خانگی و ساختمانی

آموزش باز کردن قفل کمد بدون کلید

شاید جالب باشد بدانید که تقریبا تمامی قفل‌ها از یک ساختار داخلی مشابه تشکیل شده‌اند. ساختار داخلی قفل‌ها شامل یک مغزی یا توپی قفل است که از یک‌ سری پین‌های ریز تشکیل شده و با قرار گفتن کلید داخل پین‌ها قفل باز می‌شود. قفل کمدها نیز از این قاعده مستثنی نیست و تنها تفاوت آن با سایر قفل‌ها، سایز کوچک‌تر آن است. اما در این میان می‌توان گفت، برخلاف اینکه باز کردن قفل کمد کار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما اینطور نیست و نمی توان به راحتی قفل کمد را باز کرد. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که قفل کمد خود را گم کرده باشید و خودتان بخواهید آن را در منزل و بدون استفاده از کلید یدک یا بدون کمک کلید ساز، باز کنید. در این مقاله، با ترفندهای کاربردی برای باز كردن قفل کمد بدون کلید آشنا خواهید شد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به‌ سادگی قفل کمد خود را بدون استفاده از کلید باز کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

باز کردن قفل کمد با کارت بانکی
باز کردن قفل کمد با کارت بانکی

آموزش باز کردن قفل کمد بدون کلید و با استفاده از کارت بانکی

شاید شما هم تاکنون شنیده باشید که در اکثر مواقع زمانی که کلید کمد و یا حتی درب منزل گم می‌شود، افراد از کارت بانکی خود برای باز کردن قفل بدون کلید استفاده می‌کنند. در واقع، باز کردن قفل کمد نیز با کمک کارت بانکی بسیار ساده است. کارت بانکی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل می‌توان از آن برای باز کردن قفل در استفاده کرد. همچنین شما می‌توانید از کارت‌های دیگری که استحکام و مقاومتشان مانند کارت بانکی است نیز، استفاده کنید.

برای باز کردن قفل کمد بدون کلید و با استفاده از کارت بانکی تنها کافی است مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

1.      کارت بانکی خود را بین شکاف در کمد و کمی بالاتر از قفل قرار دهید.

2.      کارت را تکان داده و به سمت قفل کمد بکشید. در این صورت با کمی مهارت و تکان دادن کارت در جهت صحیح قفل، کارت روی قفل فشار وارد کرده و قفل کمد باز می‌شود. در این حین نیز غالبا توصیه می‌شود در صورت امکان به در کمد تکیه دهید و کمی به آن فشار وارد کنید تا راحت‌تر باز شود.

در این میان، توجه داشته باشید که برای باز کردن قفل کمد با استفاده از کارت بانکی ممکن است به کارت بانکی شما آسیب وارد شود. به همین دلیل در صورت امکان توصیه می‌شود از کارت‌هایی با اهمیت کمتر و با همان استحکام و مقاومت کارت بانکی خود استفاده کنید.

از طرفی، می‌توان گفت که روش باز كردن قفل کمد بدون کلید و با استفاده از کارت بانکی غالبا برای باز کردن قفل درب‌ اتاق‌ها به کار برده می‌شود. اما ممکن است در برخی موارد و برای قفل‌های برخی کمدها نیز موثر باشد.

باز کردن قفل کمد بدون کلید و با استفاده از سنجاق
باز کردن قفل کمد با استفاده از سنجاق

آموزش باز كردن قفل کمد بدون کلید و با استفاده از سنجاق

دومین ترفندی که شما از آن می‌توانید برای باز كردن قفل کمد خود استفاده کنید، به‌کارگیری سنجاق مو یا سوزن است. در این روش، شما به دو عدد سنجاق مو نیاز دارید. گرچه می‌توانید از هر وسیله دیگری که مانند سنجاق مو بلند و باریک باشد نیز استفاده کنید. همچنین، در این ترفند، یکی از سنجاق‌ها برای جابجا کردن مغزی قفل به‌ کار گرفته می‌شود و سنجاق موی دیگری نیز برای باز کردن پین‌های قفل است.

در این صورت دو سنجاق مو بیاورید و برای باز کردن قفل کمد خود مراحل ساده زیر را امتحان کنید:

1.       در ابتدا یکی از سنجاق‌ها را به شکل L انگلیسی حالت دهید.

2.       سپس سنجاق حالت داده شده را به داخل قسمت پایینی مغزی قفل وارد کنید. در این میان، اگر سنجاق را کمی به سمت چپ و راست حرکت دهید، متوجه می‌شوید که مغزی قفل کمد نیز همزمان تکان می‌خورد.

3.       در این مرحله، همانطور که سنجاق حالت داده شده درون مغزی یا توپی قفل قرار دارد، باید از سنجاق دوم برای باز کردن پین‌های قفل استفاده کنید. برای این منظور، سنجاق دوم را داخل مغزی فرو کرده و با حرکت دادن آن به سمت بالا و پایین، سعی کنید تا اولین پین قفل کمد را باز کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قفل و کلید هم ارائه میده؟

4.       قفل‌های کمد غالبا بین 4 تا 6 پین دارند و شما باید مرحله قبل را مجددا تکرار کنید تا پین‌های بعدی قفل نیز تک‌ به‌ تک باز شوند. در واقع اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، شما یک صدای تیک مانندی را خواهید شنید که نشانه باز شدن یکی از پین‌های قفل است.

5.       در نهایت، زمانی‌ که تمامی پین‌های قفل کمد باز شدند، باید به آرامی سنجاق اولی حالت داده شده که در پایین مغزی قفل قرار دارد را به سمت چپ و راست حرکت داده و در این‌ صورت قفل کمد به‌ راحتی باز خواهد شد.

در این میان، ذکر این نکته نیز ضروری است که برخی سنجاق‌های مو، انتهایشان یک بخش گرد کوچک دارد که برای راحتی کار می‌توانید این قسمت را کاملا از سنجاق جدا کنید.

همچنین توجه داشته باشید که قفل کمدها با یکدیگر تفاوت دارد و در این صورت شما قبل از باز کردن قفل کمد باید جهت صحیح چرخاندن سنجاق را پیدا کنید. برای این منظور ابتدا سنجاق را به سمت چپ و سپس به سمت راست بچرخانید. در این میان هنگام جابجایی سنجاق، به‌ راحتی جهت صحیح قفل را حس می‌کنید. در واقع، زمانی که سنجاق مو به‌ راحتی درون قفل بچرخد یعنی موقعیت باز کردن صحیح قفل در همان جهت است.

باز کردن انواع قفل
روش باز کردن قفل کمد

آموزش باز کردن قفل کمد بدون کلید و با برداشتن کامل قفل

آخرین روشی که شما می‌توانید برای باز کردن قفل در کمد خود بدون کلید، استفاده کنید، باز کردن آن از طریق بیرون آوردن کل قفل است. در این صورت اگر قفل در کمد شما یک قفل ساده همراه با لولا باشد، می‌توانید کل قفل را از جایش خارج کرده و در کمد خود را باز کنید. این روش بیشتر در مواقع ضروری به‌ کار برده می شود؛ زیرا نیاز است که قفل کمد و حتی لولاهای درب آن تعمیر یا حتی تعویض شوند.  گاهی اوقات باید دستگیره در کمد را نیز تعویض کنید که در این صورت برای تعویض دستگیره کمد می توانید از تیم هوم سرویز کمک بگیرید تا سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

آموزش باز کردن قفل بعد از شکسته شدن کلید
آموزش باز کردن قفل بعد از شکسته شدن کلید

آموزش باز كردن قفل کمد پس از شکسته شدن کلید درون قفل

در برخی موارد، هنگام باز كردن قفل کمد یا حتی هنگام باز کردن درب‌های منزل، کلید داخل قفل شکسته می‌شود. در این صورت شما با استفاده از یک روش ساده می‌توانید قفل در کمد و یا اتاق خود را باز کنید. برای این منظور تنها کافی است از چسب قطره‌ای استفاده کنید. در این روش، ابتدا آن قسمت از کلید را که در دست شما قرار دارد، به چسب قطره‌ای آغشته کرده و سعی کنید این قسمت کلید را به قسمتی که درون قفل مانده بچسبانید تا کلید کمی به شکل و حالت اولیه خود در بیاید. البته در این میان باید توجه داشته باشید که درون قفل به چسب قطره‌ای آغشته نشود. پس از آن کمی صبر کنید تا دو قسمت قفل کاملا به یکدیگر چسبانده شده و سپس کلید را از درون قفل خارج کنید. در نهایت می‌توانید برای اطمینان بیشتر و برای جلوگیری از شکسته شدن مجدد کلید درون قفل از کلید یدک کمد یا اتاق خود استفاده کرده و سایر روش‌های باز کردن قفل را امتحان کنید.

از طرفی، در صورتی‌ که کلید به‌ نحوی درون قفل شکسته شده باشد که قسمتی از آن بیرون قفل قرار گرفته باشد، شما می‌توانید با استفاده از انبردست یا حتی با استفاده از موچین، کلید شکسته شده را از قفل خارج کنید. پس از آن بدیهی است که باید از سایر روش‌های باز کردن قفل یا از کلید یدک برای باز کردن قفل در کمد خود استفاده کنید.

تعویض قفل ساختمان شما با هوم سرویز

اگر می خواهید قفل ها و کلیدها را تعویض کنید و با قفل سازی مطمئن، امنیت خانه خود را بیشتر کنید، به هوم سرویز اعتماد کنید و کار کلیدسازی و تعویض قفل را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا