نظافت و پذیرایی

انواع نوشیدنی های سرد و گرم برای مهمانی و دورهمی

نوشیدنی مناسب برای مهمانی شما چیست؟

نوشیدنی در مهمانی ها و دورهمی، یکی از مهمترین بخش های پذیرایی است و باعث می شود که مهمانان به خوبی پذیرایی شوند و لذت بیشتری از مهمانی ببرند. یکی از دغدغه های مهم کسانی که می خواهند یک مهمانی یا دورهمی برگزار کنند، این است که چه نوشیدنی هایی را برای مهمانی خودشان سرو کنند تا بتوانند هم مهمانان را راضی و خوشحال کنند و هم پذیرایی رنگارنگ و مناسب داشته باشند.

در فصل های سرد سال معمولا از نوشیدنی های گرم استفاده می شود و در فصل های گرم سال هم از نوشیدنی های سرد برای مهمانی و دورهمی استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که انواع نوشیدنی سرد و گرم برای مهمانی و دورهمی چه هستند و چطور می توانید آنها را تهیه کنید تا به مهمانی و دورهمی خودتان، نشاط و لذت بیشتری ببخشید و از مهمانان خود به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنید.

اگر در فکر برگزاری مهمانی یا دورهمی یا جشن هستید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع نوشیدنی سرد و گرم را بشناسید و بتوانید خودتان این نوشیدنی ها را در منزل تهیه کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نوشیدنی برای مهمانی
انتخاب نوشیدنی برای مهمانی

نوشیدنی برای مهمانی بر چه اساسی انتخاب می شود؟

نوشیدنی برای مهمانی باید براساس نکات خاصی انتخاب شود که رعایت آنها بسیار ضروری است و باعث می شود که مهمانان شما از نوشیدنی خودشان لذت بیشتری ببرند. در ادامه نکاتی را می گوییم که براساس آنها می توانید نوشیدنی های مهمانی خودتان را انتخاب کنید:

1- سن و سال مهمانان:

اولین نکته مهم در انتخاب نوشیدنی مناسب، در نظر گرفتن سن و سال مهمانان است. شما باید به سن و سال مهمانان خودتان توجه کنید تا بتوانید بهترین نوشیدنی ممکن را برایشان تهیه و سرو کنید. مثلا اگر مهمانان شما کودکان هستند، احتمالا بهتر است برای آنها نوشیدنی هایی مانند شیر کاکائو، شیر موز، انواع آبمیوه و… را سرو کنید تا لذت بیشتری ببرند.

مثلا اگر آقایان مهمانان شما هستند، احتمالا باید حتما در نوشیدنی های گرم خودتان چای را قرار دهید تا این افراد بتوانند لذت بیشتری از نوشیدنی ها ببرند. همچنین اگر مهمانان شما خانم ها هستند، می توانید از انواع اسموتی، قهوه و… استفاده کنید.

2- زمان مهمانی:

دومین نکته ای که در انتخاب نوشیدنی برای مهمانی مهم است، این است که شما باید زمان مهمانی را هم در نظر بگیرید تا بتوانید نوشیدنی های مناسبی را برای این موضوع انتخاب کنید.

مثلا اگر مهمانی شما قرار است در شب برگزار شود، سرو کردن نوشیدنی هایی مانند قهوه که باعث می شود خواب مهمانان شما بپرد، مناسب نیست و باعث می شود که استقبال کمی از این نوشیدنی ها شود. پس خیلی مهم است که شما هنگام انتخاب نوشیدنی برای مهمانی، حتما زمان مهمانی خودتان را هم در نظر بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خدمات مجالس هم ارائه میده؟

3- پذیرایی های دیگر:

شما باید در انتخاب نوشیدنی، به پذیرایی های دیگر هم توجه کنید و براساس آنها سعی کنید بهترین نوشیدنی را انتخاب کنید. مثلا اگر در مهمانی شما فینگرفود سرو می شود، بهتر است نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که با این پذیرایی ها هماهنگ داشته باشند یا اگر قرار است در مهمانی غذا داده شود، نوشیدنی ها را بر این اساس انتخاب کنید تا با یکدیگر هماهنگ باشند.

چون در صورتی که نوشیدنی ها و پذیرایی های شما باهم هماهنگی مناسبی نداشته باشند، ممکن است برای مهمانان شما مشکلات معده و دل درد ایجاد شود و به همین دلیل باید این موضوع را جدی بگیرید.

نوشیدنی برای مهمانی زمستان
نوشیدنی برای مهمانی زمستان

انواع نوشیدنی برای مهمانی زمستان

در فصل های پاییز و زمستان که هوا سردتر است، معمولا نوشیدنی های گرم سرو می شوند و این نوع نوشیدنی ها طرفدار بیشتری خواهند داشت، به همین خاطر بهتر است در فصل زمستان، برای مهمانی خود نوشیدنی های گرم را در نظر بگیرید.

در ادامه چندین نمونه نوشیدنی برای مهمانی زمستان را به شما معرفی خواهیم کرد:

1- هات چاکلت سفید:

هات چاکلت سفید یکی از نوشیدنی های خوش طعم و زیبا است که می توانید از آن برای مهمانی خودتان استفاده کنید.

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، می توانید خودتان ترکیبات خامه رقیق، شکلات سفید و وانیل و پودر بادام را اضافه کنید و این نوشیدنی را درست کنید یا می توانید برای راحتی بیشتر، پودر آماده وایت چاکلت را از فروشگاه های مناسب خریداری کنید و به آن شیر یا آب جوش اضافه کنید و به راحتی سرو کنید. برای زیبایی بیشتر این نوشیدنی هم می توانید از کف ساز استفاده کنید تا روی آن را با استفاده از کف و دارچین تزئین کنید.

وایت چاکلت
نوشیدنی وایت چاکلت داغ

2- چای انار و لیمو:

چای یکی از دوستان همیشگی مهمانی ها و دورهمی های ایرانی است، شما می توانید با استفاده از چای انار و لیمو، کمی تنوع در این نوشیدنی ایجاد کنید و آن را برای مهمانان خودتان سرو کنید.

برای تهیه این نوشیدنی کافی است 7 فنجان آب را با 1 فنجان شکر، کمی زنجبیل تازه، 3 عدد میخک و یک عدد چوب دارچین آماده کنید و بعد از اینکه آب شما به نقطه جوش رسید، این ترکیبات را به آن اضافه کنید.

پس از آماده شدن این ترکیب، برای سرو آن را در فنجان بریزید و به هر فنجان یک چای کیسه ای اضافه کنید و سپس به هرکدام از فنجان ها، مقداری آب انار و آبلیموی ترش اضافه کنید و بعد از چند دقیقه، این نوشیدنی خوش طعم را سرو کنید.

3- نوشیدنی کارامل:

کارامل یکی از طعم هایی است که خیلی از افراد آن را دوست دارند و چه چیزی بهتر است یک نوشیدنی گرم کاراملی که در مهمانی شما سرو می شود. برای تهیه این نوشیدنی، می توانید از ترکیب شکر، پودر کاکائو و آب استفاده کنید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا کاملا حل شوند و با هم ترکیب شوند، سپس شکلات کاراملی و شیر را هم به این ترکیب اضافه کنید تا خوش طعم و خوشمزه شود. این ترکیب را می توانید به تعداد مهمانان خودتان درست کنید و از آن لذت ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خدمات مجالس هم ارائه میده؟

4- چای دارچین و عسل:

چای دارچین و عسل یکی از نوشیدنی های دیگری است که می توانید از آن برای مهمانی و دورهمی های خودتان در زمستان استفاده کنید. این نوشیدنی همان چای است، اما به آن دارچین، عسل، هل، میخک و لیموترش هم اضافه می شود و می توانید به راحتی آن را سرو کنید. البته می توانید این ترکیب را بدون استفاده از چای و فقط با استفاده از آب جوش هم درست کنید و برای مهمانان خودتان سرو کنید.

چای انار
چای انار

اگر برای پذیرایی کردن از مهمانان خود به کمک نیاز دارید، می توانید درخواست حضور پرسنل و نیروی پذیرایی بدهید تا بهترین کارکنان پذیرایی به مراسم شما بیایند و از مهمانان شما به زیباترین شکل ممکن پذیرایی کنند.

انواع نوشیدنی تابستانی برای مهمانی و دورهمی

تا به اینجا در مورد نوشیدنی برای مهمانی در فصل زمستان صحبت کردیم و حالا می خواهیم بگوییم که نوشیدنی های مخصوص تابستان چه هستند و 4 نوع نوشیدنی پرطرفدار و فوق العاده برای مهمانی تابستانی را به شما آموزش بدهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید:

1- شیر طالبی با عسل:

شیر طالبی با عسل یک نوشیدنی خنک و فوق العاده است که به راحتی هم می توانید آن را تهیه کنید. برای ساخت این نوشیدنی، طالبی را در فریزر بگذارید تا کمی یخ زده شود و سپس آن را با شیر و تکه های یخ در مخلوط کن بریزید و خوب خرد کنید. برای اینکه کمی این ترکیب را شیرین تر کنید، از عسل استفاده کنید و خوب مخلوط کنید و سپس آن را در لیوان بریزید و برای مهمانان خودتان سرو کنید.

شیر موز
نوشیدنی های عالی برای مهمانی در فصل تابستان

2- اسموتی انبه با بستنی:

اسموتی انبه با بستنی، یکی دیگر از نوشیدنی های خنک و فوق العاده است که می توانید از آن برای مهمانی تابستانی خودتان استفاده کنید. برای تهیه این نوشیدنی، کافی است انبه و شیر و شکر را با تکه های یخ در مخلوط کن بریزید و آن را آماده کنید و در لیوان بریزید. سپس برای اینکه کمی غلیظ تر شود، می توانید به آن موز تکه ای و بستنی اسکوپی هم اضافه کنید.

3- ملیک شیک آناناس با مارشمالو:

اگر طرفدار میلک شیک هستید، یکی از نوشیدنی های فوق العاده ای که می توانید سرو کنید، میلک شیک آناناس با مارشمالو است. برای تهیه این نوشیدنی، تکه های یخ زده آناناس را با شیر و بستنی وانیلی در مخلوط کن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس کمی پودر وانیل هم به آن اضافه کنید تا خوش طعم تر شود. بعد از این مرحله ترکیب را در لیوان بریزید و برای تزئین آن از تکه های آناناس یا مارشمالوی کباب شده استفاده کنید تا ترکیبی جذاب و دیدنی ایجاد شود.

4- آب هندوانه با لیمو ترش:

اگر طرفدار طعم های ملس و خوشمزه هستید، ترکیب آب هندوانه و لیموترش می تواند لذت خیلی زیادی برایتان داشته باشد. برای ساخت این نوشیدنی، هندوانه را از هسته هایش پاک کنید و هسته ها را کامل جدا کنید. سپس کمی آب لیمو و نعناع و تکه های یخ را به این ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا نوشیدنی فوق العاده شما آماده شود. برای تزئین این نوشیدنی هم می توانید از برگ های نعنا استفاده کنید که ظاهری جذاب و دیدنی داشته باشد.

آب هندوانه
آب هندوانه و لیموترش

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد انواع نوشیدنی سرد و گرم برای مهمانی و دورهمی صحبت کردیم و گفتیم که این نوشیدنی ها را چطور می توانید درست کنید تا در مهمانی های خودتان از آنها استفاده کنید و تجربه ای به یاد ماندنی برای مهمانان خودتان ایجاد کنید.

توصیه می کنیم نکات گفته شده در انتخاب نوشیدنی را جدی بگیرید و به آنها عمل کنید تا بتوانید بهترین نوشیدنی برای مهمانی را انتخاب کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن با نوشیدنی های مناسب مهمانی آشنا شوید و بتوانید آنها را برای پذیرایی از مهمانان تهیه کنید. البته شما می توانید برای پذیرایی از مجالس و مهمانی های خود از خدمات پذیرایی هوم سرویز نیز استفاده کنید.

پذیرایی از مهمانان با کمک تیم هوم سرویز

اگر می خواهید از مهمانان خود به خوبی پذیرایی کنید و کمتر درگیر کارهای مهمانی شوید، می توانید از خدمات پذیرایی مجالس و مهمانی هوم سرویز استفاده کنید و کارهایی مانند تشریفات مراسم، پذیرایی از مهمانان، تهیه غذا و دسر، گل آرایی و… را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا بتوانید بهترین مجالس دورهمی را برگزار کنید و بهترین خاطرات را برای خودتان و دیگران بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا