نظافت و پذیرایی

معرفی انواع تی زمین‌ شوی و کاربرد آن‌ها در نظافت منزل

در هوم سرویز با انواع تی زمین شوی آشنا شوید

یکی از پرکاربردترین وسایل منزل، تی زمین‌ شوی است که در موارد بسیاری به کار گرفته می‌شود. تی زمین‌ شوی انواع مختلفی دارد که بسته به کاربردش در نظافت قسمت‌های مختلف منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، پرکاربردترین و رایج‌ ترین انواع تی‌های زمین‌شوی به همراه کاربردشان در نظافت منزل معرفی شده‌اند و شما می‌توانید مزایا و معایب هریک را بهتر شناسایی کنید. پس اگر می خواهید بهترین مدل تی زمین شوی را برای نظافت منزل خود خریداری کنید، تا انتهای این نوشته با هوم سرویز همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تی زمین شوی
انواع تی زمین شوی

انواع تی زمین شوی و کاربرد آن‌ها در نظافت منزل

  • تی رشته‌ای یا تی نخی

تی رشته‌ای که با نام تی نخی و مویی نیز شناخته می‌شود، از انواع تی زمین‌ شوی است که بسیار پرطرفدار بوده و از رایج‌ترین انواع تی محسوب می‌شود. معمول‌ترین نوع این تی‌ها، از نخ‌های ضخیمی تشکیل شده است که این نخ‌ها به انتهای یک میله که غالبا جنس فلزی دارد، وصل شده و محکم شده‌اند. در میان انواع تی‌های زمین‌شوی، تی رشته‌ای، یکی از تی‌هایی محسوب می‌شود که قدرت جذب بسیار بالایی داشته و به همین دلیل می‌تواند برای تمیز کردن انواع سطوح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه‌ بر نظافت منزل، می‌توان از تی‌های نخی برای نظافت و تی کشیدن مکان‌هایی مانند فروشگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی یا سایر مکان‌های عمومی نیز استفاده کرد و در واقع می‌توان گفت، این تی‌ها در این زمینه‌ها نیز بسیار کاربرد داشته و رایج هستند. اما یکی از معایب تی‌های رشته‌ای این است که نگهداری و تمیز کردن رشته‌های این نوع تی زمین شوی کمی مشکل بوده و غالبا زمان زیادی می‌برد. گرچه یکی از نقاط قوت این نوع تی زمین‌ شوی قیمت مناسب و به‌ صرفه آن است و به همین دلیل این نوع تی به‌عنوان یکی از رایج‌ترین تی‌های زمین‌ شوی شناخته می‌شود که توسط اغلب مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • تی مسطح

از دیگر انواع تی زمین‌ شوی می‌توان به تی مسطح اشاره کرد. سر این تی پهن بوده و پد آن قابل تعویض است. به همین دلیل این مدل تی نیز توانسته در میان مردم محبوب شده و بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. به دلیل سادگی در استفاده و شستشو، این تی‌ها برای نظافت منزل و حتی تی کشیدن مکان‌های پر رفت‌و‌آمد منزل مانند آشپزخانه بسیار مناسب است و در واقع، تی‌های مسطح را می‌توان به صورت روزانه نیز مورد استفاده قرار داد، بدون اینکه نظافت با استفاده از آن وقت چندانی بگیرد.

تی مسطح قیمت مناسبی داشته و تعویض پد و حتی نگهداری و شستشوی آن بسیار ساده است. در واقع، شما می‌توانید بدون هیچگونه مهارت خاصی از این نوع تی در نظافت منزل خود استفاده کنید. همچنین این نوع تی زمین شوی غالبا برای تمیز کردن لکه‌های سفت یا لکه‌هایی که به سطح چسبیده شده‌اند، بسیار مناسب می‌باشد.

تی حوله ای
کاربرد تی حوله ای
  • تی حوله‌ای

این نوع تی زمین‌ شوی یک سری از جنس حوله دارد که غالبا سری این تی‌ها با عرض‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. در این‌ صورت می‌توان گفت که برای نظافت منزل، تی‌های حوله‌ای با عرض کمتر، مناسب‌تر هستند و ساده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تی‌ها به واسطه داشتن پرز، می‌توانند در نظافت انواع سطوح مانند سطوح سرامیکی و پارکت‌ها، بسیار موثر واقع شده و در اغلب موارد حتی می‌توانند نسبت به سایر انواع تی عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشند. در واقع، تی‌های حوله‌ای از بهترین انواع تی‌های زمین‌شوی محسوب می‌شوند که به دلیل استفاده از یک حوله در سر آن، می‌توانند سطح را به‌ سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن تمیز کنند.

در نتیجه، شما می‌توانید از تی‌های حوله‌ای در نظافت منزل خود و برای تمیز کردن انواع کفپوش، کف آشپزخانه، کف و دیوار حمام استفاده کنید. همچنین علاوه‌ بر نظافت منزل، از تی‌های حوله‌ای می‌توان برای تمیز کردن کف سایر مکان‌ها و حتی برای تمیز کردن بدنه ماشین نیز استفاده کرد.

بهترین زمین شوی
بهترین زمین شوی
  • تی زمین شوی اسفنجی

از دیگر انواع تی‌ زمین‌ شوی ، می‌توان به تی اسفنجی اشاره کرد که همانطور که از نامش پیداست، از یک سری اسفنجی ساخته می‌شود. سری اسفنجی این تی‌ها به سادگی قابل شستشو بوده و حتی در صورت نیاز، قابل تعویض هستند. شما می‌توانید انواع مدل‌های تی‌های اسفنجی را در بازار مشاهده کنید و این تی‌ها از انواع رایج و محبوب تی‌های زمین‌شوی محسوب می‌شوند.

تی‌های اسفنجی غالبا برای نظافت و شستشوی کف یا دیوار سرامیکی بسیار مناسب هستند. تنها نکته‌ای که شما باید در استفاده از این نوع تی‌ها مدنظر داشته باشید، تمیز کردن آن‌ها است. زیرا همانطور که می‌دانید اسفنج به شدت محل رشد باکتری‌ها محسوب می‌شود و به همین دلیل، شما باید پس از هربار استفاده از تی اسفنجی سری آن را به دقت شسته و آن را آویزان کنید تا خشک شود. همچنین در صورتی‌ که سری این تی‌ها کهنه شده و بوی بدی داشته باشد یا از هم جدا شده باشد، بهتر است آن را با یک سری جدید تعویض کنید تا هنگام نظافت منزل با استفاده از این نوع تی عملکرد بهتری داشته باشید.

تی‌های اسفنجی نسبت به تی‌های زمین‌ شوی ساده کارایی بیشتری دارند و حتی می‌توانند در نظافت و تمیز کردن کاشی‌ها و سطوح ناهموار نیز مورد استفاده قرار بگیرند. در نتیجه شما می‌توانید از تی‌های اسفنجی در نظافت منزل و برای تمیز کردن کف آشپزخانه، بالکن، پاسیو و حتی سرامیک‌های سالن و پذیرایی استفاده کنید. در واقع این نوع تی‌ها برای تمیز کردن انواع کف‌پوش‌ها بسیار مناسب هستند و می‌توانند در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

تی چرخشی
کاربرد تی چرخشی
  • تی زمین شوی چرخشی

یکی از انواع رایج و پرطرفدار تی‌های زمین‌شوی، تی چرخشی است که عملکرد ساده‌ای داشته و امروزه توسط اغلب مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. تی های چرخشی انواع مختلفی دارند و غالبا همراه با یک سطل مخصوص ارائه می‌شوند. از لحاظ قدرت تمیزکنندگی، تی‌های چرخشی می‌توانند بهتر از سایر انواع تی‌ها عمل کنند و نگهداری از آن‌ها نیز ساده‌تر از انواع تی‌های زمین شوی و به خصوص ساده‌تر از تی‌های رشته‌ای است. این نوع از تی‌ها دوام بالایی دارند و شما می‌توانید برای مدت طولانی از آن‌ها در نظافت کف قسمت‌های مختلف منزل خود استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

همانطور که اشاره شد، این تی‌ها در کنار سطل مخصوصشان ارائه می‌شوند و دارای یک چرخشگر هستند. در این‌صورت، تی به سبد چرخشگر متصل می‌شود و چرخیدن سریع آن، باعث می‌شود که تی شسته شده و آبکشی شود. علاوه‌ بر آن، تی‌های چرخشی دارای یک سبد استیل ضدزنگ نیز می‌باشند که در برابر آب مقاوم است. همچنین به دلیل وجود سبد چرخشی در این نوع از تی‌های زمین‌شوی، آبگیری تی به سادگی انجام می‌شود و در این‌ صورت فشاری به شخص وارد نخواهد شد.

  • تی بخار

یکی از انواع مدل‌های تی زمین‌ شوی، تی بخار است که نسبت به سایر انواع تی‌های زمین‌شوی کمتر مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران کمتری دارد. تی‌های بخار قیمت بالایی داشته و علاوه‌ بر آن، این نوع تی‌ها برای تمیز کردن و نظافت برخی سطوح مناسب نیستند. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید از این نوع تی‌ها برای تمیز کردن پارکت لمینت منزل خود استفاده کنید. تنها مزیت مهم و ویژگی بارز تی‌های بخار این است که شما می‌توانید از آن‌ها علاوه‌ بر تمیز کردن انواع لکه‌ها از روی انواع سطوح، برای ضدعفونی کردن سطح نیز استفاده کنید.

تی
کاربرد تی ماکارونی
  • تی ماکارونی

شاید شما هم در بین انواع تی زمین شوی در بازار، نام تی ماکارونی را شنیده باشید. این نوع تی زمین‌شوی یکی از جدیدترین و پرکاربردترین انواع تی‌ها محسوب می‌شود که عملکرد بسیار باکیفیتی داشته و می‌توان از آن برای تمیز کردن و شستشوی انواع سطوح استفاده کرد. تی ماکارون دارای یک سری حوله‌ای است که به صورت رشته‌ای بوده و تقریبا همانند ماکارونی می‌باشد. به همین دلیل غالبا افراد این نوع تی را با نام تی ماکارونی می‌شناسند.

سری مخصوص حوله‌ای تی‌های ماکارونی غالبا از جنس میکروفایبر ساخت می‌شود و به همین دلیل علاوه‌ بر اینکه می‌تواند سطح را کاملا تمیز و براق کند، قدرت جذب فوق العاده‌ای نیز در جذب آب دارد. سری تی‌های ماکارونی نیز قابل تعویض است و در این‌ صورت شما می‌توانید پس از استفاده طولانی‌ مدت از تی و خراب‌ شدن و کهنه‌ شدن سری آن، به سادگی آن را تعویض کنید. علاوه‌ بر آن، دسته فلزی این نوع تی‌ها نیز قابلیت جمع‌ شدن و جدا شدن دارد. با این امکان شما می‌توانید در مواقعی که تی را نیاز ندارید، با اشغال کمترین فضا آن را نگهداری کرده و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

در این نوشته با انواع مدلهای تی زمین شوی آشنا شدید که میتوانید از آنها برای نظافت منزل خود استفاده کنید. همچنین با کاربرد هرکدام از این زمین شوی ها آشنا شدید و می دانید که مثلا بهترین تی برای سرامیک ها، تی اسفنجی است و بهترین تی برای تمیز کردن کف و دیوار حمام، تی حوله ای است. حالا شما می دانید که برای هر سطحی باید از چه تی و وسیله ای استفاده کنید تا نظافت منزل خود را بهتر انجام دهید.

نظافت منزل شما با هوم سرویز
نظافت منزل شما با هوم سرویز

نظافت منزل شما با هوم سرویز

اگر می خواهید منزل شما به بهترین شکل انجام شود، نظافت منزل خود را به هوم سرویز بسپارید تا این کار را برای شما انجام دهند و منزل شما به بهترین شکل ممکن تمیز شود. اگر می خواهید علاوه بر نظافت، ضدعفونی نیز در محل زندگی یا کارتان انجام شود، ضدعفونی منزل و مشاعات ساختمان خود را به هوم سرویز بسپارید تا هرگونه آلودگی در محیط زندگی شما را تمیز کنند.

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا