بنایی و دکوراسیون

آیا می‌توان برای بازسازی سقف از کناف استفاده کرد؟

در طراحی و ساخت خانه‌ها، یکی از ضروری‌ترین مسائل، استفاده از مصالح مناسب است. سقف و دیوارهای خانه باید مستحکم و مقاوم باشند تا بتوان به‌عنوان یک سازه با عمر طولانی روی آن حساب کرد. یکی از مواردی که امروزه در هر خانه‌ای دیده می‌شود استفاده از سقف کناف یا دیوارهای کناف است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگرچه استفاده از کناف مزایا و معایب خود را دارد، اما مزایای استفاده از سقف‌ ها و دیوارهای کناف از معایب آن به‌ مراتب بیشتر است. به‌ همین دلیل است که امروزه علاوه‌ بر خانه‌ها در فضاهای مسکونی و ادارای نیز از کناف‌ها بسیار استفاده می‌شود. در این مقاله، شما با سقف کناف به همراه ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا می‌شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سقف
سقف کناف

سقف کناف چیست؟

سقف کناف یک پوشش پارچه و بدون درز محسوب می شود که دارای انعطاف بالایی است و به‌ همین دلیل می‌توان در انواع طراحی‌های مختلف مانند طرح‌های منحنی آن را اجرا کرد. همچنین کناف‌ها پنل‌های گچی آماده هستند که غالبا وزن کمی داشته و به‌ سادگی نصب می‌شوند.

در واقع، سهولت در نصب کناف در کنار زیبایی ظاهری آن و سایر مزایای فوق‌ العاده‌ای که سقف‌های کناف دارد، باعث شده است که امروزه کناف‌ها در سرتاسر دنیا مشهور شود و بسیار مورد استفاده قرار بگیرند. برخی افراد، علاوه‌ بر سقف در دیوارهای منزل خود نیز از کناف استفاده می‌کنند؛ در این‌ صورت علاوه‌ بر زیبایی، دیوارهای کناف باعث عایق شدن صدا و حرارت می‌شوند. برای اجرای سقف‌های کناف، ابتدا زیرسازی فولادی به سقف بتنی اصلی متصل شده و سپس سقف کناف به این زیرسازی فولادی پیچ می‌شود. پپس از نصب آن نیز، با استفاده از یک‌ سری درزگیرهای مخصوص درز بین شکاف‌های موجود گرفته شده و در نهایت، مطابق با سلیقه فرد سقف کناف رنگ‌ آمیزی خواهد شد. در نتیجه، در اجرای این سقف‌ها از گچ و خاک استفاده نمی‌شود و به‌ همین دلیل اجرای پنل‌های گچی کناف به‌ سرعت انجام خواهد شد.

همانطور که گفته شد، این نوع سقف‌ها قابلیت انعطاف دارند و به‌همین دلیل امکان ایجاد انواع طرح‌های هندسی روی آن‌ها وجود دارد. شما می‌توانید اشکال ساخته شده توسط سقف‌های کناف را با نورپردازی‌های زیبا و خاص ترکیب کنید تا بتوانید یک سقف منحصر به‌فرد داشته باشید.  

سقف‌های کناف بسیار سبک هستند و به‌ همین دلیل به سقف و بنا فشاری وارد نمی‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود که نصب آن‌ها آسان‌تر انجام شود. برای اولین بار برادران کناف این سقف را اختراع و استفاده کردند و به‌ همین دلیل امروزه این سقف‌ها با نام کناف شناخته می‌شوند. همچنین ساخت اولیه کناف در کشور آلمان توسط برادران کناف انجام شد و در حال حاضر نیز بهترین نوع و جنس کناف متعلق به کشور آلمان می‌باشد.

سقف کناف
اجرای سقف کناف

انواع سقفهای کناف

در حالت کلی، سقف‌های کناف به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم‌ بندی می‌شوند. سقف‌های متحرک را می‌توان از پنل‌ها جدا کرد؛ در صورتی‌ که در سقف‌های ثابت این امکان وجود ندارد. سقف‌های ثابت خود شامل دو دسته مختلف می‌شوند:

1.      سقف‌ های کناف ساده

در این نوع از سقف‌های کناف، از سقف‌های ساده و بدون درز برای تزئین سقف فضا استفاده می‌شود. سقف‌های کناف ساده در انواع اشکال هندسی موجود هستند و شما می‌توانید بلافاصله بعد از نصب این سقف‌ها آن‌ها را به سلیقه خود رنگ‌آمیزی کنید.

2.      سقفهای کناف طرح‌ دار

این نوع از سقف‌های کناف، غالبا ظاهر زیباتری نسبت به سقف‌های کناف ساده دارند و به‌ همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از انواع طرح‌های این سقف‌ها به‌ صورت هماهنگ با سایر اجزای منزل خود استفاده کرده و آن‌ها را دقیقا مطابق با سلیقه خودتان طراحی و پیاده‌ سازی کنید. در این میان باید توجه داشته باشید که طراحی و پیاده‌سازی این مدل سقف‌ها نیاز به مهارت و دانش فنی دارد؛ به‌ همین دلیل بهتر است از یک فرد متخصص در این زمینه کمک گرفته و از او بخواهید سقف کناف دلخواه شما را طراحی و پیاده‌سازی کند. شما می‌توانید سقفی طرح‌ دار با پیاده‌ سازی دقیق و اصولی، مطابق با سلیقه خودتان و هماهنگ با سایر اجزای منزلتان داشته باشید.

انواع مدلهای سقف کناف
انواع مدلهای سقف کناف

کاربرد سقف کناف

مهم‌ترین کاربرد سقفهای کناف که از اصلی‌ ترین مزیت‌های آن نیز محسوب می‌شود، طراحی دکوراتیو و زیباسازی منازل است؛ زیرا این سقف‌ها نسبت به سقف‌ های گچی زیبایی بیشتری دارند. علاوه‌ بر آن شما می‌توانید از سقف کناف در کاربردهای زیر استفاده کنید:

·         برای پوشش تاسیسات عبوری در سقف ساختمان‌های مسکونی و تجاری

·         برای عبور کابل‌های برق و سایر تجهیزات مربوط به برق‌رسانی

·         استفاده از سقف یا دیوار کناف برای مقاومت در برابر حریق

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر سقف کاذب هم ارائه میده؟

·         استفاده از سقف‌ها و دیوارهای کناف ضدآب در محیط‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه

در واقع، بسته به کاربرد، سقف‌های کناف در 4 دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند:

·         دیوارها و سقف‌های کناف مقاوم در برابر رطوبت

·         دیوارها و سقف‌های کناف مقاوم در برابر حریق

·         دیوارها و سقف‌های کناف مقاوم در برابر رطوبت و حریق

·         دیوارها و سقف‌های کناف معمولی  

این دیوارها و سقف‌ها در سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند. به‌ عنوان مثال، دیوارها و سقف‌هایی که 6 میلی‌متر ضخامت دارند برای اجرای طراح‌ها و قوس‌های تند مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین کناف‌هایی که 9.5 میلی‌متر ضخامت دارند برای اجرای قوس‌های معمولی مناسب هستند و معمولا نمی‌توانند در سقف یا دیوار مورد استفاده قرار بگیرند.

رایج‌ترین نوع کنافی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، کناف با ضخامت 12.5 میلی‌متر است که برای سقف‌های ساده و دکوراتیو و حتی برای دیوارهای جداکننده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این‌ صورت می‌توان گفت کناف‌هایی که 15 میلی‌متر و یا بیشتر از آن ضخامت دارند، بیشتر برای مکان‌هایی مناسب هستند که احتمال ضربه در آن‌ها وجود دارد و در واقع، این کناف‌ها در مکان‌هایی که باید مستحکم‌تر ساخته شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای سقف کناف
مزایای سقف کناف

مزایای سقف کناف

مهم‌ترین مزیت استفاده از کناف در بازسازی سقف منزل، سهولت و سرعت اجرای کار با سقفهای کناف است که در هزینه‌ها نیز صرفه‌ جویی خواهد شد. علاوه‌ بر آن، استفاده از این سقف‌ها مزایای مهم دیگری نیز دارد که این مزایا عبارتند از:

·         شما می‌توانید از کناف‌ های روکش‌ شده یا کشسان در سقف منزل خود استفاده کنید و با این کار، دیگر نیازی به رنگ‌ آمیزی سقف نخواهد بود.

·         امکان اجرای طرح‌های فضایی در سقف با استفاده از کناف‌ها بسیار ساده و متنوع انجام می‌شود و برای این منظور طرح‌های بسیاری وجود دارد. به‌ همین دلیل شما در انتخاب طرح کناف مورد نظر خود با محدودیت مواجه نمی‌شوید.

·         غالبا در اجرای این سقف‌ها، فاصله‌ای بین آن‌ها و سقف اصلی ایجاد می‌شود که شما می‌توانید از این فاصله برای اجرای عملیات تاسیسات منزل خود استفاده کنید.

·         سازه های کنافی، برای اتلاف انرژی یک عایق محسوب می‌شوند و به‌ همین دلیل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

·         همچنین این سقف‌ها در برابر زلزله و حتی آتش‌سوزی نیز مقاوم هستند.

·         سقف‌های کناف برای اجرای تاسیسات منزل یک پوشش مناسب محسوب می‌شوند. با این کار، به راحتی می‌توان به تاسیسات موجود دسترسی داشت.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر سقف کاذب هم ارائه میده؟

·         همچنین به‌ عنوان یک پوشش مناسب برای نقص‌ها و عیب‌های موجود در سقف و عدم وجود همواری‌ها، این سقف‌ ها می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

·         می‌توان از انواع طرح‌های دیوارپوش مانند کاغذ دیواری یا انواع رنگ‌ها روی سقف‌ های کناف استفاده کرد.

·         امکان اجرای انواع طرح‌های گوناگون مانند منحنی و طرح‌های دایره‌ وار، روی سقف‌های کناف وجود دارد.

·         سقف‌های کنافی بلافاصله پس از اجرا قابل استفاده هستند.

·         در پروژه‌هایی که سقف با کناف ساخته می‌شود، معمولا نیاز به تعداد نیروی کمتری وجود دارد که این مورد نیز منجر به کاهش هزینه اجرای سقف‌ های کناف می‌شود.

·         هزینه سقفهای کناف نسبت به سایر انواع سقف‌ های کاذب از جمله سقف‌ های گچی، رابیتس و حتی چوبی کمتر است.

·         سقف کنافی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سبک‌ سازی ساختمان محسوب می‌شود و برای این منظور نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

·         مصالحی که در سیستم کناف مورد استفاده قرار می‌گیرند، تا 75 درصد قابلیت بازیافت دارند.

·         استفاده از کناف در سقف ساختمان باعث می‌شود که ارتفاع سقف به میزان موردنظر کمتر شده و این نکته در نهایت باعث ایجاد یک فضا برای هالوژن‌ها می‌شود.

·         استفاده از کناف در سقف می‌تواند همراه با نورپردازی انجام شود و در این‌ صورت، به منزل شما جلوه‌ای زیبا و خاص اضافه می‌کند.

در نتیجه، سیستم کناف یک سیستم بدون نقص است که از هر نظر مورد بررسی قرار گرفته و ایرادات آن رفع شده است. به‌ همین دلیل امروزه توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می توانید از خدمات نقاشی روی سقف تیم هوم سرویز هم برای زیبا کردن سقف خانه خود استفاده کنید که بسیار جالب و زیبا است.

سقف
اجرای مدلهای جذاب سقف

اما آیا می‌توان برای بازسازی سقف از کناف استفاده کرد؟

امروزه استفاده از متریال‌های سبک و ارزان طرفداران بسیاری پیدا کرده است که استفاده از کناف در سقف نیز شامل همین مسئله است. کناف‌ها بسیار سبک و انعطاف پذیر هستند و به‌ سادگی و در کمترین زمان ممکن نصب می‌شوند؛ به‌ همین دلیل می‌توان برای بازسازی سقف از کناف استفاده کرد. همانطور که مطالعه کردید، استفاده از کناف در سقف و در واقع بازسازی سقف با کناف، مزایای بسیاری دارد و شما می‌توانید به‌ عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها روی سقف کناف حساب کنید.

نصب و تعمیر سقف کناف شما با هوم سرویز

اگر قصد نصب یا بازسازی سقف با کناف را دارید و می خواهید این کار به بهترین شکل ممکن برای شما انجام شود، از تیم هوم سرویز برای اجرای سقف کناف در خانه خود کمک بگیرید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند و خانه ای زیباتر و جذاب تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا