بنایی و دکوراسیون

مهمترین نکات هنگام خرید فرش اتاق کودک که باید به آن ها توجه کنیم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ های دکوراسیون داخلی منزل، فرش است که انتخاب آن در طراحی دکوراسیون بسیار اهمیت دارد و بخشی از زیبایی منزل محسوب می‌شود. اما برای خرید فرش اتاق کودک، علاوه‌ بر زیبایی آن، یک‌ سری نکات و ویژگی‌های دیگری هستند که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه شود. به عبارت دیگر با مراجعه به فرش فروشی‌ها اولین طرح و نقشی که کودکانه و موردپسند کودک ما است را نباید خریداری کرد؛ بلکه باید به عوامل مختلفی در انتخاب و خرید فرش کودک توجه شود که طرح و نقش فرش یکی از این عوامل محسوب می‌شود. در این مقاله، مهمترین نکات هنگام خرید فرش اتاق کودک معرفی شده‌اند. هنگام خرید فرش اتاق کودک خود بهتر است به این نکات توجه داشته باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

مهم‌ترین نکات هنگام خرید فرش اتاق کودک

در حالت کلی، فرش اتاق کودک شما علاوه‌ بر زیبایی باید ویژگی‌های زیر را نیز دارا باشد:

1.       ضد حساسیت و ضدآلرژی باشد.

کودکان، پوست نازک و بدن بسیار حساسی دارند؛ به‌ همین دلیل است که پوست و بدن کودکان مستعد دریافت هر نوع باکتری و عفونت است. اولین نکته‌ای که هنگام خرید فرش اتاق کودک خود باید در نظر داشته باشید، این است که نوع الیاف فرش کودک نباید به هیچ‌ وجه حساسیت‌زا باشد. در سنین پایین کودکی، مقاومت بدن در برابر عوامل خارجی و ویروس‌ها بسیار کم است و در این سنین، غالبا کودکان در معرض با این عوامل، به‌ سادگی مریض می‌شوند. در واقع، به‌ همین دلیل است که فرش اتاق کودک باید از الیاف ضدحساسیت تشکیل شده باشد و کاملا ضدآلژی و ضد باکتری باشد.

خرید فرش اتاق کودک
برای خرید فرش اتاق کودک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

2.      فرش اتاق کودک باید نرم و لطیف باشد.

کودکان اکثر اوقات روز را در حال بازی در اتاق خود هستند. در واقع کودکان در اتاق خود راه می‌روند، می‌نشینند و حتی می‌خزند و به‌ همین دلیل، در اغلب ساعات روز بدن کودک با فرش در تماس است. دومین نکته پراهمیت در انتخاب فرش اتاق کودک توجه به نرمی و لطافت فرش است. در واقع، اگر فرش اتاق کودک شما سفت باشد، هنگام بازی کردن، کودک احساس راحتی نمی‌کند و حتی با بازی کردن روی آن فرش حس خوبی نخواهد داشت. شما باید در هنگام خرید فرش اتاق کودک خود، نرمی و لطافت فرش را مورد بررسی قرار دهید تا کودک شما از بازی کردن روی آن فرش احساس خوبی داشته باشد.

در این میان، به این نکته نیز توجه داشته باشید که نرمی و لطافت فرش به معنای داشتن پرزهای بلند نیست. در واقع، طبق عقیده اکثر مردم فرشی نرم است که پرزهای بلندتری دارد؛ در صورتی‌که اینگونه نیست و نرمی یک فرش از روی بلندبودن پرزهایش مشخص نمی‌شود. از طرفی، داشتن پرزهای بلند باعث می‌شود که زمینه نگهداری آلودگی و ذرات گرد و غبار افزایش پیدا کرده و حتی نظافت آن‌ها نیز سخت‌تر شود. در خرید فرش اتاق کودک، توصیه می‌شود که از فرش‌هایی استفاده کنید که در کنار نرمی و لطافت پرزهای کوتاهی دارند.

یکی از عواملی که روی نرمی و لطافت فرش بسیار موثر است، ظرافت و تراکم بالای آن می‌باشد. در واقع تراکم بالای فرش باعث می‌شود که هنگام حرکت و بازی کردن، کودک احساس راحتی بیشتری داشته باشد. در نتیجه، شما باید در انتخاب فرش اتاق کودک خود به کیفیت و نرم بودن فرش نیز توجه داشته باشید.

خرید فرش اتاق کودک
رنگ و طرح فرش اتاق کودک در خلاقیت فرزند شما تاثیر می گذارد!

3.      رنگ فرش اتاق کودک را به خوبی انتخاب کنید.

یکی از عواملی که به‌ طور مستقیم در روحیه کودک تاثیرگذار است، رنگ‌آمیزی و رنگ فرش اتاق کودک است. در اغلب موارد، رنگ فرش اتاق کودک با دکوراسیون اتاق و با پرده، سرویس خواب، روتختی، رنگ دیوارها و حتی رنگ کمد کودک ست می‌شود. استفاده از رنگ‌های شاد باعث می‌شود که اتاق کودک روح و تازگی خاصی داشته باشد؛ اما از طرفی، فرش‌هایی که رنگ روشن دارند سریع‌تر کثیف می‌شوند. به‌ همین دلیل، توصیه می‌شود برای فرش اتاق کودک از رنگ‌هایی استفاده کنید که کثیفی را به‌ صورت واضح و سریع نشان ندهند و در اصطلاح، چرک‌تاب باشند. رنگ‌هایی مانند بنفش، زرشکی، آبی تیره و یا سبز تیره از این رنگ‌ها محسوب می‌شوند.

در این‌ صورت مثلا می‌توانید در دکوراسیون اتاق از یک رنگ ملایم مانند لیمویی استفاده کرده و از فرشی با رنگ بنفش استفاده کنید. در حالت کلی، رنگ‌هایی که برای اتاق کودکان پسر به کار می‌روند با رنگ‌های اتاق کودکان دختر متفاوت است. در اکثر موارد، در اتاق پسران تم رنگ‌های سرد مانند آبی، فیلی، خاکستری، زرشکی، سرمه‌ای یا یشمی دیده می‌شود؛ در صورتی‌ که در اتاق دختران غالبا از رنگ‌هایی مانند بنفش، صورتی و قرمز استفاده می‌شود. این انتخاب رنگ کاملا به علایق و روحیات خود و کودکتان مرتبط است. البته طبق نظر روانشناسان، بهتر است در محل بازی کودکان از رنگ‌های مفرح و شاد و در محل خوابشان از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده شود.

از طرفی، می‌توان گفت استفاده از فرش‌هایی که رنگ روشن دارند باعث می‌شود که کثیفی‌های فرش سریع‌تر و واضح‌تر نمایان شود و به‌ همین دلیل، رنگ فرش اتاق کودک باید به نحوی انتخاب شود که به سرعت کثیفی‌ها را نمایان نکند و در کنار آن با دکوراسیون کلی اتاق کودک هماهنگی داشته باشد. گرچه انتخاب نهایی رنگ فرش اتاق کودک کاملا به سلیقه خود شما مربوط است.

خرید فرش اتاق کودک
به نرمی و لطافت فرش اتاق کودک اهمیت بدهید

4.      بهتر است فرش اتاق کودک شما مدلی داشته باشد که دیرتر آلوده شود.

از دیگر نکات مهم در انتخاب فرش اتاق کودک، توجه به مدل آن است. امروزه، فرش‌های مخصوص اتاق کودکان مدل‌های متنوعی دارند و در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون موجود هستند. شما می‌توانید طرح فرش اتاق کودک خود را از بین طرح‌های کارتونی و فانتزی کودکانه، بسته به علایق و روحیات کودکتان، انتخاب کنید.

از طرفی، در انتخاب مدل فرش اتاق کودک خود باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که مدل انتخابی شما باید به‌ صورتی باشد که دیرتر و حتی کمتر آلوده شود. آن‌ دسته از فرش‌هایی که بافت فشرده‌تری دارند، این ویژگی را دارا می‌باشند. در واقع، فرش‌هایی که بافت فشرده‌تری دارند نسبت به فرش‌هایی که بافت آن‌ها فشردگی کمتری دارد، کمتر در معرض آلودگی و نفوذ میکروب‌ها قرار می‌گیرند.

در این میان، توجه به ریشه‌های فرش نیز بسیار اهمیت دارد. در واقع، یکی از عواملی که باعث ماندگاری آلودگی‌ها در فرش می‌شود، ریشه‌های فرش است که به‌ نوعی، منبع آلودگی فرش محسوب می‌شود. این عامل در سلامت اتاق کودک و در نتیجه، در سلامت خود کودک بسیار تاثیر گذار است. امروزه غالبا فرش‌هایی برای اتاق کودکان تولید می‌شود که بدون ریشه هستند و توصیه می‌شود شما نیز برای اتاق کودک خود از فرش‌های بدون ریشه استفاده کنید تا سلامت کودک خود را بهتر رعایت کرده باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟

همانطور که خواندید، تمیزی فرش اتاق کودک اهمیت زیادی دارد، برای تمیز نگه داشتن فرش اتاق خواب کودک و شستشوی آن می توانید از خدمات شتشوی فرش اتاق کودک توسط تیم هوم سرویز استفاده کنید تا فرش هایی تمیز داشته باشید.

خرید فرش اتاق کودک
فرش اتاق کودکانه را به دقت و از میان باکیفیت ترین مدلها انتخاب کنید

5.      از فرشی استفاده کنید که جنس باکیفیتی داشته باشد.

الیاف به‌ کار رفته در تولید فرش و جنس آن، به‌ طور مستقیم با سلامت کودک شما در ارتباط است و به همین دلیل توجه به آن‌ها بسیار اهمیت دارد. در انتخاب جنس فرش اتاق کودک توصیه می‌شود فرشی را انتخاب کنید که کمی ضخیم باشد. فرش‌های نازک غالبا باعث می‌شوند که سرما از کف اتاق به بدن کودک منتقل شود و در این‌ صورت کودک غالبا در فصل‌های سرد سال دچار بیماری خواهد شد.

علاوه‌ بر آن، فرش انتخابی شما باید کاملا قابل شستشو باشد. در واقع کیفیت فرش اتاق کودک شما نباید با شست‌وشوی زیاد خراب شود. برخی از فرش‌ها هستند که در همان شستشوی اولیه کیفیت خود را به‌ طور کامل از دست می‌دهند و حتی برخی از آن‌ها، رنگ‌هایشان در هنگام شستشو با یکدیگر ترکیب می‌شود. با این شرایط، علاوه‌ بر کاهش کیفیت فرش، ظاهر و زیبایی آن نیز از بین می‌رود. فرش اتاق کودک در سال به چند بار شستشو نیاز دارد و به‌ همین دلیل باید باکیفیت بوده و کاملا قابل شستشو باشد.

همچنین همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، بهتر است در اتاق کودک از فرش‌هایی استفاده شود که ضدحساسیت و ضدآلرژی هستند. زیرا سیستم بدن کودکان چندان قوی نیست و بیشتر از بزرگسالان در معرض حساسیت و آلرژی قرار می گیرند. برای انتخاب فرش های ضدحساسیت و ضدآلرژی به جنس و الیاف فرش اتاق کودک توجه داشته باشید.

بعضی ها به جای فرش برای اتاق کودک، ترجیح می دهند از پارکت در قسمت کف اتاق استفاده کنند که نیازی به شستشو و نظافت خاصی ندارد. برای نصب پارکت در اتاق کودک شما می توانید از خدمات هوم سرویز در زمینه نصب پارکت برای اتاق کودک استفاده کنید تا اتاق کودک شما زیباتر و شیک تر شود.

خرید فرش اتاق کودک
شستشوی فرش اتاق کودک خود را به هوم سرویز بسپارید

شستشوی فرش اتاق کودک در هوم سرویز

همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب فرش اتاق کودک بسیار اهمیت دارد و در اکثر موارد به‌ طور مستقیم با سلامتی کودک در ارتباط است. به‌ همین دلیل، توصیه می‌شود در انتخاب فرش اتاق کودک خود نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را مدنظر قرار دهید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. یکی از روشهای تمیز نگه داشتن وسایل اتاق کودک، شستشوی آنها است. برای شستشوی فرش اتاق کودک شما می توانید از خدمات قالیشویی هوم سرویز استفاده کنید تا فرش اتاق کودک تمیز و زیبا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا