودر شستشو از مقدار تعیین شده بیشتر استفاده شود نه تنها کمکی به درخشان شدن ظروف نمی کند بلکه باعث ایجاد لکه های سفید بر روی ظروف خواهد شد. لذا حتما به مقدار توصیه شده پودر در محفظه بریزید تا با مشکل لک شدن ظروف شسته شده مواجه نشوید.

علاوه بر مقدار پودر ظرفشویی به تاریخ مصرف آن نیز توجه کنید. برخی از افراد به تصور اینکه پودر ماده ای خشک است گمان می کنند پودر ماشین لباسشویی تاریخ مصرف ندارد. این گمان درستی نیست. پودرهای تازه، خاصیت حل شوندگی بیشتری دارند و در آب کاملا حل می شوند. پودرهای تاریخ مصرف گذشته به سختی حل شده و بر روی ظروف شسته شده لک باقی می گذارند.

بهترین مارک ماشین ظرفشویی

میزان سختی آب

آب سخت آبی است که املاح معدنی زیادی دارد. در برخی از مناطق آب مصرفی دارای مقدار زیادی مواد معدنی است که می تواند لکه های سفیدی بر روی ظروف شسته شده باقی بگذارد.اغلب این املاح کلسیم و منیزیم هستند که در آب برخی از مناطق وجود دارد. میزان سختی آب در آزمایشگاه قابل تشخیص است ولی با یک نگاه ساده به شیر آلات نیز می توانید به سختی آب مصرفی پی ببرید. رسوبات روی شیر آب حمام مثال خوبی برای سختی آب است که در اثر مرور زمان تشکیل شده است.

استفاده از سیستم های تصفیه آب خانگی برای کم شدن سختی آب امکان پذیر است و می توان آب خوراکی را تصفیه کرد ولی برای شستشو این کار امکان پذیر نیست. به همین دلیل در ساخت برخی از مدل های ماشین ظرفشویی این مشکل حل شده است. این  ماشن های ظرفشویی جدید دارای سیستم خاصی برای مناطق با آب سخت هستند که تصفیه داخلی انجام می شود. اگر در چنین مناطقی زندگی می کنید هنگام خرید به این قابلیت ماشین لباسشویی توجه کنید. در بعضی از ماشین های ظرفشویی این مشکل داخل ماشین برطرف شده است. آن ها دارای سیستم مخصوص مناطق دارای آب سخت و رسوبی هستند. بعضی از شوینده ها نیز به صورت آماده به حل این مشکل کمک می کنند.

فشار آب ورودی به لباسشویی

در واقع کم فشار بودن آب موجب عدم کارکرد صحیح ظرفشویی می شود. فشار آب کم نمی تواند به خوبی ظروف را شستشو دهد و پس از خشک شدن ظروف شسته شده شاهد سفیدک بر روی ظروف خواهید بود. بهتر است استفاده از ظرفشویی و لباسشویی را به ساعاتی که مصرف آب کمتر است انتقال دهید تا این مشکل برطرف شود. فشار آب بر روی کارکرد ماشین لباسشویی هم می توان تاثیرات نامطلبوبی داشته باشد. استفاده از یک پمپ آب نیز می تواند مشکل کم فشاری آب را برای همیشه حل کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

ماشین ظرفشویی خوب

خواندن این مطلب را توصیه می کنم: نکاتی در رابطه با استفاده و نگهداری از ماشین لباسشویی

درجه حرارت آب در ماشین لباسشویی

برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی درجه حرارت 50 درجه مناسب است. آب سرد قدرت حل کنندگی کمتری دارد و نمی تواند همه شوینده ها را به خوبی از روی ظرف ها برطرف کند. برخی از پودرهای شستشو نیز نمی توانند در آب سرد به خوبی حل شوند و به صورت حل نشده بر روی دیواره ظروف باقی می مانند.

نکته: برخی از افراد از قرص های ماشین ظرفشویی استفاده می کنند با این تصور که قرص ظرفشویی لک و رسوب باقی نمی گذارد. برای این منظور می بایست قرص را تنها برای برنامه شستشوی کامل استفاده کرد تا زمان کافی برای حل شدن قرص وجود داشته باشد. برنامه های شستشوی سریع ظروف مناسب استفاده از قرص ماشین ظرفشویی نیست.

نکته: استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی موجب نرم شدن آب شده و از ایجاد رسوب بر روی سوراخ های پره های آب پاش جلوگیری می کند. علاوه بر آن نمک می تواند عمر مفید ماشین ظرفشویی را بیشتر کند.

هشدار: هرگز ظروف آکریلیک، برنز، چدن، ظروف چینی با تزئینات متالیک، کریستال، قطعات چسب دار، منبت کاری شده، ظروف نقره و مفرغی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. قراردادن فلزهای مختلف در ظرفشویی نیز کار صحیحی نیست. از شستشوی ظروف بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی، جدا خودداری کنید.

قیمت نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز

قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی
قیمت نصب ماشین ظرفشویی

ثبت سفارش نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی از طریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا