خانگی و ساختمانی

چگونه پرده‌ ها خانه شما را بزرگتر نشان می‌ دهد؟

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب، انتخاب پرده مناسب یکی از معیارهای اصلی محسوب می‌شود. در واقع پرده‌ها جزء مهمی از دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند که روی ظاهر و زیبایی آن بسیار تاثیرگذار هستند. در این مقاله، نکات و ترفندهایی معرفی شده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک پرده زیبا متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید و با استفاده از پرده مناسب، خانه خود را بزرگ‌تر و زیباتر نشان دهید. در این نوشته، راهکارهای بزرگتر نشان دادن خانه با انتخاب پرده مناسب را می خوانید و می توانید خیلی سریع و راحت این کارها را در منزل خود انجام دهید تا خانه ای بزرگتر و دلنشین تر داشته باشید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

برای بزرگتر نشان دادن خانه با انتخاب پرده ، پرده مجلسی بخریم یا پرده حریر؟

در اغلب موارد، پرده‌های مجلسی و حریر به ‌جای هم استفاده می‌شوند؛ اما در واقع یک تفاوت مهم بین آن‌ها وجود دارد. پرده‌های مجلسی معمولا از مواد سنگین‌تری ساخته می‌شوند. همچنین طراحی آن‌ها به ‌گونه‌ای است که نور در روز نمی‌تواند از آن عبور کند و در ماه‌های سرد سال نیز گرما از این پرده‌ها عبور نخواهد کرد. پرده‌های مجلسی غالبا در شکل‌های متنوع و متفاوتی تولید می‌شوند و معمولا از کف زمین تا سقف را می‌پوشانند. در واقع این پرده‌ها نسبت به پرده‌های حریر، رسمی‌تر هستند و به دلیل اینکه از مواد بیشتر ساخته شده و سنگین‌تر هستند، هزینه آنها گران‌تر از سایر پرده‌ها است.

از طرفی، پرده‌های حریر در اغلب موارد غیررسمی هستند و از مواد سبک‌تری مانند پنبه ساخته می‌شوند. در این‌ صورت از آنجایی‌ که این پرده‌ها سبک‌تر هستند، از مواد کمتری هم تشکیل می‌شوند و از پرده‌های مجلسی ارزان‌تر هستند.

 

بزرگتر نشان دادن خانه با انتخاب پرده مناسب

 

پرده مجلسی مناسب برای پنجره‌ ها

پرده‌های مجلسی مدل‌های متفاوت و متنوعی دارند و برخی از آن‌ها، رسمی‌تر هستند. برای انتخاب پرده مجلسی مناسب پنجره‌های منزل خود باید به دکوراسیون فضای داخلی منزل توجه داشته باشید و در مورد مدل پرده خود دقت کنید؛ که دقیقا همان مدلی را انتخاب کنید که با سایر اجزای دکوراسیون فضای داخلی شما تناسب داشته باشد.

یکی از نکات مهمی که قبل از نصب پرده باید انجام دهید، انتخاب مکان مناسب برای دوخت پرده شما به صورت حرفه ای و زیبا است. پرده سراهای حرفه ای می توانند انواع مدلهای پرده را با زیبایی و جذابیت بالا بدوزند و به شما تحویل دهند. برای اطلاع از قیمت دوخت و نصب پرده می توانید از هوم سرویز قیمت این کار را بگیرید.

انتخاب طول مناسب پرده برای بزرگتر نشان دادن خانه

اگر به دنبال راه های بزرگتر نشان دادن خانه با انتخاب پرده مناسب هستید، باید به طول پرده ها توجه داشته باشید. در صورتی‌ که می‌خواهید در دکوراسیون فضای منزل خود یک فضای غیررسمی و راحت داشته باشید، می‌توانید پرده را طوری آویزان کنید که در حدود 2.1 اینچ یا همان 2 سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد. اما برای اینکه فضای رسمی‌تری داشته باشید، می‌توانید مقداری از طول پرده را بیشتر کنید تا روی زمین قرار بگیرد. البته این مدل برای پنجره ‌هایی که دائما باز و بسته می‌شوند، مناسب نیست؛ زیرا به ‌سرعت پرده شما کثیف خواهد شد و در نتیجه سریع‌تر خراب می‌شود. اما برای میهمانی‌ های باشکوه و رسمی، این پرده‌ها بسیار مناسب، مجلل و جذاب هستند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟

 

چگونه پرده ها خانه شما را بزرگتر نشان می دهد؟

 

چگونه پرده‌ها خانه شما را بزرگتر نشان می‌دهند؟

شاید جالب باشد بدانید که شما می‌توانید با استفاده از یک‌سری ترفندها در نصب پرده مناسب، اتاق یا سالن پذیرایی خود را بزرگ‌تر و پهن‌تر نشان دهید. در واقع، علاوه ‌بر اینکه پرده شما می ‌تواند با زمین مماس باشد یا کاملا روی زمین قرار بگیرد، روش‌های ساده دیگری نیز وجود دارد که با دنبال کردن این روش‌ها می‌توانید فضا را بلندتر و بزرگ‌تر از آن چیزی ‌که در واقعیت هست، نشان دهید. برای بزرگتر نشان دادن فضا در نصب پرده ترفندهای زیر کاربرد دارند:

  1. پرده خود را بالاتر از چارچوب آویزان کنید.

تقریبا تمامی مردم تمایل دارند که پرده‌ها را به‌طور مستقیم بالای چارچوب پنجره و از میل پرده آویزان کنند؛ در صورتی‌که شما می‌توانید برای بلندتر نشان دادن ارتفاع اتاق و بزرگ‌تر نشان دادن فضا، میل پرده را درست در زیر سقف نصب کنید. این ترفند یکی از ترفندهای دیداری است که باعث می‌شود چشم‌ها راه بیشتری را تا بالای پرده طی کنند؛ در نتیجه با این کار، فضای اتاق  شما بلندتر به نظر می ‌رسد.

حالا اگر می‌خواهید یک فضای رسمی‌تر داشته باشید، زمانی که پرده را اندازه ‌گیری می‌کنید، مطمئن شوید که برای قرار دادن پایین آن روی زمین نیز، اندازه اضافه‌ای در نظر گرفته باشید. در این‌ صورت، با بیشتر کردن طول پرده، پرده و در کنار آن فضای اتاق بلندتر به نظر می‌رسد. در نتیجه، پرده خود را بالاتر از چارچوب آویزان کرده و آن را بلندتر از اندازه واقعی پنجره بدوزید؛ زیرا پرده‌ای که دو یا سه سانتی ‌متر روی زمین افتاده باشد و بالاتر از چارچوب قرار گرفته باشد، سقف را بلندتر و پنجره‌ها و فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

 

بزرگتر نشان دادن خانه با انتخاب پرده مناسب

 

  1. پرده خود را عریض‌تر از چارچوب آویزان کنید.

معمولا پرده‌ها تنها در چارچوب پنجره نصب می‌شوند. در این‌صورت شما می‌ توانید به‌ جای اینکه پرده‌های خود را فقط در چارچوب پنجره نصب کنید، آن‌ها را 6 تا 8 اینچ یا 15 تا 20 سانتی‌متر، بزرگ‌تر از قالب اصلی در نظر گرفته و با این روش آن‌ها را آویزان کنید. در این‌صورت، پنجره و در کنار آن، فضای اتاق بزرگ‌تر از طراحی اصلی آن به‌نظر می‌رسند. علاوه ‌بر آن، با شکل دادن پنجره‌ها به ‌وسیله پرده نیز، می‌توانید ورود و خروج نور را بهتر کنترل کرده و فضایی روشن ‌تر و دوستانه ‌تر داشته باشید. در نتیجه، میل پرده را عریض‌تر اندازه واقعی پنجره در نظر بگیرید و پرده را عریض‌تر بدوزید.

 

بزرگتر نشان دادن خانه با انتخاب پرده مناسب

 

  1. از پرده‌های روشن و نازک استفاده کنید.

افرادی که خانه‌های کوچک دارند، برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای منزلشان، باید تا حد امکان پنجره‌ ها را بدون پوشش قرار دهند یا از پرده‌های روشن و نازک استفاده کنند. در واقع، پرده‌های سنگینی که طرح‌های شلوغ یا رنگهای تیره دارند، اصلا برای خانه‌های کوچک انتخاب مناسبی محسوب نمی‌شوند. پرده‌های حریر سفید یا روشن با طرح‌های محو و ملایم می‌توانند انتخاب مناسبی برای این خانه‌ها محسوب شوند و در نهایت، باعث می‌شوند که فضای منزل بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد.

یکی از نکات مهم در خانه داری این است که جلوی ورود حشرات و موجودات موذی را بگیرید و از کثیف شدن پرده های خود نیز جلوگیری کنید. یکی از روشهای مناسب این است که اقدام به نصب توری در پنجره ها کنید. در هوم سرویز می توانید از قیمت ساخت و نصب توری پنجره مطلع شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟

اهمیت و تاثیر نورپردازی در بزرگتر نشان دادن خانه

علاوه‌‌ بر پرده اجزا و عوامل مهم دیگری نیز هستند که می‌توانند روی بزرگ نشان دادن فضا موثر باشند. یکی از عواملی که اگر به درستی انجام شود، روی جلوه ظاهری فضا بسیار تاثیرگذار خواهد بود، نورپردازی است. تقریبا اغلب افراد در خانه‌های خود از لامپ‌ها و لوسترهای سقفی استفاده می‌کنند که نور مرکزی و کانونی داشته باشند. گرچه، استفاده از نورهای مرکزی و لوسترهای کریستالی، برای زیباتر نشان دادن خانه‌های بزرگ و کلاسیک بسیار موثر است؛ اما برای نورپردازی خانه‌های کوچک و مدرن توصیه نمی‌شود. در واقع، خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک برای اینکه بزرگتر و دلبازتر به نظر برسند، به نورپردازی مینیمالیستی نیاز دارند. علاوه ‌بر آن، استفاده از نورهایی که از جهت‌های مختلف تابیده می‌شوند، باعث بزرگتر و زیباتر نشان دادن خانه و فضا خواهد شد. استفاده از چراغ‌ های دکوراتیو نیز گزینه‌های مناسبی برای نورپردازی خانه‌های کوچک هستند. ترکیب نورهای زرد و سفید نیز برای این خانه‌ها اغلب توصیه می‌شود.

 

بزرگتر نشان دادن خانه با انتخاب پرده مناسب

 

اهمیت رنگ‌ دیوارها در بزرگتر نشان دادن خانه

انتخاب هوشمندانه رنگ‌ها نیز یکی از نکات مهم برای بزرگتر نشان دادن خانه و آپارتمان‌های کوچک محسوب می‌شود. رنگ‌های خنثی و رنگ سفید، غالبا بهترین گزینه‌هایی هستند که برای رنگ‌آمیزی خانه‌های کوچک مناسب هستند. در این ‌صورت، می‌توانید در دیوارها و سقف خانه خود از این رنگ‌ها استفاده کنید و خانه خود را بزرگتر نشان دهید.

بعضی از افراد به جای رنگ زدن دیوارهای خانه خود، دوست دارند از کاغذ دیواری استفاده کنند. در صورتی ‌که می‌خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید، دقت داشته باشید که استفاده از طرح‌های شلوغ، برجسته و براق کاغذ دیواری‌ها، برای خانه‌های کوچک مناسب نیست و شما باید طرح‌های ساده با رنگ‌های ملایم و روشن را انتخاب کنید.  

 

بزرگتر نشان دادن خانه با انتخاب پرده مناسب

 

اهمیت کفپوش مناسب در بزرگتر نشان دادن خانه

برای اینکه فضای خانه را بزرگتر نشان دهید، می‌توانید از یک کف‌پوش یکسان برای تمامی قسمت‌های خانه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که مرز بین اتاق‌ها از بین برود و فضا بزرگتر به نظر برسد. در کنار آن، باید از کف پوش‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید و غالبا کفپوش‌ها و پارکت‌های چوبی تیره برای خانه‌های کوچک توصیه نمی‌شوند. شما می‌توانید در انتخاب کف‌پوش، از سنگ و سرامیک‌های ساده و سفید یا چوب‌های رنگ روشن استفاده کنید. علاوه ‌بر آن، در صورتی‌ که می‌خواهید کف خانه خود را موکت کنید، موکت‌های ساده‌ای که رنگ‌های روشن و خنثی دارند، بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

در این نوشته راهکارهای بزرگتر نشان دادن خانه با انتخاب پرده مناسب را خواندید و متوجه شدید که با انتخاب پرده های روشن، نازک و بلند می توانید خانه خود را بزرگتر، بلندتر و دلبازتر نشان دهید. از اینکه تا انتهای این نوشته با هوم سرویز همراه بودید از شما متشکریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا