بنایی و دکوراسیون

نکات مهم برای رنگ زدن روی رنگ قدیمی دیوار و سقف

هر خانه ای هر چند وقت یکبار به رنگ زدن نیاز دارد و خیلی از افراد ترجیح می دهند خودشان این کار را انجام دهند. رنگ زدن روی رنگ قدیمی دیوار و سقف اصول و نکاتی دارد که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن رنگ آمیزی دیوار را انجام دهید و مشکلی در آن وجود نداشته باشد. رنگ های قدیمی معمولا دارای کثیفی و لکه زیادی هستند که باید این موارد به صورت کامل برطرف شود تا بتوانید آنها را آماده برای رنگ آمیزی دیوار کنید. در این مقاله می خواهیم نکات مهم برای رنگ زدن روی رنگ قدیمی دیوار و سقف را به شما بگوییم تا با رعایت این نکات، بتوانید به یک نقاش ساختمان حرفه ای تبدیل شوید و دیوارهای خانه تان را رنگ کنید. اگر به فکر رنگ آمیزی دیوار و سقف خانه خودتان هستید، توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات فوق العاده ای به دست بیاورید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

لکه گیری دیوار
لکه گیری دیوار

نکات مهم برای رنگ زدن روی رنگ قدیمی دیوار و سقف

قبل از اینکه شروع به رنگ آمیزی ساختمان خودتان کنید، باید کارهایی را انجام دهید که در ادامه این کارها را باهم بررسی می کنیم و در مورد هرکدام از آنها توضیح می دهیم تا بتوانید به صورت کامل آنها را انجام دهید و یک رنگ آمیزی دیوار فوق العاده داشته باشید.

1- لکه گیری دیوار:

برای اینکه شما بتوانید روی یک دیوار رنگ جدیدی بزنید، باید سطح دیوار را کاملا صاف و آماده کنید تا رنگ جدید به خوبی روی آن بنشیند و فرو رفتگی و خط و خش نداشته باشد.

برای این کار می توانید از بتونه آماده استفاده کنید و با یک کاردک، خط و خش ها و فرو رفتگی ها و حتی شکستگی های کوچک دیوار را ترمیم کنید تا لکه های موجود روی آن به صورت کامل از بین بروند.

البته دقت کنید که برخی از جاهای دیوار ممکن است خراب یا پوسیده باشند و بهتر است ابتدا این قسمت ها را با کاردک به آرامی تمیز کنید و اگر پوسته دیوار در حال درآمدن است آن را از دیوار جدا کنید، سپس روی سطح صاف بتونه کاری را انجام دهید تا بعدها این قسمت دیوار را زشت نکند. بعد از اینکه بتونه کاری انجام شد، باید حداقل یک روز صبر کنید تا بتونه ها به صورت کامل خشک شوند و سپس به سراغ مرحله بعدی بروید.

2- صاف کردن سطح دیوار:

بعد از بتونه کاری دیوار، احتمالا در سطح دیوار ناهمواری هایی ایجاد می شود، حالا نیاز است که شروع به سنباده کاری کنید و دیوار را به صورت کامل صاف و یکدست کنید تا بتوانید رنگ جدید را روی آن بزنید. باید براساس جنس دیوار خودتان بهترین شماره سنباده را انتخاب کنید که نه خیلی نرم باشد و نه خیلی زبر که به دیوار آسیب برساند. همچنین باید سنباده کاری را از پایین به بالا یعنی به سمت سقف انجام دهید و این کار را به صورت عمودی و افقی تکرار کنید تا دیوار صاف و یکدست شود.

البته دقت کنید که زیاد به سنباده فشار وارد نکنید، چون در این صورت ممکن است برخی از قسمت های دیوار فرو رفتگی بیشتری داشته باشند و سطح دیوار اتاق ناهموار شود.

پس از اینکه سطح دیوار را کاملا سنباده کاری کردید، باید به صورت کامل سطح آن را با دستمال خشک پاک کنید و حتی در صورت نیاز از جارو برقی برای این کار استفاده کنید تا گرد و غبار روی دیوار کاملا گرفته شود و دیوار برای رنگ آمیزی آماده باشد.

نقاشی دیوارهای ساختمان
آماده کردن دیوار برای رنگ زدن

3- پوشاندن قسمت های مهم:

ممکن است در اتاق شما قسمت هایی مانند قرنیز و کمد و… وجود داشته باشند که نخواهید آنها را رنگ کنید و رنگ گرفتن آنها باعث شود به زحمت زیادی بیفتید. برای اینکه این قسمت ها در امان بمانند، بهتر است از نوار چسب استفاده کنید و نوار چسب را با استفاده از یک کاردک خوب بچسبانید تا بعد از رنگ کردن دیوار آن را جدا کنید.

ابتدا نوار چسب را روی قسمت موردنظر بچسبانید و سپس با استفاده از کاردک، روی نوار چسب بکشید تا به صورت کاملا بچسبد و منافذ باز آن بسته شود. این کار کمک می کند که کثیفی کمتری ایجاد شود و نیازی نباشد بعد از رنگ آمیزی مجددا جاهای رنگ گرفته را پاک کنید. البته اگر کف خانه پارکت است و می خواهید سقف را هم رنگ کنید، توصیه می کنیم حتما از یک پوشش پلاستیکی در کف خانه استفاده کنید و آن را به خوبی به قرنیزها بچسبانید تا بعد از رنگ آمیزی جمع شود و به پارکت ها آسیبی نرساند.

4- استفاده از پرایمر رنگی:

چهارمین نکته مهم در رنگ زدن دیوار این است که به صورت مستقیم روی دیواری که بتونه دارد، رنگ کاری را انجام ندهید. به این خاطر که اگر شما رنگ زدن دیوار را روی بتونه انجام دهید، بعد از خشک شدن رنگ قسمت های بتونه کاری شده به شکل نازیبایی مشخص می شوند و این موضوع می تواند کمی اذیت کننده باشد.

بتونه می تواند رطوبت رنگ را به خود جذب کند و این موضوع باعث می شود که بعد از رنگ زدن دیوار، بتونه خودش را در ظاهر نشان دهد. به همین خاطر باید از پرایمر رنگی استفاده کنید که در زیر رنگ اصلی زده می شود و این موضوع کمک می کند دیگر بعد از رنگ زدن دیوار، بتونه مشخص نباشد و اذیت کننده نشود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
چگونه دیوار خانه را رنگ بزنیم؟
روش رنگ زدن دیوار

چگونه دیوار را خودمان رنگ کنیم؟

تا به اینجا گفتیم که چطور باید دیوار را برای رنگ آمیزی دیوار آماده کنید، حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که با استفاده از چه روش هایی می توانید رنگ آمیزی دیوار را انجام دهید تا به بهترین شکل ممکن این کار انجام شود.

1- رنگ کردن دیوار با غلطک:

اولین روشی که برای رنگ آمیزی دیوار می توانید از آن استفاده کنید، رنگ کردن دیوار با غلطک است. غلط یک وسیله بسیار کاربردی و ساده است که هرکسی با هر سطح توانایی در رنگ آمیزی، می تواند از آن استفاده کند تا یک خانه را رنگ بزند.

رنگ کردن دیوار با غلطک بسیار ساده است و فقط باید نکاتی را برای این کار رعایت کنید که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

  • عجله نکنید: در رنگ آمیزی دیوار با غلطک، نباید عجله کنید چون در اینصورت غلط می تواند رنگ را به اطراف بپاشد و با این کار ممکن است هم خودتان و هم قسمت های دیگر خانه با لکه های رنگ کثیف شود و این موضوع بسیار آزاردهنده خواهد بود.
  • غلظت رنگ: در رنگ زدن دیوار با غلطک، غلظت رنگ خیلی مهم است و اگر رنگ خیلی آبکی باشد، ممکن است نتوانید با استفاده از غلطک رنگ آمیزی را درست انجام دهید.
  • حواستان به گوشه ها باشد: غلطک معمولا نمی تواند کنج های دیوار و نقطه اتصال بین دیوار و سقف را به خوبی رنگ کند و باید سعی کنید این قسمت ها را با استفاده از فرچه نقاشی رنگ کنید.

با رعایت نکات بالا می توانید رنگ کردن دیوار با غلطک را به بهترین شکل ممکن انجام دهید؛ همچنین شما می توانید برای رنگ کردن سقف از غلطک استفاده کنید و به راحتی سقف را رنگ آمیزی کنید.

البته خیلی مهم است که هنگام رنگ کردن سقف ارتفاع مناسبی داشته باشید و به خوبی تمام قسمت ها را پوشش دهید تا رنگ کاملا یکنواخت باشد؛ حواستان باشد که رنگ کردن سقف کار سختی است و باید برای آن حوصله به خرج دهید. شما می توانید گچ کاری روی سطوح صاف در خانه خود را به متخصصان هوم سرویز بسپارید.

اقدامات مهم قبل از رنگ زدن روی رنگ قدیمی دیوار
انواع خدمات ساختمان با هوم سرویز

2- رنگ کردن دیوار با قلمو:

دومین روشی که می توانید از آن برای رنگ کردن دیوار استفاده کنید، استفاده از قلمو است و شما می توانید از قلمو برای رنگ زدن روی رنگ قدیمی دیوار استفاده کنید. رنگ کردن دیوار با قلمو کمی سخت تر از رنگ کردن دیوار با استفاده از غلطک است و ریزه کاری بسیار بیشتری دارد. مثلا هنگام رنک کردن دیوار با قلمو ممکن است رد قلمو روی دیوار بماند و باید برای از بین بردن این خطوط، از مایع فلوترول استفاده کنید که نرم کننده است و باعث می شود این رد قلمو روی دیوار باقی نماند. همچنین باید سایز قلمو را درست انتخاب کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری رنگ آمیزی را انجام دهید. چون رنگ کردن دیوار با قلمو به صورت عادی زمان بر است و اگر قلمو کوچکی را انتخاب کنید، این کار می تواند بسیار وقت گیر باشد. برای رنگ کردن سقف هم می توانید از قلمو استفاده کنید، اما این کار بسیار وقت گیر است و اگر خودتان نقاش حرفه ای نیستید، توصیه می کنیم با غلطک این کار را انجام دهید.

در این مقاله در مورد نکات مهم برای رنگ زدن روی رنگ قدیمی دیوار و سقف صحبت کردیم و گفتیم که رنگ زدن روی رنگ قدیمی دیوار و سقف چه اصولی دارد و چطور باید قبل از رنگ آمیزی آنها را آماده کنید. همچنین در ادامه گفتیم که با استفاده از چه روش هایی می توانید دیوار را رنگ کنید و در این قسمت اصول رنگ کردن دیوار با غلطک و قلمو را بررسی کردیم. به این موضوع توجه داشته باشید که از روش ها و اصول گفته شده می توانید برای رنگ زدن دیوار گچی هم استفاده کنید و این دیوار هم اصول گفته شده را نیاز دارد. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که به بهترین شکل ممکن با رنگ زدن دیوار آشنا شده باشید و بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را برای خودتان انجام دهید.

نقاشی ساختمان
خدمات نقاشی ساختمان هوم سرویز

نقاشی دیوارهای قدیمی ساختمان شما با هوم سرویز

اگر قصد رنگ زدن روی رنگ قدیمی دیوار ساختمان خود را دارید، می توانید نقاشی ساختمان خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید و خانه خود را زیباتر کنید.

قیمت نقاشی ساختمان

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام ، دیوار اتاق پس از چندسال نقاشی مجدد شده رنگ کرم روشن ، متاسفانه سیاهی ها ولکه های ، جای چسب و حتی بتونه خودنمایی میکنه چه پیشنهادی میفرمایید ؟

    1. سلام یک دست سمباده ۲۲۰ بزنید یکدست بشه اگه رنگ روغنیه و جای چسب هست با بنزین یا نفت تمیز کنید و کمی مشکی داخل رنگ سفیدتون بریزید در حد ۵ قطره و استر اولی رو اینجوری بزنید آستر اولتون خشک شد میتونید اینبار استر بعدی رو سفید اجرا کنید دو لایه دیگه بین هر لایه فاصله حداقل ۶ساعته بزارید تا رنگ خوب خشک بشه

  2. سلام وقتتون بخیر
    من تصمیم گرفتم دیوار اتاقم رو رنگ بزنم زمینه دیوار ابی بوده اما وقتی رنگ جدید رو میکشم سفید میشه ولی روی بقیه دیوارا که ابی کم رنگ تری هست این اتفاق نمی‌افته علتش چیه؟

    1. سلام وقت بخیر
      یک هفته س دیوار با اکلیریک صورتی کردیم.دوست دارم رنگم روشنتر باشه.اگر الان دوباره یه لایه رنگ روشنتر بزنم خراب میشود؟به اصطلاح پوسته میکنه؟

    1. برای یکدست شدنش باید یخورده به ترکیب رنگها وارد باشید وگرنه باید از اول همه رو رنگ بزنید هم سقف هم دیوار

      1. دیوار قدیمی است که گچ خاک بود در طی سالهای مختلف رنگهای متفاوت خورده حال میخواهیم رنگ بزنیم پرایمر زدیم و سپس رویش رنگ ، رنگ برگشته چیکار کنیم رنگ برنگردد.

  3. سلام رو دیوار ما نقاشی با طرح کاغذ دیواری زدن میخوام دوباره رنگ کنم چه پیشنهادی می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا