جابجایی و حمل بار

روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی برای جلوگیری از کمر درد

روش صحیح بلند کردن اجسام در اسباب کشی

اسباب کشی یکی از کارهایی است که باید وسایل سنگینی مانند یخچال، مبلمان، اجاق گاز و… را در طی آن بلند کرده و جابه‌جا کنید؛ به همین دلیل است که بعد از این کار بسیار خسته می شوید و اکثر اوقات هم دچار کمر درد خواهید شد! اگر شما با روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی برای جلوگیری از کمر درد آشنایی داشته باشید و از این روش ها در اسباب کشی برای بلند کردن وسایلی مانند یخچال و مبلمان استفاده کنید، قطعا مشکلی برای کمر شما پیش نخواهد آمد و درگیر کمر درد نخواهید شد.

در این مقاله می خواهیم روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی برای جلوگیری از کمر درد را به شما بگوییم که کمک می کند بتوانید اسباب کشی را راحت تر انجام دهید و بعد از بلند کردن اجسام سنگین دچار کمر درد نشوید.

فهرست مطالب

اگر در آینده ای نزدیک در فکر اسباب کشی هستید و می خواهید وسایل خودتان را به منزل جدید منتقل کنید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی برای جلوگیری از کمردرد آشنا کنیم. البته شما می توانید برای اسباب کشی از تیم هوم سرویز کمک بگیرید تا اسباب کشی خیلی سریعتر و راحت تر انجام شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چگونه بعد از اسباب کشی کمردرد نگیریم؟

اگر تجربه اسباب کشی و کمک در بلند کردن وسایل سنگین را داشته باشید، قطعا این سوال برایتان پیش آمده که روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی چیست؟ و از چه روشی برای بلند کردن اجسام استفاده کنیم تا کمر درد نگیریم؟ برای اینکه در هنگام اسباب کشی کمر درد نگیرید و مشکلی برایتان ایجاد نشود، باید دو موضوع را رعایت کنید.

مورد اول حالت بدنی خودتان است که باعث می شود از کمر درد جلوگیری شودو مورد دوم استفاده از ابزارهای کمکی است که باعث می شوند راحت تر وسایل مختلف را بلند کنید.

در ادامه با هم این موارد را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

روش بلند کردن وسایل
روش درست بلند کردن وسایل در اسباب کشی

حالت بدنی مناسب برای بلند کردن وسایل سنگین چیست؟

برای اینکه در هنگام بلند کردن وسایل سنگین مشکلی برایتان ایجاد نشود، باید حالت بدنی مناسبی داشته باشید، در ادامه با هم گام به گام نحوه بلند کردن صحیح یک وسیله سنگین را از روی زمین بررسی می کنیم. دقت کنید که این کارها را به صورت کامل انجام دهید تا دچار خستگی، کمر درد و پا درد نشوید.

1- در کنار جسم موردنظر بایستید:

برای اینکه بتوانید به صورت اصولی جسم موردنظر را بلند کنید، باید به کنار آن رفته و پاهای خودتان را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید. این حالت باعث می شود که شما تعادل مناسبی داشته باشید و بتوانید وزن خود را بین پاها پخش کنید تا به کمرتان فشاری وارد نشود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟

2- فشار را به عضلات شکم وارد کنید:

خیلی از افراد هنگام بلند کردن یک وسیله، فشار را به کمر خودشان وارد می کنند و این موضوع باعث می شود که کمر درد بگیرند. اما برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید، توصیه می کنیم در مرحله دوم عضلات شکم خودتان را منقبض کنید تا فشاری که به شما وارد می شود، به شکمتان منتقل شود.

شاید در این حالت بعد از کار کمی عضلات شکمتان درد بگیرند، اما این کار باعث تقویت آنها می شود و مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

بلند کردن اجسام
بلند کردن اجسام

3- جسم را بلند کنید:

در مرحله بعد باید زانوهای خودتان را خم کرده، به جسم موردنظر نزدیک شوید و دست های خود را دراز کنید و جسم موردنظر را بلند کنید تا بتوانید کار حمل آن را انجام دهید.

4- بلند شوید:

در مرحله بعدی وقتی جسم را با دستان خودتان گرفتید، باید با استفاده از عضلات پاهای خودتان بلند شوید و صاف بایستید و جسم موردنظر را به بدن خودتان نزدیک کنید تا به دست هایتان فشار وارد نشود.

5- جسم را آرام بلند کنید و قدم های کوچک بردارید:

زمان بلند کردن جسم موردنظر، قوز نکنید و دقت کنید که کمر شما کاملا صاف باشد تا فشاری به کمرتان وارد نشود. همچنین هنگام جابه‌جا کردن وسیله موردنظر به هیچ وجه قدم های بزرگ برندارید و عجله نکنید! سعی کنید با قدم های کوچک و حفظ حالت خودتان، جسم را جابه‌جا کنید.

6- با همین حالات جسم را روی زمین بگذارید:

در مرحله آخر برای گذاشتن جسم مورد نظر روی زمین، نیاز است که همین حالات را تکرار کنید. یعنی پاهای خودتان را بیشتر از عرض شانه باز کنید و سپس عضلات شکم خودتان را منقبض کنید و سعی کنید با فشار روی عضلات پا وسیله را روی زمین بگذارید و هیچ فشاری به کمر خودتان وارد نکنید.

خدمات اسباب کشی
روش صحیح بلند کردن اجسام برای جلوگیری از کمر درد

روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی برای جلوگیری از کمر درد

تا به اینجا به شما گفتیم که حالات بدنی مناسب برای اینکه بتوانید اسباب کشی را انجام دهید چه هستند و برای بلند کردن وسایل چه کار باید کنید. حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که ترفندهای کاربردی در اسباب کشی را بررسی کنیم تا بتوانید بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید.

1- اندازه وسایل را در نظر بگیرید:

اولین کاری که بعد از جمع کردن وسایل خانه باید انجام دهید، این است که آنها را بررسی کنید و ببینید که چطور باید حمل شوند. اگر وسایل بزرگ را باید با استفاده از پله ها حمل کنید، خوب بررسی کنید که به چه شکلی باید گرفته شوند تا بتوانید به راحتی آنها را منتقل کنید و اینکه آیا پاگرد پله ها به خوبی اجازه چرخش به شما را می دهد یا خیر؟

با این کار می توانید یک روش مناسب برای انتقال وسایل را در نظر بگیرید و سپس انتقال وسایل را شروع کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟

2- از غلطک در حمل و نقل استفاده کنید:

در روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی، از ابزارهایی مانند غلطک یا چرخ دستی استفاده کنید تا فشار و سنگینی اجسام برای شما کمتر شود. اگر در منزل شما، امکان استفاده از این وسایل وجود داشته باشد، خیلی بهتر است که وسایل سنگین خودتان را روی این وسایل حمل کنید تا بتوانید حمل و نقل آنها را راحت تر انجام دهید و به خودتان فشار نیاورید.

در خانه های ویلایی و شخصی، برای اسباب کشی می توانید به راحتی از غلطک یا چرخ دستی استفاده کنید.

3- ابزارهای لغزنده را فراموش نکنید:

برخی از وسایل ممکن است آنقدر سنگین باشند که ترجیح بدهید آنها را روی زمین حرکت دهید. حالا این کار در خانه هایی که دارای پارکت هستند، باعث می شود که سطح زمین خراب شود و خط و خش روی آن ایجاد شود.

به همین خاطر می توانید از ابزارهای مناسب این کار استفاده کنید که به راحتی قابل تهیه هستند. همچنین می توانید از وسایلی مانند پتو برای کشیدن اجسام سنگین استفاده کنید تا وسیله مورد نظر مستقیما با زمین برخورد نکند و پارکت را خراب نکند.

روش صحیح بلند کردن اجسام از زمین
روش صحیح بلند کردن اجسام از زمین

4- استفاده از تسمه در اسباب کشی:

تسمه یکی از ابزارهای بسیار کاربردی است که در زمان بلند کردن وسایل برای اسباب کشی، حسابی کاربردی خواهد بود و از کمر درد شما جلوگیری می کند.

با استفاده از تسمه شما می توانید وسایل بزرگی مانند مبل، یخچال و… را به راحتی روی بدن خودتان متصل کنید تا فشار حمل و نقل روی تمام بدن شما به صورت یکسان منتقل شود.

این موضوع باعث می شود که فشاری به یک قسمت از بدن شما وارد نشود و دچار کمر درد نشوید. پس استفاده از تسمه در هنگام اسباب کشی را جدی بگیرید و حتما سعی کنید از این وسیله کاربردی استفاده کنید.

5- از دیگران کمک بگیرید:

خیلی از افراد حاضر هستند خودشان کمر درد بگیرند و به سختی اسباب کشی را انجام دهند؛ اما از دیگران کمک نگیرند و هزینه ای بابت اسباب کشی پرداخت نکنند. بهترین روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی این است که از یک فرد متخصص در حمل و نقل وسایل کمک بگیرید تا به راحتی این کار را برای شما انجام دهد.

شما می توانید بر اساس میزان نیاز خودتان و مقدار وسایلی که دارید، از یک نفر یا یک تیم اسباب کشی حرفه ای کمک بگیرید و وسایل خودتان را به راحتی جابه‌جا کنید. شاید این کار برایتان هزینه بر باشد؛ اما مزیت بزرگ آن این است که دیگر نیازی نیست خودتان درگیر جابجایی وسایل سنگین شوید و کمردرد بگیرید و حتی دغدغه ای بابت حمل وسایل و شکستن آنها نخواهید داشت.

کارگرهای اسباب کشی تجربه بالایی در زمینه اسباب کشی دارند. این افراد به خاطر حرفه ای بودن به بهترین شکل می توانند وسایل را بسته بندی کرده و حمل کنند و بدون هیچ آسیبی آنها را در محل مورد نظر به شما تحویل دهند. بعضی از آنها حتی کار چیدمان را نیز برایتان انجام می دهند.

شما می توانید از کارگرهای اسباب کشی هوم سرویز برای این کار کمک بگیرید و حمل وسایل خود را به آنها بسپارید تا خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند.

اسباب کشی
خدمات اسباب کشی هوم سرویز

جمع بندی مطالب

در این مقاله درباره روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی برای جلوگیری از کمر درد صحبت کردیم و گفتیم که چه کارهایی را باید انجام دهید تا بتوانید از کمر درد در هنگام اسباب کشی جلوگیری کنید. گفتیم که باید دو موضوع یعنی حالت بدنی مناسب را رعایت کنید و از ابزارها و ترفندهای مناسب کمک بگیرید تا از کمر درد جلوگیری کنید.

در ادامه گام به گام توضیح دادیم که حالت بدنی مناسب برای حمل و نقل اجسام سنگین چیست و چطور باید این حالت را حفظ کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی وسایل خودتان را حمل کنید.

همچنین در بخش بعدی گفتیم که از چه روش ها و ترفندهایی می توانید استفاده کنید تا اسباب کشی را راحت تر و حرفه ای تر انجام دهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب کشی برای جلوگیری از کمر درد را یاد بگیرید و بتوانید این کار را به بهترین حالت انجام دهید و مشکلی برایتان ایجاد نشود.

اسباب کشی راحت شما با هوم سرویز

اگر می خواهید اسباب کشی منزل شما خیلی راحت انجام شود، می توانید از خدمات اسباب کشی هوم سرویز استفاده کنید. تیم هوم سرویز با بهترین کارگرهای اسباب کشی به منزل شما می آیند و کار حمل و جابجایی وسایل شما را خیلی سریع انجام می دهند. با کارگرهای اسباب کشی هوم سرویز نیازی نیست خودتان دست به وسایل بزنید؛ زیرا بلند کردن اجسام و جابه‌جا کردن آنها به صورت کامل توسط تیم هوم سرویز انجام می شود.

پس همین حالا اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را برای اسباب کشی و حمل وسایل ثبت کنید.

قیمت جابجایی و اسباب کشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا