بنایی و دکوراسیون

معرفی انواع رنگهای جذاب مغازه برای جذب مشتری

روش ساخت ویترین مغازه با رنگهای جذاب را در هوم سرویز بخوانید

دکوراسیون مغازه یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان مغازه ای است که می خواهند تعداد مشتریان خودشان را افزایش دهند. هزینه های خیلی زیادی سالانه بابت تغییر و ساخت دکوراسیون مغازه پرداخت می شود و این موضوع تاثیر خیلی زیادی در دیده شدن بیشتر و جلب توجه مشتریان دارد. اما نکته مهمی که خیلی به آن توجه نمی شود، رنگ دکوراسیون مغازه است. رنگ ها تاثیر خیلی زیادی در رفتار مشتریان دارند و انتخاب یک رنگ خوب و مناسب برای دکور مغازه، می تواند کمک زیادی به جلب توجه بیشتر و افزایش فروش شما کند. در این مقاله می خواهیم باهم در مورد رنگ دکور مغازه برای جذب مشتری صحبت کنیم و بگوییم که چه رنگ هایی مناسب تر هستند و می توانند در رفتار مشتریان برای خرید بیشتر از شما تاثیر زیادی بگذارند. همچنین در مورد این موضوع صحبت می کنیم که اصلا رنگ دکور مغازه چه اهمیتی در جلب توجه مشتریان و کشاندن آنها به داخل مغازه دارد و چطور می توانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

اگر مغازه دار هستید و می خواهید بهترین رنگ دکور مغازه را برای خودتان انتخاب کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به دنیای رنگ ها وارد شوید و اصول استفاده از آنها را باهم بررسی کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا رنگ دکور مغازه مهم است؟

این سوال ممکن است برای هرکسی پیش بیاید که چرا رنگ دکور مغازه اهمیت دارد؟ احتمالا خوب می دانید که دکور مغازه در جذب مشتری بیشتر، اهمیت خیلی زیادی دارد و می تواند باعث شود که توجه عابران گذری به مغازه شما جلب شود و به داخل مغازه بیایند و شما با هنر فروشندگی خودتان آنها را تبدیل به مشتری خود کنید.

با تست ها و آزمون و خطاهای زیادی که در علم روانشناسی رنگ ها و تاثیر آنها بر فروش شده است، مشخص شده که رنگ هایی هستند که می توانند تاثیر بیشتری روی رفتار مشتریان بگذارند و رنگ هایی هم هستند که باعث می شوند مشتری خرید نکند. به همین خاطر مهم است که ویژگی های رنگ دکور مغازه را بدانید و بتوانید بهترین گزینه ممکن را برای خودتان انتخاب کنید.

ویترین مغازه
اهمیت انتخاب رنگ برای ویترین مغازه

رنگ جذاب برای مغازه چیست؟

رنگ دکور باید ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن در رفتار مشتری تاثیر بگذارد، در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی های رنگ جذاب برای مغازه را بررسی کنیم با اصولی که می گوییم، خودتان بهترین رنگ ها برای ساخت دکوراسیون مغازه خودتان را انتخاب کنید.

1- رنگ هماهنگ با محصولات داخل مغازه:

اولین نکته مهم در انتخاب رنگ دکور مغازه، این است که رنگ دکور باید با محصولی که می فروشید هماهنگی کامل داشته باشد تا مشتری در مغازه شما، احساس خوبی داشته باشد.

مثلا احتمالا دیده اید که در مغازه های قهوه فروشی، بیشتر از رنگ های قهوه ای و مشکی استفاده می شود تا هماهنگی کامل بین محصولات این مغازه و دکور آن وجود داشته باشد. یا در مغازه هایی که وسایل کشاورزی می فروشند، معمولا رنگ های سبز و هماهنگ با طبیعیت و کشاورزی استفاده می شود تا هماهنگی کاملی در این زمینه دیده شود. شما هم باید دقیقا بر همین اساس رنگ مناسب برای مغازه خودتان را انتخاب کنید.

2- متناسب با روانشناسی رنگ ها:

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، علم روانشناسی رنگ ها را باید در انتخاب رنگ دکور مغازه در نظر بگیرید تا بتوانید به موفقیت های بیشتری برسید. مثلا در علم روانشناسی رنگ ها گفته می شود که رنگ قرمز انرژی بخش است و احتمالا می تواند تاثیر زیادی در افزایش تعداد خرید مشتریان شود.

یا رنگ آبی باعث ایجاد اعتماد و حس دوستی می شود و با این رنگ مشتری راحت تر می تواند به شما اعتماد کند. باید این موارد را هم در انتخاب رنگ دکور مغازه در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

3- هماهنگی با برند شما:

اگر می خواهید برای خودتان یک برند بسازید و در ذهن مشتریان ماندگار شوید، خیلی مهم است که رنگ سازمانی خودتان را انتخاب کنید و متناسب با آن دکور مغازه را بچینید.

مثلا ممکن است رنگ برند شما زرد باشد و بخواهید از این رنگ بیشتر در ساخت دکوراسیون مغازه استفاده کنید یا ممکن است شما بخواهید از ترکیب رنگ مشکی و سفید در برند و دکور مغازه خودتان استفاده کنید. بهتر است روی این زمینه هم توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین رنگ ممکن متناسب با محصولاتی که می فروشید را انتخاب کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت دکور و ویترین مغازه هم ارائه میده؟

4- هماهنگ با جنس مخاطب شما:

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب رنگ دکور مغازه، این است که رنگ موردنظر شما با مخاطب شما همخوانی داشته باشد و رنگی نباشد که ربطی به مخاطبان شما ندارد. مثلا مغازه ای که لباس مردانه می فروشد، نباید از رنگ صورتی در دکوراسیون خود استفاده کند، چون این موضوع اصلا برای آقایان جذاب نیست و باعث می شود که آقایان به این مغازه وارد نشوند.

یا مغازه ای که اسباب بازی می فروشد، اگر از رنگ های تیره مانند مشکی استفاده کند، جذابیتی برای کودکان نخواهد داشت و نمی تواند آنها را به داخل مغازه بکشاند.

به همین خاطر توصیه می کنیم که در انتخاب رنگ حتما جنس مخاطب خودتان را در نظر بگیرید تا رنگی را انتخاب کنید که با نوع مخاطبی که دارید هماهنگی کامل داشته باشد و باعث از دست رفتن مخاطبان شما نشود.

ساخت دکوراسیون مغازه
کدام رنگ برای ویترین مغازه مناسب تر است؟

بهترین رنگ برای ساخت دکوراسیون مغازه چیست؟

در بخش قبلی معیارهایی را گفتیم که برای انتخاب رنگ مناسب باید آنها را در نظر بگیرید و با توجه به آنها بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. حالا بهتر است برویم به سراغ بررسی چند رنگ محبوب و ویژگی های آنها را بگوییم تا خودتان بتوانید بر اساس معیارهای گفته شده، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

1- رنگ قرمز در دکور مغازه:

رنگ قرمز، یکی از رنگ های بسیار جذاب و انرژی بخش است که می تواند توجه زیادی را به ویترین مغازه شما جلب کند. استفاده از این رنگ در دکوراسیون باعث می شود که مشتریان حس خوبی داشته باشند و تغییرات مثبتی در رفتار و انرژی آنها ایجاد شود.

می توانید از رنگ قرمز در دکوراسیون مغازه خودتان استفاده کنید تا توجه دیگران را به محصولات موجود در ویترین جلب کنید یا اگر رنگ دیگری برای دکوراسیون خودتان انتخاب کرده اید، می توانید از رنگ قرمز برای جلب توجه مخاطب به محصولات دارای تخفیف استفاده کنید.

2- رنگ آبی در دکور مغازه:

رنگ آبی همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، نماد حس اعتماد و صمیمیت است و باعث می شود که مشتری با آرامش بیشتری بتواند در مغازه شما حضور پیدا کند و با خیال راحت به بررسی محصولات دلخواه خودش بپردازد.

این رنگ را می توانید در ساخت دکوراسیون مغازه خودتان استفاده کنید تا حس آرامش بیشتری ایجاد کنید و برای مشتریان یک شرایط خرید لذت بخش را ایجاد کنید.

دکور زرد
رنگ زرد برای ویترین مغازه

3- رنگ زرد در دکور مغازه:

رنگ زرد یک رنگ جوان و جذاب است که باعث می شود مشتریان نسبت به شما حس شادابی و جوانی پیدا کنند.

استفاده از این رنگ در دکور باعث می شود که توجه افرادی که در حال عبور هستند جلب شود و به داخل مغازه شما بیایند. این رنگ همچنین می تواند احساس خوش بینی نسبت به شما را در مشتریان ایجاد کند و باعث شود با احساس بهتری از شما خرید کنند.

4- رنگ صورتی در دکور مغازه:

رنگ صورتی یکی دیگر از رنگ هایی است که می توانید از آن در دکور مغازه خودتان استفاده کنید. این رنگ معمولا برای فروشگاه هایی که مربوط به خانم ها هستند استفاده بیشتری دارد. می توانید این رنگ را در فروشگاه های لوازم آرایشی استفاده کنید یا از ترکیب رنگ سفید و صورتی یا طوسی و صورتی برای ساخت دکوراسیون مغازه های پوشاک زنانه می توانید استفاده کنید.

5- رنگ سبز در دکور مغازه:

رنگ سبز، یکی از رنگ هایی است که دیدن و پردازش آن برای چشم بسیار راحت تر است و این موضوع باعث می شود که راحت تر بتوانیم به آن نگاه کنیم. همچنین این رنگ نماد طبیعت و رشد است و اگر کارهای کشاورزی و باغبانی انجام می دهید یا کاری انجام می دهید که به رشد مالی و فردی مشتری مربوط می شود، می توانید از این رنگ استفاده کنید. همچنین ترکیب رنگ سبز روشن با سفید هم می تواند برای مغازه های پوشاک بسیار جذاب باشد و از بهترین ایده ها برای ساخت دکوراسیون مغازه پوشاک است.

دکور بنفش
جذابیت رنگ بنفش در دکور مغازه

6- رنگ بنفش در دکور مغازه:

یکی از رنگ هایی که جنبه لوکس بودن دارد و می تواند احساس آرامش زیادی را در محیط مغازه شما ایجاد کند، رنگ بنفش است. این رنگ به مغازه شما حس خوبی می بخشد و باعث می شود که مشتریان بتوانند با آرامش بیشتری از شما خرید کنند. همچنین ترکیب رنگ بنفش با طلایی می تواند ظاهری لوکس به برند شما ببخشد. از این رنگ می توانید در فروشگاه های پوشاک و لوازم آرایش استفاده کنید تا حسی خوب را به مشتریان خودتان بدهید. پس اگر صاحب فروشگاه لوازم زیبایی هستید، رنگ بنفش را برای ساخت دکوراسیون مغازه در نظر داشته باشید.

اگر از هر کدام از این رنگها خوشتان آمده است و می خواهید آن رنگ را در مغازه خود داشته باشید، می توانید رنگ آمیزی مغازه خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا با بهترین رنگها و بهترین مواد اولیه دیوارهای مغازه شما را با رنگهای زیبا و جذاب رنگ آمیزی کنند.

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد رنگ دکور مغازه صحبت کردیم و گفتیم که رنگ ها چقدر می توانند در افزایش فروش شما و افزایش تعداد افرادی که به داخل مغازه شما می آیند، تاثیرگذار باشند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت دکور و ویترین مغازه هم ارائه میده؟

همچنین در ادامه ویژگی هایی که یک رنگ مناسب باید داشته باشد را بررسی کردیم و گفتیم که چه معیارهایی را باید برای انتخاب رنگ دکور مغازه خودتان در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. در بخش بعدی هم چندین رنگ پر استفاده و پرطرفدار را معرفی کردیم و ویژگی های هرکدام را گفتیم تا در صورتی که خواستید از آنها استفاده کنید، بدانید که هرکدام چه کاربردهایی را دارند. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با روانشناسی رنگ ها بیشتر آشنا شوید و بتوانید بهترین رنگ ممکن برای دکور مغازه خودتان را انتخاب کنید و فروش خودتان را افزایش دهید.

دکوراسیون مغازه
دکوراسیون مغازه با رنگ قرمز برای افزایش فروش

طراحی و ساخت دکور مغازه با هوم سرویز

شما می توانید طراحی و ساخت دکور مغازه خود را به هوم سرویز بسپارید تا به صورت بسیار شیک و حرفه ای این کار را برای شما انجام دهند. متخصصان تیم هوم سرویز با توجه به محصولات شما و مخاطبان مغازه شما، بهترین و زیباترین مدل دکور را برای شما انتخاب می کنند و همان تم را برای مغازه شما پیاده سازی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا