تعمیر و سرویس خودرو

توجه به چه نکاتی قبل از حمل خودرو و بکسل ضروری است؟

 سفرهای جاده‌ای جذابیت زیادی دارد و فرح‌بخش می‌باشد، ولی باید مراقب بود تا در این نوع سفرها مشکل یا حادثه‌ای رخ ندهد. برای مثال، ممکن است نقص فنی برای خودرو پیش آید، به طوری که ماشین خاموش شده و امکان روشن شدن آن فراهم نباشد. در این نوشته با مهم ترین نکات که قبل از حمل خودرو و بکسل آن باید در نظر داشته باشید آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با هوم سرویز همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اگر مجبور شدید تا گزینه حمل خودرو و بکسل را انتخاب کنید، دقت داشته باشید تا سیم و یا طناب محکمی را به قسمت‌های محکم خودرو متصل نمایید. اگر نتوانید این کار را به درستی انجام دهید، امکان دارد تا خودروی شما خسارت بیشتری ببیند. شاید بتوان یک مکانیک سیار پیدا کرد و مشکل تعمیر خودرو را حل کرد ولی گاهی ممکن است، مشکل به راحتی برطرف نشود. در صورتی که قادر نبودید از مکانیک سیار استفاده کنید و یا مشکل جدی‌تری برای ماشین رخ داد، می‌توانید برای درخواست یدک‌کش و حمل خودرو تماس بگیرید.

هزینه انواع یدک‌ کش، حمل خودرو و بکسل

با توجه به نوع یدک‌کش نیاز است تا هزینه‌های متفاوتی پرداخته شود. ممکن است از یک جرثقیل بدون کفی یا یدک‌ کش کفی دار، نیسان یا کامیونت استفاده شود. از طرفی، جرثقیل‌ها نیز می‌توانند دارای چرخگیر یا فاقد آن باشند. البته موارد زیادی بر قیمت خودرو مؤثر است. نوع ماشین خودروبر، میزان کیلومتری که خودرو حمل می‌شود، هزینه مربوط به سوخت مصرفی در صورتی که مسافت زیاد باشد، بیمه نامه مربوط به خودروهای صفر کیلومتر از جمله این موارد هستند.

حمل خودرو با یدک کش و یا بکسل

انواع یدک‌‌کش، حمل خودرو و بکسل با توجه به خودرو

به طور معمول در اتوبارها و باربری‌ها برای حمل و جابجایی خودروها از سه دسته ماشین متفاوت استفاده می‌شود. خودروهایی سبکی که شامل وانت پراید، وانت نیسان و وانت معمولی می‌باشد. ماشین‌های نیمه سنگین که شامل کامیون، کامیونت، خاور ایسوزو و هیوندا است و دسته ماشین‌های سنگین که شامل انواع تریلی، ترانزیت، کمپرسوری، کفی‌ها، تریلی تانکر فاو و مواردی از این دست هستند.

حتماً دقت داشته باشید که برای حمل انواع خودرو باید استاندارد مورد نظر رعایت شود. بهتر است یدک کش شماره داشته باشد و تا حد امکان به محل مشکل نزدیک باشد. همچنین دارای قیمت مناسبی باشد و در کمترین زمان ممکن خوروی دچار مشکل، بکسل شود.

چگونگی انتخاب یدک‌ کش، حمل خودرو و بکسل مناسب

با وجودی که برای بکسل و یدک‌ کشی می‌توان انتخاب‌های زیادی مثل تریلر، وانت بار و ماشین‌های SUV داشت، بهتر است گزینه‌ای را انتخاب نمایید که بهترین تعادل را داشته باشد، همچنین دارای شاسی و بدنه‌ ای مجزا باشد.

برای مثال تریلرهای کفی‌دار گزینه مناسبی هستند؛ زیرا به اندازه کافی سبک می‌باشند و در برابر جریان باد نیز حساس نیستند. به علاوه، در بین تریلرهای فولادی یا آلومینیومی، نوع آلومینیومی از نظر سبکی بهتر است، البته، تریلرهای فولادی قیمت مناسب‌تر بوده و تعداد بیشتری دارند.

تفاوت بین بوکسل کردن و استفاده از خودروبر
تفاوت بین بوکسل کردن و استفاده از خودروبر

تفاوت بین خودروبر و یدک‌کش 

ماشین خودروبر دارای کفی است؛ خودرو شما بر روی آن سوار شده و سپس به سمت مقصد حرکت می‌کند. در این مدل امنیت جابه‌جایی ماشین بیشتر است و امکان خرابی و حادثه کمتری برای ماشین وجود دارد. بیشتر از ماشین خودروبر برای حمل ماشین های مدل بالا یا انتقال ماشین‌های صفر از کارخانه به نمایندگی استفاده می‌شود. اما یدک‌ کش به وسیله زنجیر یا سیم بکسل، خودروی شما را به انتهای قلاب خودرو متصل کرده و تا مقصد به دنبال خود می‌کشد.

نکات ضروری ایمنی قبل از حمل خودرو و بکسل

متخصصین یدک‌کشی و حمل خودرو به موارد زیر به عنوان مهم‌ترین و ضروری‌ترین نکات قبل از حمل خودرو اشاره دارند که در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می‌پردازیم.

  • اجتناب از حرکات ناگهانی و مارپیچ
  • چک کردن ترمزها قبل از حمل خودرو
  • کنترل سرعت
  • تنظیم فشار باد در لاستیک‌های ماشین
  • شعاع دید راننده و تنظیم آینه‌ها
  • توجه به عبور یدک‌کش از پیچ‌ها
  • توزیع بار یدک‌ کش با توجه به وزن خودرو

اجتناب از حرکات ناگهانی و مارپیچ

اگر خودروی یدک‌ کش در طول مسیر مارپیچی حرکت کند یا حرکاتی ناگهانی انجام دهد، به احتمال زیاد یک حادثه خطرناک رخ خواهد داد! به هیچ وجه نباید این حرکات انجام شود، به خصوص اگر یدک‌ کش، ماشینی سبک باشد؛ زیرا بروز حادثه یا تصادف، اجتناب‌ناپذیر است. در مورد ماشین‌های سنگین‌تر، این وضع می‌تواند منجر به واژگونی یا حوادث به مراتب ناگوارتر شود که باید به آنها توجه داشته باشید!

چک کردن ترمزها قبل از حمل خودرو

پیش از یدک‌ کشی حتما باید مسائل فنی ماشین مورد حمل چک شود. کنترل ترمزها یکی از این موارد مهم است. طبیعی است، رعایت نکردن این مورد می‌تواند چه عواقب بدی را به همراه داشته باشد. پس حتما قبل از حمل خودرو، ترمزها را چک کنید تا از سلامتیشان مطمئن شوید.

کنترل سرعت

یدک‌ کش باید با سرعت مناسبی حرکت کند تا خدایی ناکرده منجر به یک صانحه دلخراش نشود. راننده خودرو یدک کش با توجه به وزن خودروی در حال حمل، باید سرعت مناسبی داشته باشد تا در سر پیچ و چهارراه‌ها که امکان رخداد اتفاقات غیرمنتظرانه، بیشتر است، بتواند کنترل مناسبی برروی خودرو داشته باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات حمل خودرو هم ارائه میده؟

تنظیم فشار باد در لاستیک‌های ماشین

همان طور که گفته شد، پیش از یدک‌‌کشی حتما باید مسائل فنی یدک‌کش نیز رعایت شود. تنظیم فشار باد در لاستیک‌های ماشین یدک‌‌کش، یکی از این موارد است. به خصوص اگر ماشین یدک‌ کش یک ماشین سنگین مخصوص به حمل باشد. در این صورت، سوخت کاهش می‌یابد و راننده بهتر می‌تواند روی هر دو خودرو کنترل داشته باشد. به طور کلی، تنظیم بودن لاستیک‌ها، به کنترل و هدایت خودرو کمک زیادی می‌کند.

شعاع دید راننده یدک‌کش و تنظیم آینه‌ها

راننده یدک‌ کش باید طوری آینه‌ها را تنظیم کند تا دید مناسب نسبت به خودروی در حال حمل و خودروهای اطراف داشته باشد. زیرا او باید بتواند هر دو خودرو را به موقع کنترل کند.

توجه به عبور یدک‌کش از پیچ‌ها

برای امنیت، هنگام عبور یدک‌کش از پیچ‌ها به خصوص در پیچ‌های تند که مسیر دایره‌ای شکلی ایجاد می‌شود، راننده باید وسیله نقلیه خود را اندکی به سمت داخل مسیر هدایت کند تا کنترل بهتری بر روی خودروها داشته باشد.

توزیع بار یدک‌کش با توجه به وزن خودرو

از جمله مهم‌ترین نکات در هنگام حمل خودرو توزیع بار یدک‌کش است. زیرا خودرویی که حمل می‌شود باید وزن متعال و متناسبی با یدک‌کش داشته باشد تا حادثه دلخراشی پیش نیاید و به اطراف منحرف نشود.

نکات کاربردی پیرامون بکسل خودرو
نکات کاربردی پیرامون بکسل خودرو

نکات کاربردی پیرامون بکسل خودرو

اگر خودروی شما دچار مشکل شد ولی نتوانستید با امداد تماس بگیرید و نیازمند بکسل به خودروی دیگری شدید، به نکات زیر توجه نمایید:

  • پیش از بکسل کردن، حتما سیستم فرمان خودرو و ترمز هیدرولیک را چک کنید.
  • ابزارهای مربوط با بکسل کردن را بررسی کنید.
  • پیش از حرکت، محل اتصالات در بکسل را چک و کنترل کنید.
  • تا جای ممکن از مسیرهای کم‌ تردد و ایمن برای حمل خودرو استفاده نمایید.
  • در طول بکسل فلاشر خود را روشن کنید.
  • خودروی بکسل شده را در حالت خلاص قرار دهید و همچنین ترمز دستی آن را بکشید.
  • در هنگام بکسل هیچ حرکت اضافه‌ای نکنید، درست پشت ماشین بمانید. در غیر این صورت ممکن است به بکسل فشار وارد سازید و این خطرناک است.
  • در هنگام قرارگیری در سرازیری یا هنگام ترمز، شما نیز سرعت را کم کنید تا هیچ برخوردی با ماشین حمل نداشته باشید.

آشنایی با خودروبر مکانیزه

وابسته به نوع خودرو و حساسیت شما نسبت به ماشین، ممکن است از یدک‌کش‌های متفاوتی استفاده کنید. همان طوری که گفته شد، خودرو بر و یدک‌کش، در نوع حمل خودرو و بکسل با یکدیگر تفاوت دارند. خودروبر مکانیزه، یدک‌کشی است که خودروی مشکل‌دار را سوار کرده و به مقصد می‌برد. در خودروبر مکانیزه قرارگیری زاویه کفی حمل بار بر اساس وضعیت جاده است و همچنین با توجه به نیاز راننده به صورت اتوماتیک و با استفاده از جک‌های هیدرولیک صورت می‌گیرد.

ایمنی بالای خودرو بر مکانیزه از دیگر تفاوت های این مدل یدک کش ها می باشد. همچنین سرعت بالای حمل خودرو در این مدل نیز از دیگر تفاوت های خودرو بر مکانیزه با یدک کش معمولی است. طبیعی است که خودروبر مکانیزه مزایای زیادی دارد. در ذیل به برخی از مهم‌ترین این مزایا اشاره می‎‌شود:

مزایای خودروبر مکانیزه

  • از ایمنی و امنیت بالایی برخوردار است.
  • دارای قابلیت انتقال سریع از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر است.
  • نسبت به یدک‌کش معمولی از پایداری بیشتری برخوردار است.
  • طراحی کفی در یک خودروبر مکانیزه به صورت عاج‌دار می‌باشد. این امر، سبب می‌شود تا با لاستیک اصطحکاک خوبی برقرار شود. در این صورت، خودرو در زمان حرکت تکان یا حرکت اضافه‌‎ای نخواهد داشت.
  • امکان بستن چرخ‌های خودروی دچار مشکل شده، توسط زنجیرهای فولادی به خودروبر، باعث تکان نخوردن و بالارفتن ایمنی در هنگام جابجایی به خصوص در مسیرهای خارج شهر است.
  • قابلیت صدور بیمه و ضمانت‌نامه مخصوص حمل خودرو با خودروبر مکانیزه وجود دارد.

سخن پایانی

با وجود این که سفرهای جاده‌ای فرح‌بخش و دلپسندند ولی گاهی ممکن است مشکلاتی برای خودرو پیش آید. امکان دارد خودرو دچار سانحه شود، مشکلی پیش آید و روشن نشود. در این صورت بهتر است از امداد خودرو کمک بگیرید. گاهی نیاز به بکسل و یا حمل خودرو می‌باشد، اگر حمل خودرو و بکسل به درستی انجام نشود، با مشکل مواجه خواهید شد. بهتر است برای این کار به متخصصین هوم سرویز مراجعه کنید. راحت‌ترین راه این است که با نصب اپلیکیشن هوم سرویز و تنها چند ثانیه صرف وقت، به متخصصان ما لینک شوید و از اطلاعات و دانش آن‌ها استفاده کنید‌ تا حمل و بکسل خودروی شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا