بنایی و دکوراسیون

چیدمان سیسمونی نوزاد دختر و نوزاد پسر، دکوراسیون اتاق نوزاد

یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی مادران در دوران بارداری، انتخاب سیسمونی نوزاد و توجه به چیدمان آن‌ها و دکوراسیون اتاق است. برای انتخاب دکوراسیون و چیدمان سیسمونی نوزاد ، قبل از هرچیزی شما باید سبک اتاق را مدنظر داشته باشید و دقیقا بدانید که دنبال چه وسیله‌هایی می‌گردید. تهیه سیسمونی و وسایل دکوراسیون اتاق نوزاد، از لذت‌بخش‌ترین کارها است که فرد می‌تواند با توجه به یک‌سری نکات از سلیقه و ذوق خود نیز در این کار استفاده کند. در این مقاله، نکات و ایده‌هایی معرفی شده‌اند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید سیسمونی نوزاد دختر و نوزاد پسر خود را بچینید و دکوراسیون اتاقش را انتخاب کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نکات مهم برای چیدمان سیسمونی نوزاد دختر و نوزاد پسر

در زمان چیدمان سیسمونی نوزاد دختر و نوزاد پسر به این نکات مهم توجه داشته باشید:

·         قبل از هر چیزی راحتی و آسایش خودتان را در نظر بگیرید.

یکی از نکات مهمی که شما باید در چیدمان سیسمونی، توجه داشته باشید این است که راحتی کودک با راحتی و آسایش مادر کاملا در ارتباط است. در این میان، برخی از مادران هستند که بیشتر از خودشان، به خرید اسباب‌بازی‌ها و وسایل مورد نیاز نوزاد اهمیت می‌دهند؛ اما توصیه می‌شود برای خرید سیسمونی نوزاد ابتدا لوازم مورد نیاز آرامش خودتان را خریداری کنید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید در کنار تخت نوزاد خود، تخت یا یک کاناپه ساده برای خود در نظر بگیرید که این امر در شب و هنگام مراقبت از نوزاد و حتی شیردهی به او، بسیار کاربرد دارد. پس وسایل کاربردی برای خودتان را خریداری کنید و اتاق کودک را با اسباب بازی پر نکنید!

دکوراسیون اتاق نوزاد
نکات مهم برای دکوراسیون اتاق نوزاد را در هوم سرویز بخوانید

·         از لوازم باکیفیت در اتاق کودک استفاده کنید.

شما باید برای سیسمونی نوزاد خود، لوازمی را خریداری کنید که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بادوام و قابل شستشو باشند. یک‌ سری وسایل مهم و ضروری هستند که اگر شما به آن وسایل اهمیتی ندهید و مدل بی‌کیفیت آنها را تهیه کنید، به‌ سرعت فرسوده شده و دیگری کارایی قبل را نخواهند داشت. به‌ عنوان مثال، توصیه می‌شود روی کف اتاق نوزاد خود از یک فرش نرم و راحت استفاده کنید که بادوام و قابل شستشو باشد. همچنین خود کف اتاق نیز باید کیفیتی داشته باشد که بتوان آن را به‌ سادگی تمیز کرده و شستشو داد. 

·         از به کار بردن رنگ‌های تند و به خصوص رنگ قرمز خودداری کنید.

نوزادان در ابتدای تولد، نمی‌توانند کلیه رنگ‌ها را تشخیص دهند. در واقع نوزادان تنها قادر به تشخیص سه رنگ سفید، سیاه و خاکستری هستند. به‌مرور زمان سلول‌های چشمی نوزاد رشد کرده و می‌تواند رنگ‌های دیگر را نیز تشخیص دهند. به‌همین دلیل توصیه می‌شود در چیدمان سیسمونی اتاق نوزاد خود بیشتر از رنگ‌های خنثی و ملایم استفاده کنید. همچنین به‌ مرور زمان و با رشد کودک می‌توانید از رنگ‌های دیگر نیز در دکوراسیون اتاق استفاده کنید. اما طبق توصیه طراحان داخلی بهتر است رنگ قرمز را کلا حذف کنید. استفاده از رنگ‌های ملایم مانند صورتی و یا آبی آسمانی انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شوند که با چشم‌های کودک و نوزاد شما نیز سازگاری بیشتری دارند.

چیدمان اتاق نوزاد
در هنگام خرید سیسمونی نوزاد، رنگهای آرامش بخش را انتخاب کنید

·         در چیدمان سیسمونی نوزاد خود خلاقیت به خرج دهید.

توصیه ما این است که در چیدمان سیسمونی نوازد دختر و نوزاد پسر خود تا جای ممکن ذوق و اشتیاق خود را به‌ کار گرفته و با نهایت خلاقیت نسبت به چیدمان اتاق نوزاد اقدام کنید. ایده‌های مختلف و جذابی وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها در کنار به کارگیری خلاقیت و ذوق خود می‌توانید سیسمونی اتاق نوزاد را بچینید. بدیهی است که هرچه خلاقیت و ذوق بیشتری به خرج دهید، اتاقی زیباتر و جذاب‌تر دارید.

·         لوازم سیسمونی نوزاد خود را کاملا منظم بچینید.

شلوغی و به‌هم‌ریختگی اتاق نوزاد می‌تواند کاملا دردسر ساز و آزاردهنده باشد. شما می‌توانید برای جلوگیری از این عامل اتاق نوزاد خود را کاملا ساده و منظم بچینید. همچنین می‌توانید از نظم‌دهنده‌ها استفاده کنید؛ که امروزه انواع آن‌ها در شکل‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود هستند. شما می‌توانید از سبد استفاده کنید و یا باکس‌هایی با سایز مختلف را درون کمد نوزاد قرار دهید تا به‌هم‌ریختگی‌ها و بی‌نظمی‌های اتاق نوزاد شما کاهش یابد و در کنار آن بتوانید در کمترین زمان ممکن لوازم به‌هم‌ریخته را به سرجای خود منتقل کنید. استفاده از نظم‌دهنده‌ها می‌تواند در چیدمان منظم سیسمونی نوزاد شما بسیار تاثیرگذار باشد.

چیدمان اتاق و وسایل سیسمونی نوزاد
اهمیت انتخاب وسایل مهم برای چیدمان سیسمونی نوزاد

دکوراسیون اتاق نوزاد

برای دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک خود نیز بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید تا اتاقی زیبا و جذاب برای او بچینید و دکور دهسد:

·         توصیه می‌شود برای اتاق نوزاد خود یک تم رنگی در نظر بگیرید.

مهم‌ترین قسمت اتاق کودک، رنگ آن است که غالبا بر اساس جنسیت نوزاد انتخاب می‌شود. اما بدیهی است که شما می‌توانید از هر رنگی در اتاق نوزاد خود استفاده کنید. توصیه ما این است که یک تم رنگی داشته باشید و در آن سعی کنید از ترکیب چند رنگ شاد استفاده کنید تا در نهایت بتوانید دکوراسیون اتاق نوزاد خود را جذاب‌تر بچینید.

·         در دکوراسیون اتاق نوزاد به اندازه فضا توجه داشته باشید.

در اتاق نوزاد شما باید فضایی برای سرویس خواب و همچنین فضایی برای بازی وجود داشته باشد. همچنین بهتر است که در اتاق نوزاد پنجره داشته باشد؛ زیرا علاوه‌ بر اینکه نور اتاق بیشتر می‌شود، در تهویه هوای درون اتاق نیز بسیار موثر است. از طرفی، شما باید به اندازه فضا دقت کنید و در خرید لوازم دکوراسیون، در صورتی‌ که فضای کافی ندارید، تا جای ممکن از خرید وسایل غیرضروری خودداری کنید؛ زیرا در غیر این‌ صورت اتاق کودک شما شلوغ خواهد بود و ظاهر به‌ هم‌ ریخته‌ای خواهد داشت که ممکن است نوزاد یا کودک شما نیز در آن احساس آرامش نداشته باشد. همچنین اتاق نوزاد و کودک ارتباط مستقیمی با سلامت او دارد. به‌ همین دلیل بهتر است تمامی نکات ایمنی و نکات بهداشتی را در اتاق نوزاد خود رعایت کنید.

·         برای دکوراسیون اتاق نوزاد خود، طرح‌های شلوغ را انتخاب نکنید.

در اتاق نوزاد، بهتر است از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تند استفاده نکنید. گرچه استفاده از کاغذ دیواری‌هایی که رنگ‌ها و طرح‌های کارتونی و کودکانه زیبایی دارند برای اتاق کودک بسیار مناسب است؛ اما بهتر است این کاغذ دیواری‌ها نسبتا ساده بوده و رنگ‌های آرامی داشته باشند. نصب کاغذ دیواری اتاق کودک اهمیت زیادی دارد و شما می‌توانید از انواع کاغذ دیواری‌های کلاسیک استفاده کنید. همچنین می‌توانید روی دیوار اتاق کودک خود قفسه‌هایی برای قرار دادن اسباب‌ بازی نصب کنید. در این صورت حتی با بزرگ شدن نوزاد نیز نیازی است به فکر تغییر دکوراسیون باشید.

چیدمان سیسمونی نوزاد
برای چیدمان سیسمونی نوزاد، اتاق را زیاد شلوغ نکنید!

·         در دکوراسیون اتاق نوزاد و یا کودک خود از وسایلی استفاده نکنید که باعث ترس و وحشت او شود.

بچه ها به احساس آرامش و امنیت بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارند و شما باید به این نکته توجه داشته باشید و وسایل وحشت آور و ترسناک را در دکوراسیون اتاق نوزاد به کار نبرید. به‌ عنوان مثال، کمدهای بلند برای اتاق کودک اصلا مناسب نیستند. همچنین در خرید اسباب‌بازی نوزاد و کودک خود نیز باید به این نکته دقت کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

·          شما می‌توانید به جای رنگ‌آمیزی اتاق، از رنگ‌های ساده و مینیمال استفاده کرده و در کنار آن، برای دکوراسیون اتاق نوزاد خود از تابلوها یا سایر المان‌های کودکانه رنگی استفاده کنید.

وقتی این کار را انجام می دهید، با بزرگ شدن نوزاد، نیازی به رنگ‌آمیزی مجدد دیوارها وجود نخواهد داشت و شما تنها با تغییر تابلوها و وسایل نوزاد، می‌توانید دکوراسیون اتاقش را تغییر دهید.

·         در دکوراسیون اتاق نوزاد خود، یک فضای شخصی و دنج برای بازی او در آینده در نظر بگیرید.

برای پیاده سازی فضای دنج در اتاق، می‌توانید از چادرهای بازی کودک استفاده کنید یا در صورتی‌ که فضای کافی در اتاق نوزاد دارید، می‌توانید این فضا را با کمی خلاقیت کودکانه و زیبا کنید.

چیدمان سیسمونی و وسایل نوزاد
برای چیدمان سیسمونی نوزاد شیک و خاص، اتاق را خلوت نگه دارید

·         به نورپردازی دکوراسیون اتاق نوزاد خود توجه داشته باشید.

برای این منظور شما می‌توانید در اتاق نوزاد خود، از چراغ‌های ال‌ای‌دی، چراغ‌های مطالعه، آباژور یا لوستر استفاده کنید و نورپردازی مناسبی در اتاق ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برخی نوزادان و به خصوص کودکان از تاریکی می‌ترسند؛ به‌ همین دلیل استفاده از یک چراغ خواب کوچک و کودکانه می‌تواند به آرامش کودک در هنگام خواب کمک کند.

·         به تخت و تشک خواب نوازد و کودک خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شما باید برای خواب نوزاد و کودک خود یک محیط راحت و آرام در نظر بگیرید. تخت خواب و به خصوص گهواره نوزاد باید کاملا راحت باشد تا نوازد شما بتواند به‌ راحتی و با آرامش کامل در آن بخوابد. با تهیه تخت و تشک راحت، نوزاد غالبا در طول روز نیز آرامش و راحتی بیشتری را احساس خواهد کرد.

توجه به دکوراسیون اتاق کودک و در کنار آن توجه به چیدمان سیسمونی اتاق نوزاد دختر و نوزاد پسر، بسیار اهمیت دارد. به‌همین دلیل غالبا توصیه می‌شود در خرید سیسمونی و دکوراسیون اتاق کودک خود، ابتدا راحتی خود و سپس فضای اتاق را در نظر گرفته و از خرید وسایل غیرضروری پرهیز کنید؛ زیرا خریدن هرگونه وسیله غیرضروری باعث شلوغ شدن اتاق شده و قبل از هر چیزی با به‌هم‌ریختگی اتاق، باعث کلافگی و اتلاف وقت شما می‌شود. در این مقاله، نکات و ایده‌هایی معرفی شدند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید چیدمان سیسمونی نوزاد خود را انجام داده و دکوراسیون اتاق نوزاد را نیز تکمیل کنید.

روش دکور اتاق نوزاد
چیدمان سیسمونی نوزاد را به تیم هوم سرویز بسپارید

دکوراسیون شیک و حرفه ای اتاق نوزاد با تیم هوم سرویز

همانطور که در این مقاله خواندید، دکوراسیون درست اتاق نوزاد اهمیت زیادی دارد و روی روند رشد و استراحت نوزاد تاثیر چشمگیری می گذارد. به همین دلیل برای طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق نوزاد یا اتاق کودک می توانید از خدمات تیم هوم سرویز استفاده کنید تا نوزاد زیبای شما به خوبی استراحت کند و آرامش و امنیت را به خوبی در محیطش احساس کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا